abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103885107
Ik zit er aan te denken om niet meer via m'n bank te sparen maar via bijvoorbeeld Centraal Beheer of Ohra: scheelt toch weer een procent rente. Ik vroeg me alleen af of het wel even veilig is: bij banken zoals ING, Rabobank, ABNAMRO, moet je via een apparaatje codes invoeren of krijg je via sms codes. Maar bij bijvoorbeeld Centraal Beheer gaat alles, voor zover ik kan zien, via een gebruikersnaam en wachtwoord (dat je zelf kan opgeven) en verder niets. (Misschien wel een code via de mail? Maar dat lijkt me toch minder veilig dan een code via zo'n kastje waarin je je pin moet stoppen)

Klinkt mij een beetje kraakgevoelig... of vergis ik me? Zijn hier lui met ervaring bij bv. Centraal Beheer en/of OHRA?
  woensdag 2 november 2011 @ 18:50:49 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103885152
Het is minder veilig, maar dat geeft niet omdat je alleen geld kan overmaken naar je vaste tegenrekening (je normale betaalrekening).

Wil je die wijzigen, dan gaat dat meestal via de post, en je krijgt daarvan weer een bevestiging per e-mail.

Dus om geld te ontvreemden is meer nodig dan alleen het wachtwoord stelen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103885447
Dat zijn gewoon verzekeraars met een Nederlandse bankvergunning.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_103885506
Alternatief is eventueel om her in een defensief aandelenfonds van een duurzame bank zoals triodos of asn te stoppen. Ook een net rendenment en hoewel het belggen blijft ook een tamelijk veilige plaats om het te stallen.

Google bijvoorbeeld eens op het Fair Share fund.
pi_103885627
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:50 schreef eleusis het volgende:
Het is minder veilig, maar dat geeft niet omdat je alleen geld kan overmaken naar je vaste tegenrekening (je normale betaalrekening).

Wil je die wijzigen, dan gaat dat meestal via de post, en je krijgt daarvan weer een bevestiging per e-mail.

Dus om geld te ontvreemden is meer nodig dan alleen het wachtwoord stelen.
Aaaaaaah, natuurlijk... Dom van mij. Dat is inderdaad een groot verschil met normale (betaalrekeningen bij) banken! Dus als ze de boel zouden hacken, kunnen ze hoogstens alles bekijken en misschien iets overschrijven naar mijn eigen rekening... ;)

Aandelen... mwah... lijkt me nu niet echt de tijd om geld in aandelen te stoppen... maar goed, ik heb er geen ervaring mee. Ik ga liever voor minder maar veilige rente. ;) Ik zal alsnog ff googelen, natuurlijk... ;)
pi_103885900
Ze zijn gericht op veilig omgaan met kapitaal boven winst. Zelfs de afgelopen jaren hebben ze geen verlies gemaakt. Het is een fundamenteel andere insteek dan de standaard beleggingsproducten.

http://www.triodos.nl/nl/(...)fund/over-dit-fonds/

Note: het blijft beleggen natuurlijk, en niet zonder risico. Je geld op een spaarrekening kan echter ook wat ongemakken opleveren is de afgelopen jaren wel gebleken.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:05:58 #7
347717 Greenfolk
Keep on walking
pi_103885901
TS, kijk anders eens op deze site. Daar kan je alle rentes overzichtelijk vergelijken en op het forum staan reviews van 'beroepsspaarders'.
pi_103886156
Dank je! Ik had wel al andere sites gevonden, maar deze nog niet. Hij bevestigd wel de andere sites, gelukkig. ;)
pi_103886808
Kijk ook hier eens:

Banken met "hoge" rente #36

Andere banken zijn net zo veilig als een ING, ABN of Rabobank, zoals gezegd kan je nooit zomaar geld direct opnemen van een spaarrekening en je geld is altijd gedekt door het garantiestelsel.
pi_103904364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:24 schreef Dennis101 het volgende:
Kijk ook hier eens:

Banken met "hoge" rente #36

Andere banken zijn net zo veilig als een ING, ABN of Rabobank, zoals gezegd kan je nooit zomaar geld direct opnemen van een spaarrekening en je geld is altijd gedekt door het garantiestelsel.
Niet altijd.
Er is een maximum van 100.000 :Y
Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat het een in-gepaspoorte bank is (met een bank vergunning elders in de EU). Dan val je onder hun depositogarantiestelsel, dan kunnen de regels anders zijn. Daarnaast is er ook een verschil in toezicht, dus verschillende kansen dat je bank falliet gaat en dat je gebruik moet maken van het DGS (en dat is niet leuk, al krijg je vaak alles terug uiteindelijk). Het is normaal gesproken erger als de bank waar je je betalingsrekening hebt omgaat.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_103913418
ik heb op het moment een spaarrekening bij de OHRA, en dat gaat idd alleen via inlognaam en wachtwoord. Je kan je geld alleen overboeken naar een vaste tegenrekening.

Theoretisch gezien zouden ze kunnen proberen om je tegenrekening te veranderen, maar dat gaat wel schriftelijk en dat zouden ze dan ook nog eens af moeten vangen.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_103990921
Ik heb een rekening geopend bij Centraal Beheer: krijg je elke maand je rente en dat vind ik wel handig. Ik heb eerst maar ff een tientje overgemaakt om te testen: ik had namelijk geen idee (waarschijnlijk heel dom) of ik het ten name van mezelf moest overmaken of ten name van CB of...? ):O Maar ook al wist ik dat wel, dan nog wil ik zeker weten dat het geld goed aanikomt. ;) Als dat tientje binnen is, maak ik de rest van het spaargeld over. 'k Heb het gisteren overgemaakt en als ik het goed begrijp staat het er pas de volgende werkdag op maandag dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')