Je weet hoe gevoelig de oren van een hond zijn? En hoe goed getraind ook, het blijft een dier. Die zijn nu eenmaal gevoelig voor explosies.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
Dit lijkt me een prima geval van "was u nou rustig gebleven was er niets aan de hand". Blinde geleidehond die de weg na huis vergeet als er vuurwerk af gaat, my ass
Ja want dit vuurwerk komt ook echt uit de vrihe verkoopquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:54 schreef lezzer het volgende:
Op de radio zeiden ze dat die mevrouw mensen had horen wegrennen, dus ik vermoed opzettelijk.
(edit: staat ook in de OP zie ik).
Van mij mogen ze dat hele vuurwerk in de vrije verkoop afschaffen. Alleen maar overlast van.
Bron?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:36 schreef livelink het volgende:
Zie boven, één potentiele dader heeft zich dus bij deze al gemeld. Dat van dat iq kleiner dan een schoenmaat was in ieder geval een adequate beschrijving.
Een hond kan daardoor helemaal van slag raken ja, heb je nooit gezien hoe honden binnenshuis reageren op vuurwerk dat buiten word afgestoken? De meeste honden raken daar letterlijk van in de stress. En wat wil je nou eigenlijk zeggen met dat laatste stukje? Dat er geen levensgevaarlijk vuurwerk in de omloop is? Ik heb met eigen ogen gezien hoe met van die zogenaamde lawinepijlen putdeksels letterlijk van de grond af omhooggeblazen werden, ik vind dat aardig dicht in de buurt van het effect van een handgranaat komen, ik zou er in ieder geval niet vlak naast willen staan als zo'n ding ontploft.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
Dit lijkt me een prima geval van "was u nou rustig gebleven was er niets aan de hand". Blinde geleidehond die de weg na huis vergeet als er vuurwerk af gaat, my ass
Beetje zoals het nieuws gister: vuurwerk zo krachtig als een handgranaat gewoon legaal te koop![]()
![]()
Het is nog een wonder dat belgie en duitsland nog bestaan, met zo veel gevaarlijk LEVENSGEVAARLIJKEvuurwerkjes BOMMEN.
![]()
Het trieste van dit soort helden is dat ze nooit verantwoording nemen voor hun daden. Wat dat betreft lijken ze wel een beetje op anonieme superhelden als Batman, Spiderman en Supermanquote:
Bronvermelding in OP?quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:40 schreef RedFever007 het volgende:
GODVERDOMMEWat een kankerdebielen wonen er toch in dit land
Jezus Christis wat voor ongelofelijke tyfusmongool moet je zijn om dit soort dingen te doen
![]()
![]()
![]()
Echt ik kan er met m'n verstand niet bij![]()
![]()
Wat mij betreft kunnen dit soort randdebielen 20 jaar de cel in! (of nog liever: de kogel krijgen, niemand die soort beesten mist)
Joh , wilden ze de brug laten schrikken?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het stompzinning, gevaarlijk en laakbaar gedrag is, maar niet opzettelijk op de vrouw en haar hond gericht.
Hopelijk de volgende keer de eigen oogjes en of vingertjes kapot geblazen van dit soort debielen.quote:Het voorval gebeurde even na half elf in Heerhugowaard op de brug bij het Brandpunt in de Stad van de Zon. De vrouw liep daar, toen het zware vuurwerk vlak naast haar en haar hond ontplofte. De vrouw heeft een aantal mensen horen wegrennen.
Zowel zij als de hond zijn hevig geschrokken. De vrouw heeft na de ontploffing nog ongeveer een uur in de omgeving van haar woning rondgelopen, omdat de hond volkomen in de war was door de klap en de weg naar huis niet meer kon vinden. De vrouw is uiteindelijk door een buurtbewoner thuis gebracht. De hond moet waarschijnlijk herkeurd worden, waarbij het nog maar de vraag is of hij nog als geleidehond kan werken.
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Joh , wilden ze de brug laten schrikken?
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:34 schreef DrMabuse het volgende:Hopelijk de volgende keer de eigen oogjes en of vingertjes kapot geblazen van dit soort debielen.
Waarom zijn de helden na de knal dan snel weggerend?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:38 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Want iedereen die vuurwerk afsteekt doet dat om mensen te laten schrikken.
[..]
gewoon vuurwerk in de buurt ja... maar dit was zwaar vuurwerk en gericht gegooid naar de hond toe, dat maakt het verschil.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
Zou het er bijna nog mee eens zijn ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:38 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zeg: Tijd voor gewapende burgerwachten die dit soort klootzaken ter plekke [insert willekeurige behandeling]
Iedereen die nu zwaar vuurwerk afsteekt rent hard weg als er iemand aan komt, het is namelijk nog verboden.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waarom zijn de helden na de knal dan snel weggerend?
Waarom de geschrokken blinde vrouw / hond niet geholpen?
Waarom gooi je naast een blinde vrouw (zwaar) vuurwerk?
Was op een brug. Hoeveel hoeken zijn er te vinden op een brug?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:07 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Iedereen die nu zwaar vuurwerk afsteekt rent hard weg als er iemand aan komt, het is namelijk nog verboden.
2e + 3e vraag: misschien omdat ze niet doorhadden dat die vrouw daar liep en blind was? Misschien omdat het om een hoekje gebeurde en ze de vrouw niet konden zien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |