Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.quote:
Ja. Dat staat daar zeker mee in verband. Maar Marx was eerder.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:14 schreef Baszh het volgende:
[..]
Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.
Dat is een ander onderwerp in zijn werk, maar je zit in dezelfde richting.quote:
Al zou het gratis zijn zou ik er niet heen willenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:19 schreef DrDentzz het volgende:
Ik zag in de krant dat Arjen Ederveen hier in de lokale schouwburg komt met zijn one-man-show.. zal ik gaan? Kan wel meezingen met Stuk, je bent een stuk, ik lig in bed en ruk, dat is voor jou te druk.
Ja dat is ook iets anders.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:21 schreef Q.E.D. het volgende:
@Baszh, het mooiste voorbeeld van reificiation is:
[ afbeelding ]
Reclame zegt: Van deze pindakaas wordt je sterk.
Implicatie: Als je het niet eet, ben je minder sterk dan je klasgenootjes.
De abstractie kracht gaat op in het product pindakaas.
Dat is meest psychologische vorm van kapitalisme. Dat u het weet.
Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:29 schreef Roland. het volgende:
[..]
Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..
Vrouwelijk stoer! Whehe..quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:31 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht.
Open deur...
Dat is eigenlijk het hele idee waar 'merken' op inspelen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
hoe kom je rbijquote:
Ze onderbreekt mensen constant, voor de heer Jaap ten Haar volgens mij heeft ze nog iets van respect maar die andere dame snoerde ze gewoon direct de mond.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |