quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Scherp & done!quote:Op donderdag 3 november 2011 23:09 schreef TwenteFC het volgende:
die quote met nationaliteiten erachter moet trouwens ook even aangepast worden in de OP.
We hoorden jullie goed hier in MSTRGquote:Op donderdag 3 november 2011 23:21 schreef bambino het volgende:
Even wat leuke statistieken.
FC Twente heeft de meeste doelpunten gemaakt in de EL.
FC Twente staat op plaats 2 qua Doelsaldo, samen met Schalke04, Anderlech heeft een doelsalde van 11-1, Schalke 8-1 en Twente 12-5
Twente staat qua punten op een gedeelde 2e plaats (met 4 anderen waaronder PSV) met 10 uit 4. Alleen Anderlecht doet het beter met 12 uit 4.
Al met al niet slechtook al zijn het maar moment opnames.
Ben net terug van de wedstrijd, brrr wat koud.
Vond de sfeer in het stadion niet heel erg super trouwens, weinig supporters die echt mee zongen (uitzonderingen daar gelaten).
Ansich speelde we helemaal niet slecht vond ik, paar stomme fouten die je toch blijft terug zien. Korte passes die gewoon niet aankomen, achter de man, over de zijlijn etc.
Maar goed we overwinteren in de EL, samen met PSV en hoogstwaarschijnlijk 020.
Nu maar hopen dat AZ ook door gaat en dan hebben we 4 ploegen in de EL.
Tja kan ook aan mij liggen, ik was ook al heeeel lang wakkerquote:Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Mama_Mia het volgende:
Koud![]()
![]()
![]()
Tam, dat wel ja. Soms was Vak P ook compleet stil
wat een debiele scheids overigensdat daar niks van gezegd is bij de samenvattingen
overigens moet in de OP het vorige deel nog worden aangepast
Dat denk ik danquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:15 schreef bambino het volgende:
[..]
Tja kan ook aan mij liggen, ik was ook al heeeel lang wakker
Toen ik thuis kwam was ik precies 22 uur wakker
En ik zat een uur voor de tijd al in het stadion
Hij had ze wel érg los in zijn zak zitten ja...quote:Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Mama_Mia het volgende:
wat een debiele scheids overigensdat daar niks van gezegd is bij de samenvattingen
volgens mij zijn er ook zo 3 kaarten gegeven niet voor overtredingen maar voor commentaar van de spelers. En het was een enorm pietje precies met vrije trappen, dat kostte echt veel tijdquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:32 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Hij had ze wel érg los in zijn zak zitten ja...
Ik kreeg op een gegeven moment het idee dat sommigen expres kaarten pakten om na de winter weer "schoon" te zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:44 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
volgens mij zijn er ook zo 3 kaarten gegeven niet voor overtredingen maar voor commentaar van de spelers. En het was een enorm pietje precies met vrije trappen, dat kostte echt veel tijd
quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:35 schreef ReMcOrE het volgende:
wederom overwintering in Europabenieuwd wat we er zondag van bakken, en welke opstelling Co nu weer op de mat brengt
Goed idee, matige uitwerkingquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Stienn het volgende:
Nette OP!!
Misschien nog een kopje er bij wie waar zit in de Veste?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |