abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104045390

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_104045410
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

hey :W

Leuke dag gehad?
Nogal ja *;
pi_104045423
Om wat? Cirkeltjes draaien
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104045438
Ik vind het een soort van "Ik ga op dieet, maar ik vind kebab toch lekkerder dus ik stop er maar mee"
pi_104045442
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nogal ja *;
Mooi zo :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104045446
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef tijnbrein het volgende:
Om wat? Cirkeltjes draaien
Om dingen heen :P
pi_104045464
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om dingen heen :P
Wat voor dingen?
14 SHADES OF GREY
pi_104045468
quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het een soort van "Ik ga op dieet, maar ik vind kebab toch lekkerder dus ik stop er maar mee"
Wel terecht. Kebab is ook lekker :Y)
pi_104045476
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mooi zo :D
Nu weer een week wachten ;(
Ik mis hem na 5 minuten al :')
pi_104045487
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat voor dingen?
Vanallesennogwat-dingen
pi_104045495
Ik ben trouwens niet zo in huis uitnodigend ergens ik ga liever naar de kroeg om mensen te ontmoeten. Nu begint me trouwens wel op te vallen dat een paar die ik regelmatig ken en ook vaak zie wel beginnen te vragen naar mijn huis (die zijn waarschijnlijk nieuwsgierig)
pi_104045506
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

_O-
14 SHADES OF GREY
pi_104045513
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

_O-
Ja wat? :(
pi_104045514
quote:

Na 5 minuten pas? Dat is gedoemd te mislukken. Je moet iemand al binnen 10 sec missen. Minstens :{w
pi_104045517
quote:

[..]

Jullie kunnen niet overnachten bij elkaar? Een half dagje per week is nogal karig.
Ron Paul 2012
pi_104045526
quote:
13s.gif Op zondag 6 november 2011 19:49 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Na 5 minuten pas? Dat is gedoemd te mislukken. Je moet iemand al binnen 10 sec missen. Minstens :{w
:'(
pi_104045534
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vanallesennogwat-dingen
Ik weet wel iets waar ik cirkeltjes om heen wil draaien :P
14 SHADES OF GREY
pi_104045543
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:48 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Wel terecht. Kebab is ook lekker :Y)
Ja, het is bij mij ook meestal een van de redenen waardoor ik dieet niet volhoud.
pi_104045548
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:49 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Jullie kunnen niet overnachten bij elkaar? Een half dagje per week is nogal karig.
Klopt. Helaas werkt mijn omgeving niet zo mee :')
pi_104045550
Ik dieet niet maar ik denk gewoon dat ik ergens toen wou proberen en erachter kwam dat het niets voor mij was. Dat kent iedereen toch wel dat je iets doet en er gaande weg achter komt dat het niets voor jou is .
pi_104045564
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik weet wel iets waar ik cirkeltjes om heen wil draaien :P
Vertel?
pi_104045599
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja wat? :(
:*
14 SHADES OF GREY
pi_104045600
quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2011 19:50 schreef Myraela het volgende:

Ja, het is bij mij ook meestal een van de redenen waardoor ik dieet niet volhoud.
Als je dan verder gewoon dieet en op de dag dat je kebab gaat eten ook gaat hardlopen, dan kan het best :7
pi_104045624
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kijk, nu hebben we em.
Een persoonlijke visie van mij is om anderen niet lastig te vallen met m;n eigen problemen.
Gelijk houd ik er niet van ans anderen wel van hun probleem, mijn probleem maken.
Dat jij een hekel hebt aan alles wat ook maar de schijn ervan zou kunnen hebben in een soort circel te zitten, zichzelf goedpratende, betekend nog niet dat je gelijk hebt
Oh serieus ga je nu de amateur psycholoog uithangen? :')
Jullie 'vallen' andere enorm 'lastig' met je problemen (met jullie bedoel ik niet iedereen hier maar een groep) wat niet erg is, daar is het topic juist voor
maar zodra iemand je een schop onder je kont geeft graven 'jullie' je alleen maar meer in

in ben daar allergisch voor ja
ik vind dat richting zelfmedelijden gaan
Stoornissen of what ever zijn geen excuus om niks van je leven te maken
en dan wel er over willen praten
ik kan dat niet rijmen

En daarmee wil ik een grote groep die hier posten en heel constructief bezig zijn niet van tafel vegen
en ook jou persoonlijk niet want ik zie ook heus wel dat je heel vaak juist goed bezig bent
maar soms ga je (en andere) zo sterk in de verdedigingen als iemand je uit je comfort zone wil krijgen (waar je hier toch voor bent) en dan kom je vaak met onzin redenen
ik snap ook wel dat sommige dingen moeilijk zijn, dat wil ik helemaal niet ontkennen (ik heb er juist veel ervaring mee) maar het is geen reden om ze niet te doen of om aan te komen met drogredenen
ben dan gewoon eerlijk en zeg ik vind dit moeilijk, ik vind dit eng en misschien ben ik er nog niet klaar voor maar het is wel een goed idee
En dan heb ik het echt niet alleen over mijn ideeën (en daar zullen ook vaak suffe tussen zitten, maar ook goede) maar over alle ideeën die hier naar voren komen van alle users
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 6 november 2011 @ 19:51:46 #25
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_104045626
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:51 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Als je dan verder gewoon dieet en op de dag dat je kebab gaat eten ook gaat hardlopen, dan kan het best :7
hardlopen is voor baasjes :7
Spreading the Word
pi_104045645
quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef Myraela het volgende:
Dat probeerde ik dus te zeggen
maar de hard dus, sorry
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045655
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vertel?
Nee :6
quote:

[..]

Balen en van Newbie ook niet zeker
14 SHADES OF GREY
pi_104045690
quote:

[..]

Je woont toch op jezelf?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045694
quote:

[..]

quote:

[..]

Kan hij niet gewoon naar jou komen? Je zit toch op kamers? Nu reis je 6 uur (of hoeveel was het) om hem een half dagje te kunnen zien. :P
Ron Paul 2012
pi_104045699
Maar ik zal hier ook eens mensen thuis uitnodigen :)
pi_104045717
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:51 schreef rhubarbje het volgende:
-knip-
Je loopt ook eindelijk tegen het kusjekroel hgehalte van dit topic aan? Pas er op, je mag alleen met fluwelen handschoentjes reageren, anders trekken de tere zieltjes het niet :D
pi_104045735
quote:

[..]

Jullie 'vallen' andere enorm 'lastig' met je problemen (met jullie bedoel ik niet iedereen hier maar een groep) wat niet erg is, daar is het topic juist voor
maar zodra iemand je een schop onder je kont geeft graven 'jullie' je alleen maar meer in

ik kan dat niet rijmen

En daarmee wil ik een grote groep die hier posten en heel constructief bezig zijn niet van tafel vegen
en ook jou persoonlijk niet want ik zie ook heus wel dat je heel vaak juist goed bezig bent
maar soms ga je (en andere) zo sterk in de verdedigingen als iemand je uit je comfort zone wil krijgen (waar je hier toch voor bent) en dan kom je vaak met onzin redenen
ik snap ook wel dat sommige dingen moeilijk zijn, dat wil ik helemaal niet ontkennen (ik heb er juist veel ervaring mee) maar het is geen reden om ze niet te doen of om aan te komen met drogredenen
ben dan gewoon eerlijk en zeg ik vind dit moeilijk, ik vind dit eng en misschien ben ik er nog niet klaar voor maar het is wel een goed idee
En dan heb ik het echt niet alleen over mijn ideeën (en daar zullen ook vaak suffe tussen zitten, maar ook goede) maar over alle ideeën die hier naar voren komen van alle users
Dus je vind dat ik, al heb ik 3x een voor-het-eerst iets binnen 1 week, dat ik me dan aan het ingraven ben?
Als je vind dat dat niet zo is, waarom val je me dan aan?

Jij lijkt over de kook, niet ik
pi_104045751
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee :6

[..]

Balen en van Newbie ook niet zeker
Valt wel mee, van zijn ouders had ik wel mogen blijven slapen :P
Maar mijn ouders willen hem eerst 'in levende lijve ontmoeten en dan rustig aan doen' enzo :')
Net alsof ze ook maar enige zeggenschap hebben over wat wij met elkaar gaan doen :')
pi_104045763
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Je woont toch op jezelf?
Deze week even niet.
pi_104045771
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:51 schreef WokkelKardinaal het volgende:

hardlopen is voor baasjes :7
Dan ben ik vandaag een heel echt baasje :7
  zondag 6 november 2011 @ 19:55:31 #36
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_104045800
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:54 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Dan ben ik vandaag een heel echt baasje :7
hierbij promoveer ik je van 3degraadsapproval naar 2degraadsapproval
Spreading the Word
pi_104045805
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:53 schreef Supersoep het volgende:

[..]

[..]

Kan hij niet gewoon naar jou komen? Je zit toch op kamers? Nu reis je 6 uur (of hoeveel was het) om hem een half dagje te kunnen zien. :P
Hij was al drie keer bij mij geweest :P
Nu vond ik het tijd ook eens te zien waar hij dan woont. Maar het was het reizen helemaal waard hoor O+
pi_104045821
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 19:53 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Je loopt ook eindelijk tegen het kusjekroel hgehalte van dit topic aan? Pas er op, je mag alleen met fluwelen handschoentjes reageren, anders trekken de tere zieltjes het niet :D
Nee kusjekroel vind ik prima
sommige mensen kunnen niet tegen harde woorden (ik ben persoonlijk soms wel van hard maar oke niet iedereen hoeft dat te zijn)

het is meer het: ik valideer jou en je problemen als jij mijn problemen valideert
en dan zitten we over 5 jaar nog precies op dezelfde plek, gezellig toch
de excuses continue...

En ik weet dat dit te ver gaat en mijn persoonlijke 'ding' is maar ik vind dat ook niet netjes tegenover de mensen die wel kei hard hun best doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045842
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Valt wel mee, van zijn ouders had ik wel mogen blijven slapen :P
Maar mijn ouders willen hem eerst 'in levende lijve ontmoeten en dan rustig aan doen' enzo :')
Net alsof ze ook maar enige zeggenschap hebben over wat wij met elkaar gaan doen :')
Dat is wel fijn. :) Ach ja ouders :P ergens begrijp ik het wel een beetje.
14 SHADES OF GREY
pi_104045880
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus je vind dat ik, al heb ik 3x een voor-het-eerst iets binnen 1 week, dat ik me dan aan het ingraven ben?
Als je vind dat dat niet zo is, waarom val je me dan aan?

Jij lijkt over de kook, niet ik
Ik ben niet over de kook

Ik ben hier niet altijd dus ik weet heus niet uit mijn hoofd wat je allemaal doet
maar over het algemeen genomen vind ik dat er veel mensen die houding hebben ja
en jij in dit geval in mijn ogen ook (en in oudere gesprekken had je dat ook)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045905
quote:

[..]

ik kan dat niet rijmen

Ik heb gisteren gewinkeld in een drukke stad, ik vind dat ik best wat aan mijn problemen probeer te doen. Het is wel goed dat jullie commentaar leveren op mijn gedachtegang enzo hier, het heeft me al tot heel wat dingen gezet die ik anders niet had gedaan.
pi_104045910
Er bestaat hier wel een duidelijke dichotomie tussen kusjekroel-mensen en de wat meer uitgesproken personen. Levert soms vermakelijk drama op.
Ron Paul 2012
pi_104045947
quote:
17s.gif Op zondag 6 november 2011 19:57 schreef Supersoep het volgende:
Er bestaat hier wel een duidelijke dichotomie tussen kusjekroel-mensen en de wat meer uitgesproken personen. Levert soms vermakelijk drama op.
Ik schaar me aan de kant van de meer uitgesproken personen. Team blauw voor het gemak :7
  zondag 6 november 2011 @ 19:58:20 #44
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_104045954
quote:
er bestaat een verband tussen moeilijke woorden en hoe ene boodschap over wil komen
Spreading the Word
pi_104045955
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb gisteren gewinkeld in een drukke stad, ik vind dat ik best wat aan mijn problemen probeer te doen. Het is wel goed dat jullie commentaar leveren op mijn gedachtegang enzo hier, het heeft me al tot heel wat dingen gezet die ik anders niet had gedaan.
Heel goed!
nog wat gekocht?

En mijn mama wou (toen ik op mijzelf woonde) dat als ik weg ging ik een brief achter liet op mijn kamer met waar ik was
voor het geval ik vermist raakte :P :')
Moeders O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045980
quote:
De eerste keer dat ik het met je eens bent. Verder vind ik je meeste posts waardeloos. :P
pi_104045984
ik weet niet in welke categorie ik val of ik ben kusjekroel- maar dat denk ik eigenlijk niet
pi_104045985
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:58 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ik schaar me aan de kant van de meer uitgesproken personen. Team blauw voor het gemak :7
ik ook wel geloof ik
ik heb alleen niet zo veel met blauw... moeten we het ook aan? ik heb niet veel blauw
moet ik weer winkelen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104045997
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:58 schreef WokkelKardinaal het volgende:

[..]

er bestaat een verband tussen moeilijke woorden en hoe ene boodschap over wil komen
Sorry, even wachten.

dichotomie
indeling in twee klassen, bijv. alle witte en alle niet-witte, alle nullen en alle niet-nullen
Ron Paul 2012
pi_104046035
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik ben niet over de kook

Ik ben hier niet altijd dus ik weet heus niet uit mijn hoofd wat je allemaal doet
maar over het algemeen genomen vind ik dat er veel mensen die houding hebben ja
en jij in dit geval in mijn ogen ook (en in oudere gesprekken had je dat ook)
Dat mag je vinden.
Ik vind alleen niet dat ik te weinig doe, ik heb juist heel veel gedaan de afgelopen paar weken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')