abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103990227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:00 schreef niels0 het volgende:

[..]

Op Schiphol? Mensen pleuren hun zooi op straat, NSers hebben geen of onjuiste info, dat soort dingen.
Niet Schiphol specifiek; de mentaliteit, benadering, het jachtige vallen me op; en dan ben ik geen migrant. Ik ben daarom benieuwd hoe toeristen of mensen die na een x jaar terugkomen zaken ervaren/wat opvalt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103990453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En dan komen ze hier zeiken en zielig doen. Waarschijnlijk omdat ze willen dat wij hen gaan smeken te blijven, omdat ze zelf vinden dat het zulke geweldige mensen zijn die de waarheid in pacht hebben. Ze willen ons doen geloven dat NL er op achteruit gaat als zij weggaan _O-
Recentelijk, enkele maanden geleden, is de de laatste nederlandse universiteit, de UvA, uit de internationale top 100 gezet.

De reden is de kwaliteit van de universiteit.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:22:42 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103990508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

makkelijk herkenbaar...ik vertrek dinsdag naar nl, voor een paar dagen...heb er eigenlijk geen zin in !!
Niet goed gelezen dus. Karin heeft wel leuke vakanties in NL, maar is daarna blij weer naar huis in Noorwegen te gaan. Daar kan ik me ook wel in vinden. (helemaal dat patatje oorlog gegeven :9~ )

Nederland is een prima land en ik blijf er trots op. Zeuren doe ik ook net zo hard als de Nederlanders in Nederland, maar op balans blijft het een superland.

Het is wel leuk om te weten waar mensen wonen als ze claimen geemigreerd te zijn. Mijn ervaring in KAA is dat het overgrote deel van de KAAers NL prima vinden. w/
reset
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:35:11 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103990787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

Niet Schiphol specifiek; de mentaliteit, benadering, het jachtige vallen me op; en dan ben ik geen migrant. Ik ben daarom benieuwd hoe toeristen of mensen die na een x jaar terugkomen zaken ervaren/wat opvalt.
Wat mij opviel op Schiphol na een half jaar weg uit Nederland geweest te zijn was dat alles zo enorm vol stond. Iedere vierkante meter grond was 'bezet', met auto's, machines, mensen, noem maar op. Geen centimeter levensruimte meer over.
The End Times are wild
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 11:39:41 #205
45833 crew  Fogel
pi_103990892
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 07:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik overweeg te vertrekken vanwege het intolerante haatklimaat dat is ontstaan mede dankzij dit kabinet

Ik blijf het een lastige keuze vinden. Weggaan en opgeven of toch blijven en strijden samen met die paar mensen die nog in Nederland en Fryslan wonen die wel van goede wil zijn.
Dit roep je nu al heel lang, maar zoals bij de meesten blijft het bij roepen. Iets daadwerkelijk doorvoeren is meer moeite dan roepen natuurlijk :')
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_103990945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is wel leuk om te weten waar mensen wonen als ze claimen geemigreerd te zijn. Mijn ervaring in KAA is dat het overgrote deel van de KAAers NL prima vinden. w/
Het is ook deel dom om vanuit negatieve redenen (alles in Nederland is kut, dus ik vertrek maar) te gaan emigreren. Je komt dan van een koude kermis thuis.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_103991675
quote:
Recentelijk, enkele maanden geleden, is de de laatste nederlandse universiteit, de UvA, uit de internationale top 100 gezet. De reden is de kwaliteit van de universiteit.
Het is wel jammer dat je moet liegen om je gelijk te halen he?

Top 100 van 2010:
• 56 - UvA
• 82 - Leiden
• 83 - Utrecht
• 99 - Rotterdam

Tegenover 5 Duitse (hoogste notering 51), 2 Franse, 1 Belgische, 1 Noorse, 2 Zweedse, 2 Deense helemaal niet slecht. Emigreren moet je dus helemaal zelf weten, maar net doen alsof Nederland een hel op aarde is en op weg naar het putje is volstrekte onzin. Het is elders niet beter, het is elders anders.

Nederland behoort objectief gezien tot de toplanden in de wereld om te wonen. Net als Duitsland, de scandinavische landen, Frankrijk, Australie, Nieuw Zeeland, Canada, de VS en zo'n beetje alle andere landen van wat we de westerse wereld noemen. Ja de omstandigheden verschillen per land, maar, zeker voor diegenen die enigszins voor zichzelf kunnen zorgen, is het in al die landen prima geregeld.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 12:17:29 #208
45833 crew  Fogel
pi_103991830
Zo, hele topic doorgelezen nu.

Vraag me nu wel sterk af waar compexo woont. Waarschijnlijk in Zolderkamia gezien de reacties, en zolang er geen fatsoenlijk en concreet antwoord op de locatie komt blijft dat voor mij het enige aanneembare "land".
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:32:19 #209
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_103992290
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:17 schreef Fogel het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen nu.

Vraag me nu wel sterk af waar compexo woont. Waarschijnlijk in Zolderkamia gezien de reacties, en zolang er geen fatsoenlijk en concreet antwoord op de locatie komt blijft dat voor mij het enige aanneembare "land".
cempexo is de reïncarnatie van bendk geloof ik, de Deense StefanP.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 12:36:03 #210
45833 crew  Fogel
pi_103992367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

cempexo is de reïncarnatie van bendk geloof ik, de Deense StefanP.
_O- Denemarken verschilt bijzonder weinig van Nederland in vele opzichten...
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:31:22 #211
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103994041
Respect voor mensen die ontvreden zijn over de eigen situatie en daar ook wat aan proberen te doen.
Ik word helemaal strontziek van alle klagers in dit land die pretenderen dan alles in het buitenland zooooooveeeeel beter is maar ondertussen wel gewoon in NL blijven.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:33:05 #212
45833 crew  Fogel
pi_103994087
Ik was niet eens ontevreden maar toch weggegaan ;)
pi_103994133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Respect voor mensen die ontvreden zijn over de eigen situatie en daar ook wat aan proberen te doen.
Ik word helemaal strontziek van alle klagers in dit land die pretenderen dan alles in het buitenland zooooooveeeeel beter is maar ondertussen wel gewoon in NL blijven.
Ik heb nog meer respect voor mensen die wel klagen, maar niet meteen naar het buitenland huppelen, maar er in Nederland wat aan proberen te doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:27 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103994365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

_O_

Het zijn idd bijna altijd de azijnpissers die emigreren en dat even nadrukkelijk willen komen vertellen aan ons :')
Misschien ligt dat ook aan de topics die de azijnpissers uitzoeken. Als je op KAA rondkijkt dan zie je dat de meeste Kaaskoppen in het buitenland geemigreerd zijn voor liefde, banen of familie, en dat ze niet echt supernegatief zijn over Nederland. Natuurlijk is niet al het comentaar over Nederland positief, maar elk land heeft zijn goede en zijn slechte kanten. Als emigrant herken ik me absoluut niet in het beeld dat je schetst.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:46:00 #215
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103994499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:27 schreef niels0 het volgende:
Nederland is al heel lang mijn Nederland niet meer. Ik was er laatst even. Ik wist niet hoe snel ik weer een ticket moest boeken. Toch nog 3 dagen uitgehouden >:O
Ik vind Nederland nog steeds een geweldig land, vooral in de zomer 8-) Ik zie mezelf mogelijk ooit wel weer in Nederland wonen, en ik mis het af en toe best wel. Maar ik zie mezelf voor hetzelfde geld ook wel in Spanje, Italie, de VS of Brazilie eindigen, of hier in London blijven. Misschien ook wel heel ergens anders als het me daar beter bevalt. Ik zie wel welke kansen het leven me geeft en welke ik daarvan kies.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_103994553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik heb nog meer respect voor mensen die wel klagen, maar niet meteen naar het buitenland huppelen, maar er in Nederland wat aan proberen te doen.
Vertel me 'ns. Wat zou ik er in NL aan moeten proberen te doen.

1. Wat doe ik aan asociaal gedrag van menig medelander?
2. Wat doe ik aan het weer?
3. Wat doe ik aan het dure leven?
4. wat doe ik aan het vrijwel ontbreken van natuur?
5. Wat doe ik aan de hoeveelheid Tokkies?

En vertel me 'ns. Woon je in de stad, de randstad, of erbuiten?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:49:14 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103994608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nooit zo over nagedacht maar inderdaad, de meeste emigranten die ik ken zijn over het algemeen behoorlijk rechts reorienteerd
Die indruk krijg ik hier in London eigenlijk niet. Het is meer een mix. En de meeste kiwis die ik hier ken zijn vrij links ;) Maarja, dat zal overal wel verschillen, en ligt ook aan wie je leert kennen.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:51:41 #218
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103994692
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:19 schreef maartena het volgende:

[..]

:D :D

Deze quote kan alleen maar komen van iemand die zelf nooit elders heeft gewoond voor langere tijd.

[..]

Wat een onzin. Ik ken hier mensen die bijv. op hun 40e naar de VS zijn vertrokken, nu 60 zijn, en Nederlander blijven met een Green card. Waarom? Omdat je alleen als Nederlander recht hebt op het pensioen waar hij toch van zijn 20e tot zijn 40e voor gewerkt heeft. En terecht, van een half pensioen kun je straks ook niet leven, dus dat wordt combineren. En zo doen veel oud-emigranten het trouwens, veel van de migranten die nu met pensioen zijn, en in de jaren 60 of zo zijn vertrokken, hebben toch vaak 10, 15 jaar in Nederland gewerkt, en dus gewoon recht op pensioen over die jaren.

Ga jij een Nederlander in Australië die in de jaren 60, toen je nog niet eens kon BELLEN naar Australië, (of alleen tegen een half maand salaris voor 2 minuten), en echt alles heeft achtergelaten..... dat ie toch niet geëmigreerd is, omdat ie er voor gekozen heeft niet de Australische nationaliteit aan te nemen.
Hehe, de spijker op zijn kop maartena ^O^
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:57:55 #219
321828 GreatPretender
I pretend too much
pi_103994919
Wat me opvalt is dat het volgens velen erom gaat dat de emigrant ongelukkig was of het nieuwe land zoveel beter is. Voor mij was toch de reden dat ik een drang had gewoon het avontuur aan te gaan om ergens anders te gaan leven met alle positieve en negatieve dingen die erbij komen kijken en zo le ervaren en te groeien als persoon. Ongelukkig in NL? Nee. Zoveel beter in Noorwegen? Nee, maar wel anders. En die verandering an sich is gewoon leuk en interessant. Soms heb je gewoon momenten dat de gelegenheid zich aanbiedt om uit je comfortzone te gaan, en dan is het aan die persoon om er wat mee te doen of niet. Ieder ze eige.
Her kommer vinteren!
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:58:25 #220
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103994936
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

perfect verwoord Maarten
^O^ Inderdaad. Ik voel me prima hier in de UK, en eerder in de VS, Spanje en Italie, maar ik blijf Nederlander en ik blijf aan Nederlandse gebruiken vasthouden. Ik ben voor de bruiloft van Lex en Maxima, toen ik in Barcelona woonde, met een Nederlandse vlag om mijn schouders met twee Braziliaanse vrienden naar Bar Amsterdam gelopen en heb daar met bitterballen en Amstel, met Nederlanders, Spanjaarden, Brazilianen en anderen naar de bruiloft gekeken. Iedereen had een geweldige dag, en al die niet-Nederlanders hebben een geweldige indruk van Nederland en de Nederlanders gekregen.

Wij Nederlanders in het buitenland geven vaak een positieve indruk van Nederland, dat hoor ik overal en telkens weer.
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:04:28 #221
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103995143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:57 schreef GreatPretender het volgende:
Wat me opvalt is dat het volgens velen erom gaat dat de emigrant ongelukkig was of het nieuwe land zoveel beter is. Voor mij was toch de reden dat ik een drang had gewoon het avontuur aan te gaan om ergens anders te gaan leven met alle positieve en negatieve dingen die erbij komen kijken en zo le ervaren en te groeien als persoon. Ongelukkig in NL? Nee. Zoveel beter in Noorwegen? Nee, maar wel anders. En die verandering an sich is gewoon leuk en interessant. Soms heb je gewoon momenten dat de gelegenheid zich aanbiedt om uit je comfortzone te gaan, en dan is het aan die persoon om er wat mee te doen of niet. Ieder ze eige.
Dit inderdaad. En als je daar eenmaal inzit is het vrij verslavend (voor mij in elk geval :9 ).
pi_103995177
Zelf woon ik al meer dan 3 decennia buiten Nederland in zowel europese landen als ook in de USA. Naar het huidige Nederland, met alle genoemde nadelen waarvan ik mij gedeeltelijk ook persoonlijk van kon overtuigen, wil ik nooit meer terug.
Ik woon nu ergens anders in Europa en ik zie hier niet alleen steeds meer autochtone Nederlanders komen maar ook in Nederland geboren allochtonen. Veel genoemde redenen zij het woon/werk klimaat en de opleiding van de kinderen. Daarnaast bij de alochtonen racisme en slechtere kansen.
pi_103995216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:09 schreef delpit het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat je moet liegen om je gelijk te halen he?

Top 100 van 2010:
• 56 - UvA
• 82 - Leiden
• 83 - Utrecht
• 99 - Rotterdam

Tegenover 5 Duitse (hoogste notering 51), 2 Franse, 1 Belgische, 1 Noorse, 2 Zweedse, 2 Deense helemaal niet slecht. Emigreren moet je dus helemaal zelf weten, maar net doen alsof Nederland een hel op aarde is en op weg naar het putje is volstrekte onzin. Het is elders niet beter, het is elders anders.

Nederland behoort objectief gezien tot de toplanden in de wereld om te wonen. Net als Duitsland, de scandinavische landen, Frankrijk, Australie, Nieuw Zeeland, Canada, de VS en zo'n beetje alle andere landen van wat we de westerse wereld noemen. Ja de omstandigheden verschillen per land, maar, zeker voor diegenen die enigszins voor zichzelf kunnen zorgen, is het in al die landen prima geregeld.
2011 !!
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:07:54 #224
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103995268
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

2011 !!
Waar woon je Cempexo?
pi_103996879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

2011 !!
Ook in 2011 staat een aantal Nederlandse universiteiten in de top 100...
pi_103997483
Het probleem wat Nederlanders hebben als ze in de diverse buitenlanden willen gaan studeren is dat hun vooropleiding voor een studie aldaar van een te laag niveau is. Studie in Nederland wordt in de buurlanden gezien als een noodsprong vanmensen die met hun cijferlijst bij de nationale hogescholen en universiteiten niet aan de bak komen.
pi_103997630
quote:
Nederland is al heel lang mijn Nederland niet meer. Ik was er laatst even. Ik wist niet hoe snel ik weer een ticket moest boeken. Toch nog 3 dagen uitgehouden >:O
waar woon je nu dan?
sdf
pi_103997898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

De belastingdruk is veel en veel lager, een groot aantal zaken worden vanuit een bedrijf betaald, het is mega groen en veel ruimtelijker. Daarnaast zijn mensen meer service oriented! Daar kunnen wij hier in NL wel wat van leren
ja, popolon zal vast niet weten hoe het er in de VS aan toe gaat :D :') :')
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:35:00 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103998182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Het probleem wat Nederlanders hebben als ze in de diverse buitenlanden willen gaan studeren is dat hun vooropleiding voor een studie aldaar van een te laag niveau is. Studie in Nederland wordt in de buurlanden gezien als een noodsprong vanmensen die met hun cijferlijst bij de nationale hogescholen en universiteiten niet aan de bak komen.
In mijn buitenland kijken ze weinig naar opleiding en juist meer naar ervaring en hoe je overkomt tijdens een gesprek. Mijn (nietbestaande) studie in NL hebben ze nog nooit naar gevraagd en van mijn Engelse (halfbestaande) studie hoeven ze nooit bewijs te zien.. zelfs niet voor mijn 'high enhanced security clearance' die 6 weken duurde.

NL is juist heel erg van de papiertjes.
reset
pi_103998691
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:43 schreef Aether het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd wat je het eerste opvalt of tegen staat.
Mij vallen bepaalde zaken op Schiphol al op na een week weg te zijn geweest.
Het is denk ik ook een kwestie van gewenning.

Nadat ik van zomervakantie terugkwam* stond ik de eerste paar dagen enorm versteld ervan hoe onverzorgd Nederland eigenlijk is. Nederland is weliswaar heel modern, maar aan de andere kant is het op veel plekken best smerig en het gebeurt ook maar al te vaak dat niet alles helemaal goed werkt.

Maar binnen een week ben je daar weer helemaal aan gewend en heb je er geen erg meer in. Daarom denk ik ook dat het nergens op slaat om je mening over een land te baseren op een trip van een paar dagen. Ook niet in het geval van emigranten die af en toe een paar dagen terug hierheen komen.

* Land noem ik niet om er geen verkapte kijk-mij-in-land-X-geweest-zijn-post van te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2011 15:57:28 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:16:04 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103999183
quote:
Dat is het altijd. Het vroeger was alles beter gevoel. Dat heb ik ook vaak. Maar dat zou ik in ieder land hebben waar ik zou verblijven als ik er geboren zou zijn. Overal heb je wel iets dat niet bevalt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:21:58 #232
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103999350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nooit zo over nagedacht maar inderdaad, de meeste emigranten die ik ken zijn over het algemeen behoorlijk rechts reorienteerd
Ik heb het gevoel dat de meeste 'Amerikanen' in KAA juist wat linksdragend zijn. :P En dan niet eens gezien vanuit een VS oogpunt maar NL oogpunt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:32:10 #233
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_103999641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Mooi verhaal, maar is het nog ergens op gebaseerd?
pi_103999770
@Nobu.... gebaseerd op mijn eigen ervaring in een organisatie (ngo) voor het internationaal uitwisselen van scholieren en studenten.
pi_104001862
quote:
Wij Nederlanders in het buitenland geven vaak een positieve indruk van Nederland, dat hoor ik overal en telkens weer.
Absoluut waar. Geen enkel probleem met de intergratie hier. Integendeel...zeer welkom juist.

De nederlandse emigrant is een werker...geen handophouder.
pi_104002134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is denk ik ook een kwestie van gewenning.

Nadat ik van zomervakantie terugkwam* stond ik de eerste paar dagen enorm versteld ervan hoe onverzorgd Nederland eigenlijk is. Nederland is weliswaar heel modern, maar aan de andere kant is het op veel plekken best smerig en het gebeurt ook maar al te vaak dat niet alles helemaal goed werkt.

Maar binnen een week ben je daar weer helemaal aan gewend en heb je er geen erg meer in. Daarom denk ik ook dat het nergens op slaat om je mening over een land te baseren op een trip van een paar dagen. Ook niet in het geval van emigranten die af en toe een paar dagen terug hierheen komen.

* Land noem ik niet om er geen verkapte kijk-mij-in-land-X-geweest-zijn-post van te maken
Volgende week naar nl...morgen mijn autoradio er maar uithalen...geen trek meer in een ingeslagen ruit en meer...
pi_104002262
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook in 2011 staat een aantal Nederlandse universiteiten in de top 100...
je geeft een lijst 2010-2011

afgelopen zomer is de laatste uni verwijderd
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 17:52:29 #238
45833 crew  Fogel
pi_104002598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

En hoeveel uit je huidige land staan er op de lijst?
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:52:35 #239
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_104002607
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Volgende week naar nl...morgen mijn autoradio er maar uithalen...geen trek meer in een ingeslagen ruit en meer...
It's a jungle out here.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:53:11 #240
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_104002628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

http://www.timeshigheredu(...)11-2012/top-400.html

Ik tel er 4 in de top 100.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:58:20 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104002819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het gaat natuurlijk om immigratiestromen uit Islamitische en negroide landen. Dat weet je best.
Dan nog. Als je om die reden uit Nederland vertrekt, en je in een ander westers land gaat vestigen, dan zul je je binnen de kortste keren ook gaan ergeren aan de minderheden/immigranten in die samenleving. Vrijwel alle westerse landen hebben een immigratiestroom uit minder bedeelde landen.

Je zou dan moeten verhuizen naar een redelijk afgelegen gebied, waar nog niet veel immigranten te vinden zijn. Montana. IJsland. Alberta. Northern Territory in Australië.

Maar dan kun je net zo goed op Terschelling gaan wonen, daar wonen namelijk ook nauwelijks moslims en negers. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:02:42 #242
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104002948
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:33 schreef Fogel het volgende:
Ik was niet eens ontevreden maar toch weggegaan ;)
same, gewoon even in het buitenland neuzen en blijven hangen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_104003143
quote:
Bovendien is dat een algemene lijst die b.v. ook het onderzoek en citaties zwaarder meeweegt. Dat zijn zaken waar grotere universiteiten simpelweg veel meer budget voor hebben. Kijk je bijvoorbeeld naar innovatie, wat maar voor 2.5% wordt meegewogen dan scoort Nederland extreem goed met 3 universiteiten in de top 10 en nog veel meer in de top 100.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_104003236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

1993 belde zojuist, ze wilden hun gejatte autoradio's terug...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:12:12 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104003272
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:57 schreef GreatPretender het volgende:
Precies. Ik ben ook niet weg gegaan omdat ik ongelukkig was in Nederland. Mijn vrouw is Amerikaanse, en na 9/11 vroeg haar moeder (onzekere tijden) of ze niet terug wilde komen naar de VS..... en ach, ik ben de beroerdste niet, dus we proberen het aan haar kant van de plas. Eerlijk is eerlijk, zij gaf alles op om naar Nederland te komen, wie ben ik om te weigeren naar de VS te gaan?

Ik vertrok niet omdat Nederland een kutland zou zijn, maar ben gewoon.... vertrokken. En ja, dat is inderdaad een avontuur. :) ik zou ook zo uit de VS kunnen vertrekken, en bijv. in Canada gaan wonen, en ik heb Dublin, Ierland ook altijd prachtig gevonden. Ik zou niet meer in Nederland willen wonen verder, maar het is en blijft toch mijn afkomst, en ik zou het zeker wel kunnen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104003574
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan nog. Als je om die reden uit Nederland vertrekt, en je in een ander westers land gaat vestigen, dan zul je je binnen de kortste keren ook gaan ergeren aan de minderheden/immigranten in die samenleving. Vrijwel alle westerse landen hebben een immigratiestroom uit minder bedeelde landen.

Je zou dan moeten verhuizen naar een redelijk afgelegen gebied, waar nog niet veel immigranten te vinden zijn. Montana. IJsland. Alberta. Northern Territory in Australië.

Maar dan kun je net zo goed op Terschelling gaan wonen, daar wonen namelijk ook nauwelijks moslims en negers. ;)
Onzin...vele westeuropese landen hebben hun toelatingseisen veranderd...lees stringenter gemaakr.

Ze hebben van Nederland kunnen leren dat het zo niet moet. Zo heeft bv Noorwegen Denemarken en Zweden controle aan de grens ingevoerd voor immigranten en criminelen
pi_104004091
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:39:01 #248
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:39:16 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104004278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:19 schreef cempexo het volgende:
Onzin...vele westeuropese landen hebben hun toelatingseisen veranderd...lees stringenter gemaakr.

Ze hebben van Nederland kunnen leren dat het zo niet moet. Zo heeft bv Noorwegen Denemarken en Zweden controle aan de grens ingevoerd voor immigranten en criminelen
Nederland heeft 1 van de meest strenge wetgevingen wanneer het aankomt op permanent verblijf in Nederland, en Denemarken is inderdaad ook redelijk streng. Maar het neemt nog niet weg dat ELK Europees land, inclusief Denemarken en Zweden, een groei kent van immigranten uit Afrika en het Midden-Oosten.

Verder is het zo dat als je eenmaal een verblijfsvergunning hebt in bijv. Italie of Spanje, dat je zonder problemen langs de grenscontrole kunt wandelen, omdat ook Denemarken en Zweden onderdeel uitmaken van het verdrag van goederen en personenvervoer in de EU. Essentieel betekend het gewoon dat als je een verblijfsvergunning hebt van 1 EU land, dat je je in de gehele EU mag vestigen, mits je kunt aantonen dat je een eigen inkomen hebt.

Dus nee, dat is geen onzin. Denemarken mag dan relatief gezien homogener zijn dan Nederland, en jij woont wellicht in een minder dicht bevolkt gebied, maar ook Denemarken kent nog steeds een groei aan immigranten. En als je lang genoeg wacht, zal ook jij je gaan ergeren aan de Turken en Irakezen in Denemarken. (En misschien doe je dat allang). In de Nørrebro buurt van Kopenhagen is ook alles geen koek en ei.....
-
pi_104006085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Linkschmensen zijn groepsmensen. Hun afhankelijkheid is de basis van wat anderen zeggen en doen.
Eigen initiatieven en individuele akties worden daardoor ondergeschikt gemaakt. Hun steun om te leven valt weg als je opeens alleen bent (in het buitenland levend)

Als men bestaande situaties niet herkent dan weten ze het niet meer.
Hier op dit forum gaan ze dan schelden en op de persoon spelen.

Als je hun -scheld-teksten leest dan zie je dat het fotokopiemensen zijn, ze nemen het over van anderen.
Stefan? StefanP? Ben jij dat?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')