abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104069129

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_104069135
I'm Still Here (2010, Casey Affleck)

Joaquin Phoenix stopt met acteren en probeert rapper te worden, faalt daarin constant op tragische wijze, en Casey Affleck documenteert het allemaal.
Veel in opspraak geweest omdat Phoenix de act 2 jaar heeft volgehouden, onder ander met een beschamend interview bij David Letterman en andere absurde publieke vertoningen. Uiteindelijk blijkt godzijdank dat het allemaal fake is en de film dus een zogenaamde mockumentary is.

Het idee is geinig, en het is knap van Phoenix dat hij de act zolang heeft volgehouden (maar een paar mensen wisten dat het nep was), maar de film was erg irritant. Je zit anderhalf uur te kijken naar een man die zich de helft van de tijd gedraagt als een verwend kind en de andere helft als een apatische lamzak. Er gebeurt amper wat grappigs, en wie hij nou precies op de hak probeert te nemen is ook niet helemaal duidelijk.

5/10

Dune (1984, David Lynch)

Ik ben gewoonlijk een groot liefhebber van Lynch (o.a. twee van zijn films in mijn top 100) maar dit was echt verschrikkelijk. Het gelijknamige boek uit 1965 geldt toch wel als een klassieker in de sci-fi, en het was duidelijk dat Lynch er een flinke kluif aan zou hebben om het te verfilmen. Te groot, naar mijn mening.

Ik kan niet eens precies navertellen waar het over ging. Twee clans van verschillende planeten strijden om een derde planeet waar het o zo waardevolle 'spice' kan worden gewonnen, en iets met heel erg grote wormen. Ik had vanaf het begin al geen idee wie waarbij hoorde, de kostuums en settings waren interessant maar straalden heel erg hard jaren '80 uit, en de special effects waren zelfs voor die tijd ronduit slecht.

Hoofdrollen waren onder andere voor Kyle MacLachlan, Sting en Patrick Stewart, die me geen van allen konden bekoren (ondanks MacLachlan's geweldige prestaties in Twin Peaks). De enige acteur die nog enigszins stabiel speelde was Max von Sydow, maar die had niet veel interessants in zijn script staan.

Jammer, toch nog een film van Lynch die ik een dikke onvoldoende geef, en wederom bevestigd dat ik geen sci-fi liefhebber ben.

3/10

If... (1968, Lindsay Anderson)

Een satirische blik op de samenleving en vooral de cultuur op jongensscholen in Groot Brittannië in de jaren '60. Malcolm McDowell's debuut (en de reden dat hij werd gekozen om Alex te spelen in A Clockwork Orange), en wát een debuut.

De film gaat over een paar groepjes mensen op een Britse school, met name de nieuwkomers ('Scum'), de laatstejaars ('Whips') die extra privileges hebben en de Scum als hun persoonlijke slaafjes gebruiken, en een groepje rebelse jongens die niet zoveel moeten hebben van deze oubollige hierarchie. In deze laatste groep staat Mick (McDowell) centraal.

In eerste instantie laat de film rustigaan zien hoe het eraan toegaat op zo'n school, maar gedurende de film worden scenes steeds surrealistischer, en begin je door te krijgen dat er een en ander aan fantasie verweven zit door de 'gewone' scenes. Mick en zijn vrienden maken steeds vreemdere dingen mee, en rebelleren steeds harder en bruter tegen de gevestigde orde.

De titel slaat natuurlijk op deze fantasie-scene's, die voornamelijk een mijmering opwekken: 'wat als.. de rebellen dít zouden doen'. Helaas duurde het wel even voor ik dit doorhad, vooral ook omdat ik erg slecht bekend ben met de Britse cultuur in de jaren '60 en ik dus veel moeite had met zien wat werkelijkheid en wat satire was. Pas halverwege de film had ik überhaupt door dat het comedy/satire was en niet compleet realistisch.
Ook het compleet willekeurig gebruik van zwart-wit af en toe was een klein minpuntje.

Vandaar een 7.5/10, maar dat zou na nog een keer kijken prima een 8 kunnen worden.
pi_104069759
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:51 schreef SnuggLe het volgende:
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
Laat even weten wat jij van City Island vindt! Iedereen bij wie ik hemheb aangeraden is er wel over te spreken, sommige mensen spreekt hij natuurlijk meer aan dan anderen. Carandiru zet ik ook even op m'n lijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tobi-wan op 07-11-2011 12:10:57 ]
  maandag 7 november 2011 @ 12:28:47 #4
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104070618

The Burning Moon
The Burning Moon bestaat uit twee verhalen die een broer zijn jongere zusje vertelt voor het slapen gaan. Het eerste morbide verhaal gaat over een seriemoordenaar, het tweede verhaal over een moordlustige, psychotische priester.
Toffe film weer van Olaf Ittenbach, de Duitse meester van gore brengt weer een lekker smerige film. Het eerste verhaal keek lekker weg, acteerwerk is verschrikkelijk slecht maar de gore verschrikkelijk goed. Het tweede verhaal is iets saaier maar bevat een geweldig einde waar Olaf Ittenbach zijn idee van de hel geeft, erg ziek.
  maandag 7 november 2011 @ 15:45:08 #5
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_104077410
Conan the Barbarian (2011)

Slechte man vermoord de hele stam van Conan en jonge Conan is de enige overlevende. De film slaat dan een paar jaar over en jonge Conan is nu een gespierde vechter die goed is met een zwaard en dat wil de regisseur graag laten zien. De film gaat van gevecht naar gevecht en er is weinig ruimte voor dialoog.
Het is jammer dat het camerawerk nogal slecht is waardoor je weleens wat mist tijdens de gevechten. Tevens mis ik wat gore (afgehakte ledematen zijn altijd een plus). De gevechten zijn te clean. Het origineel met Arnie is 10x beter.

Mijn Cijfer: 4/10
IMDB Rating: 5.3/10
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 7 november 2011 @ 15:51:22 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104077651
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution (1965, Fr, Jean-Luc Godard)
Lemmy Caution reist naar de stad Alphaville, die geregeerd wordt door de computer alpha 60. Die de stad regeert via pure logica en daarom alle onlogische (lees emotionele) acties heeft verboden. Deze computer is gemaakt door professor von Braun. Eerst ontmoet Lemmy de dochter van de professor Natacha.
Maar het is meer een film noir qua sfeer dan een scifi.
Ik kan begrijpen dat er genoeg in de film zit waar anderen zich aan zouden kunnen ergeren, zoals die filosofische voice-over en typische Godard jump-cuts, maar de hele film heeft zo'n coole sfeer dat ik me er niet aan ergerde. Sterker nog ze versterken de film op een manier. Godard vraagt ok wel heel erg om je suspense of disbelief op te rekken Zo hebben ze het over een ruimteschip als een auto bedoelt wordt, de snelweg is de oneindige ruimte enz. Dat vraagt er veel van de kijker. Maar ik vond het op een rare manier werken.
En de film heeft Anna Karina, atlijd een +
cijfer: 8.5

Simón del desierto (Simon of the Desert) (1965, Mexico, Luis Buñuel)
Simon is een streng gelovige man, die z'n leven wijdt aan God door boven op een pilaar te leven. De duivel probeert hem in vorm van een verleidelijke vrouw van z'n pad te krijgen.
Ondanks dat ik zelf niet religieus ben, vind ik dit altijd wel interessante films om te zien. Het is soms moelijk om te geloven dat deze film gemaakt is door één van de meest anti-kerkelijke regisseurs, een man die ooit zei: “Thank God I’m still an atheist.” Aan de ene kant lijkt Buñuel namelijk diep respect te hebben voor de vroomheid en toewijding van Simon. Echter aan de andere kant leeft Simon zo sterk naar het woord van God, dat hij overkomt als een irritante arrogante betweter, die totaal los staat van de realiteit als hij anderen de les leest. Ook de volgelingen en andere priesters worden door Buñuel op de hak genomen. Zo gebruikt één volgeling z'n door een wonder vers aangegroeide handen als eerste om z'n dochter te slaan.
Op het eind heeft Buñuel nog een grote twist voor der kijker in petto.Die de kijker goed aan het nadenken zet over de betekenis ervan.
cijfer: 8

Sei donne per l'assassino (Blood and Black Lace) (1964, It, Mario Bava)
Typisch B-film die onderhoudend is om te kijken omdat er de hand van een tegendraadse regisseur duidelijk merkbaar is. Bava was zo verveelt met de routine klus van een whodunnit, wat de film oorspronkelijk had moeten worden, dat hij de aandacht verlegde naar de moorden zelf. Iets wat toentertijd nog revolutionair was. Daarmee is de film de grondlegger van de Italiaanse giallo films alsmede de latere slasherhorrors.
Het opvallendste aan de film is het felle kleurgebruik. Het plot en acteerwerk blijft jammer genoeg te veel dat van een B-film. Dit alles zorgt ervoor dat het een vermakelijk film is om te zien, maar ook eentje die nooit echt spannend wordt.
cijfer: 7
  maandag 7 november 2011 @ 15:54:57 #7
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_104077798

The French Connection (1971)
Met een Gene Hackman die niet oud is, dat is even wennen. Veel van verwacht, maar helaas was de film een teleurstelling. Een bijzondere achtervolging (met de auto een bovengrondse metro achtervolgen), maar vooral een beetje warrig en lastig te volgen. Heeft wat mij betreft de tand des tijds niet helemaal doorstaan.
6,5/10
Overal verstand van.
pi_104082401
Drive ook gezien na alle goede reviews hier. Maar wat een vreselijke kut film. Ik heb de hele film gedacht, wanneer gaat de film nou eens beginnen? Om een paar dingen te noemen:

-De emotieloze en ik-ben-traag-van-begrip Ryan Gosling. Oh wat irritant.
-De irritante deuntjes de hele film op de achtergrond, net alsof er iets engs/spannend gaat gebeuren, maar er gebeurd niks.
-De hele film komt veelte 'kunstig' over. Zonder de soundtrack was dit gewoon een dikke onvoldoende.
-Geen enkele karakterontwikkeling.
-Te kort.

Kortom, een 6, omdat de soundtrack wel goed is.
  maandag 7 november 2011 @ 17:43:23 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104082567
Fast & Furious
Vin Diesel, droeftoeter onder de droeftoeters is back! Paul Walker draagt een stropdas, want werkt tegenwoordig bij de FBI. Samen trekken ze weer eens ten strijde tegen een lelijk drugskartel. De openingsscene is bijzonder vet, maar daarmee is het hoogtepunt ook meteen gepakt van deze verder niet bijster coole film. Cijfer: 5

Fast Five
THIS IS BRASIL!!!

Ohyeah. Brazilië is het decor van alweer deel vijf in de Fast and Furious-reeks. Een prima sfeertje levert dat op en verrassend genoeg vind ik dit nog het beste deel. Vin Diesel blijft een ergernis opwekkende aap, maar wordt bijgestaan door een leuk team dat een bazige heist onderneemt. Dat blijft een leuk genre, de heist-film 8-). Acteerwerk blijft dramatisch, maar waar het omgaat zijn uiteraard de actiescenes, die dit keer minder focus op het autoracen hadden, maar wel stoer en grappig waren. Cijfer: 6

I pugni in tasca (Fists in the Pocket)
Deze naar Buñuel ruikende film had in potentie nog best een topper geweest kunnen zijn. Sommige thema's en met name de lugubere hoofdpersoon Alessandro waren (lijkt me) voor die tijd redelijk controversieel. Hoe die kerel in elkaar steekt en handelt, wist me wel te intrigreren. Hij helpt zowat de helft van zijn eigen familie om zeep. Wat een fratsen haalt ie uit en blijft er maar koel onder!

Toch is I pugni in tasca niet zo'n hoogvlieger. De rest van de cast fladdert wat in de film en kon mij niet helemaal interesseren. Ik had ook gehoopt op wat spanning in de film, maar ook dat is niet zo heel sterk aanwezig. Maar voor de rest toch wel een okeeje film. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_104082892
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:03 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Laat even weten wat jij van City Island vindt! Iedereen bij wie ik hemheb aangeraden is er wel over te spreken, sommige mensen spreekt hij natuurlijk meer aan dan anderen. Carandiru zet ik ook even op m'n lijstje.
City Island ^O^ Leuke film.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104083169
City Island is heel tof ja, die heb ik hier destijds nog lopen promoten. Zal hem ook binnenkort weer eens kijken :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_104084830
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:59 schreef Tim86 het volgende:
City Island is heel tof ja, die heb ik hier destijds nog lopen promoten. Zal hem ook binnenkort weer eens kijken :)
Daardoor heb ik die toen gekeken en toevallig laatst aangeraden aan een collega en die heeft hem laatst weer aangeraden aan de rest van mijn collega's en m'n baas haha.
pi_104086767
Born to Race

quote:
Born To Race is the story of Danny Krueger, a rebellious young street racer on a collision course with trouble. After an accident at an illegal street race, he is sent to a small town to live with his estranged father, a washed up NASCAR racer. When Danny decides to enter the NHRA High School Drags, he's forced to seek his father's help in taking down the local hot shot.

Vol met cliche's zoals jaren verstoten van je vader en nu samen moeten leven. Toevallig dat de vader vroeger nog heeft gereden tegen de vader van jawel zijn grootste rivaal.

Het is allemaal precies zoals verwacht. Meer is het niet en minder eigenlijk ook niet want dt had ik verwacht.

Doe maar fast five kijken toch.
Voordeel! Hij is wel lekker kort.

IMDB: 5.5
Ik: 5
  maandag 7 november 2011 @ 19:33:53 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104087538

Real Steel

verhaal: Ex boxer Charlie maakt een zooitje van zijn leven en is iedereen geld schuldig. Hij krijgt ook nogeens een zomer lang de voogdij over zijn elfjarige zoon Max, die hij nog nooit heeft gezien. Al gauw vinden de twee één gezamenlijke passie. Prijsvechtende robots! Algoed dit beschrijft de film niet correct maar ik wil ook niet teveel weggeven.

oordeel: op het duidelijk gespeelde bijdehandte gedrag van kleine Max na, zoals Hollywood haar jeugd aanspoort zich te gedragen. Is de rest van de film helemaal niet vervelend. Hugh Jackman zet een egoistische knappe vent neer. En Max is leuk voor de 'ooh wat schattig en aah wat lief'. De robot-actie was erg goed en heb me daarmee niet verveeld. Het enige wat mij het meest stoorde waren de 15 trailers die ik te zien kreeg voordat de film begon (bij Pathé).

iMDB: 9
Mijn Cijfer: 8 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 07-11-2011 19:56:32 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104088701
ik dacht imdb 9? Die moet ik zien, haha, maar staat 7,6.
  maandag 7 november 2011 @ 19:56:15 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104088930
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:52 schreef JDx het volgende:
Mwa ik stel mijn cijfer ook wel bij naar een 7.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104106899
Killer elite

Verenigde Staten / Australië
Actie / Thriller
105 minuten

geregisseerd door Gary McKendry
met Jason Statham, Robert De Niro en Clive Owen

Danny (Statham) is een ex-Navy Seal die serieus in de problemen komt als Hunter (De Niro), zijn beste vriend en mentor wordt ontvoerd in opdracht van een Arabische sjeik. Die laatste dwingt Danny een moord te plegen. Doet hij dat niet, dan sterft Hunter een ongetwijfeld pijnlijke en tragische dood.

redelijke actie thriller, het begon meer als thriller en eindigde met wat meer actie. Ik vond helaas het begin iets te langdradig.. maar toen de film eenmaal op gang was + het einde was weer erg cool.
Daarom een 6.5
gewoon een toffe film om een keer te zien
pi_104107286
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Real Steel

verhaal: Ex boxer Charlie maakt een zooitje van zijn leven en is iedereen geld schuldig. Hij krijgt ook nogeens een zomer lang de voogdij over zijn elfjarige zoon Max, die hij nog nooit heeft gezien. Al gauw vinden de twee één gezamenlijke passie. Prijsvechtende robots! Algoed dit beschrijft de film niet correct maar ik wil ook niet teveel weggeven.

oordeel: op het duidelijk gespeelde bijdehandte gedrag van kleine Max na, zoals Hollywood haar jeugd aanspoort zich te gedragen. Is de rest van de film helemaal niet vervelend. Hugh Jackman zet een egoistische knappe vent neer. En Max is leuk voor de 'ooh wat schattig en aah wat lief'. De robot-actie was erg goed en heb me daarmee niet verveeld. Het enige wat mij het meest stoorde waren de 15 trailers die ik te zien kreeg voordat de film begon (bij Pathé).

iMDB: 9
Mijn Cijfer: 8 7.5

Leuk dat je het een goeie film vond.

Maar op imdb heeft ie geen 9 hoor?

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:52 schreef JDx het volgende:
Ah, was al gezegd. :P
pi_104107505
Knowing (2009)

quote:
Een leraar opent een tijdscapsule, die is gevonden bij de kleuterschool van zijn zoon. De capsule bevat voorspellingen, waarvan er sommige al uitgekomen zijn en sommige op het punt staan te gebeuren. Hij vermoedt dat zijn familie een rol speelt in de gebeurtenissen die gaan plaatsvinden.
Afgekraakt door de ene, geprezen door anderen. Persoonlijk heb ik er wel van genoten. Paar scènes zag ik echt niet aankomen, of dingen die je juist verwacht gebeuren ineens heel anders.
Het einde vond ik wel minder; ook anders dan ik had verwacht; persoonlijk had ik de film sterker gevonden als het einde wat meer richting de logica gegaan was.

Maar toch, interessante vulling voor een paar uur.
pi_104107648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:46 schreef Iemand91 het volgende:
Knowing (2009)
[ afbeelding ]

[..]

Afgekraakt door de ene, geprezen door anderen. Persoonlijk heb ik er wel van genoten. Paar scènes zag ik echt niet aankomen, of dingen die je juist verwacht gebeuren ineens heel anders.
Het einde vond ik wel minder; ook anders dan ik had verwacht; persoonlijk had ik de film sterker gevonden als het einde wat meer richting de logica gegaan was.

Maar toch, interessante vulling voor een paar uur.
Is dat niet die film met dat pro-scientology einde? Ik denk dat veel mensen het daarom een kutfilm vonden.
pi_104107731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat niet die film met dat pro-scientology einde? Ik denk dat veel mensen het daarom een kutfilm vonden.
Ja.
pi_104109134
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:02 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hee, was dat naar aanleiding van mijn tip van een tijdje terug?
Ik heb hem destijds in de bioscoop gezien, vond het een heel goede film. Maar qua actie misschien niet zoals Cidade de Deus en Machete (de andere films die je noemt heb ik niet gezien).
Ja, dat was hem!

Daarom, de actie vond ik wat tegenvallen, wat juist hoort bij films over dat soort dingen.

Amores Perros kan ik je zeker aanraden, een betere Mexicaanse film.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 8 november 2011 @ 06:45:15 #23
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_104109383
Fanboys uit 2008. over een groep nerds die op reis gaan om star wars episode 1 te zien door in te breken in lucas ranch.

leuke buddy movie/roadtrip movie. maar voor de mensen die geen star wars/trek fans zijn wat minder amusant denk ik.

een hele boel cameo's quotes uit de films en andere referenties naar beide franchises maken dit voor fans toch een leuke film.

ik geef hem een goede 7.5/10 een 7.5 omdat sommige dingen erg voor de hand liggen, en anderen net iets te ver gezocht zijn. maar niet lager omdat de cameo's en de hele sfeer wel goed uit de verf komen.
pi_104115000
quote:
Dune (1984, David Lynch)

[ afbeelding ]

Ik ben gewoonlijk een groot liefhebber van Lynch (o.a. twee van zijn films in mijn top 100) maar dit was echt verschrikkelijk. Het gelijknamige boek uit 1965 geldt toch wel als een klassieker in de sci-fi, en het was duidelijk dat Lynch er een flinke kluif aan zou hebben om het te verfilmen. Te groot, naar mijn mening.

Ik kan niet eens precies navertellen waar het over ging. Twee clans van verschillende planeten strijden om een derde planeet waar het o zo waardevolle 'spice' kan worden gewonnen, en iets met heel erg grote wormen. Ik had vanaf het begin al geen idee wie waarbij hoorde, de kostuums en settings waren interessant maar straalden heel erg hard jaren '80 uit, en de special effects waren zelfs voor die tijd ronduit slecht.

[ afbeelding ]

Hoofdrollen waren onder andere voor Kyle MacLachlan, Sting en Patrick Stewart, die me geen van allen konden bekoren (ondanks MacLachlan's geweldige prestaties in Twin Peaks). De enige acteur die nog enigszins stabiel speelde was Max von Sydow, maar die had niet veel interessants in zijn script staan.

Jammer, toch nog een film van Lynch die ik een dikke onvoldoende geef, en wederom bevestigd dat ik geen sci-fi liefhebber ben.

3/10

Moet je Children of Dune kijken(miniserie) Die vind ik best goed te pruimen :)
pi_104144665
City Island ook maar gekeken. wel 'n aardige film. af en toe erg grappig en soms een beetje saai.
7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')