abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104484284
Iedereen zegt hier wel dat het doortrekken van een aardedraad niet veel voorstelt, maar ik weet uit ervaring dat het zelfs met een goede trekveer in sommige (oude) gebouwen nog een flinke klus kan zijn om door tig meter PVC te komen. (Lastige kutbochtjes, onverwachte splitsingen on de leiding, verborgen lasdozen.) Maargoed, ik zou het alsnog doen. :D
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:24:15 #52
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_104560418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:56 schreef Silven het volgende:
Iedereen zegt hier wel dat het doortrekken van een aardedraad niet veel voorstelt, maar ik weet uit ervaring dat het zelfs met een goede trekveer in sommige (oude) gebouwen nog een flinke klus kan zijn om door tig meter PVC te komen. (Lastige kutbochtjes, onverwachte splitsingen on de leiding, verborgen lasdozen.) Maargoed, ik zou het alsnog doen. :D
Dan gebruik je een bestaande draad, bijvoorbeeld de blauwe, je maakt dan een blauwe en een groen/gele aan de bestaande blauwe draad vast. Extra voordeel is dat je de aanwezige draden niet beschadigd.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_104562866
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan gebruik je een bestaande draad, bijvoorbeeld de blauwe, je maakt dan een blauwe en een groen/gele aan de bestaande blauwe draad vast. Extra voordeel is dat je de aanwezige draden niet beschadigd.
Dit dus, een tweede bijkomend voordeel is dat je gelijk alle oude meuk vervangt.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 20:25:55 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_104563024
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Bij een onbekende situatie is dit vaak wel de meest handige aanpak. :)
pi_104563026
Zouden ze in het ISS geaarde stopcontacten hebben? :?
pi_104563220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:23 schreef klipper het volgende:

[..]

Dit dus, een tweede bijkomend voordeel is dat je gelijk alle oude meuk vervangt.
Jij hebt het spelletje begrepen ! ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104564095
Je moet het natuurlijk niet doen enzo, maar het is nou ook weer niet zo dat je er per se aan dood gaat, schokken oploopt danwel in de fik vliegt.

Hoewel ik best pissig was toen bleek dat in ons huis nergens aarde zat. Ook niet op de geaarde stopcontacten. Ook niet terwijl er wel een aardedraad zat. Maar desondanks is er al die jaren, ondanks ons volle vertrouwen in de aarde, nooit wat gebeurd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104565878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef sigme het volgende:
Je moet het natuurlijk niet doen enzo, maar het is nou ook weer niet zo dat je er per se aan dood gaat, schokken oploopt danwel in de fik vliegt.

Hoewel ik best pissig was toen bleek dat in ons huis nergens aarde zat. Ook niet op de geaarde stopcontacten. Ook niet terwijl er wel een aardedraad zat. Maar desondanks is er al die jaren, ondanks ons volle vertrouwen in de aarde, nooit wat gebeurd.
Dan hebben jullie veel geluk, voor het zelfde geld was een klein foutje aan aan een apparaat noodlottig geweest
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:37:06 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_104571130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
Zouden ze in het ISS geaarde stopcontacten hebben? :?
Ik denk een zwevende aarde.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_104571965
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik denk een zwevende aarde.
ik denk dat ze daar gelijkstroom gebruiken :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')