abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104119614
Haha, ik ben dus niet de enige die er niks mee heeft! :D
Ze gaan echt aanbellen Twinks, ik heb het vanochtend nog even nagevraagd, ik hoopte ook op gewoon een leuke wandeling met lantaarns in het donker.
Ik weet trouwens niet of het hier een gewoonte is, ik heb het nog nooit gezien. Maar goed ik zit ook pas 2 jaar in kinderland natuurlijk. :P

Die 3 trappen hebben we hier nog steeds. :(

haha, Buuf, vooral met zo'n uitgestreken gezicht!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104119862
Wij liepen met st. Maarten altijd een lampionnenoptocht met school vroeger, geen snoep ophalen, hoewel ik me wel mandarijntjes herinner, maar waar die nou vandaan kwamen :? misschien van school?
t hele durp deed iig mee aan die lampionnen toestand, was altijd wel leuk.

Tegenwoordig wordt er eigk niets meer aan gedaan, hier ook niet en wel aan halloween, dus daar gaan we maar een beetje in mee. Ik vind het wel leuk. Het is een beetje lood om oud ijzer heb ik het idee, het feest heeft allebei een religieuze origine waar niets mee gedaan wordt, het is allebei in het donker en met een lichtje enzo en het is allebei met snoep en fruit en toestanden.
En het belangrijkst, t is allebei in t donker en spannend en 'leuk voor de kindjes', dus och, ongeacht wat er hier in de buurt meer gevierd had geweest hadden we er wel aan meegedaan denk ik.

Ohja Miss, over dat weggaan en zindelijk zijn enzo. Ik merkte dat het voor mij eigenlijk enger was dan voor haar. Ik heb als we echt lang/ver weggaan en ik niet weet waar ik een toilet kan verwachten altijd een schone onderbroek bij me en een broek die niet zoveel weegt zeg maar. En verder laat ik oudste altijd plassen voordat we weggaan, ook als ze een uur ervoor nog is geweest en bedenk ik me van tevoren even waar we eventueel kunnen gaan plassen (desnoods check ik op inet waar dat kan), dus kortom, checken waar de hema, macdonalds, v&d en de bijenkorf zitten :+ Dat gaat eigenlijk altijd goed. Jij hebt ook maar 1 kind om je om te bekommeren, nofi ;) maar net wat KD zegt. Oudste hier wil helemaal geen luier meer om, ook niet als we weg gaan, dus ik sta dus wél met mn baby en mn peuter in een ranzig veel te klein wc-hokje :{ maar ik hou me maar voor dat ze gewoon hun handjes moeten wassen en dat t dan goed is :P
anyroads, wat ik wilde zeggen, ik zou het gewoon eens proberen, kijken hoe het gaat. En dan wel geplanned, dus eerst eens alleen brood halen in de supermarkt, of als ze met schaap mee broodjes gaat halen dat eens zonder luier doen. Dat je weet dat je binnen een uur zeg maar sowieso weer thuis bent, en als het moet binnen 10 minuten weer thuis kunt zijn, dat idee.

Het is me maar 1 keer gebeurd dat ik het echt benauwd had toen ze zei dat ze moest plassen en we op een drukke markt waren en ik nog naar huis moest fietsen enzo. Wonder boven wonder heeft ze alles keurig opgehouden en aan de straal in het potje en de hoeveelheid te zien waren we net op tijd thuis :') :D
:)
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:26:57 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104120051
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.

Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:30:11 #154
5428 crew  miss_sly
pi_104120191
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.

Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104120202
Hier hadden we idd ook een "teken" die voor de kinderen duidelijk was waar ze wel en niet mochten aanbellen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104120235
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.

Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
ja zoiets hoor ik vaker :Y ik geloof dat het hier in de regio ging om een licht in de gang/hal/achter de deur aanlaten.

Zoiets lijkt me inderdaad ook gewoon het makkelijkst en het prettigst voor alle partijen. Kindjes vangen geen bot, jij voelt je niet gegeneerd als je het niet wist maar wel mee had willen doen, en als je niet mee wilt doen dan irriteer je je ook niet aan die deurbel. Iedereen blij :Y
pi_104120361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.

Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist :')
oh ik bedoelde het niet lelijk hoor met maar een kind!
ik bedoel meer dat je dan gewoon je handen net wat meer vrij hebt en je net wat meer kunt plannen om Senna heen als je hier echt mee aan de gang zou gaan.
Je zou dan ook, als ze alleen uit eigen beweging plast, kunnen gaan zodra ze geplast heeft. Ik zit hier altijd met nog een kind dat dan gevoed en verschoond en aangekleed moet worden en en en nouja, eer dat we weg zijn :')

Het is in ieder geval mijn ervaring dat je dit rustiger aanpakt als je op 1 kind hoeft te letten.
De eerste keren met oudste zonder luier de stad in zijn we hier ook om en om thuis gebleven en met alleen oudste de stad in gegaan, zodat ze eventueel dus snel weer de auto in/fiets op te zetten was om naar huis te gaan of whatever, dat idee.
pi_104120396
ohja en vergeet k t bijna te zeggen nog :D

mn grote is bij de gastouder en heeft het helemaal fantastisch naar dr zin :) goeie keuze om bij die go te gaan <3

en nu zijn mn 60 minuten me-time weer op en ga k weer aan de bak :+
pi_104120577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:28 schreef Ssserpente het volgende:
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
Reb(el) zou wel een goede naam zijn voor hem op het moment ja :D Er zijn ook momenten dat hij heel lief is hoor maar die buien :X
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:40:01 #160
5428 crew  miss_sly
pi_104120590
Nee, ik snap het ook wel dat het met een kind allemaal gemakkelijker is enzo, maar het is natuurlijk wel een klein beetje een pijnlijk plekje hier, en om nou in twee posts binnen een paar uur dat even onder mijn neus geduwd te krijgen, voelde even neit zo fijn. Is mijn zwakke plekje, hoor, dus ik hoef er niet zo op te reageren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104120618
Sint Maarten doen we hier wel aan. Alleen even de straat op en neer en bij opa en oma langs.
Morgen hebben ze op school een lampionnenavond bij Kim. Tyler vond net het lichtje erg interessant, die hij vast mee moest nemen. :D Hij wist wel dat het bij de lampion hoort, die wees hij direct aan bij binnenkomst.

Sint vieren we met mijn ouders bij ons thuis.
pi_104123817
verkeerde topic :@
ach wat.. ik gooi t er toch maar uit :')

sintmaarten :D
hier is dat een optocht met lampionnen van de markt naar de kerk,
sintmaartenverhaal naspelen in de kerk,
dan groot vuur (met brandweer erbij)
muziek (harmonie / fanfaar )
en choco en wafels
en daarna
opening carnavalsseizoen op de markt met allerlei activiteiten

mn grote is niet te houden (8> , mn kleine weet van niks oO<

[ Bericht 23% gewijzigd door -Caroline- op 08-11-2011 16:50:14 ]
pi_104135973
Klinkt leuk Cooki.

Ik kreeg bij de winkels een folder. Bij de winkels verzamelen, dan daar ergens optocht, er wordt door rtl4 nog gefilmd van het programma "klus je rijk" (nooit van gehoord)
Die delen ook led verlichting uit voor de lampion. Als je weer terug bent krijg je een verrassing.
Klinkt wel leuk, ontwijk ik de camera wel ;)
Ik twijfel nog om in mn uppie met de 2 koters heen te gaan.
Denk dat Tyler het wel heel leuk vind, alle lichtjes vooral.
pi_104136378
Sint maarten is zo leuk O+ Elin was vorig jaar nog te klein om mee te doen, maar ze heeft wel snoepjes in zakken gesmeten.. maar die tip van die manderijnen voor de grote is wel erg goed :D al zullen we dit jaar zelf gaan lopen O+ elin heeft 2 Lampienjons jonguh
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:27:48 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104138883
Sint Maarten doen ze niet aan hier.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 9 november 2011 @ 17:20:03 #166
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104167522
Sombody's PM-box is vooool....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104170680
Weer 3% plek... :')
  woensdag 9 november 2011 @ 19:00:34 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104171346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:44 schreef Ssserpente het volgende:
Weer 3% plek... :')
Je moet ook af en toe je prullenbak leeggooien. ;)
pi_104172178
Die is altijd leeg, dat is het ergste. :')
pi_104172718
Wij waren vandaag bij het CB, alles was goed op 1 ding na.
Ze is afgevallen :o :{
Iets minder leuk.. ze zit nu echt net boven de grens van ondervoed.
De wkv vind het nog niet zorgwekkend maar wel iets om aan te pakken en op te letten dat de trend niet doorzet.
Hebben jullie nog tips om op een verantwoorde manier er meer calorieen in te krijgen.

Met pap gaat niet lukken dat eet ze niet. We gaan voor haar ook maar over naar volle producten.
Ook hebben we over 2 weken weer afspraak bij de kno arts. Maar aandringen op nogmaals buisjes te plaatsen, want haar oorproblemen zorgen er ook voor dat ze minder eet.

Maar de stats dus bij 2 jaar oud: 9,4 kilo en 80cm.

Vandaag voor het eerst net beide meiden alleen thuis. Het was heerlijk, weer gewoon normaal (eindelijk). Mette en ik hebben dikke pret gehad, als van ouds O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104180373
Getsie wickie, dat is naar....
Is ze niet gewoon erg tenger gebouwd? Ze heeft het niet van een vreemde natuurlijk...
Een dietiste zal je vast goeie tips kunnen geven, maar lastig hoor, helemaal bij een peutertje...eten moet gewoon leuk en lekker zijn, geen issue worden. Maar ja bijna ondervoed is natuurlijk ook niet de bedoeling. Sterkte....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104180647
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 november 2011 @ 22:00:52 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104181408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
ik heb het Jan ook een tijdje gegeven toen hij heel slecht at en op een heel laag gewicht zat. (ik had toen ook issues met de kinderarts die vond dat hij beter moest gaan groeien). Het leek er toen een beetje op alsof hij geen energie had om te eten ofzo. Kan niet goed onder woorden brengen hoe dat toen precies voelde, maar enkele dagen na het starten met de fantomalt was hij in gewicht aangekomen en begon hij weer normaler te eten. Ik gaf het 's ochtends en 's avonds in halve doses door z'n (pap) fles heen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 10 november 2011 @ 07:42:07 #174
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104191524
Sint Maarten vind ik heerlijk, ga ook speciaal daarvoor vandaag met de kinderen naar mijn ouders. Hier in Eindhoven kennen ze het helemaal niet. Vanmiddag of morgen met Bram en mijn zusje een lampion knutselen en dan morgenavond bij mijn ouders, hun buren en overburen een liedje zingen. Ook nog even langs mijn oma en dan is het wel goed. Mag Bram verder helpen met het snoep in de zakjes doen.

Qua zindelijkheid waren we goed op weg, totdat Bram besloot dat hij niet meer wilde. Dus toen weer een luier aan en nu zijn we langzaam aan weer aan het beginnen.
  donderdag 10 november 2011 @ 08:16:55 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104191795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Ssserpente het volgende:
Die is altijd leeg, dat is het ergste. :')
En je sent items dan?

Wicki, wat naar joh, dat ze afgevallen is. -O- Hopelijk gaan ze idd wat aan haar oortjes doen, je hoort vaker dat kinderen daarna idd beter gaan eten. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')