abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:53:48 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108533678
Echt pleuresweer vandaag inderdaad :r De rest van de week ziet er ook vrij slecht uit vrees ik. Welkom in Sydney's slechtse zomer in ongeveer 50 jaar :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108534472
steeds als ik hier mee lees krijg ik zelf zin om te gaan :'(
hoeveel zijn de stagiairs hier ongeveer kwijt voor een half jaar? stagevergoeding is niet echt gebruikelijk in australie toch, huisvesting wel?
pi_108535006
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te harden :')quote]
Geen airco in de CityRail treinen? Dan heb ik denk ik geluk gehad de afgelopen 4 keer, want voor mijn gevoel was er wel airco. Had het nou niet echt bepaald warm, terwijl de zon volop scheen.
[quote]0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef Deeltjesversneller het volgende:
steeds als ik hier mee lees krijg ik zelf zin om te gaan :'(
hoeveel zijn de stagiairs hier ongeveer kwijt voor een half jaar? stagevergoeding is niet echt gebruikelijk in australie toch, huisvesting wel?
DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?
Weet niet hoe het bij de rest is, maar ik krijg in ieder geval geen stagevergoeding noch huisvesting. Ik loop stage bij een klein bedrijf, dus dat kan heel goed de reden zijn waarom niet.
Wat ik van collega's hoor, is dat zij zo`n $600-800 per maand betalen voor hun appartement. Tel daarbij je boodschappen/uitgaan enzo bij op en dan kom je op best wel een flink bedrag.
Ik heb geluk met familie hier, waar ik $200 per maand (incl. internet/boodschappen) voor betaal :P

Morgen begint rugby! Iedereen hier is hyped, dus ben heel benieuwd hoe het is (nog nooit een rugby wedstrijd gezien :X). Geen idee voor welk team ik moet zijn. Ze willen allemaal dat ik voor de Dragons ben (team van de regio waar ik woon). Wat raden jullie aan en waarom? :)

En de regen :') Het regent nu al 2 dagen non-stop. Straten beginen hier langzaam onder te lopen en de "flood warnings" zijn een feit
pi_108545163
Levitas,

West Tigers!! Go Benji he is magic!

Btw, ik ben bijna 2000 dollar huur per maand kwijt. Woon dan wel is waar in Northen Beaches maar huur prijzen zijn BELACHELIJK duur. maak nooit de vergelijking wat je betaald in NL want dat is echt appels met peren vergelijken...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 02:41:31 #155
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_108613989
kan iemand mij wat meer vertellen over het verzekeren van een auto?

Ik heb een Mitsubishi Delica gekocht, staat geregistreerd in N.T. tot 28-12-2012, en nu wil ik er mee gaan rond-touren. Ik vroeg een Australier die hier in het hostel zit hoe hij zijn auto heeft verzekerd:
Oz:" Are planning on crashing into a 300.000 dollar ferrari?"
Me:" No not really, but if I do I don't want to pay for it, so that's why I want insurance"
Oz:" If you're a confident driver you don't need insurence, I've never had insurence in my life"

Daar kwam ik ook niet echt verder mee. Op internet kan ik overal quotes krijgen, maar dan moet ik invullen waar hij het meest geparkeerd staat (geen idee, ik rij rond voor 2 jaar) en al dat soort onzin.

Bij wie hebben julie een verzekering lopen, en bevalt dat? En is het echt nodig om een verzekering te hebben (er zit ook een verzekering in de regestration?)

Bedankt alvast ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 04:54:44 #156
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_108614647
Volgens mij zijn er 3 type verzekeringen:
- Compulsory Third Pary (CTP) verzekert tegen persoonlijk letsel die je veroorzaakt, en zoals de naam al aangeeft is die verplicht als je legaal de straat op wil. Zolang je auto een geldige green slip heeft, heb je volgens mij die verzekering.
- Third Party verzekert de schade die je veroorzaakt aan eigendommen van een ander. Niet verplicht.
- Comprehensive verzekert je tegen jezelf.

Als je een oude auto hebt gekocht lijkt de laatste optie me niet echt nodig. Wij zitten volgens mij bij AAMI, maar volgens mij zit er weinig verschil tussen de aanbieders.

Trouwens, volgens mij is een NT license plate maar maximaal 3 maanden geldig in NSW. Dus hangt het van de vorige eigenaar af of je hem in NSW moet registreren.
pi_108616700
Nou, ik durf het dan eindelijk hier te zeggen want er is enigzins zekerheid :')
Ik heb komende maandag om 22:30 een 'informal interview' voor een 12 maandse stage in Melbourne. Oh my. Dus misschien kom ik in september die kant op. :D
pi_108616727
Ah, een bekende poster in het topic wat ik al een tijdje 'volg'! Súper _Loki! :D

* motorbloempje volgt dit topic omdat Australië een van de opties is voor een PhD vanaf 2013 en ga vanaf september/oktober knopen doorhakken en solliciteren ;) Andere opties zijn Nieuw Zeeland, Canada, USA en good ol' Britain, waar ik nu zit.
Ja doei.
pi_108616864
Stiekem volg ik het hier ook al best lang, gewoon uit interesse :D
Maar dat zijn nog best wel lastige landen om uit te 'kiezen' lijkt me, niet?
pi_108617942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:04 schreef _Loki het volgende:
Stiekem volg ik het hier ook al best lang, gewoon uit interesse :D
Maar dat zijn nog best wel lastige landen om uit te 'kiezen' lijkt me, niet?
Ik ga vooral af op de beste plek om te zijn voor mijn onderzoek tegen die tijd in combinatie met betaalbaarheid van leven in de stad waar de universiteit zit. London bijvoorbeeld valt af omdat dat echt ziekelijk duur is in onze ogen en het zeker ook niet waard omdat we dan teveel geld kwijt zijn aan wonen ;)
Ja doei.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:12:15 #161
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_108618372
Leven in Australie is ook niet goedkoop. Niet zo duur als in Londen, maar ook niet zo goedkoop als in NL.
pi_108623429
Ik ben verzekerd via Allianz. Betaal 57 dollar per maand en volgens mij is dat third party, letsel, marktwaarde voor de auto en comprehensive. Oftewel, alles wat je nodig hebt. Na een jaar no claim rijden kreeg ik er gratis wegenwacht service bij.

De beredenering "mij overkomt toch niets, ik kan goed rijden" van die Australier vind ik geen argument om eerlijk te zijn. Dat is het hele punt van verzekeren, er kan altijd iets gebeuren.

Maar of het verplicht is, geen idee. Dat verschilt volgens mij per staat. In Victoria gebruiken ze de term 'green/pink slip' ook niet voor zover ik weet. 1 keer per jaar moet je rego (registratiekosten) betalen en wanneer je je auto verkoopt heb je een roadworthy certificate nodig, dat is het wel zo'n beetje.
pi_108651916
Thanks voor de info iedereen ^O^ ik ga alleen een third party afsluiten denk ik. Wat betreft de registratie: ik hou hem niet hier in Sydney maar ik ga rondreizen, dus zodra ik in WA ben laat ik hem daar registreren zodat ik het via het internet kan regelen :)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:02:35 #164
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_108731987
Iemand nog naar Mardi Gras in Sydney geweest dit weekend? Wat een feest was dat haha :D
pi_108736248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:54 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik durf het dan eindelijk hier te zeggen want er is enigzins zekerheid :')
Ik heb komende maandag om 22:30 een 'informal interview' voor een 12 maandse stage in Melbourne. Oh my. Dus misschien kom ik in september die kant op. :D
En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.
Best een beetje zenuwachtig.
pi_109156089
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:52 schreef _Loki het volgende:

[..]

En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.
Best een beetje zenuwachtig.
Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek? :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 01:27:18 #167
77130 star_gazer
pi_109157154
Morgen vertrek ik om 07:00 naar Melbourne voor het 'stag weekend' (vrijgezellenfeest) van mijn vorige manager. Gaat leuk worden :')
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109200449
Dankzij de regen maar 16 ipv 40 uur gewerkt deze week :'(. En dat terwijl het al 5 weken niet onder de 20 graden geweest is, dag en nacht! Grafregen.
pi_109208128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 00:24 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek? :)
Het was 8 mei, niet maart. Heel stom van me maar ik verwacht niet dat het dan pas zou zijn :') en dat is te laat voor her visum, dat 2 maanden duurt, dus nu is het 9 april. Ze is dan in londen dus lekker om half 6 s middags skypen : D
  zondag 18 maart 2012 @ 01:19:09 #170
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_109220780
Ik zit nou al een week op een brief te wachten hier in Port Macquarie :P Het is best een leuk plaatsje hoor, maar na een dag of 2 heb je het hier echt wel gezien. Duurt de post normaal gesproken altijd zo lang? (brief is verzonden uit Sydney)
  zondag 18 maart 2012 @ 03:48:21 #171
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_109223036
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
pi_109223260
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 03:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSL :')
  zondag 18 maart 2012 @ 11:20:28 #173
77130 star_gazer
pi_109226056
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 04:51 schreef Levitas het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSL :')
Oh god.. Internet regelen in Australie. Succes :')
-
  zondag 18 maart 2012 @ 11:28:41 #174
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109226228
Ik wil terug ;(. 4 Maanden in Forest Lodge, Sydney gewoond en aan de University of Sydney mijn masteronderzoek gedaan. God wat mis ik die stad...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109226454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?
lees dit nu pas, ik moet vanaf februari 2013 stage lopen, maar tegen de tijd dat ik zeker zou weten dat ik genoeg geld heb is het waarschijnlijk al te laat om te regelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')