quote:Op zondag 6 november 2011 13:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
TVP
Zelf al 9 maanden gereisd door australie en 1 maand NZ maar wat een land !
Heb al veel van de wereld gezien van de USA, tot azie tot afrika maar bij australie heb ik toch altijd een speciaal gevoel en hoop er ooit te kunnen gaan wonen...
quote:Op zondag 6 november 2011 17:14 schreef _Loki het volgende:
Ik heb besloten dat ik vanavond om 12 uur een bedrijf in Australië op ga bellen om te vragen om een stageplek.
Ik ben bang
En toch ben je fan van de All Blacksquote:Op zondag 6 november 2011 13:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
TVP
Zelf al 9 maanden gereisd door australie en 1 maand NZ maar wat een land !
Heb al veel van de wereld gezien van de USA, tot azie tot afrika maar bij australie heb ik toch altijd een speciaal gevoel en hoop er ooit te kunnen gaan wonen...
quote:Op zondag 6 november 2011 23:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En toch ben je fan van de All Blacks
Heb jij enig idee hoe dat geregeld wordt, daar? Ik wil na mijn HBO (hier) wel verder op de uni (daar).quote:Op maandag 7 november 2011 08:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]Dat is dan ook het enige hoor
Aankomende zomer weer australie. Mijn ouders en zussen willen het ook graag zien na mijn reiservaringen. Lijkt me echt geniaal om er na ruim 2 jaar weer eens terug te keren.
Zit eraan te denken om over 2 jaar ook een master in AUS. te gaan doen, met een beetje geluk kan ik mijn vakantie van as. zomer koppelen aan een open dag op een uni. oid. Zit te denken aan melbourne of brisbane...
Oh shit, niet opgeletquote:Op maandag 7 november 2011 08:16 schreef Xaryna het volgende:
Waarom heb je nou niet een nieuw topic in de reeks gemaakt? Nou moest ik helemaal zoeken, en kan ik niet op de titel klikken.
Nou ik heb net gebeld. Het was best, vreemd. Gewoon netjes gezegd wie ik was en of het uitkwam dat ik belde, geen probleem allemaal aardig, tot ik het woord internship liet vallen. Toen was het gesprek zo voorbij.quote:Op maandag 7 november 2011 18:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe ging je telefoongesprek Loki?
quote:
Darn... Misschien toch eerst maar een permanent residency regelen dan..quote:Op maandag 7 november 2011 23:06 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hoe het precies geregeld wordt weet ik niet, wel weet ik dat het VEEL geregel is en VEEL geld kost
Man, ik zie mijn adem hier als ik naar buiten kom. En veel mist, momenteel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:22 schreef star_gazer het volgende:
Even de TT ontkrachten; komt me een partij teringweer aan hier in Sydney
[ afbeelding ]
Heb uiteraard geen jas bij me
Wellicht omdat ze daar stage niet zo kennen als dat wij hier kennen. Althans, dat is wat ze bij mij op school vertelden. Denk dat het heel belangrijk is je goed te introduceren en dat je in het kader van je opleiding(?) een halfjaar in het buitenland wilt/moet werken. Misschien dat ze anders tegen het woord werken aankijken dan stage?quote:Op maandag 7 november 2011 23:23 schreef _Loki het volgende:
[..]
Nou ik heb net gebeld. Het was best, vreemd. Gewoon netjes gezegd wie ik was en of het uitkwam dat ik belde, geen probleem allemaal aardig, tot ik het woord internship liet vallen. Toen was het gesprek zo voorbij.
Waarschijnlijk ook omdat het een vakgebied is waarin erg weinig mensen een buitenlandse stage gaan doen, psychologie. Al helemaal praktijkstages in je bachelorfase zijn heel anders.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze daar stage niet zo kennen als dat wij hier kennen. Althans, dat is wat ze bij mij op school vertelden. Denk dat het heel belangrijk is je goed te introduceren en dat je in het kader van je opleiding(?) een halfjaar in het buitenland wilt/moet werken. Misschien dat ze anders tegen het woord werken aankijken dan stage?
Ik heb net mijn stagecontract teruggekregen mét handtekening. Voor mij de bevestiging dat de stage geregeld is. Nu de rest regelen: Eerste werkdag, visum, vlucht, etc.
Mocht je echt een bemiddelingsbureau in willen schakelen, raad ik je http://abroad-internships.com/ aan. Volgens mij iets goedkoper dan Stagehuis en minstens net zo goed. Ik had 3 leuke stage opties in een kleine 2 weken!quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:58 schreef _Loki het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook omdat het een vakgebied is waarin erg weinig mensen een buitenlandse stage gaan doen, psychologie. Al helemaal praktijkstages in je bachelorfase zijn heel anders.
Ik vind het nog steeds raar, want op hun website staan bij het team psychologen in training (bachelorfase), masters-interns én ze hebben een vacature voor werkervaringsplekken van minstens 4u per week.
zit er ook hard aan te denken om Stagehuis in te schakelen, het wordt echt enorm lastig zo
Sorry hoor maar betalen voor een stage slaat nergens op! Ik kom er later nog wel eens op terug..quote:Op woensdag 9 november 2011 12:57 schreef _Loki het volgende:
Hm, daar ook eens goed naar kijken!
Nadeel daarbij lijkt me wel dat ze niet ook NZ erbij kunnen doen, en Stagehuis wel..
Eens goed over inlezen, bedankt voor de tip!
Wat voor stages kreeg je daar aangeboden trouwens?
Please do, want je zei eerder dat contact opnemen een derde partij wel aan te raden isquote:Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef HokkaHokka het volgende:
[..]
Sorry hoor maar betalen voor een stage slaat nergens op! Ik kom er later nog wel eens op terug..
Zijn er geen instanties die het voor je gratis doen? Persoonlijk vind ik het krom dat ik moet betalen om een stage te vinden. Je betaald monsterboard toch ook niet om een job te vinden?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:12 schreef _Loki het volgende:
[..]
Please do, want je zei eerder dat contact opnemen een derde partij wel aan te raden is
Internships-abroad doet óók Nieuw-Zeeland (evenals USA, en nog een aantal andere landen)quote:Op woensdag 9 november 2011 12:57 schreef _Loki het volgende:
Hm, daar ook eens goed naar kijken!
Nadeel daarbij lijkt me wel dat ze niet ook NZ erbij kunnen doen, en Stagehuis wel..
Eens goed over inlezen, bedankt voor de tip!
Wat voor stages kreeg je daar aangeboden trouwens?
ook tegelijk? Want ik zie alleen bedragen per land staan.. bij stagehuis kun je ook kiezen voor NZ én Aus tegelijk, vandaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:28 schreef Levitas het volgende:
[..]
Internships-abroad doet óók Nieuw-Zeeland (evenals USA, en nog een aantal andere landen)
Oh op die manier. Dat weet ik niet. Stuur even een mailtje.. Grote kans dat je vanavond nog een antwoord krijgt (en anders zeker morgen)quote:Op woensdag 9 november 2011 16:40 schreef _Loki het volgende:
[..]
ook tegelijk? Want ik zie alleen bedragen per land staan.. bij stagehuis kun je ook kiezen voor NZ én Aus tegelijk, vandaar.
Klinkt goed! haha.quote:Op maandag 14 november 2011 07:12 schreef star_gazer het volgende:
Oemph, wat een hitte vandaag in Sydney. 34 graden met 100% luchtvochtigheidVolgend weekend lekker naar Bondi Beach verhuizen
Ik vind de 2 dollar munten wel fijn, ze herinneren me een beetje aan de oude vijfjesquote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAARJe sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.
Je kan ze wel makkelijk uit elkaar houden.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAARJe sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.
Foto's!quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:49 schreef star_gazer het volgende:
Zeau. Ingetrokken in het nieuwe appartement in Bondi Beach. Beautiful!
Beter! Ben echt benieuwd hoe het je gaat bevallen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:15 schreef Levitas het volgende:
Wooptiefuckingdooo! Zojuist ticket naar Australië geboekt. 31 Januari heen vliegen, en 2 juli terug. Ticket is een jaar geldig, dus kan de retourdatum nog aanpassen
Ja, zo'n WH is met 5 minuten geregeld. Een sponsorship of (nog moeilijker) independent skilled visa daarentegen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:15 schreef Levitas het volgende:
Wow, ziek! Vanmiddag een working holiday visum aangevraagd en nu al een toewijzing ontvangen. Da's vlug!
quote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Ja, hoe verloopt zo'n proces een beetje?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, zo'n WH is met 5 minuten geregeld. Een sponsorship of (nog moeilijker) independent skilled visa daarentegen...
Maar het briefgeld is wel een partij le_lijkquote:Op donderdag 24 november 2011 12:01 schreef Kontiki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het net een ninja werpster![]()
Het briefgeld is wel erg fijn, niet kapot te krijgen aangezien het van plastic is.
Dat laatste gaat je denk ik niet lukken. Als je als werknemer gesponsord wilt worden, moet je beroep op een lijst staan (zie immi.gov.au) en je werkgever moet een goedgekeurd sponsor zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, hoe verloopt zo'n proces een beetje?
Ofwel sponsorship door Oz werkgever, of alternatief (wat ik zou prefereren) als sole trader voor ze te werken als contractor.
Is dat een hoop gezeik?
Mijn tante bestelt altijd spul van dutchfood.com.auquote:Op zondag 4 december 2011 11:27 schreef Kontiki het volgende:
Wat is het toch achterlijk duur om een pakketje naar Nederland te sturen. $73 voor een pakket van 1.8 kilo.
Van Nederland naar Australie is veel goedkoper. Mijn ouders betaalden laatst ¤35 om een pakket van 5 kilo naar Australie te sturen.
quote:Op woensdag 7 december 2011 23:19 schreef SlamD het volgende:
Kan iemand trouwens de TT veranderen, volgens mij heeft star_gazer het weer gejinxt.
Nog 46 dagen tot ik vertrek. Begint stiekem al dichtbij te komen!quote:Once again welcome & congratulations on being selected for the WAAM internship program!
Ik ook! Maar dan voor 5 wekenquote:Op donderdag 15 december 2011 23:35 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed; volgende week voor 2 weekjes naar het koude kikkerlandje. Stiekem best wel zin in
Vlieg je op woensdagmiddag?quote:Op vrijdag 16 december 2011 03:17 schreef OzBunyip het volgende:
[..]
Ik ook! Maar dan voor 5 wekenheel veel zin in, eindelijk m'n familie weer zien!
Malaysian. Altijd goedquote:Op vrijdag 16 december 2011 04:40 schreef OzBunyip het volgende:
Nope, kerstavond. We vieren kerst voor de helft in het vliegtuig maar pakken nog met kerstmiddag mee, we landen om 13u eerste kerstdag op schiphol.
Waar vlieg je mee? Wij met Emirates, voor het eerst dus ben benieuwd of 't wat is.
Nope, seven course dinner @ Otto (Wooloomooloo wharf)quote:Op woensdag 28 december 2011 08:41 schreef HokkaHokka het volgende:
Nog NL'ers die NYE vieren in Cruise Bar Sydney?
28 degrees and sunny. Kakt later deze week weer wat inquote:Op maandag 2 januari 2012 19:29 schreef mariov123 het volgende:
Happy new year.
hoe is het weer nu ik kom op 22-01-12 aan op Sydney
Werken. Maar genoeg tijd om leuke dingen te doen. Pas na 3 maanden ongeveer ga ik het vaste land op.quote:
Nee, mijn koffer zat al vol met kleding (goedkoper in NL). Bespaart iets meer dan 5 dozen Brintaquote:
Havermout. Dat eet ik ook ja, maar brinta (tarwe) vind ik toch net iets lekkerder. Ik eet wel een paar rauwe eet bix per dagquote:Op maandag 9 januari 2012 07:35 schreef anarchitect het volgende:
Uncle Toby's Oats in van die zakjes komt voor mij dicht genoeg bij Brinta
Feli! Ik ga vandaag praten over permiequote:Op woensdag 11 januari 2012 13:05 schreef Kontiki het volgende:
Nieuwe baan en permanent visum (bijna) in de pocket, gaat lekker hier.
Niemand?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 02:08 schreef balloetje het volgende:
Jongens, kben nieuw hier dus jullie kennen mij nog niet, maar ik ga binnenkort ook naar australie. Ben van plan om eerst naar Tasmanie tge gaan? Mensen die al ervaringen daar hebben en leuke tiips?
Als je een PI kunt zetten weten je ook dat je daar geen post voor hoeft te plaatsen.quote:
Helaas. Wil het graag, maar ben nog niet in Tassie geweestquote:
Kloptquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:01 schreef static het volgende:
[..]
Als je een PI kunt zetten weten je ook dat je daar geen post voor hoeft te plaatsen.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Klopt
Maar alle Aussie's zijn aardig is mij opgevallen tijdens mijn laatste bezoek, daarom is het hier geoorloofd!
Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.quote:
Dat komt waarschijnlijk omdat Australiërs zelf ook gewoon echt niet kunnen rijden. Ergo; ze zijn niet anders gewend.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.
P-platersquote:Op zondag 22 januari 2012 22:56 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat Australiërs zelf ook gewoon echt niet kunnen rijden. Ergo; ze zijn niet anders gewend.
Inderdaad. Het verkeer in Sydney is echt afschuwelijk asociaal.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef SlamD het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit in Sydney of Melbourne gereden.
Liefst in het oranje ook, die utesquote:Op zondag 22 januari 2012 23:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor de positieve note, die ute's vind ik dan wel weer mooi van de volstrekte lelijkheid, vooral de gepimpte dikke uitlaten en velgen testosteron bakken. Kan ik wel om lachen als ik de Oz versie van Peter André zie instappen
Met P-plates vanzelfsprekend
Want over Nederland klagen is normaal, maar over 1 negatief aspect van Australië melden is natuurlijk heiligschennis. Oh, 2; want het weer is ook nog maar matig.quote:
Helaas herken ik dit niet, en ik rij inmiddels al een aantal jaar in Australie. Op het platteland is het vrij relaxed, maar in de stad is het niet veel anders dan in NL. Google maar eens op 'Hoon'.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Travel. het volgende:
Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:10 schreef Kontiki het volgende:
Ik begrijp die Ute's ook niet. Slechts ruimte voor 2 personen en de laadbak wordt amper gebruikt. Misschien vervoeren ze hun ego achterin?
Als je wilt kun je ook nog hier mee komen pratenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 05:08 schreef Levitas het volgende:
Wow, wat een weertje hadden we hier dit weekend!
Vlucht is echt 100% meegevallen. Heb heel wat kunnen slapen. Zoveel dat ik niet eens het tv-schermpje in het vliegtuig aan heb gehadZit nu bij familie, 1,5 uur van Sydney. Kan niet wachten om naar Sydney te gaan eigenlijk, maar weet nog niet of ik daar ga wonen, of dat ik elke dag met de trein ga.
Ik ben hier morgen 3 weken en ik denk dat ik 5 (incl. vandaag) ECHT goede dagen heb gehad. De rest van de dag was het zo wisselvallig als iets. Niet koud, maar wel veel regenquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:04 schreef Kontiki het volgende:
Is het weer in Sydney zo slecht geweest? Hier in Melbourne is het al wekenlang heet - al was er vorige week een dipje.
Chickies Hosselen in de Sin City, jonguhhhh.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:47 schreef HokkaHokka het volgende:
Surfers Paradise de Lloret del Mar, Chersoo Mallorca van Australia...
Circular Quay -> Opera house gelopen?quote:Op maandag 20 februari 2012 03:36 schreef Levitas het volgende:
Zaterdag eindelijk naar Sydney geweest.. WOW! Ik begrijp nu waarom iedereen er zo enthousiast over is.
Eerst Sydney tower gedaan, toen naar Sydney harbour -> ferry naar Manly -> Ferry terug en in Darling Harbour de dag beeindigd.
Volgende keer ga ik de Harbour bridge beklimmen enzoI love Australia!
Als je een paar maanden farm work doet, kan je je aanmelden voor een tweede working holidayquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:00 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Eindelijk weer werk gevonden, al is het fruit plukken. Wat heb ik daar toch een hekel aan.
Blijf hier nog wel een maandje of 3 plukken, heb nu nog 90 dollar op de rekening staan en wil dat toch wel weer even fatsoenlijk naar boven pompen
Welkom!quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:43 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik meld me hier ook even. Als het een beetje volgens plan loop zit ik 2 jaar in AustralieIk zit nu voor de 2de dag in Sydney en begin hier een beetje te wennen. Vanochtend een Telstra-sim gekocht, straks m'n tax-file-number aanvragen en een TCP mail holding service (lijkt me wel zo gemakkelijk aangezien ik de hele tijd ga rond-trekken)
Jammer dat ik nog zoveel moet regelen, het is een mooie dag voor naar het strand
Ik weet, na de drie maanden peer ik hem ookquote:Op donderdag 23 februari 2012 05:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je een paar maanden farm work doet, kan je je aanmelden voor een tweede working holiday
je hebt een pmquote:Op donderdag 23 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Welkom!
Het weekend ziet er goed uit; ik ben zelf waarschijnlijk te vinden op Bondi Beach met wat vrienden (inc een paar Nederlanders). Aangezien je zelf hier als nieuweling nog niet veel vrienden zult hebben, ben je wat mij betreft uitgenodigd. Stuur maar een PM.
Vind je het goed als ik je af en toe lastig val met vragen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:54 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit hier op een partner visa, vergelijkbaar. Was inderdaad een hoop papierwerk, maar na afloop viel het eigenlijk wel mee. Op tijd beginnen en rustig door de lijst heenwerken heeft erg geholpen. De websites van de ambassades vond ik nuttiger dan immi.gov.au.
Vanavond naar het footy! NAB cup :/
Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planningquote:Op donderdag 23 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Welkom!
Het weekend ziet er goed uit; ik ben zelf waarschijnlijk te vinden op Bondi Beach met wat vrienden (inc een paar Nederlanders). Aangezien je zelf hier als nieuweling nog niet veel vrienden zult hebben, ben je wat mij betreft uitgenodigd. Stuur maar een PM.
Jervis Bayquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planningEvenals een weekendje Manly, nog nooit zoveel vrouwelijk schoon in zulke korte broekjes/rokjes op 1 plek gezien
zo`n mooi strand gezien.
Morgen ga ik een dolpin cruise doen @ Huskisson. Prima weertje voor om de hele dag op een boot te zitten
Ik zit hier ook op een Partner Visa, nu nog Temporary en hopelijk vanaf oktober dit jaar Permanent. Wij hebben het ook allemaal zelf uitgezocht en ingediend (geen bureau in de hand genomen), dus als je vragen hebt, roep gerust!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:58 schreef Xaryna het volgende:
Wij zijn begonnen om het benodigde materiaal te verzamelen voor een Intended Marriage Visa (gevolgd door Partner Visa). Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en mij eventueel zou kunnen adviseren en vertellen over zijn/haar ervaringen?
Het is nogal een berg papierwerk en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik kom net terug van een middagje Manly: loved it!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planningEvenals een weekendje Manly, nog nooit zoveel vrouwelijk schoon in zulke korte broekjes/rokjes op 1 plek gezien
zo`n mooi strand gezien.
Morgen ga ik een dolpin cruise doen @ Huskisson. Prima weertje voor om de hele dag op een boot te zitten
Manly is lekker. het is alleen zo'n gedoe om er te komen, al is de trip met de boot wel leuk op zichquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:58 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik kom net terug van een middagje Manly: loved it!
Ik moet nog steeds een keuze maken, maar ik vind St Kilda wel sympathiek, en voel als Aussie nieuwkomer ook wel wat voor de Gold Coast Suns. Al zal het nog wel een tijdje duren voor dat gaat lopenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 03:34 schreef OzBunyip het volgende:
Oh en Kontiki, voor welk team ga je?
Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te hardenquote:Op woensdag 29 februari 2012 03:46 schreef Veersesmurf het volgende:
Grappig om te merken hoe snel je aan de temperatuur went. Gisteren was het vies warm hier in Sydney (35 graden denk ik) en vandaag regent het terwijl het 22 (?) graden is: koud!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te hardenVerschrikkelijk idd, ik moest even naar Eastwood omdat ik daar een auto ga kopen dus ik zat in de trein om 3 uur smiddags zonder airconSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik begin me hier behoorlijk op m'n gemak te voelen idd
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?quote:Op woensdag 29 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te hardenquote]
Geen airco in de CityRail treinen? Dan heb ik denk ik geluk gehad de afgelopen 4 keer, want voor mijn gevoel was er wel airco. Had het nou niet echt bepaald warm, terwijl de zon volop scheen.
[quote]Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef Deeltjesversneller het volgende:
steeds als ik hier mee lees krijg ik zelf zin om te gaan
hoeveel zijn de stagiairs hier ongeveer kwijt voor een half jaar? stagevergoeding is niet echt gebruikelijk in australie toch, huisvesting wel?
Ik ga vooral af op de beste plek om te zijn voor mijn onderzoek tegen die tijd in combinatie met betaalbaarheid van leven in de stad waar de universiteit zit. London bijvoorbeeld valt af omdat dat echt ziekelijk duur is in onze ogen en het zeker ook niet waard omdat we dan teveel geld kwijt zijn aan wonenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:04 schreef _Loki het volgende:
Stiekem volg ik het hier ook al best lang, gewoon uit interesse![]()
Maar dat zijn nog best wel lastige landen om uit te 'kiezen' lijkt me, niet?
En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:54 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik durf het dan eindelijk hier te zeggen want er is enigzins zekerheid
Ik heb komende maandag om 22:30 een 'informal interview' voor een 12 maandse stage in Melbourne. Oh my. Dus misschien kom ik in september die kant op.
Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:52 schreef _Loki het volgende:
[..]
En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.
Best een beetje zenuwachtig.
Het was 8 mei, niet maart. Heel stom van me maar ik verwacht niet dat het dan pas zou zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek?
Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSLquote:Op zondag 18 maart 2012 03:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
Oh god.. Internet regelen in Australie. Succesquote:Op zondag 18 maart 2012 04:51 schreef Levitas het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSL
lees dit nu pas, ik moet vanaf februari 2013 stage lopen, maar tegen de tijd dat ik zeker zou weten dat ik genoeg geld heb is het waarschijnlijk al te laat om te regelen...quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:19 schreef Levitas het volgende:
[..]
DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?
Het zou maximaal 16 werkdagen duren. Zit nu op 11 werkdagen.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Oh god.. Internet regelen in Australie. Succes
hmmm, daarnet nog maar weer is langs het hostel geweest (mag hun adres gebruiken) maar de post was nog niet langs geweest. Of ik om 4 uur even terug wilde komen. Het regent al anderhalve dag, en tot overmaat van ramp heb ik 2 meiden ontmoet die een lift nodig hadden naar Byron Bay (laat ik daar nou net naar toe gaan) maar ik kon ze niet meenemen vanwege die klote-briefquote:Op zondag 18 maart 2012 03:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
Kom net terug uit Byron (vrijgezellenweekend). Wat een tyfusweer was het daarquote:Op maandag 19 maart 2012 01:34 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
hmmm, daarnet nog maar weer is langs het hostel geweest (mag hun adres gebruiken) maar de post was nog niet langs geweest. Of ik om 4 uur even terug wilde komen. Het regent al anderhalve dag, en tot overmaat van ramp heb ik 2 meiden ontmoet die een lift nodig hadden naar Byron Bay (laat ik daar nou net naar toe gaan) maar ik kon ze niet meenemen vanwege die klote-brief![]()
life's hard!
Ik dacht dat je naar Melbourne ging?quote:Op maandag 19 maart 2012 01:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kom net terug uit Byron (vrijgezellenweekend). Wat een tyfusweer was het daarMaar godallemachtig, wat een hoop mooie meiden
Ik had met Vodafone in elke stop waar ik was bereik. Alleen de treinreizen tussendoor niet, maar dan heb ik dat ook niet echt nodig...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef HokkaHokka het volgende:
Telstra vertrouw ik voor geen meter. ondanks dat ze meest bereik hebben door heel Aussie heen, als backpacker wellicht handig maar woon je in Sydney CBD raak ik Vodafone of Optus aan.
Pas op dat je straks geen dubbele contracten heb...
Niet mee eens. Ik heb zelf een tijd op Optus gezeten, maar het netwerk flikkert er in Bondi ook gewoon uit als het druk is. Daarnaast heb je op veel plekken slechter bereik en is het internet een heel stuk langzamer (lees: dikke stront door een trechter) dan Telstra.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef HokkaHokka het volgende:
Telstra vertrouw ik voor geen meter. ondanks dat ze meest bereik hebben door heel Aussie heen, als backpacker wellicht handig maar woon je in Sydney CBD raak ik Vodafone of Optus aan.
Pas op dat je straks geen dubbele contracten heb...
Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:34 schreef Veersesmurf het volgende:
Heb m'n brief van de NRMA eindelijk binnen, blijkt dat ik mijn auto helemaal niet kan registreren in de NT als ik daar geen resident ben. Zit nu in Byron Bay (klote weer, maar de vrouwen maken idd heel wat goed!) dus ga m'n auto maar in Queensland registreren dan.
En ik maar denken dat Nederlands zo'n bureaucratisch land is
Ik vond dat anders echt helemaal niks.quote:Op donderdag 22 maart 2012 06:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?
Ik zou trouwens een tijdje overnachten in de arts factory. Echt een geweldig hostelStukje wandelen naar het dorp, maar echt heel leuk.
Er waren behoorlijk wat Nederlanders idd, je hoort ze overal. Misschien dat het daarom alleen maar heeft geregend toen ik er wasquote:Op donderdag 22 maart 2012 06:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?
Ik zou trouwens een tijdje overnachten in de arts factory. Echt een geweldig hostelStukje wandelen naar het dorp, maar echt heel leuk.
Redbook geeft zowel de nieuwprijs als de huidige waarde van een auto (mogelijk moet je ff doorklikken voor je de huidige waarde ziet). Erg handig om mee te onderhandelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:43 schreef balloetje het volgende:
Bedankt voor de sites, hier heb ik wel wat aan. Alleen redbook geeft alleen de prijze van hoe duur ze nieuw zijn geloof ik want die prijzen zijn veel te veel.
Ik wil sowieso onder de 1.000 dollar voor een auto betalen.
Moet je nog trouwens nog ergens op letten als je een auto koop, aan de APK keuring bijvoorbeeld.Niet dat je dik geld moet betalen nadat je net 2 weken in rij.
In Sydney zit ook zo`n winkeltje. Het eerste weekend dat ik hier was zijn we daarheen gegaanquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef Luco het volgende:
In Adelaide zit een winkeltje met Nederlandse dingen. Muntdrop, stroopwafels, Wilhelmina pepermuntjes, Maggi etc
Ik ga dalijk ook maar eens richting strand. Heerlijk om maar 10 minuten te hoeven rijden om op het strand te zijnquote:
3 minuten lopenquote:[b]Op zondag 1 april 2012 03:44 schreef
Ik ga dalijk ook maar eens richting strand. Heerlijk om maar 10 minuten te hoeven rijden om op het strand te zijn
Wow, da's wel heeerlijk!quote:
In Sydney kon ik 'm niet vinden. WInkeltje lag ergens in een buitenwijk wat voor mij met OV niet te doen was voor een kg drop.quote:Op zondag 1 april 2012 03:44 schreef Levitas het volgende:
[..]
In Sydney zit ook zo`n winkeltje. Het eerste weekend dat ik hier was zijn we daarheen gegaan
[..]
Ziet er wel 'gezellig' uitquote:Op zondag 1 april 2012 12:53 schreef Luco het volgende:
[..]
In Sydney kon ik 'm niet vinden. WInkeltje lag ergens in een buitenwijk wat voor mij met OV niet te doen was voor een kg drop.
Yep, dat is 'mquote:Op zondag 1 april 2012 13:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ziet er wel 'gezellig' uitKlik vooral op het plaatje ter linker zijde...... (als het deze is). Maar is inderdaad in de wild wild west
http://maps.google.nl/map(...)t=image&ved=0CAwQ_BI
Wil ik toch ook wele en keertje heen, ondanks dat het inderdaad teringver isquote:Op zondag 1 april 2012 13:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ziet er wel 'gezellig' uitKlik vooral op het plaatje ter linker zijde...... (als het deze is). Maar is inderdaad in de wild wild west
http://maps.google.nl/map(...)t=image&ved=0CAwQ_BI
Haha ja, dat is dus 't eerste wat ik daar deed: Frikadellen, kroketten en bitterballen. En toch zijn ze niet zo lekker als in Nederlandquote:Op maandag 2 april 2012 02:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wil ik toch ook wele en keertje heen, ondanks dat het inderdaad teringver isHeb wel trek in een kroket
Ik woon in Dee Why.quote:Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef Kopstoot het volgende:
http://www.dutchonline.co(...)der=ASC&type=&mode=0
Zou er ook een moet zitten in Dee Why..
In 2008 bestond die snackbar in ieder geval nog.
Hangt van de universiteit af. Ga je voor een semester of een complete studie?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:52 schreef shaderon het volgende:
Hee,
ik heb grote plannen. Ik wil namelijk over 2 jaar in Sydney gaan studeren.
Deze zomer kom ik het allemaal bekijken. Ik twijfel nog een klein beetje over Sydney en Melbourne, maar mijn gevoel gaat toch meer naar Sydney.
Zijn er nog dingen die jullie kunnen bedenken om er van af te zien in Sydney te gaan studeren?
Complete studie, bachelor en master. Architectuur studie. Ik heb al een paar universiteiten gezien waarvan de University of New South Wales een van de/ zo niet de beste universiteit voor architectuur van Australië is. In Melbourne zou het de Royal Melbourne Institute of Technology worden. Klinkt duur, is het ook, maar dat speelt geen rol.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:01 schreef Luco het volgende:
[..]
Hangt van de universiteit af. Ga je voor een semester of een complete studie?
Voor een student.. melbourne of sydney?quote:Op dinsdag 10 april 2012 03:39 schreef star_gazer het volgende:
Van 't weekend in Melbourne geweest. Ernstig koud, maar ze hebben daar tenminste the Lord of the Fries. Die 'Belgian' saus is 'm net niet helemaal, maar het komt enigszins in de buurt van een degelijke patatzaak.
Beide zijn tof. Melbourne is wat meer laidback, Sydney ademt meer een stads gevoel uit vind ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef shaderon het volgende:
[..]
Voor een student.. melbourne of sydney?
Ik heb gelezen dat het ov van sydney verschrikkelijk schijnt te zijn?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:28 schreef Luco het volgende:
[..]
Beide zijn tof. Melbourne is wat meer laidback, Sydney ademt meer een stads gevoel uit vind ik.
AUD1.2M, de helft is voor de grond, 450m2, de rest voor het gebouw/bouwen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
for comperative reasons: wat kost dat nu zo ongeveer in de buurt van Brisbane?
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:23 schreef shaderon het volgende:
Zijn er in de steden van Australië ''achterstandswijken'' ''slums''? Hoor je vrij weinig over.
In de VS heb je slums. In Duitsland heb je heel erge probleemwijken waar de jongeren met drugshandel voor problemen zorgen en in Frankrijk kan het er in de buitenwijken soms hard aan toe gaanquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009
Hier staat het een en ander. De echte slums vind je geloof ik op Cape York Peninsula. Voor de rest heb je wel wijken vol Bogan's, maar echte slums? Die zijn er eigenlijk toch in geen enkel Westers land?
Oh, kun je me voorbeelden geven van de slums in de VS? Ken wel vervallen wijken daar, maar geen wijken vol huizen van karton en plaatmateriaal.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:22 schreef shaderon het volgende:
[..]
In de VS heb je slums. In Duitsland heb je heel erge probleemwijken waar de jongeren met drugshandel voor problemen zorgen en in Frankrijk kan het er in de buitenwijken soms hard aan toe gaan.
Denk aan de segregatie in de usa van het blanken en zwarten ras. Veel ghettos zijn er ontstaan in de staten in het zuid-oosten van het land.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:31 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Oh, kun je me voorbeelden geven van de slums in de VS? Ken wel vervallen wijken daar, maar geen wijken vol huizen van karton en plaatmateriaal.
Die wijken in Duitsland en Frankrijk waar je het over hebt, heb je in mindere mate natuurlijk ook gewoon in Nederland en evengoed in Australië. Het is niet het land van melk en honing ofzo hoor.
Redfern is anders een schijtwijk (vooral rondom het station). En sommige gebieden van de inner west zijn ook niet echt lekker hoor. Veel Libanezen die aan de steroiden zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009
Hier staat het een en ander. De echte slums vind je geloof ik op Cape York Peninsula. Voor de rest heb je wel wijken vol Bogan's, maar echte slums? Die zijn er eigenlijk toch in geen enkel Westers land?
Dit. Het OV zuigt echt apenballen hier. Maargoed, dat neem ik voor lief in een stad zo mooi als dezequote:
Ligt er echt helemaal aan. De steden zijn heel erg verschillend. Ben je meer een intellectueel / kunst type en kan je tegen een beetje kou, ga dan voor Melbourne. Ben je meer cosmopoliet en heb je de pest aan kou, dan ga je naar Sydney. Ik zou ze allebei eens bezoeken en op basis van je eigen ervaringen beslissen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef shaderon het volgende:
[..]
Voor een student.. melbourne of sydney?
Redfern wordt ook weer steeds beter overigens. Al rijdt USyd nog wel met een courtesy busje studenten van en naar dat stationquote:Op maandag 16 april 2012 02:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Redfern is anders een schijtwijk (vooral rondom het station). En sommige gebieden van de inner west zijn ook niet echt lekker hoor. Veel Libanezen die aan de steroiden zijn.
[..]
Dit. Het OV zuigt echt apenballen hier. Maargoed, dat neem ik voor lief in een stad zo mooi als deze
[..]
Ligt er echt helemaal aan. De steden zijn heel erg verschillend. Ben je meer een intellectueel / kunst type en kan je tegen een beetje kou, ga dan voor Melbourne. Ben je meer cosmopoliet en heb je de pest aan kou, dan ga je naar Sydney. Ik zou ze allebei eens bezoeken en op basis van je eigen ervaringen beslissen.
Bij de locals heeft het iig geen goede naam. Alhoewel me voor de echte ghettos andere wijken werden aangeradenquote:Op maandag 16 april 2012 14:05 schreef Luco het volgende:
[..]
Redfern wordt ook weer steeds beter overigens. Al rijdt USyd nog wel met een courtesy busje studenten van en naar dat station
Ik vind eigenlijk de campus van unsw mooier haha. Ik houd echt van moderne strakke gebouwen met een fleugje fantasie erin. Alleen de ligging van unsw is erg klote.quote:Op maandag 16 april 2012 22:50 schreef Luco het volgende:
Pardon... je gaat architectuur studeren en vind the Quadrangle niks? Dat is het mooiste gebouw op de campus!
Daar is een reden voorquote:Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef shaderon het volgende:
Prachtig ja, van de faculteit van architectuur vind ik geen foto's..
Laat je Nederland lekker thuis gastquote:Op maandag 16 april 2012 20:27 schreef barbiepappa het volgende:
ik ga in adelaide wonen. (zuid australië.) lekker weertje en leuke mensen! (en geen cda'ers of vvd'ers die alles voor je verneuken.)
Wilde het net zeggen, zoiets heb je overal wel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Laat je Nederland lekker thuis gastHier ben je in 90% van de gevallen labour of liberal
ik laat nederland inderdaad lekker thuis gast, want als jij een beetje geïnformeerd bent dan weet jij net als ik dat bijvoorbeeld een redelijk goed opgeleide elektromonteur daar het drie of vier dubbele verdiend dan hier, en dat het minimum loon zo'n beetje drie keer hoger ligt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Laat je Nederland lekker thuis gastHier ben je in 90% van de gevallen labour of liberal
tja, in een stad van 4,6 miljoen inwoners gebeuren er natuurlijk meer vervelende dingen dan hier in de polder, maar ik ga niet zeggen dat steden zoals rotterdam of amsterdam in verhouding veel veiliger zijn. ik heb zelf drie maanden in adelaide rondgelopen, en dat is qua grootte en inwonertal wel vergelijkbaar met een stad als amsterdam. (alleen wat ruimer opgezet.) nu ben ik aardig wat keertjes in amsterdam geweest, maar ik vond de sfeer daar stukken prettiger.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki!
Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
Danku, danku!quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki!
Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
Uiteraard, maar aangezien het er nu zoveel zijn in vrij korte tijd valt het natuurlijk veel meer opquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:39 schreef barbiepappa het volgende:
tja, in een stad van 4,6 miljoen inwoners gebeuren er natuurlijk meer vervelende dingen dan hier in de polder, maar ik ga niet zeggen dat steden zoals rotterdam of amsterdam in verhouding veel veiliger zijn. ik heb zelf drie maanden in adelaide rondgelopen, en dat is qua grootte en inwonertal wel vergelijkbaar met een stad als amsterdam. (alleen wat ruimer opgezet.) nu ben ik aardig wat keertjes in amsterdam geweest, maar ik vond de sfeer daar stukken prettiger.
ik weet ook wel dat het gras altijd groener is aan de overkant, maar dat mensen daar veel meer ruimte hebben kan niemand ontkennen, en dat dit een positief effect op de meeste mensen heeft mag wel duidelijk zijn.
heel erg definitief. ik heb al een baan en een woning, en ik ga daar ongeveer $ 80.000 per jaar verdienen. (schoon hè!) daar kan dan na een aantal jaren nog meer bijkomen als ik 'n beetje m'n best doe, maar ik vind het eerlijk gezegd al meer dan goed genoeg zo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:45 schreef _Loki het volgende:
[..]
Babriepappa, hoe definitief is het al dat je gaat verhuizen? Is het een plan of heb je al een baan etc?
dat is helemaal waar, maar dan moet je er natuurlijk wel even bij vertellen dat zeker de helft van deze incidenten driveby shootings zijn geweest op elkaars huizen en appartementen, en dan voornamelijk tussen rivaliserende leden van de welbekende bikie gangs. ik durf wel te stellen dat iedereen die zich daar niet mee bemoeit en het niet opzoekt er ook geen last van heeft. het is zeg maar hetzelfde als dat je hier naast een aantal hell's angels gaat wonen, en dan je nieuwe buren gaat aanspreken op eventuele overlast. (of zoiets!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:04 schreef Levitas het volgende:
[..]
Uiteraard, maar aangezien het er nu zoveel zijn in vrij korte tijd valt het natuurlijk veel meer op
En als je er nu al eens reeds woonde? Je doet het te gemakkelijk af. Australië is een heerlijk land hoor, maar feit is dat er gewoon genoeg criminaliteit is. Dat je dat als toerist niet ziet, soit. Ik zie hier in Nederland ook niets, maar toch schijnt er genoeg te gebeuren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:28 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
heel erg definitief. ik heb al een baan en een woning, en ik ga daar ongeveer $ 80.000 per jaar verdienen. (schoon hè!) daar kan dan na een aantal jaren nog meer bijkomen als ik 'n beetje m'n best doe, maar ik vind het eerlijk gezegd al meer dan goed genoeg zo.
[..]
dat is helemaal waar, maar dan moet je er natuurlijk wel even bij vertellen dat zeker de helft van deze incidenten driveby shootings zijn geweest op elkaars huizen en appartementen, en dan voornamelijk tussen rivaliserende leden van de welbekende bikie gangs. ik durf wel te stellen dat iedereen die zich daar niet mee bemoeit en het niet opzoekt er ook geen last van heeft. het is zeg maar hetzelfde als dat je hier naast een aantal hell's angels gaat wonen, en dan je nieuwe buren gaat aanspreken op eventuele overlast. (of zoiets!)
Lees nu eens. Ze hebben daar een andere indeling om de steden de klassificeren. In Nederland gaat men uit van de gemeentegrenzen. In Adelaide telt men niet slechts de vergelijkbare LGA maar hanteert de ABS een metropolitane telling. Waardoor Gawler, zo'n 50 kilometer naar het noorden, waarbij je akkers, grasland en bossen passeert, bij Adelaide wordt geteld. Dan kun je Haarlem, Alkmaar, Zaandam, Almere, Hilversum, Amstelveen, Hoorn, Purmerend etc. etc. ook wel meetellen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:37 schreef Luco het volgende:
Adelaide: 1.146.119 (615 inw/km²)
Amsterdam: 790.044 (gemeente)
Adelaide is toch wel een stukje groter nog...
of ik die stelling aandurf? echt wel! adelaide is zelfs groter dan amsterdam, en zeker qua oppervlakte. het heeft zo'n 1.4 miljoen inwoners waar amsterdam er zo'n 850.000 telt, en dan tel ik alle kleinere steden en plaatsen die op zo'n slordige 20 en 30 km in de buurt van adelaide liggen allemaal niet mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:34 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En als je er nu al eens reeds woonde? Je doet het te gemakkelijk af. Australië is een heerlijk land hoor, maar feit is dat er gewoon genoeg criminaliteit is. Dat je dat als toerist niet ziet, soit. Ik zie hier in Nederland ook niets, maar toch schijnt er genoeg te gebeuren.
Durf je trouwens echt de stelling aan dat Adelaide net zo groot is als Amsterdam? In Utrecht of Eindhoven valt meer te beleven dan in Adelaide. Mochten we in Amsterdam plaatsen net zo ver verwijderde van de stad als Mount Barker, Gawler of Sellick's Hill meetellen, zoals men in Australië doet, heb je een stedelijk gebied met 4 miljoen inwoners.
Oh, sorry als je het zo begreep hoor, zo bedoelde ik het niet. Het is best een toffe stad hoor. Maar ik vind het uitgaansleven er toch iets te beperkt, ook het cultuurleven. WomAdelaide heeft niet zo veel om handen vind ik, gisteren toevallig weer wat filmpjes van bekeken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:02 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
of ik die stelling aandurf? echt wel! adelaide is zelfs groter dan amsterdam, en zeker qua oppervlakte. het heeft zo'n 1.4 miljoen inwoners waar amsterdam er zo'n 850.000 telt, en dan tel ik alle kleinere steden en plaatsen die op zo'n slordige 20 en 30 km in de buurt van adelaide liggen allemaal niet mee.
in utrecht en eindhoven valt meer te beleven? hoeveel festivals worden daar ieder jaar gehouden? in adelaide honderden, het hele jaar door. hoeveel wild en echte natuur is er in de buurt van utrecht of eindhoven te vinden? rondom adelaide duizenden vierkante kilometers. is er een strand aan de rand van eindhoven en utrecht? worden er wereldfestivals gehouden zoals womad? is het in utrecht of eindhoven bijna het hele jaar door zomer? ik wil niet te veel zeuren over nederland, want ik heb hier echt wel een leuk leven gehad, maar om nu te zeggen dat er geen betere of mooiere plekken zijn op de wereld? voor mij wel dus. (smaken verschillen!)
verder heb ik al drie jaar een relatie met een australische en zijn we deze zomer getrouwd. (voor ons winter dus.) ik heb daar inmiddels aardig wat vrienden, vriendinnen en kenissen, en mijn engels is tegenwoordig zelfs beter dan mijn nederlands, dus als je dacht dat ik daar als ongeïnformeerde toerist rondliep dan zit je er wel behoorlijk naast hoor!
er is verschikkelijk veel te doen daar, maar ik vind sydney te druk en de mentaliteit is een beetje on-australisch zeg maar. adelaide is inderdaad lekker rustig, maar je kunt de drukte s'avonds echt wel opzoeken hoor! zelfs midden in het centrum kun je je nog in een rustig dorpje wanen als je bijvoorbeeld bij de rivier gaat zitten ofzo, of in één van de vele parken. (openlucht bioscopen zijn ook helemaal te gek trouwens!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:38 schreef Luco het volgende:
Hoezo zou je niet in Sydney willen wonen trouwens? Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door Adelaide. Hartstikke rustig voor zo'n drukke stad!
ik kan je verzekeren dat er in adelaide alleen al 1.4 miljoen mensen wonen, zonder de plaatsen eromheen mee te tellen, want ik kom er namelijk zelf net vandaan. de bevolking groeit daar op het moment behoorlijk hard en immigranten zijn er welkom. ik vind het wel grappig dat jij perth doods noemt, want het is op dit moment één van de meest populaire studenten steden van australië, zoniet de populairste. adelaide en brisbane mogen dan op het eerste gezicht héél rustig lijken, maar na een paar weken weet je precies waar je moet wezen als je drukte wilt. je kunt er gidsen krijgen waar alle data voor allerlei optredens, feesten en festivals in staan, en zo kom je er dus al snel achter. (ik heb genoeg nederlandse dj's voorbij zien komen!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Lees nu eens. Ze hebben daar een andere indeling om de steden de klassificeren. In Nederland gaat men uit van de gemeentegrenzen. In Adelaide telt men niet slechts de vergelijkbare LGA maar hanteert de ABS een metropolitane telling. Waardoor Gawler, zo'n 50 kilometer naar het noorden, waarbij je akkers, grasland en bossen passeert, bij Adelaide wordt geteld. Dan kun je Haarlem, Alkmaar, Zaandam, Almere, Hilversum, Amstelveen, Hoorn, Purmerend etc. etc. ook wel meetellen.
By the way: in de zomer weer die kant op. Als ik de kans kreeg ging ik ook direct in Australië wonen, mits het in Melbourne of Sydney zou zijn. Heb familie in Perth (Baldivis), maar het is er zo doods, dat vond ik ook een beetje van Brisbane en Adelaide.
http://www.atlas.sa.gov.a(...)an-adelaide-boundaryquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:17 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
er is verschikkelijk veel te doen daar, maar ik vind sydney te druk en de mentaliteit is een beetje on-australisch zeg maar. adelaide is inderdaad lekker rustig, maar je kunt de drukte s'avonds echt wel opzoeken hoor! zelfs midden in het centrum kun je je nog in een rustig dorpje wanen als je bijvoorbeeld bij de rivier gaat zitten ofzo, of in één van de vele parken. (openlucht bioscopen zijn ook helemaal te gek trouwens!)
[..]
ik kan je verzekeren dat er in adelaide alleen al 1.4 miljoen mensen wonen, zonder de plaatsen eromheen mee te tellen, want ik kom er namelijk zelf net vandaan. de bevolking groeit daar op het moment behoorlijk hard en immigranten zijn er welkom. ik vind het wel grappig dat jij perth doods noemt, want het is op dit moment één van de meest populaire studenten steden van australië, zoniet de populairste. adelaide en brisbane mogen dan op het eerste gezicht héél rustig lijken, maar na een paar weken weet je precies waar je moet wezen als je drukte wilt. je kunt er gidsen krijgen waar alle data voor allerlei optredens, feesten en festivals in staan, en zo kom je er dus al snel achter. (ik heb genoeg nederlandse dj's voorbij zien komen!)
natuurlijk niet! iedereen heeft recht op zijn eigen mening en smaken verschillen natuurlijk. ja, ik weet dat er zulke getallen staan, maar die rekenen alle studenten niet mee als vaste inwoners, en ook is het zo dat er op het moment verschikkelijk veel nieuwe woningen worden gebouwd in adelaide. australië wil namelijk groeien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:16 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Oh, sorry als je het zo begreep hoor, zo bedoelde ik het niet. Het is best een toffe stad hoor. Maar ik vind het uitgaansleven er toch iets te beperkt, ook het cultuurleven. WomAdelaide heeft niet zo veel om handen vind ik, gisteren toevallig weer wat filmpjes van bekeken.Ieder zijn eigen wensen natuurlijk. Ik woon zelf in Nijmegen maar kom elk weekend wel in een andere stad in Nederland omdat ik het hier ook te beperkt vind. Dat zou ik in Australie dan ook het meest missen, uurtje in de trein en je bent overal waar je maar wilt zijn.
Adelaide heeft overigens 1,2 miljoen inwoners op 1826.9 km2. (daar worden die kleine stadjes dus wel bij meegeteld, bekijk de site van de ABS maar eens. ) De provincie Utrecht bijvoorbeeld heeft op 1385 km2 ook ruim 1,2 miljoen inwoners. Kleinere oppervlakte, zelfde inwonertal. Dat bedoel ik. Je zult toch ook maar in godvergeten Gawler wonen en voor een beetje vermaak ook nog een uur de trein in moeten of 50 kilometer met de auto. Dan heb je het slechtste van 2 werelden, je woont nog steeds niet echt landelijk maar suburbaan en tevens de ver van de stad met al haar vermaak.
Adelaide heeft wel een leuk CBD omzoomd met dat park, ook North-Adelaide is tof!
Leuk stadje is dat, Blue Lake en die grotten. En dan ook nog niet heel ver van de Grampians en de Great Ocean Road. Zelfs een weekend Melbournequote:Op dinsdag 17 april 2012 12:25 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
natuurlijk niet! iedereen heeft recht op zijn eigen mening en smaken verschillen natuurlijk. ja, ik weet dat er zulke getallen staan, maar die rekenen alle studenten niet mee als vaste inwoners, en ook is het zo dat er op het moment verschikkelijk veel nieuwe woningen worden gebouwd in adelaide. australië wil namelijk groeien.
voor de rest snap ik je post wel, maar als je echt in the middle of nowhere wilt zitten dan moet je toch echt naar mount gambier gaan!
ik vind perth echt wel een leuke stad, maar ik ben er wel iets minder bekend dan adelaide, dus daar ga ik niet al te veel over zeggen. tja, de doelstelling van de australische overheid is om er zo'n 10 miljoen mensen bij te krijgen in het komende decennium, en ik kan je verzekeren dat ze daar heel hard aan werken. (ruimte genoeg hoor!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:22 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
http://www.atlas.sa.gov.a(...)an-adelaide-boundary
Lees dit dan eens. Dat je er net vandaan komt zegt niets over de feitelijke situatie zoals de statistische divisie die hanteert.
Overigens groeit Perth hard ja, door de mining boom. Eén van mijn (studerende) nichtjes wil er echter zo snel mogelijk vandaan. Alles met de auto moeten doen is niet echt leuk. En er is echt bijzonder weinig te doen voor een stedelijke regio van die grootte.
Overigens valt de groei van Adelaide wel mee, vooral Perth en Brisbane groeien hard in Australië.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=899926&page=260
nou ja, de great ocean road is ook maar een weg hoor. maar wel leuk om die route een keertje gereden te hebben! whyalla is inderdaad nog erger, maar hey, één ding zul je het over eens zijn: nothing beats alice springs!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Leuk stadje is dat, Blue Lake en die grotten. En dan ook nog niet heel ver van de Grampians en de Great Ocean Road. Zelfs een weekend Melbourne:) zit er in dan!
Middle of Nowhere: Whyalla lijkt me erger. Weinig mooie natuur en veel bogan's.
36 miljoen in 2050 toch? Dat gaat nog lukken ook als ze met 300.000 per jaar blijven groeien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:31 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
ik vind perth echt wel een leuke stad, maar ik ben er wel iets minder bekend dan adelaide, dus daar ga ik niet al te veel over zeggen. tja, de doelstelling van de australische overheid is om er zo'n 10 miljoen mensen bij te krijgen in het komende decennium, en ik kan je verzekeren dat ze daar heel hard aan werken. (ruimte genoeg hoor!)
Eens. Maar het kan altijd erger, de dorpjes op Cape York peninsula en Mt. Isa. Of wat te denken van Mount Magnet, Tom Price of Cooper Pedy. Zolang die 'outback' stadjes aan zee liggen zijn ze nog wel aardig inderdaad, maar in het binnenland is slechts leuk als toerist, om er te wonen, nee dank je. Gelukkig voor velen maken veel ondernemingen gebruik van fly in, fly out.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:34 schreef barbiepappa het volgende:
[..]
nou ja, de great ocean road is ook maar een weg hoor. maar wel leuk om die route een keertje gereden te hebben! whyalla is inderdaad nog erger, maar hey, één ding zul je het over eens zijn: nothing beats alice springs!
dat komt omdat er net zoals in nederland te veel mensen zijn die hetzelfde studeren. geloof mij maar, neem elke willekeurige technische studie op mbo of hbo nivo en je zit geramd. ook in nederland gaat steeds meer geautomatiseerd worden, dus ook in nederland ga je straks een leuke toekomst tegemoet als je met techniek uit de voeten kunt. waar jij het in melbourne over hebt is voornamelijk de retail sector. de service sector gaat nog wel goed, maar ik zou in ieder geval niet meer voor studierichtingen kiezen waar er al te veel van zijn. (het principe van vraag en aanbod werkt op de arbeidsmarkt precies hetzelfde!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
36 miljoen in 2050 toch? Dat gaat nog lukken ook als ze met 300.000 per jaar blijven groeien.
Hoewel ze dan vrees ik wel wat meer steden moeten laten groeien. De commute in de nieuwe suburbs van Perth begint echt te lang te worden. Ten zuiden van Mandurah bouwen ze nu, ben je toch een dik uur onderweg naar het CBD. Wellicht een kans voor stadjes als Bunbury, Geraldton, Albury etc ook flink te groeien? Het moet niet te uitgebreid worden, anders krijg je taferelen als in Dallas/Fort Worth.
Die groei zit zolang de miningboom aanblijft wel goed. Wel oppassen voor de Dutch dissease. In Melbourne loopt de werkloosheid nu hard, erg hard op. Arbeid is door de hoge dollarkoers te duur dus verplaatsen veel ondernemingen hun activiteiten overzees, de keerzijde van de miningboom. Al zal Andrew 'twiggy' Forrest er niet wakker van liggen.
dankjewel! komt wel goed hoor. ik ben in ieder geval over één ding gerustgesteld: ik kan daar ook calvé pindakaas kopen! (en koopmans pannekoekenmix!)quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:41 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Eens. Maar het kan altijd erger, de dorpjes op Cape York peninsula en Mt. Isa. Of wat te denken van Mount Magnet, Tom Price of Cooper Pedy. Zolang die 'outback' stadjes aan zee liggen zijn ze nog wel aardig inderdaad, maar in het binnenland is slechts leuk als toerist, om er te wonen, nee dank je. Gelukkig voor velen maken veel ondernemingen gebruik van fly in, fly out.
Afijn, het wordt een beetje offtopic: succes met je emigratie en maak er een mooie tijd van daar in Adelaide!
Een of andere oorlog tussen motorbendes ofzoquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki!
Klinkt goed! Maar misschien is TRV daar een betere plek voor?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:53 schreef shaderon het volgende:
Vakantie geboekt. Rondreis Australië per vliegtuig. Eerst Melbourne, dan naar Alice springs en uluru, dan naar cairns om vervolgens de reis af te sluiten in Sydney. 3 weken lang
drie jaar, af en aan, op verschillende visa. ik ben nu weer terug in nederland voor een paar maanden. we zijn een paar maanden geleden getrouwd en hebben nu dus samen een partner visum aangevraagd en het ziet er wel positief uit voor ons. (fingers crossed!) ik begrijp nederlands nog steeds prima, maar het komt er zo af en toe allemaal best een beetje moeilijk uit?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:39 schreef OzBunyip het volgende:
Hoe lang zit je al in Australië, barbiepappa? Mijn Nederlands is nu ruim 2 jaar al aan het afkalven, tenminste, vind ik zelf. Niet dat ik echt veel fouten maak, maar ik moet soms echt nadenken hoe ik een zin in elkaar zet of hoe een bepaald spreekwoord ook al weer ging!
Cricket vind ik ook maar saai, en ik snap er weinig van. M'n man moet de regels elk jaar opnieuw uitleggen en zelfs dan blijft maar de helft hangen. Och het is wel leuk als het op tv is - als achtergrond voor als ik aan het computeren ben, lol.
Ben je ooit naar een AFL wedstrijd geweest? De sfeer is altijd zo goed daar! Hier verbroedert sport nog echt, gaaf is dat
Hmm, tax terugvragen, ja.. Daar heb ik ook nog wel een vraagje over:quote:Op maandag 23 april 2012 04:19 schreef balloetje het volgende:
Wat is volgens jullie beter om je tax terug te vragen, als je weer naar Nl gaat, via een bureau of gewoon zelf aanvragen? En als je vind dat het via een bureau beter is wil je dan erbij zeggen welk bureau goed is?
THNX
Zal het ook ff in de travel topic zetten.
De ATO is je vriend.quote:Op maandag 23 april 2012 05:30 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm, tax terugvragen, ja.. Daar heb ik ook nog wel een vraagje over:
Hoe werkt dat precies?
TRS, geldt ook voor residents, niet alleen toeristen.quote:Ik heb laatst een spiegelreflexcamera hier gekocht en de verkoper zei dat als ik Australië verlaat, ik op het vliegveld mijn GST terug kan krijgen.
Thanks! Helaas geldt dit alleen voor producten die binnen 30 dagen voor het vertrek zijn gekocht. Tegen die tijd heb ik de camera zo`n 4-5 maanden. Jammer.. Geen ramp, maar zou mooi meegenomen zijn. Had anders $50 terug gekregen.quote:Op maandag 23 april 2012 06:02 schreef anarchitect het volgende:
TRS, geldt ook voor residents, niet alleen toeristen.
Beach Road hotel in Bondi staat blijkbaar volledig op z'n kop. Ben benieuwd...quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:31 schreef SlamD het volgende:
Misschien ga ik er wel naar kijken, omdat het grappig is hoe sommigen op kunnen gaan in een kop/munt spelletje... maar, fuck, wat is dat een vreemde traditie.
Boganquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:37 schreef OzBunyip het volgende:
Geen two up spelen, wel de Anzac Day clash tussen Collingwood en Essendon kijken in m'n rood-zwarte uitdossing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |