Dan gebruik je een bestaande draad, bijvoorbeeld de blauwe, je maakt dan een blauwe en een groen/gele aan de bestaande blauwe draad vast. Extra voordeel is dat je de aanwezige draden niet beschadigd.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:56 schreef Silven het volgende:
Iedereen zegt hier wel dat het doortrekken van een aardedraad niet veel voorstelt, maar ik weet uit ervaring dat het zelfs met een goede trekveer in sommige (oude) gebouwen nog een flinke klus kan zijn om door tig meter PVC te komen. (Lastige kutbochtjes, onverwachte splitsingen on de leiding, verborgen lasdozen.) Maargoed, ik zou het alsnog doen.
Dit dus, een tweede bijkomend voordeel is dat je gelijk alle oude meuk vervangt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan gebruik je een bestaande draad, bijvoorbeeld de blauwe, je maakt dan een blauwe en een groen/gele aan de bestaande blauwe draad vast. Extra voordeel is dat je de aanwezige draden niet beschadigd.
Bij een onbekende situatie is dit vaak wel de meest handige aanpak.quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan gebruik je een bestaande draad, bijvoorbeeld de blauwe, je maakt dan een blauwe en een groen/gele aan de bestaande blauwe draad vast. Extra voordeel is dat je de aanwezige draden niet beschadigd.
Jij hebt het spelletje begrepen !quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Dit dus, een tweede bijkomend voordeel is dat je gelijk alle oude meuk vervangt.
Dan hebben jullie veel geluk, voor het zelfde geld was een klein foutje aan aan een apparaat noodlottig geweestquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef sigme het volgende:
Je moet het natuurlijk niet doen enzo, maar het is nou ook weer niet zo dat je er per se aan dood gaat, schokken oploopt danwel in de fik vliegt.
Hoewel ik best pissig was toen bleek dat in ons huis nergens aarde zat. Ook niet op de geaarde stopcontacten. Ook niet terwijl er wel een aardedraad zat. Maar desondanks is er al die jaren, ondanks ons volle vertrouwen in de aarde, nooit wat gebeurd.
Ik denk een zwevende aarde.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
Zouden ze in het ISS geaarde stopcontacten hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |