abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107283288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:19 schreef kevin20vt het volgende:
hehe zou goed kunnen, het is maar een 1.4tje

Zou het zo even niet durven zeggen, plaats anders een gezocht advertentie op vwforum.nl zit vast wel iemand tussen die er vanaf moet!
Bij auto arena staat een beige mk1 jetta wegenbelasting vrij, is van een bekende van me, misschien is dat wat voor je

http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s076/of01_0008459076.jpg
Weetje wat het leuke is? Een of ander joch heeft me daar gebanned, omdat ik in discussie ging van waarom ik een waarschuwing kreeg uit het niets.. Zomaar. }:|


En die jetta is een Mk1, ik moet een Mk2.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107283435
Dan zal het wel terecht zijn, die jochies verrichten goed werk ;)
pi_107283450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:35 schreef kevin20vt het volgende:
Dan zal het wel terecht zijn, die jochies verrichten goed werk ;)
Tja, ik was er niet mee eens.. Maargoed wat wil je doen?
Het is niet dat ik er niet zonder mee kan, zolang mijn ip niet wordt geblokt zwerf ik nog rond @ de V&A daar.. Maar dannog, zonder enkele reden zomaar bannen omdat ik wou weten waarom ik een waarschuwing kreeg vind ik gewoon een klote streek :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107283501
Ik zal het eens terugkijken wat er gebeurd is
pi_107283658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:41 schreef kevin20vt het volgende:
Ik zal het eens terugkijken wat er gebeurd is
Niet stiekem mijn ip blokkeren he :X
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107354271
nee
pi_107487215
Yeahhh.. En de Kat is leeg geslagen..

Morgen de middendempers maare eens onderuit fixxen..

Iemand intresse in FK Automotive middendempers? Ik dacht 63 of 68 mm, weet het niet zeker.. Maar wel een stuk dikker dan OEM iig.. Past onder Golf 2 en 3, evt. ook wel onder andere merken? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107544596
Yeahh vandaag heb ik de beide middendempers er onderuitgehaald en vervangen door een rechte buis. Ik heb nou een complete freeflow uitlaat met alleen een FK Automotive einddemper.. :D ik heb de voor en na tijd geklokt van 0 tot 100 (GPS):
Met cat en middendempers (2 stuks) en einddemper zat ik op zijn snelste tijd van 4x meten op 10.525 sec.
Zonder cat en middendempers en alleen een einddemper zit ik nou op (met maar 2 runs) op tot nu toe op de 8.407sec.. :D

Al met al ruim 2.1sec winst... Maargoed, wat ik wel moet vermelden is dat de cat en dempers verstopt waren. Nu roet de auto al bijna niet meer wat voorheen wel het geval was..

Ook heb ik vandaag mijn 3000k bi-xenon binnengekregen en gelijk gemonteerd, is bijna niet te onderscheiden van halogeen behalve dan dat ik een stuk meer lichtopbrengst heb nu.. :P

Morgen eens op verstuivers jacht.. 350,- voor nozzles vind ik een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd.. maargoed, dat komt nog wel :-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:06:06 #159
182073 invine
blablabla etc.
pi_107549467
Je moet gemiddelde tijd nemen ;) niet snelste.. en daarbij meer dan 2sec sneller lijkt me wel heeel sterk?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_107552269
Ik zuig het niet uit mijn duim.. Maar nogmaals, de dempers en cat zaten goed verstopt..:-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107552397
Dat zegt toch ook niemand....zou goed kunnen als het goed verstopt was.,heppie filmpje van de acc?
Is wel een mooie tijd an sich.
pi_107575600
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:32 schreef Charged het volgende:
Dat zegt toch ook niemand....zou goed kunnen als het goed verstopt was.,heppie filmpje van de acc?
Is wel een mooie tijd an sich.
Geen filmpje, heb het gemeten met Car Performance app van Android.. :P

Zou wel een keertje een filmpje moeten schieten eigenlijk.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107575803
Die app meet van 0-60 mph, en dat is niet 0-100 km/h. Dan mag je nog een 0,4 seconden er bij optellen. Dus dan heb je 8,8 nodig ongeveer. :)

Edit:
Even mijn berekeningspost van een snellere tijd, waar al 0,3 seconden erbij komt om de 0-100 km/h te berekenen vanuit de 0-60 mph, dus vandaar dat ik 0,4 neem (ik heb geen zin om het na te rekenen):
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

0-60 MPH zou wel in 7,9 zijn, maar dat is nog steeds geen 0-100 KMH, veel mensen vergissen zich daarin helaas in.

Als de snelheid in een rechte lijn zou lopen, zou je 62,1 MPH moeten rijden (voor 100 kmh). 7,9 seconden zijn 790 milliseconden, voor elke MPH zou je dan 13,1 milliseconden nodig hebben. Aangezien je 2,1 MPH meer moet doen, doe je dan 13,1 * 2,1 = 27,51 milliseconden. 790 + 27,51 = 817,51 en dus 8,2 seconden afgerond.

En aangezien de snelheid niet in een rechte lijn loopt, maar hoe hoger de snelheid hoe langer je over 1 kmh of 1 mph doet, klopt die 8,2 seconden van 0-100 aardig goed. :)


[ Bericht 37% gewijzigd door RealBizkit666 op 03-02-2012 22:17:41 ]
pi_107576005
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Geen filmpje, heb het gemeten met Car Performance app van Android.. :P

Zou wel een keertje een filmpje moeten schieten eigenlijk.. :D
je telefoon-gps is echt niet snel en precies genoeg om dat betrouwbaar te kunnen meten. sorry.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_107576018
Met een setting die niet op orde is is dat nog steeds een mooie tijd,maar goed..wil graag eens een filmpje zien...en al helemaal na de nieuwe verstuivers,turbo en mapping.
pi_107576981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die app meet van 0-60 mph, en dat is niet 0-100 km/h. Dan mag je nog een 0,4 seconden er bij optellen. Dus dan heb je 8,8 nodig ongeveer. :)

Edit:
Even mijn berekeningspost van een snellere tijd, waar al 0,3 seconden erbij komt om de 0-100 km/h te berekenen vanuit de 0-60 mph, dus vandaar dat ik 0,4 neem (ik heb geen zin om het na te rekenen):

[..]

Hij laat mij wel 0/100 zien..? ;(

Maargoed..
al was het 9 sec, vond ik het ook goed.. Voor nu dan.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107577025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:16 schreef Charged het volgende:
Met een setting die niet op orde is is dat nog steeds een mooie tijd,maar goed..wil graag eens een filmpje zien...en al helemaal na de nieuwe verstuivers,turbo en mapping.
Filmpje gaat beetje moeilijk met dit kut weer.. Spin zelfs in de 3.. :{
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 13:56:57 #168
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_107593696
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thanks.. Ja ik verdoe mijn tijd wel aan de auto, gaat zijn gangetje.. :P

[..]

Whahahahhaa.. die gozer is eigenlijk ook actief op het VW Forum, jij zou hem toch ook moeten kennen (denk ik?)..
Ik heb jou wel al 2x gespot, een keer in Venlo bij de Paparazi hotel daar, maar de andere keer kan ik me niet meer herrineren. Was ook al een tijdje terug.. (in je mk4)

Maar updates:
Mijn 3000k Xenon is nog steeds niet binnen, maar ik kon niet wachten dus ben naar de Heuts gegaan om gele H4 pitten te kopen, rij dus al een weekje met Gele lampen.. :P echt geil.. :D

Heb ik al vermeld dat ik Golf 3 GT remmen compleet overgezet heb? Voor compleet klauwen, schijven en blokken en achteren compleet astappen, klauwen, schijven en klauwen. (achter waren 1.3 trommeltjes)

Heb ik al vermeld dat ik van 1 armige ruitenwisser heb omgebouwd terug naar 2 zoals origineel?
Gedaan dus, al een tijdje terug..

Vandaag parkeersensoren binnen gekregen, dus die ook gelijk ingebouwd.. Nu kunnen jullie mij wel uitlachen, maar parkeren van zo'n kleine auto kan ook kut zijn als je spiegels alles zo dichtbij laten zien, alsof ik naar een vergrootglas kijk.. :P
In mijn BMW, Uno, Corsa, Calibra etc... Zelfs mijn vaders ruimteschip Grand Scenic parkeer ik een auto in een handomdraai, maar bij de golf heb ik soms wel serieus moeite met inschatten als ik achteruit in parkeer..

EGR klep is afgedopt en schoongemaakt.

Luchtfilter vervangen door een "half open" luchtfilter, klinkt de auto tenminste wat rustiger..
(alsnog geen OEM GTD luchtfilter kunnen vinden).

Alleen zit ik nou met een probleem, ik moet goed mijn Turbodrukmeter in de gaten houden, want als ik goed doortrek vliegt mijn turbodruk richting de 2 bar+.. Dat is niet de bedoeling.
Ik heb alles al gecontroleerd en ben tot conclusie gekomen dat een slangetje naar de mapmeter in de ECU los ligt. :P
Terug vastkoppelen zeg je dan, klopt. Maar: als ik dat doe dan piekt mijn turbo bij max 0,9 bar. En houdt hem op 0,7 ofzo vast. Hij is dan echt zeer langzaam, dus laat hem gewoon hoger draaien totdat ik mijn boostcontroller binnen heb.. Dan kan ik teminste de turbodruk op +/- 1.5 bar houden. De motor kan met gemak 2.0bar overdruk aan, de turbo daarentegen MAX 2 bar. Dus tot 1.8 mag hij van mij draaien en dan laat ik de gas los waardoor hij zakt en so on..

Planning:
Als er niemand anders intresse heeft en mijn bod wordt geaccepteerd op eBay komt er een Golf IV teller in mijn dashboard. Nice, dan kan ik gelijk de MFA hendel aansluiten wat ik voor een tientje op de sloop gekocht heb.. 8-)

Als het qua financieen beetje meezit (wat wel zo was, maar na een boete van 2100,- weer achteruit ging) ga ik in dezer weken een BV43 VNT Turbo (Audi A4 170PK PD BRD) kopen & gelijk Race 520 Verstuivers. Deze verstuivers mogen ALLEEN gemonteerd worden als je praat over vermogens van 190PK+. Met een Chip op maat, turbo & verstuivers & FMIC (wat ik al heb, maar ook geupgrade wordt) zou ik dan volgens speculaties van mensen met ervaring op +/- 190PK tot 210PK moeten uitkomen op een gewicht van 1050KG (met volle tank).. Ik kan niet wachten :9~

Tja, voor de rest.. Veel zoeken op eBay, als het goed komt heb ik ook de knopjes van electrische ramen achter van een golf 3 voor in de dashboard, gezien het feit dat ik golf 2 deuren heb en golf 3 dashboard en ik kan nergens schakelaars kwijt wil ik die gebruiken om mijn (ook een maand geleden aangeschafte) elektrische ramen mee aan te sturen, zodat het toch nog OEM uitziet.. *O*
Gaat om dit knopje:
[ afbeelding ]
(de helemaal rechtse)

Tja, foto's..? Zal kijken wanneer ik er tijd voor heb.. :@
Herkenbaar van dat inparkeren. Ik rij zelf een Mitsubishi L200 en die parkeer ik overal moeiteloos achteruit in, maar de Fiat Punto van m'n vriendin staat altijd half buiten 't vak als ik die moet inparkeren :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_107619462
En guess what? De vandaag mijn turbo gemonteerd.. :D

Oude Turbo: GT15, stock op o.a. een VW Golf 3/Passat/etc AFN motor 1.9 8v 110PK VP
Nieuwe Turbo: BV43, stock op o.a. een Audi A4/VW Passat BRD motor 2.0 16v 170PK PD

Verschil? GROOT. Tov. stock is het echt vrijwel 1,5x groter.

Wielspin zelfs in de 3 (tot 90kmpu) (maargoed, het vriest ook beetje buiten)..

0-100 is onaccuraat, ik spin zo erg dat zelfs met 1/10 deel gas niet vooruit kom, laat staan in de 2..
Om toch een gemiddelde te moeten geven: 10,2 sec. :{

Maar dit zou een stuk meer omlaag kunnen als ik meer grip zou hebben :P

Nog effetjes dan de verstuivers kopen/monteren, nu nog marktplaats goed in de gaten houden 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107620389
Waarom gooide je er geen 530d blok in van een E39? :7
pi_107620549
Beetje moeilijk testen met dit weer inderdaad. Anders bredere banden eronder als het blijft, of extra gewicht in het motorruim zien te plaatsen voor meer druk op de aandrijfas. :)
pi_107625280
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 09:37 schreef Gokhan03 het volgende:
Waarom gooide je er geen 530d blok in van een E39? :7
Naahh.. Gooi liever een 535d of 550d ///M in mijn e36 dan in de golf, ben al lang blij dat hij maar 1050kg weegt met volle tank.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107665605






Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107666145
Hij spoelt nou een stuk later op en met stationair kan ik geen druk opbouwen wat met de vorige wel kon (tot dik 0,8bar!!), dus tja dat zegt al hoe veel groter deze is tov. de originele.

Plus het feit dat mijn vorige turbo al vanaf stationair druk leverde tot +/- 3000RPM, deze levert pas vanaf de 2000/2500 tot 4200RPM vermogen.. :P

Ik zit nou op het snelste tijd van 8,25 sec naar de 100 met een volle tank en mijn broertje van 80kg ( :') )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107700886
Zonder de auto te hebben gewassen dacht ik: hey, laat ik eens wat foto's maken van hoe mijn Mk2tje er uit ziet zodat iedereen hier een beeld kan krijgen waar het nou precies om gaat:









Kwaliteit is maybe niet het beste, dat komt door de laagstaande zon en icm. -10 graden buiten waardoor ik en mijn telefoon het best koud hadden.. :P

btw, ik heb gele parkeerlichtjes en 3000k xenon, ben alleen vergeten aan te zetten op dat moment.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')