abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 07:37:27 #1
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104191495
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_104191866
Als het aan politici in Brussel ligt zal het de eerste optie worden: alle ellende met fraudeurs gebruiken om zichzelf veel meer macht te geven.
Het resultaat blijft hetzelfde: een munt die nooit de steun van de meerderheid van de bevolking heeft gehad.
censuur :O
  donderdag 10 november 2011 @ 12:45:24 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_104198514
Ik heb gekozen voor de euro verwijnt. Met al het gerotzooi in de grote wijn-producerende landen van Europa wordt op de één of andere manier hun invloed op de euro toch groter.

:P
The more debt, the better
pi_104198660
Wat is verwijnen?

Ik heb verder gestemd dat sommige landen uit de euro stappen, dat zijn italie, griekenland, portugal en frankrijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:52:41 #5
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_104198736
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat is verwijnen?

Tegenover gestelde van verwateren....
The more debt, the better
pi_104198797
Ik denk dat het leidt tot een politieke unie en dat was bij aanvang al het idee achter de economische unie.
The view from nowhere.
pi_104198842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat is verwijnen?

Ik heb verder gestemd dat sommige landen uit de euro stappen, dat zijn italie, griekenland, portugal en frankrijk.
Ik verwacht eerder Spanje dan Frankrijk. Hoewel die maffe Fransen van mij wel weg mogen, kunnen we daarna gewoon Engels invoeren als officiele EU-taal, is dat hele gezeik met vertalingen ook verdwenen. En elke EU-werknemer die geen Engels praat: :W
pi_104199004
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder Spanje dan Frankrijk. Hoewel die maffe Fransen van mij wel weg mogen, kunnen we daarna gewoon Engels invoeren als officiele EU-taal, is dat hele gezeik met vertalingen ook verdwenen. En elke EU-werknemer die geen Engels praat: :W
Waarom moet wij het voetveegje van de Angelsaksische wereld worden? :{w
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_104202815
Ik heb dezelfde verwachtingen als dat ze net op RTL Z verteld werden. Duitsland en Frankrijk stappen uit de Euro. De BeNeLux stapt er dan hopelijk ook uit, waarna de BeNeLux, Duitsland en Frankrijk samen een unie met allen een individuele munt vormen. Dat lijkt me het meest ideaal.
pi_104203092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:02 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb dezelfde verwachtingen als dat ze net op RTL Z verteld werden. Duitsland en Frankrijk stappen uit de Euro. De BeNeLux stapt er dan hopelijk ook uit, waarna de BeNeLux, Duitsland en Frankrijk samen een unie met allen een individuele munt vormen. Dat lijkt me het meest ideaal.
Sorry, maar om je uit de illusie te helpen: Frankrijk staat er ook niet goed voor en België is de volgende target. Ook Nederland heeft grote schulden, wat nu nog stil gezwegen wordt, maar straks grote problemen gaat vormen. Als we allemaal uit de Euro stappen is dit het einde en is een totale meltdown niet meer tegen te houden. Het slechtste wat je kunt doen is ieder voor zich en god zege de greep. De enige juiste stap is voorwaarts.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_104203337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:10 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Sorry, maar om je uit de illusie te helpen: Frankrijk staat er ook niet goed voor en België is de volgende target. Ook Nederland heeft grote schulden, wat nu nog stil gezwegen wordt, maar straks grote problemen gaat vormen. Als we allemaal uit de Euro stappen is dit het einde en is een totale meltdown niet meer tegen te houden. Het slechtste wat je kunt doen is ieder voor zich en god zege de greep. De enige juiste stap is voorwaarts.
Wat is die stap voorwaarts volgens jou dan? Toch proberen om de EU bij elkaar te houden? Lijkt me ook niet echt haalbaar als ik het door jou geschetste beeld erbij bekijk. Landen met nog komende problemen die andere landen met grotere problemen gaan helpen, geen goed beeld ook.
pi_104205276
quote:
Als Italië onderuit gaat heb je aan Frankrijk ook niks meer voor een über-euro. Die hebben het dan veel te druk met het redden vanhun eigen financiële systeem. Het zou beter zijn als Frankrijk samen met de andere Zuid-Europese landen in de euro blijft, en de Noord-Europese landen starten hun eigen munt. De euro-mark of zo..
pi_104205631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:01 schreef Budapestenaar het volgende:
De euro-mark of zo..
Noem het dan gewoon meteen dollar: de eurodollar. Dan kan ik het tekentje ook gewoon weer normaal typen :) $$$$$$$
Dollars gebruiken ze in de VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Hongkong en ongetwijfeld nog meer landen. Prima naam voor een munt.
pi_104205744
Ik denk dat de euro voorlopig blijft en er niet snel landen uit kunnen stappen. Dat zou te grote gevolgen hebben voor de andere EU landen en is praktisch op korte termijn ook bijna onuitvoerbaar. De rijkere noordelijke landen zullen de klappen met name gaan krijgen en voelen.

Het zal -in the end- leiden tot meer opgelegde structuur en politieke macht vanuit Brussel om een beter assurance beleid te waarborgen.

Bepaalde tegenstanders van de Euro zeiden voor de invoering van de monetaire unie dat de invoering van de het sluitstuk van een politiek verenigd Europa zou moeten zijn. Dat hebben zij destijds blijkbaar goed gedacht. De politieke incompetentie om tot besluiten te komen in crisistijd kost ons allemaal bakken vol geld en is een wanvertoning t.o.v. non-EU landen.
pi_104205753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Noem het dan gewoon meteen dollar: de eurodollar. Dan kan ik het tekentje ook gewoon weer normaal typen :) $$$$$$$
Dollars gebruiken ze in de VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Hongkong en ongetwijfeld nog meer landen. Prima naam voor een munt.
Sorry, maar dat zie ik niet zitten en veel medelanders ook niet denk ik. Het is dus alles of niets. Geen dependance van de dollar. Ugh, de gedachte alleen al :r
pi_104246021
los van alle commentaren vond ik de uitzending van PowedTV over de terugkeer van de DM wel weer hilarisch :Y :D ,vooral toen de kreet De duitsers komen weer werd opgevoerd. :D >:)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104246249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet Suriname vuile racist!!!!
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:30:37 #18
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_104255850
Ik denk aan een nog andere optie: de euro verdwijnt en niet zo lang daarna (helaas?) de EU ook.
De euro kan me gestolen worden, voornamelijk vanwege de manier waarop
die op slinkse manier is ingevoerd (door de immer grijnzende misselijke Zalm).
Van de EU zou ik het jammer vinden.

De EU zou veel meer op andere terreinen moeten/kunnen samenwerken, zoals op het gebied van milieubeleid en justitie. Toch ieder land zijn soevereiniteit laten behouden.

Ik vrees dat er een weg is ingeslagen die naar een dood spoor leidt. China zal teveel macht
en invloed op 'ons', Europa, krijgen en de VS zal denk ik ook een financiële slaaf van hen worden.

Nostradamus voorspelde al een oorlog voor de 21e eeuw met daarin China en de V.S. als hoofdrolspelers. Gaat lekker de goede kant op! |:(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:44:59 #19
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_104256418
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nostradamus voorspelde al een oorlog voor de 21e eeuw met daarin China en de V.S. als hoofdrolspelers. Gaat lekker de goede kant op! |:(
Linkje?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_104257174
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:30 schreef Atmosphere82 het volgende:

Die kerel lulde wel zo enorm vaag, dat zijn woorden praktisch alles kunnen beteken. Vuurspuwende dingen maken we dan tanks van. Terwijl er toch echt geen vuur uit een tank komt :{w (tenzij die stuk is)
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:59:28 #21
341900 Atmosphere82
pi_104298450
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:44 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Linkje?
Op deze site is er nogal wat over te vinden, na wat zoeken: http://boinnk.nl/blog/tag/libie/.
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:00:08 #22
341900 Atmosphere82
pi_104298472
Ik zie het allemaal de verkeerde kant opgaan helaas.
  zondag 13 november 2011 @ 10:27:40 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104310330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:55 schreef deelnemer het volgende:
Ik denk dat het leidt tot een politieke unie en dat was bij aanvang al het idee achter de economische unie.
Nederland en Italië in een regering ??

