abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103978874

quote:
ROOSENDAAL - Het verhaal van de Angolees Patricio Dos Santos (21) uit Roosendaal verschilt nauwelijks van dat van Mauro Manuel, de jongen waarover de afgelopen week een politieke rel werd uitgevochten. Ook Patricio wil niets liever dan in Nederland blijven, hij kwam tien jaar geleden na de dood van zijn moeder in West-Brabant terecht.

"Dit geval is schrijnender dan dat van Mauro", zegt zijn advocaat Michael Yap. "Mauro heeft nog zijn pleegouders om hem bij te staan. Patricio moet het bijna allemaal in zijn eentje doen." De raadsman spant al jaren de ene na de andere procedure aan om zijn cliënt in Nederland te laten blijven. Maar net als in het geval van Mauro, was de Nederlandse Staat tot nu toe onverbiddelijk. Patricio moet, na dik tien jaar in Nederland te hebben gewoond, terug naar Angola. Yap ziet nu wel mogelijkheden nu Mauro via een studievisium in Nederland zijn studie mag afmaken.

Angola is leuk voor vakantie

"Ik heb helemaal niets met dat land", vertelt de goedlachse knul met aandoenlijk Brabants accent van wie alleen zijn huidskleur verraadt dat hij niet uit Nederland komt. "Ik ben er geboren, maar ken er niemand en het Portugees ben ik verleerd. Angola is voor mij een land waarvan ik weleens foto's op internet zie. Mooi land. Om op vakantie gaan."

Lees het hele interview met Patricio en meer achtergronden over de zaak zaterdag in BN DeStem.
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:37:35 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103978951
En ook terecht, als Mauro ook mag blijven. Gelijke monikken, gelijke kappen. Het kan niet zo zijn dat iemand een verblijfsvergunning krijgt enkel omdat hij in de media-aandacht heeft gestaan.
The End Times are wild
pi_103979033
Daar gaan we weer :')

Allebei eruit knikkeren voordat er een invasie plaatsvind.
pi_103979089
De beste oplossing zou zijn: een generaal pardon + wetten veranderen zodat dit soort gevallen niet meer mogelijk zijn in de toekomst.
pi_103979209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:40 schreef fokker2012 het volgende:
De beste oplossing zou zijn: een generaal pardon + wetten veranderen zodat dit soort gevallen niet meer mogelijk zijn in de toekomst.
Dat hadden we toch al? Daarmee telt Nederland in één klap ronduit 100.000 (immers, bij die 30.000 economische profijtzoekers komt er ook gezinshereniging) inwoners extra, die geen substantiële bijdrage aan de economie leveren, voorrang krijgen op de woningmarkt, en 73% uitkeringen trekken. Nog een generaal pardon is funest voor Nederland.
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:43:34 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103979246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:40 schreef fokker2012 het volgende:
Dat hebben we dus al gehad. Om hier definitief mee af te rekenen.
The End Times are wild
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:43:57 #7
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103979270
Gezinshereniging moet verboden worden. En een generaal pardon als deze is nite zo erg, ze kunnen vaak Nederlands, hebben scholing gehad etc. Het zijn geen schoonmaakturken die geen Nl kunnen
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103979489
Heh ja, elke 5 jaar een generaal pardon en de wetten soepeler maken.
Waarom niet gewoon al deze wetten afschaffen en de grenzen wijd open zetten? Bespaart je een hele hoop tijd. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:48:29 #9
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103979517
=

Zo bedoelde ik het ook niet, maar dit soort gasten wonen bij een NL gezin, kunnen Nederlands etc. Het zijn geen economische immigranten zoals het vorige pardon. Ik heb het dan over de gevalletjes Mauros en dat ene wjf toen, die uit afghanistan kwam maar wel VWO deed, dat is gwn een aanwist voor Nederland, het zijn geen gelukszoekers.

[ Bericht 47% gewijzigd door paddy op 05-11-2011 09:39:29 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:52:37 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103979739
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:39 schreef Confetti het volgende:

Ja, stel je voor dat je die pittig gekruide kip niet meer alleen kunt eten. Straks moet je zelfs delen! :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103980059
Zo'n slecht boerenlands accent zou eigenlijk reden genoeg moeten zijn om te mogen blijven.

Vanavond was er wederom een voetballer op tv die de zin 'dat verklaar en beloof ik' niet foutloos uit zijn strot kon krijgen tijdens de overhandiging van zijn verblijfsvergunning.

Hoe krom wil je het hebben? [/nopenis]
pi_103980064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
En ook terecht, als Mauro ook mag blijven. Gelijke monikken, gelijke kappen. Het kan niet zo zijn dat iemand een verblijfsvergunning krijgt enkel omdat hij in de media-aandacht heeft gestaan.
inderdaad, als iemand gewoon 10 jaar lang een verderprima functionerend lid is van de maatschappij, goed geintegreerd en in staat prima nederlands te spreken,
waarom in godsnaam nog gaan uitzetten? dat uitzetten kost ook verdomd veel geld

de enige voorwaarde zou volgens mij moeten zijn of iemand crimineel gedrag vertoond, zulke mensen uitzetten lijkt me wenselijk, maar goed geintegreerde mensen wegsturen na 10 jaar is waanzin.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:03:28 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103980298
Tja, dat krijg je, na dat afghaanse meisje kwamen er ook meer gevallen naar voren.

Nu moet het nog in die landen zelf bekend raken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:43:39 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103982491
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:42 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Doe ik al jaren :')
Dus jij bent een poltergeist? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2011 @ 23:52:38 #15
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103982971
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Heh ja, elke 5 jaar een generaal pardon en de wetten soepeler maken.
Waarom niet gewoon al deze wetten afschaffen en de grenzen wijd open zetten? Bespaart je een hele hoop tijd. :')
We kunnen het geld ook per schiplading elke dag naar Angola brengen.
Daar is het toch allemaal om te doen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103984251
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:58 schreef Specularium het volgende:
Zo'n slecht boerenlands accent zou eigenlijk reden genoeg moeten zijn om te mogen blijven.

Vanavond was er wederom een voetballer op tv die de zin 'dat verklaar en beloof ik' niet foutloos uit zijn strot kon krijgen tijdens de overhandiging van zijn verblijfsvergunning.

Hoe krom wil je het hebben? [/nopenis]
inderdaad als ze nou gewoon topvoetballer worden krijgen ze wel een verblijfsvergunning
pi_103984547
Dit is dus één van die andere 75 Mauro's in Nederland.... - Veel meer valt er niet over te zeggen, behalve dan dat de politiek deze kleine groep gewoon snel duidelijkheid moet geven. Zal niet meevallen met een populistisch-rechtse wind en een minister die onder de plak zit bij de Grote Gedoger.
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:45:01 #18
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103984909
quote:

Een invasie van wat? Angolese jongeren die hier al 8+ jaar wonen? Zou die invasie dan al neit plaatshebben gevonden? :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103985173
quote:

Ik knikker liever jouw soort eruit. Kan nog geen twee zinnen Nederlands schrijven zonder fout, verdiept zich totaal niet in de materie, maar verkondigt wel een mening. Van dit soort hebben we er in Nederland echt te veel.
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:57:05 #20
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103985296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 00:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik knikker liever jouw soort eruit. Kan nog geen twee zinnen Nederlands schrijven zonder fout, verdiept zich totaal niet in de materie, maar verkondigt wel een mening. Van dit soort hebben we er in Nederland echt te veel.
Je bedoelt PVV?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103985302
Zet de sluizen maar open _O_ de duizenden Angolezen zien hun kans schoon _O_
pi_103985322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 00:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je begint een beetje op een staatscensuur-geilende commie redneck te lijken in je jacht naar Mauro-liefde.
pi_103985497
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 november 2011 00:57 schreef Scorpie het volgende:
Je begint een beetje op een staatscensuur-geilende commie redneck te lijken in je jacht naar Mauro-liefde.
Nee, ik geef slechts mijn voorkeur aan. Helaas voor jou hebben ook mensen met een NIET-PVV-standpunt recht op een mening. Dat schijnen fervente Wilders-aanhangers nog wel eens te vergeten.
pi_103985504
quote:
hij kwam tien jaar geleden na de dood van zijn moeder in West-Brabant terecht
Hoe?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_103985529
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:42 schreef Proletenjager het volgende:

[..]

Dat hadden we toch al? Daarmee telt Nederland in één klap ronduit 100.000 (immers, bij die 30.000 economische profijtzoekers komt er ook gezinshereniging) inwoners extra, die geen substantiële bijdrage aan de economie leveren, voorrang krijgen op de woningmarkt, en 73% uitkeringen trekken. Nog een generaal pardon is funest voor Nederland.
Meedoen aan de EU is funest voor Nederland :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')