abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104191664
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_104191718
True, dat schiet er nog wel eens bij in, maar t is nu 10 november, als t juli wordt dan kan t er nog niet lang ingestaan hebben toch?! ;)
Edit: nog geen 24 uur... de schande valt mee :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104191793
:D nee 't is ook echt nog maar net 24 uur bekend :P (bij mij ook :'))
pi_104191835
Maar dan wordt het ergens in de buurt van de 15de juli?
Heb je 2 zomerkindjes O+
Edit: ik zie in Z&G net de 21ste, dan heb je een hele snelle positieve test toch?

Ik had 2 jaar geleden de 17de als uitgerekende datum en had op de verjaardag van B een de positieve test, en die is overmorgen jarig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104191862
21 juli! :D met een beetje mazzel krijgt Leia haar broer of zus voor haar verjaardag :') (28 juli) of M (25 juli)... al denk ik dat ik weer eerder beval, maar we zien wel!

Om even on-topic te blijven: weer een mini aan de borst! Can't wait!! O+
pi_104191915
Ja, on topic maar weer :@

Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104193025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, on topic maar weer :@

Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Soneal is 11 maanden toch? Die hoeft helemaal geen kunstvoeding meer hoor. Je kan prima koemelk geven. Je zou kunnen kiezen om bijvoorbeeld nog een ochtend en avondvoeding te houden??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104193553
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.

Ik ben er nog niet uit...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 10 november 2011 @ 10:03:57 #9
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104193561
Dus dat, dat zou ik ook doen Leandra, 's ochtends en 's avonds lekker op bed voeden en dan overdag een bekertje melk geven. Kan ie ook mooi uit een bekertje of rietjesbeker leren drinken.

Ik zou makkelijker overstappen op koemelk dan dat ik kunstvoeding in mijn kind zou stoppen, gek genoeg.
pi_104193596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.

Beetje water, thee, aanmaaklimo, diksap, appelsap, melk.. Genoeg drinken te verzinnen. :-)
  donderdag 10 november 2011 @ 10:07:02 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104193648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:

En niet schuldig voelen he, volgens mij heb je hem al veel langer gevoed dan dat je had verwacht. :*
pi_104193742
Thnx dames, ik kijk wel even, voorlopig modderen we denk ik nog even door...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104193775
Gek idee he, Leandra, om hem ineens iets anders te drinken te geven. Tenminste dat is toch een weer een stap. Maar inderdaad er is genoeg drinken te kiezen zonder kv te nemen. :Y

Ik vroeg Ko net of hij nog wist dat hij bij mama melk dronk en hij zei ja. (20 weken geleden nog) Dus ik was helemaal ontroerd, zegt hij daarna, ja en papa koffie met melk. :')
Nouja, Orea, ik herken je verlangen dus helemaal, weer een mini aan de borst! *O* O+
Zo'n zin in!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104193834
Ik vind het bizar hoe snel ze het 'vergeten'! Leia heeft 11 maanden live gedronken en tot ongeveer 13 maanden uit de vriezer gehad ;) en toen ze laatst een kindje aan de borst zag (van haar eigen leeftijd) was ze erg gefascineerd! Maar zelf herinneren doet ze volgens mij niet...(nu 15 maanden) Kansen genoeg maar ze heeft na het weigeren destijds nooit meer een poging gedaan.

Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen :')
  donderdag 10 november 2011 @ 10:50:41 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104194741
Ssserpente O+

Ik ben een week geleden gestopt met voeden. Harry graaft wel nog steeds heel enthousiast in mijn decolleté maar verder dan dat gaat het niet (hoewel, van de week een drama-avond en toen was hij wel iets harder aan mijn shirt aan het trekken). Gisteren had mijn man hem nog even bij ons in bed gelegd 's ochtends en ik had geen shirt aan dus ik verwachtte eigenlijk dat Harry wel iets zou willen, maar hij wilde alleen maar stoeien (mijn borsten waren wel onder het dekbed, maar dat was voorheen nooit een belemmering, gewoon wegtrekken die dekens ;) ).
Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of hij het nog 'weet' en of hij nog 'weet' hoe het moet...

Ik verheug me inderdaad wel op een klein ukkie weer aan de borst in april O+
pi_104194807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:15 schreef Orea het volgende:
Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen :')
dat vinden er hier 2, soms 3 :X
too much info? *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:26:26 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104195690
Mja, ik heb er ook 2 hoor, die graag 'aanbellen' }:|
pi_104195755
:D ja de een zegt tingeling, de ander pepepepe
en de 3e laat ik ff buiten beschouwing }:|
pi_104202818
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?

Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
pi_104202936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:02 schreef Nirak het volgende:
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?

Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
Tussendoor kun je prima wat bij elkaar sprokkelen ja, consequent meer kolven zorgt voor een productietoename.

Voor hoeveel je per voeding kan aanbieding is een soort richtlijntje voor. 120 tot 150 ml x kilo lichaamsgewicht : aantal voedingen op een dag.

Maar het ene kindje drinkt niets uit een fles en wacht gewoon tot mama er weer is en het andere kindje drinkt veel meer uit een flesje omdat het veel makkelijker is dan uit een borst drinken.
pi_104203017
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.

Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
pi_104204333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:08 schreef WupWup het volgende:
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.

Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
Ah oke, dan hou ik even 100 cc aan en gaan we vanavond eens proberen wat hij uit de fles drinkt..

Krijg meestal de harde plekken tijdens voeden er wel uit gemasseerd, maar mijn borsten hebben zo'n groot aanbod dat meneer hem dus nooit leeg drinkt.. Als ik hem aanleg moet ik ook goed opletten dat hij zich niet verslikt.. En daarom laat hij ook regelmatig los de eerste 3 minuten en dan zie je de melk uit zn mondje lopen en ook letterlijk uit mn borst spuiten..
pi_104219079
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
pi_104219788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:57 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
Kan ik idd eens proberen ja :), behalve dat op mn rug voeden.. Mn borsten zijn daar te groot voor (cup H... van huge) dus mn tepel kijkt dan te
ver naar de zijkant.. :')
pi_104220113
Lukte mij om dezelfde reden ook niet. Daar is niet tegenop te stutten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')