Hartstikke bedankt voor de hulpquote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
Deze iets minder langdradig opgeschreven(snap je hem zo?)
1g:haakjes wegwerken
x (en dus wx) naar links halen
y naar rechts halen
alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
w naar rechts halen, door alles erdoor delen
breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
Boel weer op alfabetische volgorde gezet..
Redt je het zo zelf verder?
Ik snap de gehele som (en alle andere sommen die jij hebt voorgedaan), behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?quote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
y naar rechts halen
Thanks, mate. Denk echter dat het nu wel moet lukken met de hulp van CrachO. Als het dan nog niet lukt, moet het wel een teken zijn dat ik hier niet thuis hoorquote:Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik kan je het ook op een ander manier uitleggen als je dat wil. Ik heb tijdens de toets module B helaas (domme) fouten gemaakt met vermenigvuldigen met negatieve cijfers.
Het isoleren van variabelen ging mij wel makkelijk af. Deze heb ik geleerd door de de letters in een formule te vervangen met een waarde (bv. A = B/C x D wordt dan 6 = 3 x 2). Ik hoor het wel
Zie uitleg ernaastquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:57 schreef Gemaskerde het volgende:
behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?
Aha duidelijk, om het makkelijker te maken dus.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zie uitleg ernaastOmdat de gehele som negatief is, zet ik hem om naar positief (werkt makkelijker)
We hadden namelijk![]()
En we willen dat -wz positief wordt, om -wz positief te maken moet je vermenigvuldigen met -1 want negatief * negatief = positief. Bijv -5 * -1 wordt +5
En omdat wat je aan de ene kant doet, ook aan de andere moet krijg je dus:![]()
't hoeft niet, je kan ook gewoon met alles in de - verdergaan, maar dan zal je de boel op een andere manier positief moeten maken.
Voorbeeldje als we verder werken terwijl alles negatief is:![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfde antwoord als op die andere manier, alleen kan je imo hier sneller fouten maken met al die minnetjes die elkaar opheffen. Kwestie van je eigen voorkeur![]()
En nog een 3e manier, nu laten we de - zo lang mogelijk staan bij x:![]()
![]()
die -1 is dus de min die bij x vandaan komt, want -x is -1x
Zoals je ziet, het maakt niet uit hoe je het doet, kies gewoon wat je het makkelijkste vindt werken.![]()
Als je hebt:quote:Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Gemaskerde het volgende:
Module B wederom niet gehaald. Weer een 6, zelfde stuk dat ik fout had als vorige keer. Dat terwijl ik er dit keer op geoefend had maar raakte in de war, omdat alle letters links stonden.
Nja ik wist het toen echt even niet meer, al die sommen die er nogal rommelig uitzagen e.d.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als je hebt:
A+B+3C+5E = 4B - 7X
mag je er gewoon direct
4B - 7X = A+B+3C+5E van maken eh![]()
Dan kan je het daarna op de normale manier oplossen
Oeps, alles verkeerd omquote:Op donderdag 1 december 2011 19:37 schreef CrashO het volgende:
Euh, kijk nog eens na wat je gepost hebt? Is allicht iets fout gegaan bij de uitleg die je ernaast hebt gezet ofzo?Want bij bijv:
kan ik geen a vrijmaken hoor
Waarom kun je bij stap 6 niet gewoon de w's wegstrepen? Dus z+y/w?quote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
y naar rechts halen
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:04 schreef BeyondTheGreen het volgende:
E: Ah, laat maar, het mag alleen als er wy stond.
Informatica is databases, schrijven van (desktop) software met hogere programmeertalen zoals Java, C# en soms wat c++, werken met software in het algemeen, etc.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:23 schreef PixieDot het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen technische informatica en informatica? Technisch is meer hardware gericht toch?
Jup.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:45 schreef Juicyhil het volgende:
Stil hier zeg.
Tentamens staan alweer bijna voor de deur
ik jaquote:Op woensdag 14 december 2011 11:49 schreef Gemaskerde het volgende:
Iemand nu toevallig ook in de aula?
Ook een 10 ?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Ahahaha moeten jullie eens raden wat ik voor module A van wiskunde heb gehaald vandaag.
Nope, een 5.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:18 schreef November5th het volgende:
10 voor module B
[..]
Ook een 10 ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |