Misschien heeft het iets te maken met de wetteloosheid van anderen, het denigrerende toontje van betweterige figuren die denken dat ze weten hoe je zou moeten reageren, gecombineerd met het feit dat een irritante crimineel jou benadeeld en zichzelf buiten de wet stelt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een enorme bagger. Waarom zoeken mensen toch altijd het excuus om voor eigen rechter te spelen...?
De mate van hypocrisie is niet te overzien; doen ze dit in een land met strenge wetgeving (lees sharia) na een schijnproces, dan wordt het belachelijk en middeleeuws genoemd. Doet de Nederlandse Jan het zonder ook maar een poging tot rechtsgang dan is het geoorloofd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien heeft het iets te maken met de wetteloosheid van anderen, het denigrerende toontje van betweterige figuren die denken dat ze weten hoe je zou moeten reageren, gecombineerd met het feit dat een irritante crimineel jou benadeeld en zichzelf buiten de wet stelt.
Dat heb ik nog niemand zien schrijven hier en waarom je de sharia erbij haalt is me helemaal een raadsel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De mate van hypocrisie is niet te overzien; doen ze dit in een land met strenge wetgeving (lees sharia) na een schijnproces, dan wordt het belachelijk en middeleeuws genoemd. Doet de Nederlandse Jan het zonder ook maar een poging tot rechtsgang dan is het geoorloofd.
Ik heb het over een algemeen gedrag dat ik vaak tegenkom hier. Ik zeg ook niet dat degene die ik quote zo reageert.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niemand zien schrijven hier en waarom je de sharia erbij haalt is me helemaal een raadsel.
Hij gaat natuurlijk uit van die berichten over al dan niet verkrachte vrouwen die worden gestenigd wegens "overspel". Erg vergelijkbaar inderdaad...quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niemand zien schrijven hier en waarom je de sharia erbij haalt is me helemaal een raadsel.
Nee, van inbrekers die hun handen verliezen of dieven die de ogen worden uitgestoken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij gaat natuurlijk uit van die berichten over al dan niet verkrachte vrouwen die worden gestenigd wegens "overspel". Erg vergelijkbaar inderdaad...
Omdat sommige uitvoeringen van de sharia even primitief en kwaadaardig zijn als sommige fokkertjes hier wanneer die daar irl de ballen voor zouden hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk. Er is geen verschil tussen impulsief iemand een vijl in zijn poot schroeven en weloverwogen iemand zijn/haar handen afhakken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, van inbrekers die hun handen verliezen of dieven die de ogen worden uitgestoken.
Niemand gaat 'vragen of hij alsjeblieft ophoudt', hou eens op met die verzinsels. Dat maakt je betoog niet bepaald sterker.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar heb ik het over dochter die verkracht wordt? Inbreken gaat niet altijd om spullen weghalen weet je. Het kan ook gepaard gaan met geweld. Het theoretisch geneuzel van oh wacht ik ga echt geen geweld gebruiken ik ga alsjeblieft vragen of men stopt snijdt gewoon geen hout omdat je niet weet hoe in praktijk reageert. In hoeverre het strafbaar is is een tweede.
Natuurlijk is dat wel relevant, anders zaten we toch niet in discussie. Ik ben het niet met je eens, jij moet je aan de wet houden, ook als hij zich niet aan de wet houdt, klaar. En zéker als het niet nodig is. Als jij 'met geweld' je portemonnee uit iemands handen vandaan moet trekken, soit, maar er nóg eens oprammen is gewoon evengoed misdadig.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand ervoor kiest jouw huis binnen te dringen. Daarmee verliest hij een aantal rechten wat mij betreft. Dat jij en ik daar anders mee omgaan is niet relevant.
Ik heb al gezegd dat inbrekers het risico lopen met malloten in aanraking te komen die agressief zijn, dat is zo. Neemt niet weg dat ik dat nog steeds net zulke malloten vind als die inbreker.quote:Het is simpel. Niet inbreken dan loop je ook geen risico. Breek je wel in en word je door welke samenloop van omstandigheden dan ook kort geslagen heb je pech gehad. Ik als eigenaar van de woning mag de volgende dag gewoon meer mijn bijdrage leveren aan de maatschappij. Ik heb al last genoeg van zo'n inbraak, laat staan vervolging waar ik niks aan kan doen.
Dat soort berichten laat me eerlijk gezegd vrij koud.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, van inbrekers die hun handen verliezen of dieven die de ogen worden uitgestoken.
Ja, dat is best wel vervelend voor de inbreker, dat die zomaar tegen een 'malloot' op kan lopen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, anders zaten we toch niet in discussie. Ik ben het niet met je eens, jij moet je aan de wet houden, ook als hij zich niet aan de wet houdt, klaar. En zéker als het niet nodig is. Als jij 'met geweld' je portemonnee uit iemands handen vandaan moet trekken, soit, maar er nóg eens oprammen is gewoon evengoed misdadig.
[..]
Ik heb al gezegd dat inbrekers het risico lopen met malloten in aanraking te komen die agressief zijn, dat is zo. Neemt niet weg dat ik dat nog steeds net zulke malloten vind als die inbreker.
Daarbij vind ik dat je er wel degelijk iets aan kunt doen, maar blijkbaar is het wegnemen van spullen in jouw ogen een begrijpelijke reden om 'overmand door emotie' overdreven gewelddadig te reageren.
En over dat 'je weet niet hoe je reageert in zo'n situatie', dat weet ik wel. Iedereen is toch wel eens bestolen? Ik weet inderdaad niet hoe ik reageer als ik word bedreigd of een van mijn dierbaren, maar daar gaat dit topic dan ook niet over. Er zijn echter vaak genoeg dingen van mij gejat/beroofd en ik weet echt wel hoe ik in zo'n situatie reageer. Ik word boos, ik raak in paniek, maar ik word nou eenmaal niet agressief. Daar is veel meer voor nodig bij mij - en dat vind ik nomaal ja.
Waarom overdrijf jij mijn teksten zo, of snap je ze gewoon niet? Ik zeg toch niet dat ik dat zielig vind voor de inbreker? Hij moet niet inbreken, natuurlijk niet. Maar ik zeg dat ik het óók niet goed vind dat die malloten op hem los gaan. Dat kan hoor, dat je het allebei afkeurt. Begrijp je nu wat ik zeg?quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is best wel vervelend voor de inbreker, dat die zomaar tegen een 'malloot' op kan lopen.
Het zal je gebeuren als vreedzame insluiper.
Oh, ik begrijp je prima hoorquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom overdrijf jij mijn teksten zo, of snap je ze gewoon niet? Ik zeg toch niet dat ik dat zielig vind voor de inbreker? Hij moet niet inbreken, natuurlijk niet. Maar ik zeg dat ik het óók niet goed vind dat die malloten op hem los gaan. Dat kan hoor, dat je het allebei afkeurt. Begrijp je nu wat ik zeg?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is best wel vervelend voor de inbreker, dat die zomaar tegen een 'malloot' op kan lopen.
Het zal je gebeuren als vreedzame insluiper.
Aha dus je hebt zelfs medelijden met figuren die anderen zo'n beetje doodslaan?quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zeg, hou je trollopmerkingen anders gewoon even voor je?
Ik heb geen medelijden met de inbreker maar wel met de gedupeerde die zich helaas genoodzaakt ziet om het heft in eigen handen te nemen. Hij is daarin 'doorgeslagen' wellicht ja.
quote:Dat mag jij fout vinden, ik vind het een verschil van visie maar ik snap het al, als de eigenaar gekleurd was geweest dan had je het wel kunnen begrijpen waarschijnlijk.
quote:Zeg, hou je trollopmerkingen anders gewoon even voor je?
Je ziet echt niet in hoe bizar deze redenatie is?quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij besloot toch zelf heel bewust op dievenpad te gaan, toch? Dan aanvaard je ook de bijbehorende risico's.
Wat is daar bizar aan? Dat begrijp ik echt niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet echt niet in hoe bizar deze redenatie is?
quote:
quote:Op vrijdag 11 november 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
De meeste van die stoere figuren, in elk geval degenen die na drie keer natellen toch meer dan twee hercencellen bleken te hebben, hebben zich onderhand weer teruggetrokken uit dit topic omdat het toch wat minder simpel ligt allemaal.
Dat in Nederland zo goed als doodgeslagen worden bij geen enkele activiteit een 'normaal' risico zou moeten zijn. We zitten hier verdomme toch in een beschaafd landquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is daar bizar aan? Dat begrijp ik echt niet.
Jij ja vanwege je discutabele suggestie over dat ik een gekleurde eigenaar anders zou benaderenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
[..]
Van mij had je een note gekregen.
Je praat iemand zo goed als doodslaan goed, dat hebben we onderhand door. Mag hoor maar ik blijf het raar vindenquote:Medelijden omdat hij 15x inbraak gehad heeft in enkele weken en bij de politie waarschijnlijk naar het muurtje gestuurd werd.
Dan krijg je deze incidenten, begrijpelijk ja.
Ja, maar er zijn verzachtende omstandigheden.. thats allquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat in Nederland zo goed als doodgeslagen worden bij geen enkele activiteit een 'normaal' risico zou moeten zijn. We zitten hier verdomme toch in een beschaafd land? Voor eigen rechter spelen is meer wat voordiscutabele schurkenstaten zou je denken, toch?
Geen enkele aktiviteit?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat in Nederland zo goed als doodgeslagen worden bij geen enkele activiteit een 'normaal' risico zou moeten zijn. We zitten hier verdomme toch in een beschaafd land? Voor eigen rechter spelen is meer wat voordiscutabele schurkenstaten zou je denken, toch?
Als inbrekers iemand zo goed als dood slaan ga ik daar net zo goed tegen tekeer. Het gaat mij om dergelijk gedrag. Voor eigen rechter spelen is gewoon geen heel goed ideequote:Op vrijdag 11 november 2011 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen enkele aktiviteit?
En ja, we leven in een beschaafd land. Jammer dat inbrekers zich blijkbaar niet beschaafd moeten gedragen volgens jouw gedachtengang.
Nee, want als je vindt dat niet iedereen elkaar de hersenpan in kan slaan, dan moét je natuurlijk wel vinden dat inbrekers hun vrije gang mogen gaan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen enkele aktiviteit?
En ja, we leven in een beschaafd land. Jammer dat inbrekers zich blijkbaar niet beschaafd moeten gedragen volgens jouw gedachtengang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |