nee want dat is zo zielig!? dat die oude vrouw het huis niet meer uit durft en die hond helemaal van slag is EN er een kostenpost is van 20.000 euro nemen we maar voor lief. wie gaat dat betalen?????????quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Wil niet vervelend doen, maar wat hadden jullie dan verwacht. Je kunt twee 16-jarige ventjes geen levenslang geven vanwege het gooien van vuurwerk.
Gast??quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:46 schreef PfenisBaron het volgende:
Gewoon even een goede compositietekening maken en een wijkteam erop!
Mee eens.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik kan een reactie als deze begrijpen. (zie mijn eerdere posts) echter bij geen of onvoldoende bewijs vind ik niet dat je ze daarvoor kunt veroordelen. wel vind ik dat ze aansprakelijk gesteld moeten worden voor de schade, en die is zo lees ik torenhoog.
ze hebben namelijk zwaar en per definitie illigaal vuurwerk afgestoken (want een astronaut b.v. valt niet onder die noemer, op een tijd waarop je zelfs geen normaal vuurwerk mag afsteken.
dus zijn ze gewoon verantwoordelijk voor de schade en die moeten ze wat mij betreft dan ook zeker voor de volle 100% betalen desnoods verhalen ze de schade bij de ouders van dat tuig die kwajongens
Ja vrij dubieuze lichting dit.quote:Op maandag 14 november 2011 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Want die zijn dommer dan 15 jaar geleden?
Goed idee. Het is inderdaad absurd dat onvolgroeide puberbreintjes rond kunnen lopen met explosieven.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:54 schreef lezzer het volgende:
...
Van mij mogen ze dat hele vuurwerk in de vrije verkoop afschaffen. Alleen maar overlast van.
Maar het gaat hier om illegaal vuurwerk dus dat verbod had niet veel uitgemaakt.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:43 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Goed idee. Het is inderdaad absurd dat onvolgroeide puberbreintjes rond kunnen lopen met explosieven.
Politie kon niet achterhalen wie van de twee de eigenaar/en of afsteker was van het explosief.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef StarGazer het volgende:
Nja gebrek aan bewijs. Zuur.
Worden ze nog wel beboet voor het in bezit hebben en afsteken van vuurwerk? Aangezien dat dus gewoon strafbaar is.
Dat betalen ze toch gewoon allebei, simpel.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Politie kon niet achterhalen wie van de twee de eigenaar/en of afsteker was van het explosief.
Die vrouw krijgt wel 100 euro boete wegens het niet opruimen van hondenpoep.
Ze had namelijk geen zakje bij der.
Maak die grap anders nog een paar keer, misschien wordt hij de 15e keer opeens leuk.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Politie kon niet achterhalen wie van de twee de eigenaar/en of afsteker was van het explosief.
Die vrouw krijgt wel 100 euro boete wegens het niet opruimen van hondenpoep.
Ze had namelijk geen zakje bij der.
quote:Op woensdag 16 november 2011 13:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maak die grap anders nog een paar keer, misschien wordt hij de 15e keer opeens leuk.
Daarnaast, zoals ik begreep uit het nieuwsbericht dat jijzelf notabene plaatste, beraadt het OM zich wél op stappen omtrent het afsteken van illegaal (zwaar) vuurwerk.
Er is toch geen bewijsmateriaal (dat is in rook opgegaan )quote:Op woensdag 16 november 2011 13:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maak die grap anders nog een paar keer, misschien wordt hij de 15e keer opeens leuk.
Daarnaast, zoals ik begreep uit het nieuwsbericht dat jijzelf notabene plaatste, beraadt het OM zich wél op stappen omtrent het afsteken van illegaal (zwaar) vuurwerk.
Ah, het zijn dus twee pubers. (Verrassend)quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Wil niet vervelend doen, maar wat hadden jullie dan verwacht. Je kunt twee 16-jarige ventjes geen levenslang geven vanwege het gooien van vuurwerk.
quote:Op woensdag 16 november 2011 13:50 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[..]
Er is toch geen bewijsmateriaal (dat is in rook opgegaan )
quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:13 schreef JerryLee het volgende:
Wel hebben ze bekend dat een van hen zwaar vuurwerk heeft afgestoken. Het Openbaar Ministerie beraadt zich op een sanctie voor het illegaal afsteken van vuurwerk.
Mag iemand anders met zo'n hond lopen? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Het is de tweede keer al ,
ze is al een hond door vuurwerk verloren :
http://www.dichtbij.nl/gr(...)ld-met-vuurwerk.aspx
Citaat:
ja , ik ken de mevr. en de hond
werk bij haar ,en loop vaak met de hond,kan je wel vertellen dat de hond ook niet met mij echt durft buiten lte lopen vandaag. mevr. zelf is zwaar emotioneel ze is al eens een hond verloren door jongeren die bewust op de hond vuurwerk gooide, hoop dan ook dat de wijk agent zijn woord houd ,en de daders opgepakt worden!
en dat we wat meer rekening met elkaar houden vuur werk oke maar dan 31 december
Gewoon al dat kindervuurwerk (kleine pijltjes en rotjes) niet meer verkopen. Je hebt of echt kindervuurwerk of gewoon vuurwerk.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef raptorix het volgende:
Ik ben niet zo van de verboden, maar vuurwerk mag wat mij betreft verboden worden voor particulieren, alle rommel, ongelukken en overlast weegt niet op tegen het plezier. Ik zou liever zien dat met oud en nieuw er in elke stad een mooi professioneel vuurwerk plaats vind.
En al dat zware vuurwerk laten vallen onder de wapenwet, als je ziet wat voor slagklacht dat zware spul heeft, dan is dat gewoon te vergelijken met handgranaten.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gewoon al dat kindervuurwerk (kleine pijltjes en rotjes) niet meer verkopen. Je hebt of echt kindervuurwerk of gewoon vuurwerk.
geen gek idee. dat maakt passendere straffen mogelijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
En al dat zware vuurwerk laten vallen onder de wapenwet, als je ziet wat voor slagklacht dat zware spul heeft, dan is dat gewoon te vergelijken met handgranaten.
hoe doe je dit op een rond plein?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:16 schreef Quisho het volgende:
Misschien maar het engelse systeem van overal en op elke hoek CCTV camera's invoeren als het zo doorgaat.
Maar het is toch te hopen dat de overheid snapt dat mensen (blind of niet) terroriseren met vuurwerk wel een stapje erger is dan snachts ff een stukje 150 op de A2. Maar dat is een kwestie van afwachtenquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Overdwars in je kont.quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:47 schreef numero_uno het volgende:
[..]
hoe doe je dit op een rond plein?
En/of bij Kentalis.quote:Op zondag 20 november 2011 12:31 schreef raptorix het volgende:
Mjah moeilijk, toen ik 16 was heb ik ook wel eens gekke dingen gedaan, ik zou zeggen laat die gasten als straf een tiental weekenden bij het opleidingsinstituut voor die honden werken, dan zullen ze wel weten wat hun daden aanrichten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |