Soneal is 11 maanden toch? Die hoeft helemaal geen kunstvoeding meer hoor. Je kan prima koemelk geven. Je zou kunnen kiezen om bijvoorbeeld nog een ochtend en avondvoeding te houden??quote:Op donderdag 10 november 2011 08:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, on topic maar weer
Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Beetje water, thee, aanmaaklimo, diksap, appelsap, melk.. Genoeg drinken te verzinnen. :-)quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.
Ik ben er nog niet uit...
En niet schuldig voelen he, volgens mij heb je hem al veel langer gevoed dan dat je had verwacht.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.
Ik ben er nog niet uit...
dat vinden er hier 2, soms 3quote:Op donderdag 10 november 2011 10:15 schreef Orea het volgende:
Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussendoor kun je prima wat bij elkaar sprokkelen ja, consequent meer kolven zorgt voor een productietoename.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:02 schreef Nirak het volgende:
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?
Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
Ah oke, dan hou ik even 100 cc aan en gaan we vanavond eens proberen wat hij uit de fles drinkt..quote:Op donderdag 10 november 2011 15:08 schreef WupWup het volgende:
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.
Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
Kan ik idd eens proberen jaquote:Op donderdag 10 november 2011 20:57 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |