Dat terzijde, alsof Black Beauty op de hei geen hartaanval zou hebben gehad.quote:
In ieder geval niet door invloed van een mens op zijn rug.quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:24 schreef Stringer het volgende:
[..]
Dat terzijde, alsof Black Beauty op de hei geen hartaanval zou hebben gehad.
Nee, maar een hartaanval is een hartaanval met of zonder mensquote:Op dinsdag 8 november 2011 00:27 schreef betyar het volgende:
[..]
In ieder geval niet door invloed van een mens op zijn rug.
Helemaal mee eens !quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:17 schreef betyar het volgende:
Ik zie een filmpje waar een paard tijdens een ritje tot het uiterste wordt gedreven door een ruiter waardoor het paard een hartaanval krijgt en vervolgens gaan vreemde mensen op de bühne janken omdat het paard dood is. Ze betalen nota bene een kaartje om te zien hoe een paard tot het uiterste wordt gedwongen.
Na dit "ongeval" zou men paardensport moeten verbieden.
Een paard is een kuddedier dat vrij in de velden hoort rond te rennen i.p.v. een kleine bak vol met obstakels met een mens op zijn rug.
En nee dit is geen troll topic, ik ben hier eigenlijk best serieus in.
Noo, ik hou van koeien <3 Die paarden boeie me niet zo veel, red de koeien X3quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:34 schreef dralion13 het volgende:
Inderdaad, schijthekel heb ik aan dat soort hypocriete mensen. Die paarden die in 2006 zijn gered van dat eilandje waren bijna van de eigenaar afgenomen omdat die ze mogelijk naar de slacht zou brengen. Echt hoor, als het koeien waren geweest was er niks aan de hand, maar paarden, die mogen niet geslacht worden als al het andere vee.
Net als dat ik altijd wel boze blikken krijg als ik zeg dat ik paardenrookvlees eet. Het was niet erg geweest als het runderrookvlees was.
Hypocriete mensen, vee is vee en vee moet verwerkt worden tot vlees
Wordt "topsport" niet tot het uiterste bedreven? Heb jij ooit gevoetbald met 10 kg extra ballast op je rug?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Barbaaf het volgende:
Geen troll topic? Waarom gebruik je dan uiterst subjectieve termen als 'tot het uiterste gedreven'? Dat dier is nog geen twee minuten aan het sporten met een extra gewicht op z'n rug wat voor een mens overeen zou komen met 10 kg oid. En wat Greys hierboven al aanhaalt, als bij dergelijke inspanning de dood een te verwachten resultaat zou zijn, zoals jij haast lijkt te suggereren, zouden dergelijke incidenten schering en inslag moeten zijn, en toch is dat het niet.
En jij denkt dat paarden in de vrije natuur niet regelmatig een veel grotere inspanning moeten leveren al ze op de vlucht zijn voor natuurlijke vijanden?
Dat een paard in de natuur extra inspanning moet geven om te overleven is wat anders dan weer een tik van een zweep om hem aan te sporen.quote:Een paard is een kuddedier dat vrij in de velden hoort rond te rennen i.p.v. een kleine bak vol met obstakels met een mens op zijn rug.
Euhm, het blijft niet bij die 10 minuten tijdens die wedstrijd he?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Barbaaf het volgende:
Geen troll topic? Waarom gebruik je dan uiterst subjectieve termen als 'tot het uiterste gedreven'? Dat dier is nog geen twee minuten aan het sporten met een extra gewicht op z'n rug wat voor een mens overeen zou komen met 10 kg oid. En wat Greys hierboven al aanhaalt, als bij dergelijke inspanning de dood een te verwachten resultaat zou zijn, zoals jij haast lijkt te suggereren, zouden dergelijke incidenten schering en inslag moeten zijn, en toch is dat het niet.
En jij denkt dat paarden in de vrije natuur niet regelmatig een veel grotere inspanning moeten leveren al ze op de vlucht zijn voor natuurlijke vijanden?
Mwa er gebeuren vaker ongelukken dan je denkt in de paardensport, ook dan moeten de dierenquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Barbaaf het volgende:
Als jij deze voorbeelden ook maar een beetje vergelijkbaar vindt met een springconcours dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mwa er gebeuren vaker ongelukken dan je denkt in de paardensport, ook dan moeten de dieren
meestal afgemaakt worden want ze zijn ''waardeloos'' geworden.
voorbeeldje?
http://www.youthareawesome.com/the-dark-side-of-stampede/
Chuckwagon racing 6 paarden dood.
En nee hoor het is nog steeds niet verboden.
[ afbeelding ]
In 2010′s Stampede, six horses were killed, bringing the total death toll of this event since 1986
to 59 animals. In recent years, the Stampede estimates that it has involved over 7,500 animals
per year, but if you’re starting to think that six dead out of 7,500+ in 2010 is a decent ratio, think
again. Many of these incidents are avoidable, and all are unforgivable. Furthermore, this tally doesn’t include the suffering of all the animals that don’t die.
See the videos below and be the judge yourself.
Are these animals being treated humanely, and if not, can we really justify this form of entertainment?
Ook paardensport gaat alleen maar om geld.
Och als je het alleen over spring en renpaarden wil hebben dan kan dat ook hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:20 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als jij deze voorbeelden ook maar een beetje vergelijkbaar vindt met een springconcours dan zijn we snel uitgepraat.
En betyar en ero, jullie denken dat een springpaard tot het uiterste van zijn vermogens wordt gedreven? Lijkt me sterk dat het paard dan nog knap over een hindernis heenkomt. Zolang je beter een paar tienden kan verliezen dan een hindernis aan te tikken zullen ze wel een balans houden tussen inspanning en controle.
Succes met je paarden verder. Dierenbeul.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:20 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als jij deze voorbeelden ook maar een beetje vergelijkbaar vindt met een springconcours dan zijn we snel uitgepraat.
En betyar en ero, jullie denken dat een springpaard tot het uiterste van zijn vermogens wordt gedreven? Lijkt me sterk dat het paard dan nog knap over een hindernis heenkomt. Zolang je beter een paar tienden kan verliezen dan een hindernis aan te tikken zullen ze wel een balans houden tussen inspanning en controle.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |