Herkenbaar!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:39 schreef mignonne het volgende:
Ik hoor mezelf nu ook wel eens de jongste corrigeren die dan vol enthousiasme en onder luid gejoel de boekjes uit de kast smijt._! bij oudste had ik daar niets van gezegd, maar omdat oudste dat nu niet meer mag, heb ik het gevoel dat ik jongste daar wel in moet corrigeren, al was t maar om 1 lijn te trekken naar oudste toe.
Dat lijkt me ook lastig. Ik denk alleen dat ingrijpen veel ongermerkter kan dan waar jij nu bang voor bent en dat het heus niet schadelijk is voor kinderen als je ergens moet ingrijpen. In mijn ogen draag je dan gewoon zorg en neem je verantwoordelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat Ivan dat anders zou zien later.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook een gevoeligheid van mij. En het raakt me daarbij als moeder heel erg dat ik misschien iets wel of juist niet doe waardoor ik hem een slechte start in zijn leven geef.
Ik vind het lastig in te schatten of we ermee aan de slag moeten of dat ik het moet laten voor wat het is en er vertrouwen in moet hebben dat we het goed doen en het om die reden goedkomt. Waar trekken we de grens? Wanneer grijpen we wel in? Heel lastig.
Tess is dan ook wel heel actief.. die loopt de hele dag te rennen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik beperk Senna Tess dus nooit bij het gewone eten, omdat ik wil dat ze zelf leert dat ze moet stoppen als ze genoeg heeft. Niet omdat ik vind dat ze genoeg heeft.
Wel zal ik nee zeggen tegen een tussendoortje als ik denk dat ze genoeg heeft gehad.
Senna rent ook de hele dag door, zullen de onderburen blij mee zijnquote:Op donderdag 10 november 2011 19:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess is dan ook wel heel actief.. die loopt de hele dag te rennen.
Van de week is ze op haar driewieler van huis naar school naar huis gefietst (totaal b ijna 2km), bijna helemaal zelf. Alleen met oversteken heb ik d'r geduwd.
Is het dan wellicht een idee, voor je eigen gemoedsrust, om voor Ivan een afspraak te maken bij de diėtist, maar hem niet mee te nemen, maar om daar aan te geven wat hij inderdaad eet. Gewoon voor een advies? Maar dus wel zonder hem te belasten?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook een gevoeligheid van mij. En het raakt me daarbij als moeder heel erg dat ik misschien iets wel of juist niet doe waardoor ik hem een slechte start in zijn leven geef.
Ik vind het lastig in te schatten of we ermee aan de slag moeten of dat ik het moet laten voor wat het is en er vertrouwen in moet hebben dat we het goed doen en het om die reden goedkomt. Waar trekken we de grens? Wanneer grijpen we wel in? Heel lastig.
En dat is 20!quote:Op donderdag 10 november 2011 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Tot 20!
Denk je dat hij begrijpt dat er een baby in aantocht is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |