abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104821288
Dusver vind ik de opleiding ( SNE that's what up) leuk en +1 voor economische studies 20 meter verderop. Ik chill meestal daar, altijd wat te regelen als je geen total nerd bent =P
Team work makes the dream work
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:28:11 #152
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_104821977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:22 schreef mike3009 het volgende:
Ik ben al 1,5 uur mn hersens aan het kraken op PP-REM 2, en met wat hierboven staat kom ik niet verder...

[..]

Is het nu de bedoeling om naast de main class nog een class aan te maken (sumDigits)?

Of kan alles zo in de main class, op magische wijze?
Ik heb echt extra bijles nodig in deze ellende....

Het modulo gebeuren snap ik wel:

[..]

Wie wilt mij helpen? Bedankt!
Wil je best de code sturen van deze opdracht, heb dit van de week ook al gemaakt voor een van je studiegenoten die er niet veel van snapt maar je moet wel wat variable namen etc hernoemen anders lijkt het allemaal op elkaar :')
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_104862411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:22 schreef mike3009 het volgende:
Ik ben al 1,5 uur mn hersens aan het kraken op PP-REM 2, en met wat hierboven staat kom ik niet verder...

[..]

Is het nu de bedoeling om naast de main class nog een class aan te maken (sumDigits)?

[..]

Wie wilt mij helpen? Bedankt!
Ze zeggen dat je de code in een method moet plaatsen. Wat jij zegt klopt eigenlijk niet:
- Er is een main method. Die zit in een class.

Een method is een functie. Die voert een ding uit.

- Er kunnen meerdere methods in een class voorkomen. Een method kan een return value hebben of geen (void). Een method ziet er zo uit:

returntype methodnaam(eventuele parameters) {

}

1
2
3
void EenMethodVoorbeeld() {

}

Ofterwel, als ik een method zou aanmaken BUITEN de main method (in dezelfde class) met:

1
2
3
4
5
int getalGedeeldDoorTwee(int getal) {

return (getal / 2);

}

Wat er dan gebeurt, is dat wanneer ik

1System.out.println(getalGedeeldDoorTwee(4)); 

zou gaan intikken in de main method, er 2 uitkomt.

De main method wordt als eerste uitgevoerd wanneer je op 'run' klikt. Deze main method is static. Het kan andere methods aanroepen, áls deze methods ook static zijn. Ook kan het attributen (variabelen) uitroepen, wanneer deze static zijn.

Een non-static (een NIET static) method kan een niet static method/variabel aanroepen.

Wat zij zeggen is dat je een method moet maken:

1
2
3
4
5
public static int sumDigits(long n) {

//hier je code.

}

Deze method moet buiten je main method komen (mag in dezelfde class, ik zou het iig doen want het is geen groot programma wat je aan het maken bent).

Zoals je kunt zien heeft de method een parameter genaamd n. Als je de method vanuit je main class aanroept, hoef je alleen:
1sumDigits(123);

in te tikken.De waarde 123 komt zo vervolgens in n. Je kan dan met n verder werken in de method.
pi_104888146
Volgende week werken aan een server, heb er zin in!
Team work makes the dream work
pi_104916409
@Kuikenkip

Dankjewel, dit was precies wat ik nodig had! Snap nu ook hoe het in elkaar steekt, top!!
  maandag 28 november 2011 @ 21:18:38 #156
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104941926
Weet iemand waar een duidelijk uitleg staat van elimineren van variabele?

Over dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is namelijk het enige onderdeel dat ik vorige week bij het tentamen van module B heb fout gedaan en echter ook het enige onderdeel waarover geen uitleg staat op de VLO. Onder deze term kan ik verder ook niks op google vinden.
Helaas plannen ze de herkansing gewoon deze week woensdag zonder enige vorm van nog een lesje tussendoor en ook nog eens niet eens twee dagen van te voren melden over de herkansing, waardoor ik vrijwel geen tijd heb (morgen tot 6 uur les, na vroeg beginnen) om er voor te leren, behalve vanavond even en woensdag tussendoor :N
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104944728
elimineren van variable?, whut, nog nooit van gehoort behalve bij stelsels
Bedoelen ze niet gewoon het vinden van x?
dus Ax = B wordt dan x = B/A

Heb je niet 1 of 2 voorbeeld vraagjes incl antwoord? Want heb nu geen idee wat ze willen weten :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 22:00:35 ]
pi_104944759
Ik moet woensdag aan module B beginnen, zal mij benieuwen.. Als ik dit zo zie dan wordt het een zware kluif
  maandag 28 november 2011 @ 22:11:03 #159
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104945707
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 21:57 schreef CrashO het volgende:
elimineren van variable?, whut, nog nooit van gehoort behalve bij stelsels
Bedoelen ze niet gewoon het vinden van x?
dus Ax = B wordt dan x = B/A

Heb je niet 1 of 2 voorbeeld vraagjes incl antwoord? Want heb nu geen idee wat ze willen weten :P
Het is inderdaad het vinden van bijv. X. Staat ook altijd bovenaan die opdrachten van die afbeelding van die post vermeld om welke letter het gaat.
Zit naar mijn mening alleen totaal geen logica in zin, waardoor ik het nu dus ook niet snap.

Bij deze de antwoorden van die opdracht:

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:58 schreef mike3009 het volgende:
Ik moet woensdag aan module B beginnen, zal mij benieuwen.. Als ik dit zo zie dan wordt het een zware kluif
Als ik zo de resultatenlijst heeft 2/3 het niet gehaald. Ook van meerdere gehoord dan ze 6 v.d. 10 hadden.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104946261
Vergelijkingen oplossen is best simpel als je het eenmaal doorhebt. Basisregels zijn inprincipe dat je mag doen wat je wilt, zólang je aan beide kanten van de vergelijking hetzelfde doet. (en je mag niet delen door 0).

Klein voorbeeldje:
x + 4 = 6
dan ga je 4 weg proberen te krijgen aan de linker zijde, dit kan door -4 te doen. Maar doet dit aan beide kanten.
dus
x + 4 - 4 = 6 - 4
dan krijg je: x = 2

Nog een voorbeeldje:
x - 9 = 5 dan gaan we 9 erbij optellen
x -9 + 9 = 5 + 9
x = 14

En dit kan ook met delen, of vermenigvuldigen.
5x = 4
om hier de 5 weg te halen van x, ga je delen door 5
\frac{5x}5 = \frac{4}5
\frac{5x}5 geeft gewoon x, dus dan krijgen we:
x=\frac{4}5

*ik zal even een paar sommetjes uitwerken en zometeen posten*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 22:19:31 ]
  maandag 28 november 2011 @ 22:23:47 #161
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104946587
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 22:18 schreef CrashO het volgende:
Vergelijkingen oplossen is best simpel als je het eenmaal doorhebt. Basisregels zijn inprincipe dat je mag doen wat je wilt, zólang je aan beide kanten van de vergelijking hetzelfde doet. (en je mag niet delen door 0).

Klein voorbeeldje:
x + 4 = 6
dan ga je 4 weg proberen te krijgen aan de linker zijde, dit kan door -4 te doen. Maar doet dit aan beide kanten.
dus
x + 4 - 4 = 6 - 4
dan krijg je: x = 2

Nog een voorbeeldje:
x - 9 = 5 dan gaan we 9 erbij optellen
x -9 + 9 = 5 + 9
x = 14

En dit kan ook met delen, of vermenigvuldigen.
5x = 4
om hier de 5 weg te halen van x, ga je delen door 5
\frac{5x}5 = \frac{4}5
\frac{5x}5 geeft gewoon x, dus dan krijgen we:
x=\frac{4}5

*ik zal even een paar sommetjes uitwerken en zometeen posten*
Dit snap ik opzich wel, maar is dit niet heel iets anders dan met die letters?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104946720
Is niet anders :P
Werkt precies hetzelfde, of het nou cijfers, letters of aardappels zijn ^O^

1b: Gx = F - H
deel alles door G
\frac{Gx}G = \frac{F}G - \frac{H}G
G / G = 1, en 2 breuken met dezelfde noemer mag je samenvoegen, dus dan krijg je:
x = \frac{F-H}G

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 22:26:28 ]
  maandag 28 november 2011 @ 22:32:05 #163
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104947186
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 22:25 schreef CrashO het volgende:
Is niet anders :P
Werkt precies hetzelfde, of het nou cijfers, letters of aardappels zijn ^O^

1b: Gx = F - H
deel alles door G
\frac{Gx}G = \frac{F}G - \frac{H}G
G / G = 1, en 2 breuken met dezelfde noemer mag je samenvoegen, dus dan krijg je:
x = \frac{F-H}G
Deze snap ik, nice nice.
Maakt het verder niet uit met wat je deelt?
Uiteraard zijn anderen voorbeelden meer dan welkom _O_ _O_

In ieder geval al bedankt voor zoverre!
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104947908
1d:
Qx -P = S - RT
Eerst P links weghalen door hem erbij op te tellen aan beide kanten
Qx -P + P = S -RT + P
Qx = S -RT + P

Dan Q weghalen door hem weg te delen
\frac{Qx}Q = \frac{S}Q -\frac{RT}Q + \frac{P}Q
x = \frac{S}Q -\frac{RT}Q + \frac{P}Q

Breuk dan weer samenvoegen rechts, omdat noemers hetzelfde zijn:
x = \frac{S-RT+P}Q
  maandag 28 november 2011 @ 22:46:03 #165
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104948170
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 22:42 schreef CrashO het volgende:
1d:
Qx -P = S - RT
Eerst P links weghalen door hem erbij op te tellen aan beide kanten
Qx -P + P = S -RT + P
Qx = S -RT + P

Dan Q weghalen door hem weg te delen
\frac{Qx}Q = \frac{S}Q -\frac{RT}Q + \frac{P}Q
x = \frac{S}Q -\frac{RT}Q + \frac{P}Q

Breuk dan weer samenvoegen rechts, omdat noemers hetzelfde zijn:
x = \frac{S-RT+P}Q
Deze snap ik ook, dankzij jou zie ik het positief in voor de herkansing.

Voorbeelden blijven uiteraard welkom _O_
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104948248
Zelf schrijf ik het niet zo uitgebreid op, maar werk ik meestal met de simpele regel dat een losstaand getal van teken flipt zoals je ziet hier:
x + 3 = 4 dan kan je 3 naar rechts "slepen" door het teken te flippen (+3 wordt -3)
x = 4 -3
zelfde kan andersom
x - 4 = 3
x = 3 + 4

Met breuken/vermenigvuldingen werkt het eigenlijk hetzelfde, maar dan klapt een vermenigvuldiging dus om naar een deling, en vice versa.
x/3 = 4
x = 4*3

of:

x*5 = 3
x = 3/5

Maar totdat je het goed door hebt zou ik de volledige methode van eerder blijven gebruiken :Y

Het werkt trouwens ook zo met machten, een macht wordt een wortel na flippen, wortel een macht.
x^2 = 4
x = \sqrt4 (2 wordt dus 2e machts wortel, dat is de normale, maar kan ook met 3,4, etc)

of:
\sqrt{x} = 5
x = 5^2

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 22:55:53 ]
pi_104949498
2a: A vinden, gaat precies hetzelfde als X, maar nu een ander lettertje.
\frac A B = D
B weghalen, door alles ermee te vermenigvuldigen
\frac A B * B = D * B
Nu valt dus B weg aan de linkerzijde, omdat je de noemer maal zichzelf neemt.
A = D * B
en tenslotte hoef je geen * te schrijven als je met letterswerkt, en het is normaal (maar niet verplicht tenzij aangegeven) om ze op alfabetische volgorde te schrijven. Dus B vóor A
A = BD
pi_104950496
Deze iets minder langdradig opgeschreven :P (snap je hem zo?)
1g:
y = w(x-z)
y = wx -wz haakjes wegwerken
y -wx = -wz x (en dus wx) naar links halen
-wx = -wz -y y naar rechts halen
wx = wz + y alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
x = \frac{wz}w + \frac{y}w w naar rechts halen, door alles erdoor delen
x = \frac{wz + y}w breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
x = \frac{y + wz}w Boel weer op alfabetische volgorde gezet..

Redt je het zo zelf verder? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 23:27:53 ]
pi_104951010
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef Gemaskerde het volgende:
Weet iemand waar een duidelijk uitleg staat van elimineren van variabele?

Over dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is namelijk het enige onderdeel dat ik vorige week bij het tentamen van module B heb fout gedaan en echter ook het enige onderdeel waarover geen uitleg staat op de VLO. Onder deze term kan ik verder ook niks op google vinden.
Helaas plannen ze de herkansing gewoon deze week woensdag zonder enige vorm van nog een lesje tussendoor en ook nog eens niet eens twee dagen van te voren melden over de herkansing, waardoor ik vrijwel geen tijd heb (morgen tot 6 uur les, na vroeg beginnen) om er voor te leren, behalve vanavond even en woensdag tussendoor :N
Ik kan je het ook op een ander manier uitleggen als je dat wil :). Ik heb tijdens de toets module B helaas (domme) fouten gemaakt met vermenigvuldigen met negatieve cijfers.

Het isoleren van variabelen ging mij wel makkelijk af. Deze heb ik geleerd door de de letters in een formule te vervangen met een waarde (bv. A = B/C x D wordt dan 6 = 3 x 2). Ik hoor het wel :)
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_104957607
Best knap dat je beschuldigt wordt van plagiaat doordat iedereen schijnbaar dezelfde code heeft :{
Leraar over de zeik :N
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
pi_104957657
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:38 schreef LightLuke het volgende:
Best knap dat je beschuldigt wordt van plagiaat doordat iedereen schijnbaar dezelfde code heeft :{
Leraar over de zeik :N
Bij ons in de klas had bijna iedereen code van internet. En de docent wist het. Het ging hem er om dat je wist wat de code deed en het kon uitleggen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_104957884
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:41 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Bij ons in de klas had bijna iedereen code van internet. En de docent wist het. Het ging hem er om dat je wist wat de code deed en het kon uitleggen.
Dat kunnen een aantal niet
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:00:09 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_104958120
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:38 schreef LightLuke het volgende:
Best knap dat je beschuldigt wordt van plagiaat doordat iedereen schijnbaar dezelfde code heeft :{
Leraar over de zeik :N
Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.
Veel mensen denken er niet eens bij na om eens een boek te lezen. Het is zo makkelijk, als je je er maar voor inzet.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_104958210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.
Veel mensen denken er niet eens bij na om eens een boek te lezen. Het is zo makkelijk, als je je er maar voor inzet.
Ik heb enkel gegoogled hoe ik die getallen kon extracten, vervolgens zelf helemaal omgeschreven en korter gemaakt, nu blijkt dat mijn code lijkt op die van 6 anderen die exact hetzelfde hebben terwijl ik opdracht 2 al vorige week dinsdag afhad :{
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:34:43 #175
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104958901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.
Veel mensen denken er niet eens bij na om eens een boek te lezen. Het is zo makkelijk, als je je er maar voor inzet.
Ik lees de boeken, nog snap ik er meestal niks van :N
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:35:12 #176
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104958915
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
Deze iets minder langdradig opgeschreven :P (snap je hem zo?)
1g:
y = w(x-z)
y = wx -wz haakjes wegwerken
y -wx = -wz x (en dus wx) naar links halen
-wx = -wz -y y naar rechts halen
wx = wz + y alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
x = \frac{wz}w + \frac{y}w w naar rechts halen, door alles erdoor delen
x = \frac{wz + y}w breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
x = \frac{y + wz}w Boel weer op alfabetische volgorde gezet..

Redt je het zo zelf verder? :)
Hartstikke bedankt voor de hulp _O_
Vanavond/vanmiddag ga ik het goed doornemen.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:57:02 #177
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104990519
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
Deze iets minder langdradig opgeschreven :P (snap je hem zo?)
1g:
y = w(x-z)
y = wx -wz haakjes wegwerken
y -wx = -wz x (en dus wx) naar links halen
-wx = -wz -y y naar rechts halen
wx = wz + y alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
x = \frac{wz}w + \frac{y}w w naar rechts halen, door alles erdoor delen
x = \frac{wz + y}w breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
x = \frac{y + wz}w Boel weer op alfabetische volgorde gezet..

Redt je het zo zelf verder? :)
Ik snap de gehele som (en alle andere sommen die jij hebt voorgedaan), behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik kan je het ook op een ander manier uitleggen als je dat wil :). Ik heb tijdens de toets module B helaas (domme) fouten gemaakt met vermenigvuldigen met negatieve cijfers.

Het isoleren van variabelen ging mij wel makkelijk af. Deze heb ik geleerd door de de letters in een formule te vervangen met een waarde (bv. A = B/C x D wordt dan 6 = 3 x 2). Ik hoor het wel :)
Thanks, mate. Denk echter dat het nu wel moet lukken met de hulp van CrachO. Als het dan nog niet lukt, moet het wel een teken zijn dat ik hier niet thuis hoor :D :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_104993042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:57 schreef Gemaskerde het volgende:
behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?
Zie uitleg ernaast :P Omdat de gehele som negatief is, zet ik hem om naar positief (werkt makkelijker)
We hadden namelijk -wx = -wz -y
En we willen dat -wz positief wordt, om -wz positief te maken moet je vermenigvuldigen met -1 want negatief * negatief = positief. Bijv -5 * -1 wordt +5
En omdat wat je aan de ene kant doet, ook aan de andere moet krijg je dus:
-wx * -1  = -wz * -1 -y * -1
wx = wz + y :)

't hoeft niet, je kan ook gewoon met alles in de - verdergaan, maar dan zal je de boel op een andere manier positief moeten maken.

Voorbeeldje als we verder werken terwijl alles negatief is:
-wx = -wz -y
x = \frac{-wz}{-w} \frac{-y}{-w}
x = \frac{wz}{w} + \frac{y}{w}
x = \frac{wz + y}{w}
Zelfde antwoord als op die andere manier, alleen kan je imo hier sneller fouten maken met al die minnetjes die elkaar opheffen. Kwestie van je eigen voorkeur :)

En nog een 3e manier, nu laten we de - zo lang mogelijk staan bij x:
-wx = -wz -y
-x = \frac{-wz}w - \frac{y}w
-x = \frac{-wz -y}w
x = (\frac{-wz -y}w)*-1 die -1 is dus de min die bij x vandaan komt, want -x is -1x
x = \frac{wz + y}w

Zoals je ziet, het maakt niet uit hoe je het doet, kies gewoon wat je het makkelijkste vindt werken. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2011 00:05:03 ]
  woensdag 30 november 2011 @ 14:33:04 #179
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105006928
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zie uitleg ernaast :P Omdat de gehele som negatief is, zet ik hem om naar positief (werkt makkelijker)
We hadden namelijk -wx = -wz -y
En we willen dat -wz positief wordt, om -wz positief te maken moet je vermenigvuldigen met -1 want negatief * negatief = positief. Bijv -5 * -1 wordt +5
En omdat wat je aan de ene kant doet, ook aan de andere moet krijg je dus:
-wx * -1  = -wz * -1 -y * -1
wx = wz + y :)

't hoeft niet, je kan ook gewoon met alles in de - verdergaan, maar dan zal je de boel op een andere manier positief moeten maken.

Voorbeeldje als we verder werken terwijl alles negatief is:
-wx = -wz -y
x = \frac{-wz}{-w} \frac{-y}{-w}
x = \frac{wz}{w} + \frac{y}{w}
x = \frac{wz + y}{w}
Zelfde antwoord als op die andere manier, alleen kan je imo hier sneller fouten maken met al die minnetjes die elkaar opheffen. Kwestie van je eigen voorkeur :)

En nog een 3e manier, nu laten we de - zo lang mogelijk staan bij x:
-wx = -wz -y
-x = \frac{-wz}w - \frac{y}w
-x = \frac{-wz -y}w
x = (\frac{-wz -y}w)*-1 die -1 is dus de min die bij x vandaan komt, want -x is -1x
x = \frac{wz + y}w

Zoals je ziet, het maakt niet uit hoe je het doet, kies gewoon wat je het makkelijkste vindt werken. :Y
Aha duidelijk, om het makkelijker te maken dus.
Thanks ^O^

Tevens PP-rem opdracht 1 en 2 afgetekend :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105014662
Module B gehaald, een 7, fjieuw :P
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 1 december 2011 @ 00:08:38 #181
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105034311
Module B wederom niet gehaald. Weer een 6, zelfde stuk dat ik fout had als vorige keer. Dat terwijl ik er dit keer op geoefend had maar raakte in de war, omdat alle letters links stonden.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105045503
quote:
15s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Gemaskerde het volgende:
Module B wederom niet gehaald. Weer een 6, zelfde stuk dat ik fout had als vorige keer. Dat terwijl ik er dit keer op geoefend had maar raakte in de war, omdat alle letters links stonden.
Als je hebt:
A+B+3C+5E = 4B - 7X
mag je er gewoon direct
4B - 7X = A+B+3C+5E van maken eh :P
Dan kan je het daarna op de normale manier oplossen :Y
  donderdag 1 december 2011 @ 14:41:41 #183
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105052953
quote:
99s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:35 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je hebt:
A+B+3C+5E = 4B - 7X
mag je er gewoon direct
4B - 7X = A+B+3C+5E van maken eh :P
Dan kan je het daarna op de normale manier oplossen :Y
Nja ik wist het toen echt even niet meer, al die sommen die er nogal rommelig uitzagen e.d.

Dit waren ze btw:
(z vrij)
(a vrij)
(y vrij)
(x vrij)

:N ;(
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105064933
Euh, kijk nog eens na wat je gepost hebt? Is allicht iets fout gegaan bij de uitleg die je ernaast hebt gezet ofzo? :P Want bij bijv:
\frac{y-D}E = F kan ik geen a vrijmaken hoor :D
Maar ik ga ervanuit dat je de volgorde van de plaatjes en antwoorden omgedraait hebt (als ik zo kijk naar de letters die vrij moeten, en letters beschikbaar),

de 1e som:
\frac{x-V}W = Z x vrij maken?
\frac{x}W - \frac{V}W = Z breuk losschrijven
\frac{x}W = Z + \frac{V}W v/w naar de andere kant gooien
x = ZW + \frac{V}W * W W naar de andere kant gooien
x = ZW + \frac{VW}W
x = ZW + V w valt weg tegen de w van de breuk

Kan je het antwoord controleren?, want ik ben nogal brak dus er kan best een klein foutje inzitten :'(

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2011 19:54:49 ]
  donderdag 1 december 2011 @ 19:44:39 #185
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105065355
quote:
99s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:37 schreef CrashO het volgende:
Euh, kijk nog eens na wat je gepost hebt? Is allicht iets fout gegaan bij de uitleg die je ernaast hebt gezet ofzo? :P Want bij bijv:
\frac{y-D}E = F kan ik geen a vrijmaken hoor :D
Oeps, alles verkeerd om :')
Van onder naar boven als het ware.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105065749
Dacht ik al, was al bezig met uitwerken van de 1e :P
  maandag 5 december 2011 @ 19:58:20 #187
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105221966
Juicy wist je al dat ITSM deze week uitvalt?

Ik dacht ik meld het even, omdat je wellicht niet zovaak op de homepage van intranet kijkt als deeltijd-student.

https://intra.informatica(...)/05-113203/index.xml
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 5 december 2011 @ 22:07:11 #188
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105230000
Dat heb ik niet :+

Ik heb alleen Databases Fysiek, PROF, ITIL en Inleiding Datacommunicatie

Maar ITIL is maar 1 keer in de 2 weken, dus om de week het eerste uur vrij :7
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_105303676
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen technische informatica en informatica? Technisch is meer hardware gericht toch?
Hai :D
pi_105312068
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
Deze iets minder langdradig opgeschreven :P (snap je hem zo?)
1g:
y = w(x-z)
y = wx -wz haakjes wegwerken
y -wx = -wz x (en dus wx) naar links halen
-wx = -wz -y y naar rechts halen
wx = wz + y alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
x = \frac{wz}w + \frac{y}w w naar rechts halen, door alles erdoor delen
x = \frac{wz + y}w breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
x = \frac{y + wz}w Boel weer op alfabetische volgorde gezet..

Redt je het zo zelf verder? :)
Waarom kun je bij stap 6 niet gewoon de w's wegstrepen? Dus z+y/w?

w*z = wz. wz/w=z
3*6 = 18. 18/3 = weer die 6.

Ik doe geen informatica, maar dit soort dingen vind ik wel leuk, ben er alleen niet zo goed in. :P

E: Ah, laat maar, het mag alleen als er wy stond.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeyondTheGreen op 07-12-2011 21:12:31 ]
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_105318712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:04 schreef BeyondTheGreen het volgende:
E: Ah, laat maar, het mag alleen als er wy stond.
:Y
je mag bij:
x = \frac{WZ }W + \frac{Y}W
wel de W weghalen van de linker breuk, maar bij de rechter niet.
Je krijgt dan dus:
x = Z + \frac{Y}W
maar het is netter om het op te schrijven als 1 breuk. Dus dan moet je die Z maal W/W doen.
x = Z * \frac{W}W + \frac{Y}W
zodat je weer krijgt x = \frac{WZ }W + \frac{Y}W

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:23 schreef PixieDot het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen technische informatica en informatica? Technisch is meer hardware gericht toch?
Informatica is databases, schrijven van (desktop) software met hogere programmeertalen zoals Java, C# en soms wat c++, werken met software in het algemeen, etc.
Technische Informatica is idd hardeware gericht. Denk aan het ontwerpen van schakelingen met microcontrollers. Programmeren in Assembly, embedded C en java. Bouwen van hardwarematige oplossingen.
* CrashO heeft propedeuse Informatica (GD) gehaalt, en is daarna overgestapt naar Technische Informatica O-)
pi_105330290
Hmm, denk niet dat dat mij zo ligt, hoorde tijdens opendag ook iets met robots en alles, het trekt me op de één of andere manier niet zo :)

Maar ja, volgend jaar weer opendag dan maar eens na vragen weer :)
Hai :D
  woensdag 14 december 2011 @ 11:45:56 #193
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105569935
Stil hier zeg.

Tentamens staan alweer bijna voor de deur :r
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 14 december 2011 @ 11:49:15 #194
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105570030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:45 schreef Juicyhil het volgende:
Stil hier zeg.

Tentamens staan alweer bijna voor de deur :r
Jup.

Hey jouw UI beweegd.

Iemand nu toevallig ook in de aula?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105573063
Ik heb straks wisk A ;(.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_105573413
Ik ben ook bezig met het 2de jaar van de studie Informatica :D
Leuk dat er een topic over is. Ik heb ook weer bijna tentamens :{
  woensdag 14 december 2011 @ 19:08:34 #197
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105585907
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:49 schreef Gemaskerde het volgende:

Iemand nu toevallig ook in de aula?
ik ja
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 14 december 2011 @ 23:20:15 #198
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105599686
Ahahaha moeten jullie eens raden wat ik voor module A van wiskunde heb gehaald vandaag.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_105602407
10 voor module B :+
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Ahahaha moeten jullie eens raden wat ik voor module A van wiskunde heb gehaald vandaag.
Ook een 10 ? :Y
Team work makes the dream work
  donderdag 15 december 2011 @ 00:23:05 #200
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105602538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:18 schreef November5th het volgende:
10 voor module B :+

[..]

Ook een 10 ? :Y
Nope, een 5.

Gefeliciteerd met je 10.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')