Nee dat krijg je niet door de kamer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 november 2011 @ 10:28:55 #24
323876 michaelmoore
pi_104310346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Die kerel lulde wel zo enorm vaag, dat zijn woorden praktisch alles kunnen beteken. Vuurspuwende dingen maken we dan tanks van. Terwijl er toch echt geen vuur uit een tank komt :{w (tenzij die stuk is)
jawel uit de loop wel, door de wrijving ontbrandt zuurstof aan het eind van de loop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 14 november 2011 @ 11:32:17 #25
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_104346622
Ik denk nog steeds dat mensen onderschatten wat een exit uit de euro doet met export-georienteerde economieen als de onze... Liever een fiscale unie dan.
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  maandag 14 november 2011 @ 15:23:04 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104353663
Nooit meer die gulden, alsjeblieft! Mooi papiergeld hoor, ik heb er jaren van genoten, maar ik zit echt niet te wachten op de terugkeer van al dat gewissel in het nabije buitenland...

Ik zou dus ook vóór de euro stemmen in een referendum en ook vóór een verdergaande politieke unie.
pi_104354146
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:32 schreef Frenkyboy het volgende:
Ik denk nog steeds dat mensen onderschatten wat een exit uit de euro doet met export-georienteerde economieen als de onze... Liever een fiscale unie dan.
Niederland Bundesland! Anschluss 2.0
Ik ben voor! Mag Rutte Merkel's schoenen poetsen en brieven openen.
  maandag 14 november 2011 @ 16:04:47 #28
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_104355004
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:23 schreef Lemans24 het volgende:
Nooit meer die gulden, alsjeblieft! Mooi papiergeld hoor, ik heb er jaren van genoten, maar ik zit echt niet te wachten op de terugkeer van al dat gewissel in het nabije buitenland...

Ik zou dus ook vóór de euro stemmen in een referendum en ook vóór een verdergaande politieke unie.
Hey hey, fiscale unie dan he? Politieke unie no way. Niet dat een fiscale unie geen indirecte politieke invloed gaat uitoefenen, maar effectief politiek bedrijven heeft de EU geen kaas van gegeten.
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  maandag 14 november 2011 @ 16:23:12 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104355724
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:04 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Hey hey, fiscale unie dan he? Politieke unie no way. Niet dat een fiscale unie geen indirecte politieke invloed gaat uitoefenen, maar effectief politiek bedrijven heeft de EU geen kaas van gegeten.
OK, fiscaal is genoeg. Maar de huidige economische unie is te weinig.
pi_104517372
Het is voor de economie in de eurozone het beste als de euro blijft bestaan en de leden een gemeenschappelijk politiek beleid wat betreft financieen gaan voeren. Als de juiste bekwame personen op de goede plek zitten, zal dit het begin van een stabiele economie zijn. De voorwaarden van de eurozone en de gemeenschappelijke munt zijn ideaal, de uitvoering is de laatste jaren en momenteel uiterst zwak te noemen (m.u.z. van de Scandinavische landen, Nederland en Duitsland). In de Zuidelijke landen heeft men grote fouten gemaakt en de werkmoraal is daar ook heel anders dan in de Noordelijke Eurolanden. Sowieso is het belastingmoraal in deze landen een stuk lager. Het gemeenschappelijke goed wordt in deze landen vaak verwaarloost, daar waar het persoonlijke hachie toch boven gemiddeld is. Dit is natuurlijk terug te voeren op de lage collectieve inkomsten van de overheden. Wat ook wel logisch is als men rond het 50e levensjaar met pensioen gaat. Hoewel deze landen grote bedragen aan steun moeten krijgen en zelf moeten bezuinigingen zal op lange termijn de euro een sterk product zijn. Deze euro levert per inwoner van Nederland 2000 euro meer per jaar op, dan als we nog met de gulden zaten. Dit komt omdat de export spectaculair is gestegen door de euro, en Nederland (en Duitsland) spinnen daar als pure exportlanden garen bij.

Overigens valt het mij op hoeveel mensen op een ineenklapping van de euro hopen. Tuurlijk, we zullen er wel weer bovenop komen, maar het zal tegenvallen hoe de economische situatie dan zal zijn. Een exit uit de euro - waarvoor Wilders oppert - en terug naar de gulden is onverstandig en kost ook weer miljarden. We kunnen wellicht in de toekomst het een en ander aan steun besparen, maar zodra we ons gaan afzonderen van de rest van de eurozone zullen wij hier qua export drastisch last van hebben.
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_104517686
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:26 schreef tradetheday het volgende:
Het is voor de economie in de eurozone het beste als de euro blijft bestaan en de leden een gemeenschappelijk politiek beleid wat betreft financieen gaan voeren. Als de juiste bekwame personen op de goede plek zitten, zal dit het begin van een stabiele economie zijn. De voorwaarden van de eurozone en de gemeenschappelijke munt zijn ideaal, de uitvoering is de laatste jaren en momenteel uiterst zwak te noemen (m.u.z. van de Scandinavische landen, Nederland en Duitsland). In de Zuidelijke landen heeft men grote fouten gemaakt en de werkmoraal is daar ook heel anders dan in de Noordelijke Eurolanden. Sowieso is het belastingmoraal in deze landen een stuk lager. Het gemeenschappelijke goed wordt in deze landen vaak verwaarloost, daar waar het persoonlijke hachie toch boven gemiddeld is. Dit is natuurlijk terug te voeren op de lage collectieve inkomsten van de overheden. Wat ook wel logisch is als men rond het 50e levensjaar met pensioen gaat. Hoewel deze landen grote bedragen aan steun moeten krijgen en zelf moeten bezuinigingen zal op lange termijn de euro een sterk product zijn. Deze euro levert per inwoner van Nederland 2000 euro meer per jaar op, dan als we nog met de gulden zaten. Dit komt omdat de export spectaculair is gestegen door de euro, en Nederland (en Duitsland) spinnen daar als pure exportlanden garen bij.

Overigens valt het mij op hoeveel mensen op een ineenklapping van de euro hopen. Tuurlijk, we zullen er wel weer bovenop komen, maar het zal tegenvallen hoe de economische situatie dan zal zijn. Een exit uit de euro - waarvoor Wilders oppert - en terug naar de gulden is onverstandig en kost ook weer miljarden. We kunnen wellicht in de toekomst het een en ander aan steun besparen, maar zodra we ons gaan afzonderen van de rest van de eurozone zullen wij hier qua export drastisch last van hebben.
Ik vind het prachtig hoor, al die godwins zoals "het is het beste dat" en vooral al die doemscenario's als we niet verder ons hoofd in de strop stoppen.

Maar nu een paar vragen voor jou, die ik telkens stel maar waar ik nooit een antwoord op krijg.
- waarom gaan politici nu wel doen wat "het beste is"? wat is de drijfveer om nu ineens oog te krijgen voor de rest van de samenleving? In de afgelopen 20 jaar niets van gezien
- hoe komen we van onze schuldenberg af? tot nu toe zie ik hier overwegend mensen posten die er voor zijn om vooral meer schulden te maken als oplossing van het probleem
- wat als Wilders nou wel gelijk heeft met zijn euro verhaal? moeten we dan maar door blijven gaan, alleen omdat we ondemocratisch hebben besloten in ~1998 om deze munt in te voeren?
pi_104518479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:35 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig hoor, al die godwins zoals "het is het beste dat" en vooral al die doemscenario's als we niet verder ons hoofd in de strop stoppen.

Maar nu een paar vragen voor jou, die ik telkens stel maar waar ik nooit een antwoord op krijg.
- waarom gaan politici nu wel doen wat "het beste is"? wat is de drijfveer om nu ineens oog te krijgen voor de rest van de samenleving? In de afgelopen 20 jaar niets van gezien
Daar zit ook een groot deel van het probleem. Er is simpelweg geen methode om erachter te komen hoe onze (economische) situatie zou zijn als we nog in de gulden zaten. Zonder te merken heeft iedereen wel degelijk profijt gehad. Zoals ik eerder zei de 2000 euro extra per jaar vergeleken met het gulden tijdperk en natuurlijk de gemakken van het verdwijnen van omwisselingskosten en het makkelijker inkopen/verkopen van goederen uit/naar het buitenland. Toch ontken ik niet dat de politici uit de eurozone lange tijd hebben lopen slapen. Ondanks diverse waarschuwingen is het zo langzaam de spuigaten uit gelopen. Nu is het dus zaak om dit recht te gaan zetten. Dat zal inderdaad gepaard gaan met de nodige pijn, maar is nodig om er later weer sterker uit te komen.

- hoe komen we van onze schuldenberg af? tot nu toe zie ik hier overwegend mensen posten die er voor zijn om vooral meer schulden te maken als oplossing van het probleem
schuldenbergen kwijtraken door schulden te maken is inderdaad zeker niet de oplossing. Lange tijd hebben de Zuidelijke Eurolanden en ook de VS dit ongestraft kunnen doen. Het leven op de pof is echter niet oneindig en de bom moest een keer ontploffen. Dat is nu gebeurd. De simpelste oplossing is natuurlijk sterk bezuinigen. Dit zal voor de burgers van de getroffen landen uiteraard geen pretje zijn, maar zij ontkomen hier niet aan. Overheden kunnen ervoor kiezen om meer te privatiseren en nog meer de markt zijn werk te laten doen om effectiever te kunnen zijn. Desnoods verkopen landen als Griekenland en Italië eilanden aan Qatar of Turkije (die hebben laten weten hier open voor te staan). Dan moeten zij maar een stukje trots opzij zetten om hun land te redden van de ondergang.

- wat als Wilders nou wel gelijk heeft met zijn euro verhaal? moeten we dan maar door blijven gaan, alleen omdat we ondemocratisch hebben besloten in ~1998 om deze munt in te voeren?
Wat Wilders doet is heel makkelijk. Mensen zien dat er miljarden aan steun uitgaat naar andere EU landen. Zij hebben het gevoel dat hun belastinggeld hier naar toe gaat en hebben het gevoel dat ze er niks voor terug krijgen. Toch is het de enige oplossing om een niet nog grotere crisis te ontketenen. Een terugkeer naar de gulden is (om eerder genoemde redenen) niet realistisch en zet zowel economische als politieke belangen op het spel. Mensen vergeten dat de eurozone is opgericht om een groter vangnet te creeeren voor economische crisissen. Nou moet de steun aan elkaar natuurlijk wel evenredig zijn (en dat is het natuurlijk momenteel niet), maar wat als Nederland ipv Griekenland in een dergelijke crisis zou zitten? Dan zouden we ook geholpen worden en zou men uiteraard anders piepen. Het lastige is dus dat op het eerste oog zowel voor inwoners van Griekenland (meer bezuinigingen) als Nederland (meer belastinggeld naar probleemlanden) weinig profijt is te zien en vooral te voelen. Men ziet vooral geld verdwijnen, maar dat komt omdat simpelweg niet is te meten wat er voor terugkomt. De enige manier zou zijn om inderdaad Griekenland failliet te laten gaan en zelf uit de euro stappen. Maar zoals ik (en vele economen) voorspellen, zal dit zeker gaan tegenvallen
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_104532264
Is dit misschien een goed idee?
Elk land in Europa gaat terug naar zijn eigen nationale munt maar de euro blijft daarnaast bestaan.
Elke nationale munt krijgt een koerswaarde tov de euro, internationale handel wordt afgerekend in euro`s, handel in eigen land wordt afgerekend in de nationale munt.
Gaat de economie in een land achteruit dan beïnvloedt dat alleen de nationale munt, de euro blijft zijn waarde behouden.
Landen waar de ingezetenen met de pet gooien naar een belastingstelsel torpederen dan alleen hun eigen munt, de euro lijdt dan geen waardeverlies.
pi_104532371
Waarom werd mijn poll: er gebeurt iets anders ( zie bovenstaande bericht) niet geaccepteerd?
pi_104537278
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:04 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Godverdomme wat een onzin wordt er hier toch uitgekraamd. Politiek is voor 95% besluiten over fiscaliteiten. Politiek gaat over wat er met ons geld gebeurt. En dan heb je hier weer zo'n lullo die op z'n ouderwets europees een half stapje de goede kant op wil.
pi_104537495
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:23 schreef Lemans24 het volgende:

jah idd omdat je geen geld wil wisselen kan je maar beter helemaal kapot gaan
pi_104542149
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederland en Italië in een regering ??

Nee dat krijg je niet door de kamer
Dat gaat in stappen via sluiproutes, zoals dat steeds de tactiek geweest. De krediet crisis werkt tevens als een voertuig voor structurele economische aanpassingen in de zuiderlijke landen, waardoor ze verbeteren en de EU economisch uniformer wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 19-11-2011 03:15:13 ]
The view from nowhere.
pi_104542316
Enkele landen verlaten de euro en voeren hun eigen munt weer in.
dat is toch het beste voor iedereen denk ik
  zaterdag 19 november 2011 @ 08:07:26 #39
323876 michaelmoore
pi_104543194
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:31 schreef Setting_Sun het volgende:
Enkele landen verlaten de euro en voeren hun eigen munt weer in.
dat is toch het beste voor iedereen denk ik
De sterkste landen verlaten de Euro, de euro zal dan fors depreciëren (pariteit dollar), de knoflooklanden kunnen dan weer concurreren met andere landen, en iedereen krijgt zijn of haar geld terug

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2011 10:56:36 ]
pi_104543285
Scenario voor uitstap uit de Euro:

1) Per 1 juli 2012 herinvoering van nationale munten met wisselkoers 1:1
2) Per 1 juli 2013 de wisselkoersen van de nationale munten vrijgeven.
3) Per 31 december 2013 geldigheid van Euro contanten beeindigen,

Op deze wijze worden problemen met prijskaartjes enz. vermeden en is een "zachte overgang" naar de nationale munten mogelijk.
pi_104554772
Toevallig net dit geluidsfragment tegengekomen van Neelie Kroes. Interessant interview.

Veel dezelfde argumenten die ik in mijn laatste posts ook gebruik. :)
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:32:50 #42
323876 michaelmoore
pi_104558670
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:36 schreef tradetheday het volgende:
Toevallig net dit geluidsfragment tegengekomen van Neelie Kroes. Interessant interview.

Veel dezelfde argumenten die ik in mijn laatste posts ook gebruik. :)
Een op het communisme gebaseerde instelling de EU, geen democratie en over de waarheid mag niet gesproken worden
pi_104562125
Wat ik niet zo snap is waarom een hele eurozone moet omvallen omdat er een paar rotte appels inzitten. Als een land zijn schulden niet meer kan betalen dan is dat jammer voor de personen/organisaties die staatsobligaties van dat land hebben. Slechte investering, niet meer doen in de toekomst. Een omgevallen land kan dan kiezen ik blijf in de euro en geld te kort komen omdat niemand dat land meer wat wilt lenen. Of eruit en eigenmunt weer gebruiken.
  zondag 20 november 2011 @ 11:37:46 #44
323876 michaelmoore
pi_104579292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:07 schreef MDN het volgende:
Wat ik niet zo snap is waarom een hele eurozone moet omvallen omdat er een paar rotte appels inzitten. Als een land zijn schulden niet meer kan betalen dan is dat jammer voor de personen/organisaties die staatsobligaties van dat land hebben. Slechte investering, niet meer doen in de toekomst. Een omgevallen land kan dan kiezen ik blijf in de euro en geld te kort komen omdat niemand dat land meer wat wilt lenen. Of eruit en eigenmunt weer gebruiken.
Denk aan een stapel blikken in de supermarkt

Die knoflooklanden zitten onderop en bovenop ligt Duitsland, Nederland en Oostenrijk, haal je nu drie kapotte doosjes onderop weg (Italië, Spanje, enz), dan dondert de hele stapel om.
Banken gaan Failliet en landen willen het systeem redden, hedgefondsen (GoldmanSachs enz,) maken gigantische winsten op kosten van de EU, met alle ellende van dien,

Wat moet er gebeuren dus, Duitsland moet eraf , in een Neumark. en uit de EU
De Euro zal dan depreciëren tot pariteit dollar, en de knoflooklanden worden met 35% goedkoper, en het toerisme zal floreren.
(het Toerisme draait volledig op interne kosten, Loon / Textiel / Maaltijden)
Gaat Duitsland, Nederland en Oostenrijk uit de Euro, dan gaan de Noordelijke inwoners van Europa weer op vakantie in Spanje, en komt het zuiden weer tot leven, Italië kan dan weer zelf winstgevend Fiats gaan bouwen enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2011 16:57:53 ]
  zondag 20 november 2011 @ 11:59:19 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104580081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 08:29 schreef svetan het volgende:
Scenario voor uitstap uit de Euro:

1) Per 1 juli 2012 herinvoering van nationale munten met wisselkoers 1:1
2) Per 1 juli 2013 de wisselkoersen van de nationale munten vrijgeven.
3) Per 31 december 2013 geldigheid van Euro contanten beëindigen,

Op deze wijze worden problemen met prijskaartjes enz. vermeden en is een "zachte overgang" naar de nationale munten mogelijk.
dan rent iedereen weg uit de "zwakke" munten en geef je ze nog een half jaar de tijd ook met chaos als gevolg! . Dat gaat niet werken.

Je moet het stiekem voorbereiden en direct invoeren om paniek te voorkomen!

1: onaangekondigd alle financiële transacties in Europa blokkeren (alle banken dicht, hele systeem op slot)

2: max 1 week later banken weer open, iedereen heeft eigen valuta met wisselkoersen. euro is per direct ongeldig.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_104590318
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Denk aan een stapel blikken in de supermarkt
[ afbeelding ]

Die knoflooklanden laden zitten onderop en bovenop ligt Duitsland, Nederland en Oostenrijk, haal je nu drie kapotte doosjes onderop weg (Italië, Spanje, enz), dan dondert de hele stapel om.
Op de afbeelding is het duidelijk waarom de stapel omvalt als je de onderste drie laden weghaalt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

Banken gaan Failliet en landen willen het systeem redden, hedgefondsen (GoldmanSachs enz,) maken gigantische winsten op kosten van de EU, met alle ellende van dien,

Vertaalt naar de eurozone is het niet duidelijk waarom het failliet laten gaan van banken het hele systeem laat omvallen. Dat stukje informatie vertelt het nieuws namelijk nooit. En als ze het doen dan zeggen ze meestal dat spaarders hun geld verliezen.

Is het dan erg dat spaarders/investeerders hun geld verliezen? Nee niet op korte termijn. Zij consumeren namelijk niet zelf met dat geld. En op het moment dat ze het verliezen doen ze dat nog steeds niet. Natuurlijk krijgen ze hun geld niet terug en kan het niet opnieuw geïnvesteerd worden. Maar gaat daarom het hele systeem zo snel omvallen? Nee.

Wat is het dan wel? Wat het nieuws nooit zegt is dat behalve spaarders hun geld verliezen, ook personen/organisaties hun geld verliezen waarmee direct mee betaald kan worden. Geld waar wel mee geconsumeerd wordt en na het failliet gaan niet meer. Dit omdat banken maar een heel klein percentage van het geld waarmee betaald kan worden als reserve moeten houden. Bij failliet gaan verdwijnt dus het leeuwendeel van het geld waarmee betaald kan worden. En waar iedereen het wel over eens is, is dat consumeren goed voor de economie is.

We hebben al in de jaren '30 van de vorige eeuw kunnen zien wat er gebeurt als er niet genoeg consumeert wordt onder het huidige systeem en zelfs nu merken we de gevolgen er van. Natuurlijk nu in mindere mate omdat overheden nu wel banken redden en we het depositogarantiestelsel hebben. Maar beide kosten de belastingbetaler klauwen met geld.

Lost 100% reserve-van-geld-waarmee-direct-betaald-kan-worden alle problemen op? Nee niet alles maar wel veel en het zal wel heel veel narigheid besparen en is alvast één grote stap in de goede richting.
  zondag 20 november 2011 @ 16:40:00 #47
347717 Greenfolk
Keep on walking
pi_104591543
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan rent iedereen weg uit de "zwakke" munten en geef je ze nog een half jaar de tijd ook met chaos als gevolg! . Dat gaat niet werken.

Je moet het stiekem voorbereiden en direct invoeren om paniek te voorkomen!

1: onaangekondigd alle financiële transacties in Europa blokkeren (alle banken dicht, hele systeem op slot)

2: max 1 week later banken weer open, iedereen heeft eigen valuta met wisselkoersen. euro is per direct ongeldig.
Jouw voorbeeld gaf een economoom ook pas in Nieuwsuur. Denk inderdaad dat dat de enige weg is. Zo zondagavond zou er een mooi moment voor zijn.. ik hou teletext in de gaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')