En met het bovenstaande verhaal haal jij in jouw ogen de warp-drive theorie onderuit op basis waarvan NASA nu de eerste testen aan het voorbereiden is?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:40 schreef Molurus het volgende:
Als het idee is om de ruimtetijd te vervormen om zo zelf binnen lokale ruimtetijd binnen de lichtsnelheid te blijven dan gaat dat nooit werken: ook vervorming van de ruimtetijd blijft altijd binnen de lichtsnelheid.
Als voorbeeld: als nu, op dit moment, de zon in 1 keer zou verdwijnen, dan blijft de aarde daarna nog 8 minuten in haar 'baan' om de zon.
Die paper spreekt niet tegen wat ik zeg.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En met het bovenstaande verhaal haal jij in jouw ogen de warp-drive theorie onderuit op basis waarvan NASA nu de eerste testen aan het voorbereiden is?
Deze hele paper over Warp Field Mechanics is overbodig?
http://ntrs.nasa.gov/arch(...)15936_2011016932.pdf
Dat wat jij quote, gaat dat niet over een ander type ruimteschip?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die paper spreekt niet tegen wat ik zeg.
"All results are of course bounded by the speed of light, meaning earth-bound
observers will likely perceive interstellar transit times of outbound spacecraft in decades, centuries, or
more."
Met het concept van de warp-drive kun je tien keer zo snel als de lichtsnelheid:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:47 schreef MouzurX het volgende:
De reden waarom snap ik dan niet maar dan nog is 80 % van de lichtsnelheid genoeg om naar andere dichtbij staande sterren te reizen. Kost je maar enkele jaren
Het vormt idd continu de ruimte om en dan alleen daar waar nodig. Bij een wormgat creëer je een tunnel als het ware in de ruimtetijd. Met een warpdrive heb je geen tunnel nodig, je creëert een plaatselijke bubbel in de ruimtetijd waarin het schip zich dan bevindt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:12 schreef MouzurX het volgende:
Maar deze aandrijving is wel flink wat anders als de wormgaten met bijbehorende plaatjes ( een a4 gevouwen zodat je van de ene kant naar de andere kan) die je normaal ziet toch?
Het vormt continu de ruimte om.. niet maar 1 keer.Of komt dit op hetzelfde neer?
Maar kan er dan licht ontsnappen uit de bubbel? Want als dat zo is krijg je toch hele rare effecten zoals bijvoorbeeld wat als je sneller dan het licht naar iemand toe vliegt. . Dan zou hij je op alle plekken tegelijk in een rechte lijn kunnen zien? A la effecten zoals de geluidsbarriere.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het vormt idd continu de ruimte om en dan alleen daar waar nodig. Bij een wormgat creëer je een tunnel als het ware in de ruimtetijd. Met een warpdrive heb je geen tunnel nodig, je creëert een plaatselijke bubbel in de ruimtetijd waarin het schip zich dan bevindt.
Dat is nu al mogelijk.quote:Zal sneller dan het licht reizen ooit mogelijk zijn?
Ik heb verder niet zoveel kennis hiervan hoorquote:Op zondag 28 juli 2013 02:35 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar kan er dan licht ontsnappen uit de bubbel? Want als dat zo is krijg je toch hele rare effecten zoals bijvoorbeeld wat als je sneller dan het licht naar iemand toe vliegt. . Dan zou hij je op alle plekken tegelijk in een rechte lijn kunnen zien? A la effecten zoals de geluidsbarriere.
Strikt gezien zou dat toch niet werken. Hoe dichter je bij de lichtsnelheid c komt, hoe groter je eigen massa wordt, en hoe meer energie je nodig hebt om je eigen steeds toenemende massa nog verder te versnellen. Om de lichtsnelheid echt te halen, heb je dan uiteindelijk oneindig veel waterstof nodig.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:03 schreef Schonedal het volgende:
Als bij een kernfusieaandrijving de brandstof waterstof uit de ruimte zelf gehaald wordt kan de versnelling in principe door blijven gaan, met 10 m/s2 duurt het nauwelijks een jaar voor het zover is, de reiziger blijft de normale zwaartekracht voelen maar ten opzichte van de aarde staat zijn tijd stil.
Op deze wijze zijn lichtjaren te overbruggen en is colonisatie van de ruimte mogelijk, alleen terugkeren naar de aarde waarvan hij vertrokken is is niet mogelijk.
Er is juist veel vrij waterstof aanwezig in de ruimte, al of niet in de vorm van donkere materie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Lampendraaijer het volgende:
[..]
Strikt gezien zou dat toch niet werken. Hoe dichter je bij de lichtsnelheid c komt, hoe groter je eigen massa wordt, en hoe meer energie je nodig hebt om je eigen steeds toenemende massa nog verder te versnellen. Om de lichtsnelheid echt te halen, heb je dan uiteindelijk oneindig veel waterstof nodig.
Hoe wil je waterstof aan de ruimte onttrekken? Je moet dan steeds stoppen bij de dichtstbijzijnde ster of waterstofwolk om brandstof in te nemen. En dan moet je opnieuw beginnen met versnellen. Want in de lege ruimte is er te weinig vrij waterstof om in 1 keer door te kunnen vliegen.
Los daarvaan is het me altijd een raadsel geweest ten opzichte van "wat" je dan door de ruimte beweegt. Ten opzichte van je vertrekpunt? Ten opzichte van de materie om je heen? Dat zou ik wel eens wilen weten.
Onzinquote:Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef Truffelvarken het volgende:
In mijn jeugd was het zeker dat de geluidsbarrière nooit zonder vreselijke gevolgen doorbroken kon worden.
Wat mensen denken en wat wetenschappelijke theorie is, zijn nogal verschillende zaken.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:32 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ben geen natuurkundefreak, maar wat ik wel weet is dat de geschiedenis heeft bewezen dat mensen veel dingen die we nu hebben ooit voor onmogelijk hielden en nu lachen we daarover.
Als de mens overleeft en over duizenden jaren nog leeft, denk ik dat we zeker iets vinden om even snel als het licht te reizen, en het misschien zelfs overtreffen. Zo denk ik erover.
OK, mijn fout. Ik ging even uit van de conventionele technieken die nu beschikbaar zijn. Met een soort tractorbeam of EM vangveld zou het inderdaad kunnen lukken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:46 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Er is juist veel vrij waterstof aanwezig in de ruimte, al of niet in de vorm van donkere materie.
Ik stel mij voor dat met een elektromagnetisch veld dat van het ruimteschip uitgaat dit gas verzameld en verdicht kan worden zodat het tot kernfusie overgaat en via een straalpijp het schip verlaat zodat het met een gelijkmatige versnelling aangedreven wordt.
Dit gebeurt ook in de jets die door een zwart gat in het centrum van een melkwegstelsel uitgestoten worden, hierbij speelt een sterk magnetisch veld een rol die een snelle schroefbeweging maakt.
Het uitgestoten gas bereikt praktisch de snelheid van het licht.
Twee zaklampen werkt voor deze vraag net zo goed.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:49 schreef silverhill het volgende:
Even een vraagje: Wat gebeurt er als de fotonen van de zon en de fotonen van bijv. Proxima Centauri elkaar ontmoeten. Dan is hun relatieve snelheid toch 2 maal de lichtsnelheid?
Bij het bereiken van de lichtsnelheid wordt het heelal zo plat als een dubbeltje, voor de reiziger in zijn ruimteschip verandert er niets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Lampendraaijer het volgende:
[..]
Strikt gezien zou dat toch niet werken. Hoe dichter je bij de lichtsnelheid c komt, hoe groter je eigen massa wordt, en hoe meer energie je nodig hebt om je eigen steeds toenemende massa nog verder te versnellen. Om de lichtsnelheid echt te halen, heb je dan uiteindelijk oneindig veel waterstof nodig.
Hoe wil je waterstof aan de ruimte onttrekken? Je moet dan steeds stoppen bij de dichtstbijzijnde ster of waterstofwolk om brandstof in te nemen. En dan moet je opnieuw beginnen met versnellen. Want in de lege ruimte is er te weinig vrij waterstof om in 1 keer door te kunnen vliegen.
Los daarvaan is het me altijd een raadsel geweest ten opzichte van "wat" je dan door de ruimte beweegt. Ten opzichte van je vertrekpunt? Ten opzichte van de materie om je heen? Dat zou ik wel eens wilen weten.
Maar er blijven natuurlijk wel natuurwetten. Die beginnen we nu wel zo'n beetje vast gesteld te hebben (hoewel je het nooit voor 200 % zeker weet) en zijn op iets meer gebaseerd dan: "we zullen nooit de wereld over kunnen varen, want dan vallen we er vast een keer af".quote:Op donderdag 3 november 2011 22:29 schreef drbarisart het volgende:
De mensheid denkt altijd dat iets onmogelijk is, terwijl het honderden/duizenden jaren later wel gewoon mogelijk is. Ik denk dat men er uiteindelijk wel iets op vindt, maar dat het wel (heel) lang kan gaan duren.
Vroeger was 'de wetenschap': "we komen er niet uit, dus dan is het God, of anders een geest of anders de Duivel of anders een andere God"quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n vreselijk argument; De wetenschap heeft het vaker fout gehad, dan zullen ze het nu ook wel fout hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |