Kijk, bij ons is het zo dat het het beste is om alle mogelijk aftrekposten bij mijn man te parkeren. Zijn toetsingsinkomen is daardoor echt meer dan 1/3 lager dan zijn bruto jaar inkomen. Natuurlijk, het is niet heel handig om het tot op de cent nauwkeurig uit te rekenen, maar over 2009 kreeg ik in oktober 2010 ineens een dikke 1000 euro terug. Dat is dan weer een beetje veel van het goede.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:57 schreef Leandra het volgende:
Als je een hypotheek hebt dan heb je HypotheekRenteAftrek, waardoor het inkomen lager wordt.
De vraag is dan dus hoe hoog dat is en of je het risico wilt lopen dat je met een hele strakke berekening wellicht later moet terugbetalen, of dat je de ruimte hebt en daar vooralsnog geen rekening mee houdt en bij de definitieve berekening nog wat extra krijgt omdat er geen rekening was gehouden met die aftrekpost.
Ligt er aan of jij op basis daarvan een wijziging hebt door gegeven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:54 schreef miss_sly het volgende:
Een loonsverhoging van september zit er dan nog niet in verwerkt, neem ik aan?
Dat heb ik dus ook. Als ik zo weinig zou verdienen dat ik mijn hele salaris naar de kinderopvang zou moeten brengen dan zou ik volgens mij ook zwaar onder het minimumloon verdienen. Tuurlijk is het ook hier schipperen met minder inkomen en meer uitgaven, maar al met al vind ik het eigenlijk nog wel meevallenquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:50 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het allemaal best riant, en ik snap eigenlijk niet waar de ophef vandaan komt dat het zo onbetaalbaar is en dat je net zo goed kunt stoppen met werken...Ik vind het eerlijk gezegd ongelofelijk dat ik zoveel van de staat krijg. Maarja, misschien ben ik wel niks gewend
Nou, ik denk eerder bruto 1008, toeslag 418 dus netto 590quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:20 schreef popolon het volgende:
Wat? 418 euro toeslag op 590? Da's bijna gratis.
Lijkt mij idd ook te weinig. Wij betalen iets van 500,- voor 3 dagen bso en iets van 900 voor 3 dagen kdv.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:32 schreef Kyara het volgende:
Ik vind ¤ 590 voor 3 dagen ook wel erg veilig.....
LOL, meer toeslag dan je aan het KDV moet betalen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:29 schreef Troeta het volgende:
Ik moet dit ook niet doen als ik moe ben, het is nu 646 euro kinderopvangtoeslag![]()
Ga meteen een KDV zoeken:D
Wij ook, maar qua geld maakt dat niets uit; dag minder afnemen is weliswaar dag minder opvangkosten, maar ook dag minder inkomsten en dag minder toeslag...quote:Op woensdag 14 december 2011 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Wij gaan een dag minder afnemen... Ik vind het best meevallen.
Wij namen toch al een halve dag af en betaalden wel een hele dag... Dus uiteindelijk leveren we 4 uur in in loon...quote:Op woensdag 14 december 2011 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wij ook, maar qua geld maakt dat niets uit; dag minder afnemen is weliswaar dag minder opvangkosten, maar ook dag minder inkomsten en dag minder toeslag...
Ja, dat maakt dus niets uit... qua geld dan. Ze gaat nu 3 dagen, het gat tussen bruto - netto is iets kleiner dan 700 euro, maar de inkomsten zijn ook minder. Onder de streep maakt het dus niets uit.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:49 schreef Vicky het volgende:
Tering wat een geld.. Dan zou ik dus echt minder gaan werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |