Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Op zondag 6 november 2011 19:24 schreef La_Vita het volgende: GotC waarom zou ik moeten stoppen met rennen? In het bos en op de loopband gaat het namelijk prima. Doe het ook al lang en heb er veel plezier van
Dan vooral doorgaan Maar geen zorgen maken over snelheid.
Oh en t stoppen was meer omdat je nog wel paar jaartjes met je knieën moet doen
Blijft een leuk topic. Nu nog een wintermeet waarin we met z'n allen een rondje om rennen ergens en daarna ergens wat warms drinken met een oliebol er bij
Op zondag 6 november 2011 19:25 schreef xFriendx het volgende: Blijft een leuk topic. Nu nog een wintermeet waarin we met z'n allen een rondje om rennen ergens en daarna ergens wat warms drinken met een oliebol er bij
Ik had het ook verkeerd begrepen, dacht ook dat je bedoelde dat je op de loopband sneller ging dan buiten.
quote:
Op zondag 6 november 2011 19:25 schreef La_Vita het volgende: Doe ik ook totaal niet, vroeg me alleen af of het mogelijk was dat mn loopband verkeerd afgesteld stond, of dat de mensen hier zo bizar hard lopen!
Waarom denk je dat je met 11 km/h zo langzaam bent? De meesten hier lopen dus veel minder hard.
Overigens loop ik zo'n 5 km in 25 min wat uit komt op 12 km/h (hopelijk heb ik dat goed gerekend). Als ik dat op de loopband liep ging dat wel maar was ik sneller geneigd te stoppen. Je gaat dan zweten en iedereen ziet je zo zwetend staan. Buiten boeit me dat niet zo en gaat het mij dan makkelijker af. Overigens heb ik met een stopwatch getimed alleen heb ik geen smartphone met gps dus heb ik de afstand gemeten op afstandmeten.nl of iets dergelijks. Hoe nauwkeurig dat is weet ik niet dus de afstand zou iets kunnen afwijken.
Op zondag 6 november 2011 19:29 schreef wyccie het volgende: Ik had het ook verkeerd begrepen, dacht ook dat je bedoelde dat je op de loopband sneller ging dan buiten.
[..]
Waarom denk je dat je met 11 km/h zo langzaam bent? De meesten hier lopen dus veel minder hard.
Omdat ik met 10/11 km per uur echt op mn max moet sprinten. Zelfs 9km per uur is haast niet vol te houden. Maar het is een beetje ingewikkeld geloof ik wat ik bedoel
Op zondag 6 november 2011 18:45 schreef wyccie het volgende: Ik zie jullie regelmatig posten wat jullie snelheid is, vaak zo rond de 9km/h. Zelf zit ik tegen de 10 aan, maar wanneer ik buiten ren, zie ik anderen altijd veel harder rennen. Ik word altijd ingehaald.
Wat mij vooral opvalt is dat ik nog maar een van de weinigen ben die in korte tight hardloopt hier in de buurt. De rest allemaal al lange tights. Ik vind het nog steeds warm genoeg voor kort.
Op zondag 6 november 2011 19:29 schreef xFriendx het volgende: Overigens loop ik zo'n 5 km in 25 min wat uit komt op 12 km/h (hopelijk heb ik dat goed gerekend). Als ik dat op de loopband liep ging dat wel maar was ik sneller geneigd te stoppen. Je gaat dan zweten en iedereen ziet je zo zwetend staan. Buiten boeit me dat niet zo en gaat het mij dan makkelijker af. Overigens heb ik met een stopwatch getimed alleen heb ik geen smartphone met gps dus heb ik de afstand gemeten op afstandmeten.nl of iets dergelijks. Hoe nauwkeurig dat is weet ik niet dus de afstand zou iets kunnen afwijken.
Ik denk dat je misschien wel nauwkeuriger bent met afstandmeten.nl, want die gps trackers willen ook nog wel eens van slag raken.
Ik denk dat je misschien wel nauwkeuriger bent met afstandmeten.nl, want die gps trackers willen ook nog wel eens van slag raken.
Dat denk ik niet, want je snijdt nog wel eens een bochtje af he. Als ik van te voren een route uitzet, kom ik IRL soms zo maar een paar honderd meter te kort aan het eind.
Op zondag 6 november 2011 19:34 schreef La_Vita het volgende: Omdat ik met 10/11 km per uur echt op mn max moet sprinten. Zelfs 9km per uur is haast niet vol te houden. Maar het is een beetje ingewikkeld geloof ik wat ik bedoel
Oh, op die manier. Misschien heb je wel net zulke korte beentje als ik.
quote:
Op zondag 6 november 2011 19:35 schreef Wiehoe het volgende: Wat mij vooral opvalt is dat ik nog maar een van de weinigen ben die in korte tight hardloopt hier in de buurt. De rest allemaal al lange tights. Ik vind het nog steeds warm genoeg voor kort.
Ik heb ook in kort gelopen, of nou ja, soort van driekwart of halve tight? Maar ik had ook gewoon mijn korte broek aan kunnen trekken. Mouwloos shirt had ook makkelijk gekund. Hangt er ook vanaf hoe de wind staat. Op de brug en met wind tegen was het veel kouder dan toen ik de brug af was en in tegengestelde richting rende. Leek gelijk 10 graden warmer.
xFriendx, waarom draag je niet zo'n simpel digitaal (sport)horloge? Kost een tientje.
Ik heb ook in kort gelopen, of nou ja, soort van driekwart of halve tight? Maar ik had ook gewoon mijn korte broek aan kunnen trekken. Mouwloos shirt had ook makkelijk gekund. Hangt er ook vanaf hoe de wind staat. Op de brug en met wind tegen was het veel kouder dan toen ik de brug af was en in tegengestelde richting rende. Leek gelijk 10 graden warmer.
xFriendx, waarom draag je niet zo'n simpel digitaal (sport)horloge? Kost een tientje.
Maar meten die ook afstand dan? Snap dat die wel een stopwatch en zo hebben, maar die meten toch geen afstand?