abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:06:51 #251
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104240645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

Fijn voor jou dat jij je niet compleet laat gaan mocht er een situatie ontstaan waarbij een inbreker het niet alleen heeft gemunt op je spullen maar ook op je dierbaren, maar bij mij kan in het laatste geval een knopje omgaan. Het kan ook zou zijn dat ik zo geschrokken ben dat ik niets durft te ondernemen. Het punt is dat je bij voorbaat niet kan zeggen hoe je in een dergelijke situatie reageert. In theorie klinkt het allemaal ideaal, maar de praktijk kan anders uitwijzen.
Er zit nog wel een gigantisch verschil tussen je spullen die gestolen worden en je dochtertje die verkracht wordt he.
pi_104240687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:06 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]

Er zit nog wel een gigantisch verschil tussen je spullen die gestolen worden en je dochtertje die verkracht wordt he.
Dat, plus het feit dat deze inbreker moedwillig werd opgewacht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_104240721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zal, maar (excessief) geweld mag niet. Iedereen dient toch een mate van zelfbeheersing te hebben.
Daar verschillen wij echt van mening. Ik hoop dat als ik ooit nog een carrieswitch overweeg bij jou soort mensen de TV kom afhalen. :@
quote:
Je kan bijvoorbeeld ook ontzettende ruzie hebben met je vriendin. Je bent hevig emotioneel, wnat o, o, o, wat kan ze op je knoppen drukken. Is het dan volgens jou niet verkeerd om haar het ziekenhuis in te slaan? Je was immers emotioneel..
Ja want ruzie met mijn vriendin is hetzelfde als onverwacht een inbreker in je slaapkamer. :') _O- :'(
pi_104240724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

Fijn voor jou dat jij je niet compleet laat gaan mocht er een situatie ontstaan waarbij een inbreker het niet alleen heeft gemunt op je spullen maar ook op je dierbaren, maar bij mij kan in het laatste geval een knopje omgaan. Het kan ook zou zijn dat ik zo geschrokken ben dat ik niets durft te ondernemen. Het punt is dat je bij voorbaat niet kan zeggen hoe je in een dergelijke situatie reageert. In theorie klinkt het allemaal ideaal, maar de praktijk kan anders uitwijzen.
En dat is dan ook niet waar het over gaat. Niemand zegt hier dat het je niet zwart voor de ogen mag worden als iemand je kinderen aanvalt. |:( Ook de rechter zegt dat niet, volgens mij. De situatie verergeren om je punt te maken is leuk, maar een andere discussie. Dit gaat over een inbreker, en of je die met meerdere mensen lens kunt slaan. Dan is er simpelweg geen sprake van een impulsieve situatie.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 12:10:24 #255
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104240774
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:01 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je hebt vast een bron voor die eerste uitspraak.

Jij vind wurgen dus hetzelfde als iemand een tik verkopen? Mocht je bijv. in een bargevecht terecht komen, dan wurg je dus iemand?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104240795
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daar verschillen wij echt van mening. Ik hoop dat als ik ooit nog een carrieswitch overweeg bij jou soort mensen de TV kom afhalen. :@

[..]

Ja want ruzie met mijn vriendin is hetzelfde als onverwacht een inbreker in je slaapkamer. :') _O- :'(
Geloof me, als jij zelf tv's wilt gaan stelen ( :') ) zal het merendeel van de mensen zo reageren, die doen niets, zijn bang en bellen de politie. Daarnaast komen inbrekers zelden je slaapkamer in als jij thuis bent.

Waarom toch de situatie zoveel verergeren? Is dat echt nodig om eindelijk te kunnen zeggen 'ja maar, ja maar dán mag je wel slaan!'. Het gaat juist om een simpele inbraak, waarbij iemand iets verkeerd doet (de inbreker) en waarbij jij vervolgens niet het recht hebt ook iets verkeerd te doen.

En in eerste instantie vonden jullie dat al 'risico van het vak', en nu moeten er opeens dierbaren en emoties bij worden gesleept. :')
pi_104240808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij vind wurgen dus hetzelfde als iemand een tik verkopen? Mocht je bijv. in een bargevecht terecht komen, dan wurg je dus iemand?
Hoe denk je dat een burgerarrest tot stand komt?
pi_104240835
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Kom maar langs. Ook zonder excessief geweld krijg je mijn TV niet mee.
quote:
Toch is dat exact jouw argument. Verlies van zelfbeheersing door hevige emoties maakt geweld in orde (volgens jou). Leg maar eens uit waarom dat hier anders is.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 12:13:06 #259
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104240860
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Hoe denk je dat een burgerarrest tot stand komt?
Door met 4 man iemand vast te grijpen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:16:52 #260
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104240993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat, plus het feit dat deze inbreker moedwillig werd opgewacht.
Dat, plus het feit dat een sportcomplex betreft. Dus al die voorbeelden hier over inbrekers die als sluipmoordenaars de tv uit de slaapkamer jatten gaan ook niet op.
pi_104241132
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:07 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat geldt dan ook voor degene die het recht in eigen hand nemen en als je dat toe gaat staan, dan heeft de familie van de inbreker ook weer het recht om het recht in eigen hand te nemen etc.etc.etc..
Ik snap de risico's van voor eigen rechter spelen in termen van een losgeslagen samenleving.
Maar: het blijft voor mij altijd de basis dat de dief is begonnen. Dus nee, de familie van de dief mag geen eigen rechter gaan spelen, hadden ze hun familielid maar beter moeten opvoeden / in toom houden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104241186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Geloof me, als jij zelf tv's wilt gaan stelen ( :') ) zal het merendeel van de mensen zo reageren, die doen niets, zijn bang en bellen de politie. Daarnaast komen inbrekers zelden je slaapkamer in als jij thuis bent.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand ervoor kiest jouw huis binnen te dringen. Daarmee verliest hij een aantal rechten wat mij betreft. Dat jij en ik daar anders mee omgaan is niet relevant.
quote:
Waarom toch de situatie zoveel verergeren? Is dat echt nodig om eindelijk te kunnen zeggen 'ja maar, ja maar dán mag je wel slaan!'. Het gaat juist om een simpele inbraak, waarbij iemand iets verkeerd doet (de inbreker) en waarbij jij vervolgens niet het recht hebt ook iets verkeerd te doen.

En in eerste instantie vonden jullie dat al 'risico van het vak', en nu moeten er opeens dierbaren en emoties bij worden gesleept. :')
Het is simpel. Niet inbreken dan loop je ook geen risico. Breek je wel in en word je door welke samenloop van omstandigheden dan ook kort geslagen heb je pech gehad. Ik als eigenaar van de woning mag de volgende dag gewoon meer mijn bijdrage leveren aan de maatschappij. Ik heb al last genoeg van zo'n inbraak, laat staan vervolging waar ik niks aan kan doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kom maar langs. Ook zonder excessief geweld krijg je mijn TV niet mee.
[..]

Toch is dat exact jouw argument. Verlies van zelfbeheersing door hevige emoties maakt geweld in orde (volgens jou). Leg maar eens uit waarom dat hier anders is.
Als je dat verschil niet begrijpt heeft verder discussieren geen zin denk ik. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:16 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]

Dat, plus het feit dat een sportcomplex betreft. Dus al die voorbeelden hier over inbrekers die als sluipmoordenaars de tv uit de slaapkamer jatten gaan ook niet op.
Zo gaat dat met discussies.
pi_104241289
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:21 schreef Cracka-ass het volgende:

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand ervoor kiest jouw huis binnen te dringen. Daarmee verliest hij een aantal rechten wat mij betreft. Dat jij en ik daar anders mee omgaan is niet relevant.

Zo kun je alles natuurlijk goedpraten. Hee, dat meisje loopt in een veel te kort rokje, daarmee verliest ze een aantal rechten wat mij betreft. Pure uitlokking.

quote:
Ik heb al last genoeg van zo'n inbraak, laat staan vervolging waar ik niks aan kan doen.
Daar kan je wel wat aan doen..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_104241302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik snap de risico's van voor eigen rechter spelen in termen van een losgeslagen samenleving.
Maar: het blijft voor mij altijd de basis dat de dief is begonnen. Dus nee, de familie van de dief mag geen eigen rechter gaan spelen, hadden ze hun familielid maar beter moeten opvoeden / in toom houden.
Ook hier geldt hetzelfde voor de familie van de opwachters, dat wat zij hebben gedaan is ook nog steeds tegen de wet.
pi_104241317
quote:
...
Het is simpel. Niet inbreken dan loop je ook geen risico. Breek je wel in en word je door welke samenloop van omstandigheden dan ook kort geslagen heb je pech gehad. Ik als eigenaar van de woning mag de volgende dag gewoon meer mijn bijdrage leveren aan de maatschappij. Ik heb al last genoeg van zo'n inbraak, laat staan vervolging waar ik niks aan kan doen.
"Niks aan kan doen"? Oh please.. Je kan bijvoorbeeld ook iemand NIET wurgen?
quote:
Als je dat verschil niet begrijpt heeft verder discussieren geen zin denk ik. :')
Kan je wel doen alsof ik het niet snap, maar ik snap het prima. Ga liever op het argument in.
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:30:26 #266
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104241516
quote:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand ervoor kiest jouw huis binnen te dringen. Daarmee verliest hij een aantal rechten wat mij betreft.
Oke, ik kan inzien dat je vindt dat hij rechten verliest. Ik zie alleen niet in waarom jouw plicht om je aan de wet te houden dan ineens niet meer geldt.
pi_104242052
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:12 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waar baseer jij al deze diarree precies op?
Ik lees wel eens vaker wat hier, en degenen die het hardste roepen zijn vaak dezelfden als degenen die overal bang voor zijn.

quote:
Hoe weet jij dat het prima te doen is? En nog belangrijker hoe weten zij dat het prima te doen is?
Ze waren uit op een confrontatie met een inbreker. En ze waren met zijn vieren.

quote:
Je kunt het je wellicht niet voorstellen maar inbraak, roof en getuige zijn van verkrachting geven eenzelfde soort gevoel van onveiligheid/onmacht.
Nee, iemand die statiegeld komt stelen is wat anders dan iemand die je vriendin komt verkrachten terwijl je erbij bent. Ik dan ook dat het gevoel van onmacht waarin je zo graag zwelgt meer algemeen is, en een krantenberichtje slechts de aanleiding om daar een denkbeeldig antwoord op te verzinnen.

quote:
Je persoonlijke quasi toffe fok! sneren vind ik een beetje treurig overigens.
Het is dan ook een misvatting dat ik respect zou moeten opbrengen voor mensen die het opnemen voor mensen die anderen uit hun gevoel van onmacht in coma mishandelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, want een bepaald uiterlijk hebben is ook strafbaar. :')

Meer appels-/perenvergelijkingen?
Ga je je nu verschuilen achter strafbaarstellingen terwijl je die juist aanvalt? Je neemt bewust het risico, en misschien vind ik wel dat je mij beledigt hebt, dat is ook strafbaar. Dan schop ik je toch even in coma, jij nam het risico om uit te gaan en wat te zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104243520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:30 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]

Oke, ik kan inzien dat je vindt dat hij rechten verliest. Ik zie alleen niet in waarom jouw plicht om je aan de wet te houden dan ineens niet meer geldt.
Die 'plicht' om je aan de wet te houden vliegt de deur uit zodra de inbreker in kwestie zich niet meer aan zijn 'plicht' houdt.
pi_104243605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Niks aan kan doen"? Oh please.. Je kan bijvoorbeeld ook iemand NIET wurgen?

Wat is een andere manier om iemand vast te houden, behoudens de nekklem? Iemand die wild om zich heen trapt, slaat, krabt, bijt, met dingen gooit, een mes trekt, een pistool heeft, kortom, die niks, maar dan ook niks zal schuwen om weg te komen?

quote:
Kan je wel doen alsof ik het niet snap, maar ik snap het prima. Ga liever op het argument in.
Nou, je 'snapt' een hoop, maar dat zijn voornamelijk theoretische zaken, gehanteerd door het wetboek, zonder enige vorm van inbeeldingsvermogen van de situatie. Als ik jou moet geloven moet iedereen reageren als zijnde een robot, volgens een vast stramien, vastgelegd door de geldende wetten en regels in het wetboek. Maar zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk, ook al wil je dat niet toegeven. Dat je pertinent blijft roepen dat een nekklem excessief geweld is, geeft dat stiekem al een beetje aan. Iedereen weet dat een nekklem de manier is om een persoon in bedwang te houden, maar daar wil je niet aan.
pi_104243649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik lees wel eens vaker wat hier, en degenen die het hardste roepen zijn vaak dezelfden als degenen die overal bang voor zijn.

[..]

[..]

Nee, iemand die statiegeld komt stelen is wat anders dan iemand die je vriendin komt verkrachten terwijl je erbij bent. Ik dan ook dat het gevoel van onmacht waarin je zo graag zwelgt meer algemeen is, en een krantenberichtje slechts de aanleiding om daar een denkbeeldig antwoord op te verzinnen.

[..]

Het is dan ook een misvatting dat ik respect zou moeten opbrengen voor mensen die het opnemen voor mensen die anderen uit hun gevoel van onmacht in coma mishandelen.

[..]

Ga je je nu verschuilen achter strafbaarstellingen terwijl je die juist aanvalt? Je neemt bewust het risico, en misschien vind ik wel dat je mij beledigt hebt, dat is ook strafbaar. Dan schop ik je toch even in coma, jij nam het risico om uit te gaan en wat te zeggen.
Totaal irrelevante vergelijking. Een strafbaar feit en een vergelijking gebaseerd op uiterlijk loopt zo mank als Manke Nelis in zijn hoogtijdagen, en dat weet je zelf ook wel. Beter blijft het gewoon een beetje offtopic, want nu beginnen de wilde fantasietjes en vergelijkingen de kop op te steken.
pi_104243760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is een andere manier om iemand vast te houden, behoudens de nekklem? Iemand die wild om zich heen trapt, slaat, krabt, bijt, met dingen gooit, een mes trekt, een pistool heeft, kortom, die niks, maar dan ook niks zal schuwen om weg te komen?

Je vergeet nog z'n bijl, motorzaag, bomgordel en lichtsabel.
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:49:04 #272
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104244376
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 'plicht' om je aan de wet te houden vliegt de deur uit zodra de inbreker in kwestie zich niet meer aan zijn 'plicht' houdt.
Oh. Nou, in dat geval kom ik je in coma slaan als mijn buurman te hard rijdt. Als er iemand zich niet de wet houdt is het blijkbaar gerechtvaardigd om te doen en laten wat je wil.
pi_104244395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zo kun je alles natuurlijk goedpraten. Hee, dat meisje loopt in een veel te kort rokje, daarmee verliest ze een aantal rechten wat mij betreft. Pure uitlokking.
Nee ze loopt in haar eigen huis met een rokje en ik breek in en verkracht haar, ze mag zichzelf alleen niet verdedigen. Althans niet met excessief geweld. :')
quote:
[..]

Daar kan je wel wat aan doen..
Nee hoor, ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Laat staan dat ik me daarop kan voorbereiden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat je teveel vrije tijd hebt wist ik. Dat je mensen vervolgens irl stalkt om te kijken hoe ze met situaties omgaan verbaasd me wel.
quote:
[..]

Dat eerste is een aanname.
quote:
[..]

:')
quote:
[..]

Je moet helemaal niks. Maar op een asociale wijze mensen wijzen op hun (in jouw ogen) asociale mening is nogal ironisch. Overigens baseer je bovenstaande wederom op een aanname.
quote:
[..]

Daar wens ik je veel succes mee.

Overigens weer zo'n schitterende vergelijking. Chapeau! :')
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 13:55:39 #274
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104244614
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een enorme bagger. Waarom zoeken mensen toch altijd het excuus om voor eigen rechter te spelen...?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104245535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:06 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]

Waar heb ik het over dochter die verkracht wordt? Inbreken gaat niet altijd om spullen weghalen weet je. Het kan ook gepaard gaan met geweld. Het theoretisch geneuzel van oh wacht ik ga echt geen geweld gebruiken ik ga alsjeblieft vragen of men stopt snijdt gewoon geen hout omdat je niet weet hoe in praktijk reageert. In hoeverre het strafbaar is is een tweede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')