abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103946804
quote:
Kamer wil sneller opheldering spookburgers
Het CDA heeft de ministers Kamp (Binnenlandse Zaken) en Donner (Sociale Zaken) gevraagd om de Tweede Kamer versneld te informeren over de Amsterdamse spookburgers. Alle andere fracties sloten zich bij dat verzoek aan.

Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws een nog vertrouwelijk stuk, waaruit blijkt dat bij uitkeringsinstantie UWV ruim 30.000 burgers bekendstaan als inwoner van Amsterdam, terwijl de gemeente Amsterdam diezelfde mensen helemaal niet kent. Deze 'spookburgers' zijn voor de gemeentelijke belastingdienst onvindbaar, maar komen wel in aanmerking voor een uitkering als ze aan de voorwaarden voldoen.

Spookburgers ontduiken gemeentebelasting

Hoeveel spookburgers ook daadwerkelijk een uitkering ontvangen is niet onderzocht. Vast staat wel dat ze de gemeentelijke belastingen in de hoofdstad ontduiken, omdat ze niet als inwoner van Amsterdam staan geregistreerd. Het UWV telt 28.000 inwoners in Amsterdam, die daar niet in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) staan ingeschreven. Daarnaast is er een groep van 3500 burgers met de status 'Vertrokken, Onbekend Waarheen'. Die staan bij geen enkele Nederlandse gemeente ingeschreven, maar zijn bij het UWV wel bekend als Amsterdammers.
Dit is al jaren zo. Maar och...zo lang er nog een Jan L*L de werkende burger bestaat schudt de 40+ ambtenaar de laatste paar euro wel uit Jan zijn broekzak.

Amsterdam heeft het...

[ Bericht 42% gewijzigd door Frutsel op 04-11-2011 11:39:45 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:16:02 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103947000
Ik vind 30.000 best veel. Ik denk dat dit niet alleen in A'dam voorkomt maar wellicht ook in andere gemeenten. Eigenlijk begrijp ik deze oplichting niet zo goed: hoe kun je nu een uitkering ontvangen als je nergens staat ingeschreven? Bovendien een uitkering wordt toch gestort op een bank/girorekening met daaraan gekoppeld een adres lijkt me?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Eindredactie Games vrijdag 4 november 2011 @ 08:16:30 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103947005
Dat nieuws is al zooooo oud, maar toch komt er elk jaar een rapport uit over de spookburgers
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_103947016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind 30.000 best veel. Ik denk dat dit niet alleen in A'dam voorkomt maar wellicht ook in andere gemeenten. Eigenlijk begrijp ik deze oplichting niet zo goed: hoe kun je nu een uitkering ontvangen als je nergens staat ingeschreven? Bovendien een uitkering wordt toch gestort op een bank/girorekening met daaraan gekoppeld een adres lijkt me?
Ik snap het ook niet, toen ik in de WW zat moest ik om een uitkering aan te vragen oa loonstrookjes sturen en mijn identiteitskaart, bankpas kopie etc.. Ik begrijp dus niet goed dat dit mis kan gaan.
pi_103947054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Je moet niet raar opkijken als het in totaal om 500.000 spookburgers gaat.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:27:04 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103947127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet niet raar opkijken als het in totaal om 500.000 spookburgers gaat.
X 1200 euro de man voor een uitkering... iedere maand weer.

Als de maatschappij moet bezuinigen, laten ze dan eerst zelf eens kritisch kijken waar de broekriem aangehaald kan worden.
The truth was in here.
pi_103947168
Trek die uitkeringen dan gewoon in. Dan melden ze zich vast wel en kunnen ze gelijk verantwoording afleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ferdo op 04-11-2011 08:39:32 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103947171
Ambtenaren, ze hebben zeker nog nooit van het piepsysteem gehoord.

De uitkeringstrekkers zijn er zelf voor verantwoordelijk dat hun NAW gegevens goed zijn geregistreerd. Stop dus gewoon met uitbetalen totdat die persoon fysiek aan de balie komt vragen waar zijn geld blijft.
pi_103947189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

X 1200 euro de man voor een uitkering... iedere maand weer.

Als de maatschappij moet bezuinigen, laten ze dan eerst zelf eens kritisch kijken waar de broekriem aangehaald kan worden.
aangezien we 318.000 bijstandstrekkers hebben in Nederland waarvan het meer dan overgrote deel gewoon een overal netjes bekend adres hebben vraag ik me wel af waar je die berekening op baseert...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:33:11 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103947224
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

aangezien we 318.000 bijstandstrekkers hebben in Nederland waarvan het meer dan overgrote deel gewoon een overal netjes bekend adres hebben vraag ik me wel af waar je die berekening op baseert...
Oh, dan was ik iets te gul met geld strooien inderdaad. :9
The truth was in here.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:34:23 #12
189978 controlaltdelete
pi_103947237
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, toen ik in de WW zat moest ik om een uitkering aan te vragen oa loonstrookjes sturen en mijn identiteitskaart, bankpas kopie etc.. Ik begrijp dus niet goed dat dit mis kan gaan.
Ik ben eens ww gaan aanvragen, gelukkig geen gebruik van hoeven te maken maar ik meende toch dat ik me moest indentificeren en idd, bepaalde stukken meenemen zoals bankafschriften e.d. Ik snap hier echt helemaal niks van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_103947247
De oplossing ic aanpak is simpel, je stopt met uitbetalen en wacht af wat er gebeurt. De ontvanger zal zich dan wel moeten melden.

Is dat nou zo moeilijk ?
pi_103947267
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh, dan was ik iets te gul met geld strooien inderdaad. :9
In Amsterdam zal het vanwege de schaarste aan woningen en de daarbij behorende (illegale) onderhuur sterker spelen en e bevolking ontwikkelt zich daar ook wat dynamischer dan buiten de grote steden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:37:02 #15
189978 controlaltdelete
pi_103947271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:30 schreef Wokkel het volgende:

Ambtenaren, ze hebben zeker nog nooit van het piepsysteem gehoord.

Lijkt mij dat de fout bij UWV ligt en dit zijn geen ambtenaren als ik me niet vergis.
pi_103947286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik ben eens ww gaan aanvragen, gelukkig geen gebruik van hoeven te maken maar ik meende toch dat ik me moest indentificeren en idd, bepaalde stukken meenemen zoals bankafschriften e.d. Ik snap hier echt helemaal niks van.
Ja kan best ergens wonen zonder er ingeschreven te staan. Als hun bestanden niet gekoppeld zijn met de gemeentelijke administratie (wat wel raar zou zijn) dan kan ik me best voorstellen dat iemand die ergens niet ingeschreven staat maar daar wel woont een uitkering kan ontvangen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:41:22 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103947323
Is dit niet zo'm jaarlijks terugkeren bericht?

Ik ben meer benieuwd in hoe de aanpak uitgepakt heeft. Niet dat ze het gaan aanpakken. De brandweer stuurt toch ook geen persberichten rond dat ze branden gaan blussen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103947435
Zonder kennis van zaken een artikel overnemen van AT5 :')
Anders had je wel gezien dat de Ministeries zijn omgedraaid!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_103947518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:37 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Lijkt mij dat de fout bij UWV ligt en dit zijn geen ambtenaren als ik me niet vergis.
Volgens mij is het UWV een zelfstandig bestuursorgaan en zijn de werknemers hierbij ambtenaar.

Ik schaar het UWV ook onder de ambtenaren kliek.
pi_103947530
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:41 schreef SicSicSics het volgende:
Is dit niet zo'm jaarlijks terugkeren bericht?

Ik ben meer benieuwd in hoe de aanpak uitgepakt heeft. Niet dat ze het gaan aanpakken. De brandweer stuurt toch ook geen persberichten rond dat ze branden gaan blussen.
Zie Amsterdam heeft 30.000 spookburgers, ontvangen wel gratis geld

Ze zijn er dus nu pas achter gekomen dat er brand is.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:58:28 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103947608
Dat zeg ik: volgens mij is dit een jaarlijks terugkerend bericht. Ik heb het al vaker gelezen in ieder geval...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:59:01 #22
189978 controlaltdelete
pi_103947621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Volgens mij is het UWV een zelfstandig bestuursorgaan en zijn de werknemers hierbij ambtenaar.

Ik schaar het UWV ook onder de ambtenaren kliek.
Ik ben het gaan navragen ter zekerheid; UWV-ers zijn geen ambtenaar.
pi_103947721
Oud nieuws. Is ook geen gratis geld maar verzekeringswerk. UWV werkt op naam en niet op adres. Er is niets verkeerds aan.
pi_103947753
1.het is al jaren zo

2. oplossing is simpel...stoppen met uitbetalen

3. dat gebeurt niet

4. verdacht veel van een complottheorie

5 of een vorm van een complottheorie

6 wie of wat zouden dat dan kunnen zijn ?
pi_103947777
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik ben het gaan navragen ter zekerheid; UWV-ers zijn geen ambtenaar.
Ehm, wie heeft je dat verteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')