abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:17:40 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104106725
Ik zie een filmpje waar een paard tijdens een ritje tot het uiterste wordt gedreven door een ruiter waardoor het paard een hartaanval krijgt en vervolgens gaan vreemde mensen op de bühne janken omdat het paard dood is. Ze betalen nota bene een kaartje om te zien hoe een paard tot het uiterste wordt gedwongen.

Na dit "ongeval" zou men paardensport moeten verbieden.
Een paard is een kuddedier dat vrij in de velden hoort rond te rennen i.p.v. een kleine bak vol met obstakels met een mens op zijn rug.

En nee dit is geen troll topic, ik ben hier eigenlijk best serieus in.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:21:13 #2
350337 Pindakaaspot
Geen inspiratie...
pi_104106833
Omdat het kan. Je hebt wel gelijk trouwens
pi_104106895
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:24:08 #4
20758 Stringer
You have a nice day
pi_104106920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:22 schreef serqie het volgende:
tering harde faal
Dat terzijde, alsof Black Beauty op de hei geen hartaanval zou hebben gehad.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_104106980
Ik vond het ook best wel een sneu gezicht en als je een beetje van de paarden sport bent, kan dat paard best wel een grote betekenis voor je hebben. Ik zou het inderdaad vreemd vinden als die mensen nu een stille tocht gaan houden en weken van slag zijn, maar ff een traantje laten mag best, want het was best een knap beest
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:27:02 #6
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104107018
is emotioneel ja
Doei!
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:27:03 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104107020
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:24 schreef Stringer het volgende:

[..]

Dat terzijde, alsof Black Beauty op de hei geen hartaanval zou hebben gehad.
In ieder geval niet door invloed van een mens op zijn rug.
pi_104107083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:27 schreef betyar het volgende:

[..]

In ieder geval niet door invloed van een mens op zijn rug.
Nee, maar een hartaanval is een hartaanval met of zonder mens
I could watch you for a lifetime, you're my favourite movie.
A thousand endings.
You mean everything to me!
pi_104107088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:17 schreef betyar het volgende:
Ik zie een filmpje waar een paard tijdens een ritje tot het uiterste wordt gedreven door een ruiter waardoor het paard een hartaanval krijgt en vervolgens gaan vreemde mensen op de bühne janken omdat het paard dood is. Ze betalen nota bene een kaartje om te zien hoe een paard tot het uiterste wordt gedwongen.

Na dit "ongeval" zou men paardensport moeten verbieden.
Een paard is een kuddedier dat vrij in de velden hoort rond te rennen i.p.v. een kleine bak vol met obstakels met een mens op zijn rug.

En nee dit is geen troll topic, ik ben hier eigenlijk best serieus in.
Helemaal mee eens !
Hypocriet als de neten...

en dat meen ik oprecht.
pi_104107197
Inderdaad, schijthekel heb ik aan dat soort hypocriete mensen. Die paarden die in 2006 zijn gered van dat eilandje waren bijna van de eigenaar afgenomen omdat die ze mogelijk naar de slacht zou brengen. Echt hoor, als het koeien waren geweest was er niks aan de hand, maar paarden, die mogen niet geslacht worden als al het andere vee.
Net als dat ik altijd wel boze blikken krijg als ik zeg dat ik paardenrookvlees eet. Het was niet erg geweest als het runderrookvlees was.

Hypocriete mensen, vee is vee en vee moet verwerkt worden tot vlees
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_104107236
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:34 schreef dralion13 het volgende:
Inderdaad, schijthekel heb ik aan dat soort hypocriete mensen. Die paarden die in 2006 zijn gered van dat eilandje waren bijna van de eigenaar afgenomen omdat die ze mogelijk naar de slacht zou brengen. Echt hoor, als het koeien waren geweest was er niks aan de hand, maar paarden, die mogen niet geslacht worden als al het andere vee.
Net als dat ik altijd wel boze blikken krijg als ik zeg dat ik paardenrookvlees eet. Het was niet erg geweest als het runderrookvlees was.

Hypocriete mensen, vee is vee en vee moet verwerkt worden tot vlees
Noo, ik hou van koeien <3 Die paarden boeie me niet zo veel, red de koeien X3
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104108856
Als kampioenen doodgaan huilen er altijd mensen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 07:03:38 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104109443
Waren janken vreemde mensen om Michael Jackson? Of om Steve Jobs?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Donald Duck held dinsdag 8 november 2011 @ 07:40:26 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_104109645
Ze jankten omdat ze flink hadden betaald voor een kaartje en dan gaat de show niet door.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 november 2011 @ 10:08:59 #15
163650 Greys
pi_104112035
Even de bende opgeruimd en nu naar de vraag:
Geen idee, dat zal voor elke persoon die daar loopt te huilen weer anders zijn, die reden.
Ik zag ook een kind huilen op het filmpje, da's niet zo gek toch? Gewoon van schrik.

Vroeg me van de week al af wat er nou geschreeuwd wordt helemaal aan het einde van het filmpje, in het (?) Italiaans (?). Ik begreep inmiddels dat daar ook zoiets wordt geroepen als 'Dit krijg je nou als paarden zo veel en hoog moeten springen'. Ik vraag me dan af waarom degene die dat roept daar überhaupt is??

Persoonlijk vergelijk ik het maar met topsporters, daar krijgt er ook wel eens eentje een hartaanval. Het is niet zo dat de paarden bij bosjes met hartaanvallen neervallen tijdens deze springwedstrijden, dus als het echt zo slecht voor ze was geweest zou er veel vaker iets gebeuren.
Waar wél vaak iets gebeurt is bij die wedstrijden waarbij ze paarden over váste hindernissen jagen, dus vastgetimmerde hindernissen van boomstammen enzo. Moeten ze eerst door water rennen en daarna over een vaste hindernis. Gaat dat mis, breken ze hun benen of nek. Daar gebeuren veel vaker ongelukken dan bij deze springwedstrijden met losse balken.

Verder zal er gehuild worden omdat dat paard in die wereld een 'held' was. Een Olympisch kampioen, een levende legende.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 10:17:21 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_104112229
Geen troll topic? Waarom gebruik je dan uiterst subjectieve termen als 'tot het uiterste gedreven'? Dat dier is nog geen twee minuten aan het sporten met een extra gewicht op z'n rug wat voor een mens overeen zou komen met 10 kg oid. En wat Greys hierboven al aanhaalt, als bij dergelijke inspanning de dood een te verwachten resultaat zou zijn, zoals jij haast lijkt te suggereren, zouden dergelijke incidenten schering en inslag moeten zijn, en toch is dat het niet.

En jij denkt dat paarden in de vrije natuur niet regelmatig een veel grotere inspanning moeten leveren al ze op de vlucht zijn voor natuurlijke vijanden?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:42:51 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104112857
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Barbaaf het volgende:
Geen troll topic? Waarom gebruik je dan uiterst subjectieve termen als 'tot het uiterste gedreven'? Dat dier is nog geen twee minuten aan het sporten met een extra gewicht op z'n rug wat voor een mens overeen zou komen met 10 kg oid. En wat Greys hierboven al aanhaalt, als bij dergelijke inspanning de dood een te verwachten resultaat zou zijn, zoals jij haast lijkt te suggereren, zouden dergelijke incidenten schering en inslag moeten zijn, en toch is dat het niet.

En jij denkt dat paarden in de vrije natuur niet regelmatig een veel grotere inspanning moeten leveren al ze op de vlucht zijn voor natuurlijke vijanden?
Wordt "topsport" niet tot het uiterste bedreven? Heb jij ooit gevoetbald met 10 kg extra ballast op je rug?

En het gaat mij niet alleen om het hartfalen, vandaar ook mijn een na laatste zin in de OP:
quote:
Dat een paard in de natuur extra inspanning moet geven om te overleven is wat anders dan weer een tik van een zweep om hem aan te sporen.
pi_104114442
quote:

Euhm, het blijft niet bij die 10 minuten tijdens die wedstrijd he?
Een sportpaard traint elke dag, op topniveau, topsport is bewezen ongezond, dat mensen dat zichzelf aan willen doen is 1 ding, dat mensen een dier meetrekken daarin is een ander ding.

Maar in dit geval weet ik niet waar de hartaanval vandaan kwam, of ze het hadden kunnen voorkomen, shit happens soms gewoon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104131067
quote:

Mwa er gebeuren vaker ongelukken dan je denkt in de paardensport, ook dan moeten de dieren
meestal afgemaakt worden want ze zijn ''waardeloos'' geworden.

voorbeeldje?

http://www.youthareawesome.com/the-dark-side-of-stampede/

Chuckwagon racing 6 paarden dood.
En nee hoor het is nog steeds niet verboden.

In 2010′s Stampede, six horses were killed, bringing the total death toll of this event since 1986
to 59 animals. In recent years, the Stampede estimates that it has involved over 7,500 animals
per year, but if you’re starting to think that six dead out of 7,500+ in 2010 is a decent ratio, think
again. Many of these incidents are avoidable, and all are unforgivable. Furthermore, this tally doesn’t include the suffering of all the animals that don’t die.

See the videos below and be the judge yourself.
Are these animals being treated humanely, and if not, can we really justify this form of entertainment?

Ook paardensport gaat alleen maar om geld.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 19:20:57 #20
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_104132360
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mwa er gebeuren vaker ongelukken dan je denkt in de paardensport, ook dan moeten de dieren
meestal afgemaakt worden want ze zijn ''waardeloos'' geworden.

voorbeeldje?

http://www.youthareawesome.com/the-dark-side-of-stampede/

Chuckwagon racing 6 paarden dood.
En nee hoor het is nog steeds niet verboden.

[ afbeelding ]

In 2010′s Stampede, six horses were killed, bringing the total death toll of this event since 1986
to 59 animals. In recent years, the Stampede estimates that it has involved over 7,500 animals
per year, but if you’re starting to think that six dead out of 7,500+ in 2010 is a decent ratio, think
again. Many of these incidents are avoidable, and all are unforgivable. Furthermore, this tally doesn’t include the suffering of all the animals that don’t die.

See the videos below and be the judge yourself.
Are these animals being treated humanely, and if not, can we really justify this form of entertainment?

Ook paardensport gaat alleen maar om geld.
Als jij deze voorbeelden ook maar een beetje vergelijkbaar vindt met een springconcours dan zijn we snel uitgepraat.

En betyar en ero, jullie denken dat een springpaard tot het uiterste van zijn vermogens wordt gedreven? Lijkt me sterk dat het paard dan nog knap over een hindernis heenkomt. Zolang je beter een paar tienden kan verliezen dan een hindernis aan te tikken zullen ze wel een balans houden tussen inspanning en controle.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_104132970
Ik denk niet dat ie is overleden vanwege de topsport zelf, maar van de stress die er bij komt kijken. Duizenden mensen die staan te kijken wat je aan het doen bent en als je wat fout doet krijg je een paar zweepslagen. Ik jank er niet om maar ik vind het wel zielig voor die paarden.

Er is trouwens een verschil tussen dieren gebruiken voor vlees/wol/melk/etc en ze gebruiken om over balkjes te springen. Het laatste is volkomen nutteloos en onnatuurlijk en ik snap niet dat mensen daar plezier aan beleven.
pi_104133139
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:20 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Als jij deze voorbeelden ook maar een beetje vergelijkbaar vindt met een springconcours dan zijn we snel uitgepraat.

En betyar en ero, jullie denken dat een springpaard tot het uiterste van zijn vermogens wordt gedreven? Lijkt me sterk dat het paard dan nog knap over een hindernis heenkomt. Zolang je beter een paar tienden kan verliezen dan een hindernis aan te tikken zullen ze wel een balans houden tussen inspanning en controle.
Och als je het alleen over spring en renpaarden wil hebben dan kan dat ook hoor.
Je zou ze de kost moeten geven hoeveel paarden daar kreupel worden of andere
ellende ondervinden.

Maar je kan het blijven ontkennen, maakt mij niet uit...

http://www.bosdreef.be/info_paard/osteochondrosis/OCD.htm

Voor mij is het geen sport om een dier tot het uiterste af te beulen, maar goed voor jou misschien
wel, dat kan, dan worden we het nu niet eens en nooit niet denk ik.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:48:44 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104133793
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:20 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Succes met je paarden verder. Dierenbeul.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 19:51:53 #24
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_104133958
Jullie hebben allemaal gelijk :W
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:54:27 #25
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_104134061
Ja, Fan, als je die website nou ook even doorleest:

Wanneer krijgt mijn paard OCD?

Enkel als veulen kan een paard OCD krijgen. Eenmaal het paard 1 jaar oud is kan het geen OCD meer krijgen. De fragmenten vormen zich ergens tussen de leeftijd van 1 maand en 1 jaar. Dit kan je echter niet altijd zien met het blote oog. Je kan OCD vermoeden als een gewricht opgezet is (vocht in het gewricht), maar je bent pas zeker na een radiografisch onderzoek. De meeste jaarlingen met OCD vertonen geen opgezette gewrichten en geen kreupelheid.

O.C.D. kan je dus een “veulenziekte” noemen. Het is een “ontwikkelingsstoornis” in een gewricht tijdens de groei van het veulen”.

Komt totaal niet door de sport, paarden worden pas vanaf 3 jaar ingereden. En afbeulen, dwingen? Paarden kunnen nooit zo op dit niveau presteren onder dwang, dit zijn paarden die hier aanleg én aandrang voor hebben.

Hickstead was een wereldberoemd paard in de paardenwereld, het concours is op verzoek van alle deelnemers en het publiek afgeblazen na de dood van dit paard en er heeft een groot eerbetoon plaatsgevonden. De ruiter hebben ze met 2 man af moeten voeren omdat ie overmand was door shock en emotie. Om nou te doen alsof het allemaal respectloos is en een paardenleven niets voorstelt in die wereld, is niet terecht.

Overigens komt dit soort overlijden van paarden in de springsport maar heel, heel zelden voor. Nog niet eens vergelijkbaar met de enkele voetballer die een hartaanval krijgt op jonge leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')