Laatste posts vorige topic:quote:Hallo medeFOK!kers,
Sinds ik zelf weet dat ik HBO Informatica ga doen is het mij opgevallen dat er een redelijk aantal andere FOK!kers dezelfde studie gaan volgen. De ene ook aan het HVA en andere weer aan een andere faculiteit.
Dit topic is bedoeld om die andere studenten te vinden die ook HBO Informatica in Amsterdam gaan volgen (evt. ook op andere locaties).
Zo kan dit topic van pas komen om hulp te vragen aan studiegenoten over bepaalde opdrachten of gewoon om een keertje tijdens de studie andere FOK!kers te ontmoeten.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:55 schreef Kuikenkip het volgende:
Ik heb ook über veel mails gestuurd over een probleem die ik had. Nog steeds geen reactie ontvangen.
Ik zit nu die technotoets te leren en heb 1 proef toets gemaakt. WTF sommige dingen hebben we nooit gehad en kan je niet terug vinden in die powerpoint... Gelukkig is het wel multi choice.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:04 schreef Gemaskerde het volgende:
Trouwens, wij hoeven toch alleen onze laptop mee te nemen naar het tentamen EXPO (technotoets)?
Engels, Nederlands, Wiskunde en PP zijn gewoon op papier, als ik het goed het begrepen?
Neem voor de zekerheid trouwens ook woordenboek mee naar engels, je weet maar nooit.
@ Juicy, heb jij ook gewoon dezelfde tentamens en de mogelijkheid om te kiezen voor een richting?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar tentamens voor DB Conceptueel en PPen moet nog een reflectieverslag voor Prof inleveren.
En hoe bedoel je om te kiezen voor een richting? Volgens mij krijg je dat toch in het tweede jaar?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:34 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Netjes![]()
Ja keuze maken voor welke van de zes BU's je wilt volgen (HCD, SNE, SE, GD, ITM en TC).
Als voltijdstudent moet je namelijk volgende week donderdag die keuze al gemaakt hebben.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:34 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik niets van meegekregen. Dat zal dan denk k wel niet voor de deeltijd zijn. Ik moet sowieso Software Engineering hebben.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:30 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik zou het niet weten :S Gewoon je laptop meenemen, dan weet je het zeker iig.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:31 schreef Gemaskerde het volgende:
Oh oh, zondagavond moet ik het laatste practicum online zetten op repository maar snap het nog niet
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:17 schreef Baghdaddy het volgende:
Ah, ik moet ze maandag aftekenen (4 en 5) en snap er nog niet veel van.
quote:
HvA is de enige school in Nederland die het onder de economische studies laat vallenquote:Op woensdag 2 november 2011 14:14 schreef -tape- het volgende:
Bedrijfskundige informatica op Inholland, mag dat hier ook?
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 2 november 2011 14:39 schreef TwenteFC het volgende:
Jullie mogen zeker net met app inventor werken?
Geen idee, maar wat ik hoor van mensen die Informatica doen hier op het Saxion mogen ze alleen nog maar werken met App inventor en de basis van Java. Omdat de havo kindjes het anders niet kunnen volgen.quote:
deze kerel weet het!quote:Op woensdag 2 november 2011 14:37 schreef Juicyhil het volgende:
HvA is de enige school voor eindbazen.
TI'er meld zichquote:Op woensdag 2 november 2011 14:30 schreef TwenteFC het volgende:
Maar niemand hier die Informatica doet op het Saxion in Enschede?
Wanneer moet je dat doen, als je niet alle vijf practica op tijd af had of wanneer je het tentamen niet hebt gehaald? Of beide?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moeten jullie volgend blok ook naar de remedial PP?
Economie is wat overschat, maar het is meer management dan informatica. De studie is al verandert van naam naar Business IT & Management.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:43 schreef Mathijz het volgende:
[..]
HvA is de enige school in Nederland die het onder de economische studies laat vallen
Geen idee, ik kreeg een mail van de afdelingscooördinator die zei dat iedereen daar naartoe moest. Evenals ITIL.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:53 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Wanneer moet je dat doen, als je niet alle vijf practica op tijd af had of wanneer je het tentamen niet hebt gehaald? Of beide?
Ik doe game technology & producing, gelukkig ook geen app-inventer spul.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:51 schreef CrashO het volgende:
[..]
TI'er meld zich![]()
Wij krijgen geen app-inverter door onze strot geduwd. Uberhoubt geen android development![]()
Assembler
Dit bedoel je?quote:Op woensdag 2 november 2011 14:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Geen idee, ik kreeg een mail van de afdelingscooördinator die zei dat iedereen daar naartoe moest. Evenals ITIL.
Nee, ditquote:Op woensdag 2 november 2011 15:02 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dit bedoel je?
PP-rem start in blok 2
Beste PP-student.
Het staat ook al op de infomonitor aangekondigd, maar ook nog even hier ter herinnering:
Het vak PP-rem begint in blok 2 niet in week 1, maar in week 2. Dus de week van 14 november.
Dennis Breuker
Hmm vreemd, nja denk dat wij er nog wel meer over gaan horen.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, dit
Beste student,
Ik hoop dat de lessen tot nu toe goed zijn verlopen en dat je straks je eerste tentamens met goede cijfers haalt.
Zoals je weet bieden wij in het tweede blok aan studenten die toch nog moeite hebben met programmeren “remedial les” programmeren. De lessen zijn in hetzelfde lesblok als “ITIL”. Om de week wordt “ITIL” en “remedial programmeren” gegeven.
De lessen ITIL zijn in de oneven weken: 9-nov, 23-nov, 7-dec en 21 dec. Deze lessen worden in de collegezaal op de beganegrond (E.0.02) gegeven, vanaf 18.30 uur tot 20.10 uur.
De lessen “remedial programmering” zijn in de even weken (16-nov, 30-nov en 14-dec) en worden eveneens van 18.30 uur tot 20.10 uur in lokaal E 3.46 gegeven.
Natuurlijk kan je dit allemaal terugvinden op de online rooster van de HvA: http://rooster.hva.nl
Met groet
Iraj
Ik had iets in de trant van dat door JVM, code platform onafhankelijk kan draaienquote:Op woensdag 2 november 2011 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Wat een kuttentamen.
Wat hadden jullie bij die vraag over JVM?
Ik had gewoon "Daarin worden de applicaties gedraaid. En kun je deze hiermee draaien op ieder besturingssysteem."
Dat is letterlijk wat hier in de eerste zin staat : http://nl.wikipedia.org/wiki/Java_Virtual_Machine
Dus ik heb goede hoop.
Kuttentamen inderdaad, denk dat ik een 5 hebquote:Op woensdag 2 november 2011 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Wat een kuttentamen.
Wat hadden jullie bij die vraag over JVM?
Ik had gewoon "Daarin worden de applicaties gedraaid. En kun je deze hiermee draaien op ieder besturingssysteem."
Dat is letterlijk wat hier in de eerste zin staat : http://nl.wikipedia.org/wiki/Java_Virtual_Machine
Dus ik heb goede hoop.
En ik zat ook nog met die vraag over wat een .class bestand is. Ik had Source Code aangekruist. Alleen die is dus fout: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_class_file
Jij bent positiefquote:Op woensdag 2 november 2011 20:31 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Kuttentamen inderdaad, denk dat ik een 5 heb.
Je kreeg ook nog 3 gratis punten vandaarquote:Op woensdag 2 november 2011 20:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jij bent positief
Ik had de vragen geteld waarvan ik 100% wist dat ze goed waren, ik zat dan op een 7
int,byte,long maar ben short vergetenquote:Op woensdag 2 november 2011 23:32 schreef Gemaskerde het volgende:
Welke integers hadden jullie ingevuld?
quote:Op woensdag 2 november 2011 23:33 schreef LightLuke het volgende:
[..]
int,byte,long maar ben short vergeten
YEAH BUDDY!quote:Op woensdag 2 november 2011 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
Inderdaad int,byte,long en short.
Die van dat switch-statement had ik ook fout. Dat die case 0 geen break had. Ik dacht dat hij door zou gaan naar de default.
Ik wou hetzelfde zeggenquote:Op donderdag 3 november 2011 10:35 schreef LightLuke het volgende:
Worden hard gerickrolled hier in tuschinski
De vijf beste groepen mochten hun MME presenteren en introductie project Outfit4You.quote:
Ik begrijp geen woord van wat je zei, maar het zal vast goed zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:04 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
De vijf beste groepen mochten hun MME presenteren en introductie project Outfit4You.
Euh, de vijf genomineerde groepen mochten hun resultaat van het vorige project laten zien en daarna is het nieuwe project geintroduceerd. Zo duidelijk?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik begrijp geen woord van wat je zei, maar het zal vast goed zijn.
Geen idee.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:51 schreef Robbiee het volgende:
Iemand een idee waar / wanneer de PP cijfers online komen te staan?
Intranet, zodra deze bekend zijn merk je het wel.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:51 schreef Robbiee het volgende:
Iemand een idee waar / wanneer de PP cijfers online komen te staan?
Waar vind je ze?quote:Op zondag 6 november 2011 16:45 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Geen idee.
Cijfers voor Nederlands staan online.
BSK Nederlands inschrijven en daar in zoeken bij je groep m.b.v je studentnr.quote:
Thanks! heb een 7quote:Op zondag 6 november 2011 19:20 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
BSK Nederlands inschrijven en daar in zoeken bij je groep m.b.v je studentnr.
Bij 5,5+quote:Op zondag 6 november 2011 20:42 schreef Kuikenkip het volgende:
Dank voor de tip!
Ik heb een 7 gehaald.
Bij welke cijfer krijg je vrijstelling?
Ik had zelfs een 4 voor nederlands :/ echt een heel andere manier van toetsen dan ik gewend ben. Daarnaast de hele tijd dat gepraat en deur open deur dicht is rete irritant. Voor wiskunde moet ik ook alle modules over doen. Kan geen kwaad denk ikquote:Op maandag 7 november 2011 15:40 schreef Gemaskerde het volgende:
Teringopleiding, heb er echt geen zin meer in.
Op technotoets en MME na heb ik helemaal niks gehaald.
Engels net niet essay mogen maken
Nederlands een 5
PP een 5
Wiskunde 5 modules volgen
Waarom doe ik uberhaupt nog moeite, ik haal vrijwel niks![]()
Ik hoor niet thuis op HBO.
Mwah Wiskunde vindt ik ook niet erg, NL en engels wat minder maar PP is gewoon ronduit klote. Tiefusvak, ondanks ik alle practica had gehaald kan ik nu weer allemaal van die kutopdrachten makenquote:Op maandag 7 november 2011 15:55 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Ik had zelfs een 4 voor nederlands :/ echt een heel andere manier van toetsen dan ik gewend ben. Daarnaast de hele tijd dat gepraat en deur open deur dicht is rete irritant. Voor wiskunde moet ik ook alle modules over doen. Kan geen kwaad denk ik
Geen zorgen. Het zijn alleen diagnostische toetsen.quote:Op maandag 7 november 2011 15:40 schreef Gemaskerde het volgende:
Nederlands een 5
PP een 5
Balenquote:Op maandag 7 november 2011 16:50 schreef Juicyhil het volgende:
Pfff, Professionele Vaardigheden niet gehaald. Ik moest een reflectieverslag over time management schrijven. Ik heb een 4. De helft van de klas is heeft een 5 of minder daarvoor.
Ik kan je best helpen met Engels en Nederlands als je dat wilt. Wiskunde bak ik helaas zelf niks van.quote:Op maandag 7 november 2011 15:40 schreef Gemaskerde het volgende:
Nederlands een 5
PP een 5
Hey, dat is erg aardig van je!quote:Op maandag 7 november 2011 21:19 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik kan je best helpen met Engels en Nederlands als je dat wilt. Wiskunde bak ik helaas zelf niks van.
Ik hoor het wel. Maak je niet druk om die toetsen, die mag je vaker herkansen.quote:Op maandag 7 november 2011 22:04 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Hey, dat is erg aardig van je!Nice!
Als ik hulp nodig heb zal ik het je laten horen, thanks
Wat had jij trouwens voor PP?
Ja, als je het tentamen niet hebt gehaald moet je naar de remedial toe en vijf practica maken, voordat je nog eens een tentamen mag maken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:30 schreef mike3009 het volgende:
Wat ik me afvraag...
Als je voor die PP toets een onvoldoende hebt, moet je dan evengoed naar die Remedial toe?
Of is die alleen voor practica?
Top!quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zet jullie even bij de centrale topics!
*schop*
Thanks!quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zet jullie even bij de centrale topics!
*schop*
Project OUTFIT4YOU.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey hallo wat een enorm kuttopic.
Vind het wel krom dat als je de vorige practica wel hebt gemaakt en alleen voor het tentamen faalt alweer 5 practicum's EN een (her)tentamen moet maken..quote:Six weeks (week 2 … 7)
Two hours “Practicum”
Theory only on request
Failed PP theory exam -> make all assignments
Failed PP “practicum” -> make assignment 4 and 5
Recommendation: make all assignments
Attendance will be monitored
Theory exam will be in week 9!
Ik sluit me hier bij aanquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:35 schreef November5th het volgende:
Copypasta van PP rem slide:
[..]
Vind het wel krom dat als je de vorige practica wel hebt gemaakt en alleen voor het tentamen faalt alweer 5 practicum's EN een (her)tentamen moet maken..
quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:43 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan![]()
Ik kan prima die opdrachten maken maar als je van die theorie vragen gaat stellen zak ik gewoon hard(Ja ik moet alles doen
)
Dat had ik toch gemeld hier? Dat was de reden waarom ik helemaal para werd. Door deze regel is het eigenlijk hetzeflde als gewoon heel blok 1 niet naar PP gaan, want dan had je eveneens een onvoldoende en kon je ook 5 practica maken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:35 schreef November5th het volgende:
Copypasta van PP rem slide:
[..]
Vind het wel krom dat als je de vorige practica wel hebt gemaakt en alleen voor het tentamen faalt alweer 5 practicum's EN een (her)tentamen moet maken..
Valt me reuze meequote:Op dinsdag 8 november 2011 19:58 schreef Gemaskerde het volgende:
Tevens 200 van de 600 studenten hebben PP niet gehaald.
Inderdaad, 66% heeft het gehaald. Volgend de docenten was dit gemiddeld 20%.quote:
5,5 of hoger. Uitslag kon je direct na afloop zien. Cijfer terugzien kan, denk ik, niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:37 schreef Precizionist het volgende:
Wat moest je eigenlijk halen voor de technotoets of kan je ergens de uitslag zien??
Ik had een 55,56/100 dus dat is dan genoeg?quote:Op woensdag 9 november 2011 00:39 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
5,5 of hoger. Uitslag kon je direct na afloop zien. Cijfer terugzien kan, denk ik, niet.
Dat is gewoon een voldoende. Ik had een 5,8 en was een voldoende. Ik had het nog gagevraagd bij de docenten.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:40 schreef Precizionist het volgende:
[..]
Ik had een 55,56/100 dus dat is dan genoeg?
Edit: Hoe weet je dit eigenlijk?? Kan je dat ergens zien??
Nice, harstikke bedankt !quote:Op woensdag 9 november 2011 00:42 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een voldoende. Ik had een 5,8 en was een voldoende. Ik had het nog gagevraagd bij de docenten.
Er zijn ook aardig wat dingen waar behoorlijk laks mee omgegaan wordt op Informatica. Zie het regelmatig gebeuren dat docenten amper weten welke klas ze voor de klas hebben staan en wat ze als leerstof gaan gebruikenquote:Op donderdag 10 november 2011 01:06 schreef Juicyhil het volgende:
Godsamme he. Net de cijfers van DB binnen. Staat die van mij er niet op. Ik had toen mijn collegepas vergeten mee te nemen met het tentamen. Maar volgens de examinator het allemaal goed komen als ik de docent maar goe op zou schrijven en mijn naam. Dat had ik gedaan. Maar dus een antwoord op die mail gestuurd met alsnog mijn naam en studentnummer. Krij ik een mailtje terug dat ik me maandag ‘kenbaar moet maken‘. Wat is het voor fucking moeite om met mijn naam even op de handtekeninglijst (waarop mijn nummer staat) en dat direct te corrigeren? Zitten we bij de fucking Belastingdienst ofzo?
Dit is echt de zoveelste keer dat ik me erger aan die school. Zit er serieus aan te denken volgend jaar maar naar en andere school te gaan.
Congrats, mate.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:43 schreef Juicyhil het volgende:
Oh ze heeft dus net het cijfer aangepast voor me. Ik heb nu een 7,6
Gelukkig is dat bij deeltijd iets minder. Zoveel groepen zijn er dan niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:41 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Er zijn ook aardig wat dingen waar behoorlijk laks mee omgegaan wordt op Informatica. Zie het regelmatig gebeuren dat docenten amper weten welke klas ze voor de klas hebben staan en wat ze als leerstof gaan gebruiken
Thanks!quote:[..]
Congrats, mate.
Wannneer je PP weer niet haalt, krijg je toch een BAS? Dat zeggen ze ook in die mail waarin ze die remedial lessen aankondigen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:56 schreef Gemaskerde het volgende:
Stel je haalt het nu weer niet, dan mag je volgend blok weer 5 practica maken.
Klopt, woensdag gevraagt aan mijn PP-docent. Als je het nu in het tweede blok weer niet haalt ben je bij wijze van spreken al gefaald. Er is namelijk geen remedial op de remedial.quote:Op zondag 13 november 2011 17:04 schreef linksan het volgende:
[..]
Wannneer je PP weer niet haalt, krijg je toch een BAS? Dat zeggen ze ook in die mail waarin ze die remedial lessen aankondigen.
ITIL?quote:Op zondag 13 november 2011 20:26 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb nou iedere twee weken ITIL. Wat een saaie bedoening zeg
ITIL is idd zwaar saaiquote:Op zondag 13 november 2011 20:26 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb nou iedere twee weken ITIL. Wat een saaie bedoening zeg
Aan duidelijke uitleg ontbreek het hem volgens mij inderdaad daar.quote:Op maandag 14 november 2011 15:59 schreef Kuikenkip het volgende:
Ligt het aan mij, of leer je niks op school? Wij moeten dus (SE) een applicatie maken (kassasysteem) zonder uitleg? We kregen vandaag een of ander vage workshop waar het een en ander snel werd uitgelegd alsof je een genie was die alles in 1 keer begrijpt.
![]()
Nee hoor, de school moet er zelfs van uit gaan dat niemand nog iets weet. Dit heb ik een keer besproken met Frans Dugour en mijn PP docent.quote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aan duidelijke uitleg ontbreek het hem volgens mij inderdaad daar.
Maar bij deze opleiding mag school er denk ik toch wel vanuit gaan dat je de MBO-opleidingen hebt gevolgd en derhalve al op de hoogte bent van de meeste zaken.
Dan ben ik benieuwd waarom ik een heel dossier moest maken over wat ik allemaal weet voor toelating. Inclusief CV en bewijs van mijn projecten.quote:Op maandag 14 november 2011 16:29 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Nee hoor, de school moet er zelfs van uit gaan dat niemand nog iets weet. Dit heb ik een keer besproken met Frans Dugour en mijn PP docent.
Jij doet toch ook deeltijd / duaal?quote:Op maandag 14 november 2011 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd waarom ik een heel dossier moest maken over wat ik allemaal weet voor toelating. Inclusief CV en bewijs van mijn projecten.
Het verschilt ook met duaal.quote:Op maandag 14 november 2011 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd waarom ik een heel dossier moest maken over wat ik allemaal weet voor toelating. Inclusief CV en bewijs van mijn projecten.
Deeltijd ja.quote:Op maandag 14 november 2011 18:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jij doet toch ook deeltijd / duaal?
Daar gaan ze uit van werkervaring/vooropleiding
Bij de voltijd versie kunnen ze dat niet omdat die vers van de havo afgedumpt worden voor een groot deel.
System.out.println("Hello World");quote:Op maandag 14 november 2011 19:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Deeltijd ja.
Misschien heeft dat er iets mee te maken ja. Maar bij mij zitten er ook genoeg mensen die niet meer kunnen dan Hello World.
Gefeliciteerd man, kan jij het gewoon inzien in SIS ofzo? Bij mij staat er nog niks.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | int a = 1; int b = 2; System.out.println("a\tb\tpow(a, b)"); for (a = 1; a < 6; a++) { { System.out.println("1\t2\t" + Math.pow(a, b)); } b++; |
Vanaf morgen hebben ik dat ook weerquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:55 schreef linksan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man, kan jij het gewoon inzien in SIS ofzo? Bij mij staat er nog niks.
Ik weet niet of er hier nog iemand is die de remedial aan het doen is, maar ik loop bij opdracht 1 al vast. Ik moet het volgende doen:
Write a program that displays the following table
a b pow(a, b)
1 2 1
2 3 8
3 4 81
4 5 1024
5 6 15625
Het moet van de docent in een for loop gezet worden. Ik heb al het 1 en ander geprobeerd, maar het laatste stuk lukt niet. Dit is m'n code, en de uitkomst.
[ code verwijderd ]
a b pow(a, b)
1 2 1.0
1 2 8.0
1 2 81.0
1 2 1024.0
1 2 15625.0
Ik weet nu dus niet hoe ik de println aan moet passen zodat er niet de hele tijd 1 onder a staat en 2 onder b. Kan iemand me een beetje op weg helpen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | for (a = 1; a < 6; a++) { { b=1; b = b + a; System.out.println(+a+"\t" +b+ "\t" + (int)Math.pow(a, b)); } } |
Rond 10.10?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:30 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik heb ook PP rem, dus vanaf morgen zal ik hier klagen en vragen.
Dankje. Ik was ook bezig met (a + "\t" + b etc., maar kreeg steeds een foutmelding. Ik heb geen idee meer wat ik dan fout deed. Bedankt in ieder geval, werkt prima zo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:22 schreef RideTheComet het volgende:
Wow ik ben zo lang niet meer op Fok! geweest dat ik mijn gebruikersnaam niet eens meer wist![]()
2e jaars TI studente meldt zich! Niet in Amsterdam though.
@ linksan: Vrij logisch dat hij steeds een 1 en een 2 print aangezien je dit in je for-loop hebt staan:
System.out.println("1\t2\t" + Math.pow(a, b));
Je kan er beter zoiets van maken, is ook meteen meer OO-verantwoord (+ een typecastje om het er exact zo uit te laten zien zoals gevraagd wordt):
for (a = 1; a < 6; a++) {
{
System.out.println(a + "\t" + b + "\t" + (int)Math.pow(a, b));
b++;
}
Nee helaas. Ik begin 08.30quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:32 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Rond 10.10?
Dan zit ik morgen bij jou in de klas, spannend!
Ik had de mijne bijna precies hetzelfde gemaakt en wilde hem laten aftekenen. Nu moet ik van die leraar de built-in methode Math.pow() zelf opnieuw gaan maken en die gebruiken om te werken met machten... Ik heb geen idee hoe dit moet. Ik weet 0,0 van Java.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:00 schreef linksan het volgende:
[..]
Dankje. Ik was ook bezig met (a + "\t" + b etc., maar kreeg steeds een foutmelding. Ik heb geen idee meer wat ik dan fout deed. Bedankt in ieder geval, werkt prima zo.
Me java is ietwat roestig, maar in pseudocode kan je iets doen ala:quote:Op donderdag 17 november 2011 10:25 schreef Precizionist het volgende:
Ik denk iets van een public void Machten() aanmaken en daarin wiskunde shit ofzo?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | public float machten(float x, int n) { bool isNegatief = false; if(n == 0) return 1; // Macht 0 is altijd 1 if (n < 0) // negatieve macht { n = -n; // Maak positief isNegatief = true; } float temp = 1; for(int i = 0; i < n; i++) { temp = temp * x; } if(isNegatief) temp = 1 / temp; // Maak er een breuk van return temp; } |
Thank you loads!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 10:59 schreef CrashO het volgende:
[..]
Me java is ietwat roestig, maar in pseudocode kan je iets doen ala:
[ code verwijderd ]
*bovenstaand voorbeeld zou soort van moeten werken![]()
quote:Op maandag 21 november 2011 12:14 schreef obsama het volgende:
Bedrijfskundige Informatica Windesheim hier, nog andere Informatica studenten van het Windesheim hier ?
quote:HBO (Technische) Informatica - Tentamentijd! - HVA #3
Zijn ze afgestapt van dat bootcamp principe dan?:')quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:42 schreef Gemaskerde het volgende:
Wiskunde dat voor geen kut lukt, omdat ik het in korte tijd weer vergeet
Is nog steeds zo maar dan 2 uur wiskunde op woensdag. Het feit dat het met maple gedaan wordt, maakt het er ook niet makkelijker op. Wilt nog steeds niet de annotatiemode(?) openen bij mij. Nogal onhandig aangezien dan meteen heel mijn browser vastloopt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:53 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zijn ze afgestapt van dat bootcamp principe dan?:')
Vond ik juist vreselijk, maar veel klasgenoten met blup geheugen ideaal![]()
(*2 jaar geleden was het iig nog zo dat je iedere donderdag 4 uur achterelkaar wiskunde kreeg, 2x 2uur van een module. Dan na 2 lessen, in de 3e week het tentamen ervan. Dus je hoefde maar steeds 1 stukje te leren (waren like, 13 modules ofzo), en kon dan direct toetsen.)
B, jij?quote:Op woensdag 23 november 2011 01:15 schreef Baghdaddy het volgende:
Welke module heb je toets van morgen, Gemaskerde?
quote:Opdracht 2: (Summing the digits in an integer)
Write a method that computes the sum of the digits in an integer. Use the following
method header:
public static int sumDigits(long n)
For Example, sumDigits(234) returns 9 (2+3+4).
Hint: Use the % operator to extract digits, and the / operator to remove the extracted
digit. For instance, to extract 4 from 234,use 234 % 10 (=4). To remove 4 from 234,
use 234/10(=23). Use a loop to repeatedly extract and remove the digit until all the
digits are extracted.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | int nummer = 123; int som = 0; while(nummer >= 1) { som = som + (nummer % 10); // rechter getal optellen bij je totaal nummer = nummer / 10; // Wordt automagisch afgerond/kapt omdat een INT geen decimalen ondersteunt } // som bevat nu de waarde 6 |
Ik snap opzich wel wat je hier mee bedoeld te zeggen maar heb geen idee hoe je er uberhaupt een functie van moet maken.. Is echt rocket science voor mijquote:Op woensdag 23 november 2011 11:57 schreef CrashO het volgende:
Staat toch gewoon duidelijk wat ze willen? Met voorbeeld er zelfs bij![]()
Ze willen dat iedere getal van een nummer, opgeteld wordt.
dus als je hebt het getal 123, moet je code dat uitvoeren als 1 + 2 + 3 = 6
% is modulo (dus de rest, na een deling), dus als je doet 27 % 10
deel je eigenlijk 27 door 10, dat antwoord is 2, rest 7. dus 27 % 10 geeft 7.
als je dat dus gebruikt kan je steeds het meest rechter getal isoleren. Door daarna te delen door 10, haal je dat getal weg uit je bronvariable. (want modulo geeft je het antwoord, maar laat de waarde die je modulo'd gewoon hetzelfde)
dus om bijv 123 in code op te laten tellen kan je iets doen ala: (pseudocode, dus zal vast wat kleine syntax foutjes in zitten)
[ code verwijderd ]
Hier moet je het wel mee redden toch?. zelf een functie ervan maken enzo![]()
Hallo,quote:Op woensdag 23 november 2011 12:42 schreef CrashO het volgende:
Zet er
public static int sumDigits(int nummer) {
boven en verwijder int nummer = 123;
, en plaats onderin
return nummer;
}
Dang , klein beetje opletten mag wel tijdens de les hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Kuikenkip op 23-11-2011 15:39:59 ]
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:26 schreef Kuikenkip het volgende:
Een 10/10 voor PP tentamen... En ik moet alle opdrachten bij PP Rem gaan maken, omdat ik practicum 2 van vorige blok vergeten had in te leveren.
Ladies & gentlemen...Dan hoef je alleen opdr. 4 en 5 te maken hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Serious?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dan hoef je alleen opdr. 4 en 5 te maken hoor
Same here.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:27 schreef Baghdaddy het volgende:
Wiskunde gehaald? Ik had een 6/10, helaas net een te kort.
Euh. Bij de docent hier wordt wel gezegd dat hij het sterk aanraad om allemaal te doen maar verplicht is het niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:03 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Serious?![]()
Twee mensen zeiden dat de leraar zei dat het niet klopte wat in het pdf stond.
Dat is onzin, de leraren hebben het nog gezegd en op de PDF staat het, dus je mag er van uit gaan dat het klopt.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:03 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Serious?![]()
Twee mensen zeiden dat de leraar zei dat het niet klopte wat in het pdf stond.
Is het nu de bedoeling om naast de main class nog een class aan te maken (sumDigits)?quote:Write a method that computes the sum of the digits in an integer. Use the following
method header:
public static int sumDigits(long n)
For Example, sumDigits(234) returns 9 (2+3+4).
Hint: Use the % operator to extract digits, and the / operator to remove the extracted
digit. For instance, to extract 4 from 234,use 234 % 10 (=4). To remove 4 from 234,
use 234/10(=23). Use a loop to repeatedly extract and remove the digit until all the
digits are extracted.
Wie wilt mij helpen? Bedankt!quote:while (temp > 0) {
sum += temp % 10;
temp = temp / 10;
}
return sum;
}
Wil je best de code sturen van deze opdracht, heb dit van de week ook al gemaakt voor een van je studiegenoten die er niet veel van snapt maar je moet wel wat variable namen etc hernoemen anders lijkt het allemaal op elkaarquote:Op donderdag 24 november 2011 22:22 schreef mike3009 het volgende:
Ik ben al 1,5 uur mn hersens aan het kraken op PP-REM 2, en met wat hierboven staat kom ik niet verder...
[..]
Is het nu de bedoeling om naast de main class nog een class aan te maken (sumDigits)?
Of kan alles zo in de main class, op magische wijze?
Ik heb echt extra bijles nodig in deze ellende....
Het modulo gebeuren snap ik wel:
[..]
Wie wilt mij helpen? Bedankt!
Ze zeggen dat je de code in een method moet plaatsen. Wat jij zegt klopt eigenlijk niet:quote:Op donderdag 24 november 2011 22:22 schreef mike3009 het volgende:
Ik ben al 1,5 uur mn hersens aan het kraken op PP-REM 2, en met wat hierboven staat kom ik niet verder...
[..]
Is het nu de bedoeling om naast de main class nog een class aan te maken (sumDigits)?
[..]
Wie wilt mij helpen? Bedankt!
1 2 3 | void EenMethodVoorbeeld() { } |
1 2 3 4 5 | int getalGedeeldDoorTwee(int getal) { return (getal / 2); } |
1 | System.out.println(getalGedeeldDoorTwee(4)); |
1 2 3 4 5 | public static int sumDigits(long n) { //hier je code. } |
1 | sumDigits(123); |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is namelijk het enige onderdeel dat ik vorige week bij het tentamen van module B heb fout gedaan en echter ook het enige onderdeel waarover geen uitleg staat op de VLO. Onder deze term kan ik verder ook niks op google vinden.
Helaas plannen ze de herkansing gewoon deze week woensdag zonder enige vorm van nog een lesje tussendoor en ook nog eens niet eens twee dagen van te voren melden over de herkansing, waardoor ik vrijwel geen tijd heb (morgen tot 6 uur les, na vroeg beginnen) om er voor te leren, behalve vanavond even en woensdag tussendoor
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
Het is inderdaad het vinden van bijv. X. Staat ook altijd bovenaan die opdrachten van die afbeelding van die post vermeld om welke letter het gaat.quote:Op maandag 28 november 2011 21:57 schreef CrashO het volgende:
elimineren van variable?, whut, nog nooit van gehoort behalve bij stelsels
Bedoelen ze niet gewoon het vinden van x?
dus Ax = B wordt dan x = B/A
Heb je niet 1 of 2 voorbeeld vraagjes incl antwoord? Want heb nu geen idee wat ze willen weten
Als ik zo de resultatenlijst heeft 2/3 het niet gehaald. Ook van meerdere gehoord dan ze 6 v.d. 10 hadden.quote:Op maandag 28 november 2011 21:58 schreef mike3009 het volgende:
Ik moet woensdag aan module B beginnen, zal mij benieuwen.. Als ik dit zo zie dan wordt het een zware kluif
Dit snap ik opzich wel, maar is dit niet heel iets anders dan met die letters?quote:Op maandag 28 november 2011 22:18 schreef CrashO het volgende:
Vergelijkingen oplossen is best simpel als je het eenmaal doorhebt. Basisregels zijn inprincipe dat je mag doen wat je wilt, zólang je aan beide kanten van de vergelijking hetzelfde doet. (en je mag niet delen door 0).
Klein voorbeeldje:
x + 4 = 6
dan ga je 4 weg proberen te krijgen aan de linker zijde, dit kan door -4 te doen. Maar doet dit aan beide kanten.
dus
x + 4 - 4 = 6 - 4
dan krijg je: x = 2
Nog een voorbeeldje:
x - 9 = 5 dan gaan we 9 erbij optellen
x -9 + 9 = 5 + 9
x = 14
En dit kan ook met delen, of vermenigvuldigen.
om hier de 5 weg te halen van, ga je delen door 5
geeft gewoon
, dus dan krijgen we:
*ik zal even een paar sommetjes uitwerken en zometeen posten*
Deze snap ik, nice nice.quote:Op maandag 28 november 2011 22:25 schreef CrashO het volgende:
Is niet anders
Werkt precies hetzelfde, of het nou cijfers, letters of aardappels zijn![]()
1b:
deel alles door G
G / G = 1, en 2 breuken met dezelfde noemer mag je samenvoegen, dus dan krijg je:
Deze snap ik ook, dankzij jou zie ik het positief in voor de herkansing.quote:Op maandag 28 november 2011 22:42 schreef CrashO het volgende:
1d:
Eerst P links weghalen door hem erbij op te tellen aan beide kanten
Dan Q weghalen door hem weg te delen
Breuk dan weer samenvoegen rechts, omdat noemers hetzelfde zijn:
quote:Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef Gemaskerde het volgende:
Weet iemand waar een duidelijk uitleg staat van elimineren van variabele?
Over dit:Ik kan je het ook op een ander manier uitleggen als je dat wilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is namelijk het enige onderdeel dat ik vorige week bij het tentamen van module B heb fout gedaan en echter ook het enige onderdeel waarover geen uitleg staat op de VLO. Onder deze term kan ik verder ook niks op google vinden.
Helaas plannen ze de herkansing gewoon deze week woensdag zonder enige vorm van nog een lesje tussendoor en ook nog eens niet eens twee dagen van te voren melden over de herkansing, waardoor ik vrijwel geen tijd heb (morgen tot 6 uur les, na vroeg beginnen) om er voor te leren, behalve vanavond even en woensdag tussendoor. Ik heb tijdens de toets module B helaas (domme) fouten gemaakt met vermenigvuldigen met negatieve cijfers.
Het isoleren van variabelen ging mij wel makkelijk af. Deze heb ik geleerd door de de letters in een formule te vervangen met een waarde (bv. A = B/C x D wordt dan 6 = 3 x 2). Ik hoor het wel
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Bij ons in de klas had bijna iedereen code van internet. En de docent wist het. Het ging hem er om dat je wist wat de code deed en het kon uitleggen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:38 schreef LightLuke het volgende:
Best knap dat je beschuldigt wordt van plagiaat doordat iedereen schijnbaar dezelfde code heeft![]()
Leraar over de zeik
Dat kunnen een aantal nietquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:41 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Bij ons in de klas had bijna iedereen code van internet. En de docent wist het. Het ging hem er om dat je wist wat de code deed en het kon uitleggen.
Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:38 schreef LightLuke het volgende:
Best knap dat je beschuldigt wordt van plagiaat doordat iedereen schijnbaar dezelfde code heeft![]()
Leraar over de zeik
Ik heb enkel gegoogled hoe ik die getallen kon extracten, vervolgens zelf helemaal omgeschreven en korter gemaakt, nu blijkt dat mijn code lijkt op die van 6 anderen die exact hetzelfde hebben terwijl ik opdracht 2 al vorige week dinsdag afhadquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.
Veel mensen denken er niet eens bij na om eens een boek te lezen. Het is zo makkelijk, als je je er maar voor inzet.
Ik lees de boeken, nog snap ik er meestal niks vanquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Van sommige mensen weet ik echt niet wat ze op die school te zoeken hebben.
Veel mensen denken er niet eens bij na om eens een boek te lezen. Het is zo makkelijk, als je je er maar voor inzet.
Hartstikke bedankt voor de hulpquote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
Deze iets minder langdradig opgeschreven(snap je hem zo?)
1g:haakjes wegwerken
x (en dus wx) naar links halen
y naar rechts halen
alle tekens omklappen zodat x (wx) negatief wordt, en de rest trouwens ook.
w naar rechts halen, door alles erdoor delen
breuken weer samenvoegen op basis van zelfde noemer
Boel weer op alfabetische volgorde gezet..
Redt je het zo zelf verder?
Ik snap de gehele som (en alle andere sommen die jij hebt voorgedaan), behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?quote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
y naar rechts halen
Thanks, mate. Denk echter dat het nu wel moet lukken met de hulp van CrachO. Als het dan nog niet lukt, moet het wel een teken zijn dat ik hier niet thuis hoorquote:Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik kan je het ook op een ander manier uitleggen als je dat wil. Ik heb tijdens de toets module B helaas (domme) fouten gemaakt met vermenigvuldigen met negatieve cijfers.
Het isoleren van variabelen ging mij wel makkelijk af. Deze heb ik geleerd door de de letters in een formule te vervangen met een waarde (bv. A = B/C x D wordt dan 6 = 3 x 2). Ik hoor het wel
Zie uitleg ernaastquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:57 schreef Gemaskerde het volgende:
behalve regel 5. Waarom wordt -wz, +wz terwijl het niet van kant is veranderd?
Aha duidelijk, om het makkelijker te maken dus.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zie uitleg ernaastOmdat de gehele som negatief is, zet ik hem om naar positief (werkt makkelijker)
We hadden namelijk![]()
En we willen dat -wz positief wordt, om -wz positief te maken moet je vermenigvuldigen met -1 want negatief * negatief = positief. Bijv -5 * -1 wordt +5
En omdat wat je aan de ene kant doet, ook aan de andere moet krijg je dus:![]()
't hoeft niet, je kan ook gewoon met alles in de - verdergaan, maar dan zal je de boel op een andere manier positief moeten maken.
Voorbeeldje als we verder werken terwijl alles negatief is:![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfde antwoord als op die andere manier, alleen kan je imo hier sneller fouten maken met al die minnetjes die elkaar opheffen. Kwestie van je eigen voorkeur![]()
En nog een 3e manier, nu laten we de - zo lang mogelijk staan bij x:![]()
![]()
die -1 is dus de min die bij x vandaan komt, want -x is -1x
Zoals je ziet, het maakt niet uit hoe je het doet, kies gewoon wat je het makkelijkste vindt werken.![]()
Als je hebt:quote:Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Gemaskerde het volgende:
Module B wederom niet gehaald. Weer een 6, zelfde stuk dat ik fout had als vorige keer. Dat terwijl ik er dit keer op geoefend had maar raakte in de war, omdat alle letters links stonden.
Nja ik wist het toen echt even niet meer, al die sommen die er nogal rommelig uitzagen e.d.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als je hebt:
A+B+3C+5E = 4B - 7X
mag je er gewoon direct
4B - 7X = A+B+3C+5E van maken eh![]()
Dan kan je het daarna op de normale manier oplossen
Oeps, alles verkeerd omquote:Op donderdag 1 december 2011 19:37 schreef CrashO het volgende:
Euh, kijk nog eens na wat je gepost hebt? Is allicht iets fout gegaan bij de uitleg die je ernaast hebt gezet ofzo?Want bij bijv:
kan ik geen a vrijmaken hoor
Waarom kun je bij stap 6 niet gewoon de w's wegstrepen? Dus z+y/w?quote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef CrashO het volgende:
y naar rechts halen
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:04 schreef BeyondTheGreen het volgende:
E: Ah, laat maar, het mag alleen als er wy stond.
Informatica is databases, schrijven van (desktop) software met hogere programmeertalen zoals Java, C# en soms wat c++, werken met software in het algemeen, etc.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:23 schreef PixieDot het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen technische informatica en informatica? Technisch is meer hardware gericht toch?
Jup.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:45 schreef Juicyhil het volgende:
Stil hier zeg.
Tentamens staan alweer bijna voor de deur
ik jaquote:Op woensdag 14 december 2011 11:49 schreef Gemaskerde het volgende:
Iemand nu toevallig ook in de aula?
Ook een 10 ?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Ahahaha moeten jullie eens raden wat ik voor module A van wiskunde heb gehaald vandaag.
Nope, een 5.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:18 schreef November5th het volgende:
10 voor module B
[..]
Ook een 10 ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | public static void main(String[] args) { // Herkansing PP - opdracht 4 (14-12-2011) int ArrayShifting[] = new int[6]; ArrayShifting [0] = 100; ArrayShifting [1] = 200; ArrayShifting [2] = 300; ArrayShifting [3] = 400; ArrayShifting [4] = 500; ArrayShifting [5] = 600; for (int i=0; i<6; i++) { System.out.println(ArrayShifting[i]); } } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | import java.lang.reflect.Array; public class Shift { public Shift() { int ArrayShifting[] = new int[6]; ArrayShifting [0] = 100; ArrayShifting [1] = 200; ArrayShifting [2] = 300; ArrayShifting [3] = 400; ArrayShifting [4] = 500; ArrayShifting [5] = 600; for (int i=0; i<6; i++) { System.out.println(ArrayShifting[i]); } System.out.println("Nu alles schuiven"); shiftRight(ArrayShifting); } public static void shiftRight(int [] list) { int temp = list[Array.getLength(list) - 1]; // backupje maken van de laatste waarde // nu beginnen met schuiven for(int i = Array.getLength(list) - 1; i > 0; i--) { list[i] = list[i - 1]; } // nu de laatste waarde op plekje 0 zetten list[0] = temp; for (int i=0; i<Array.getLength(list); i++) { System.out.println(list[i]); } } } |
Hmm ik krijg hierbij een paar errors (even een PrtSc van gemaakt)quote:Op maandag 19 december 2011 22:44 schreef CrashO het volgende:
Zoiets?![]()
[ code verwijderd ]
Vind het alleen raar dat die method een void return type moet hebben. die array weer teruggeven lijkt me logischer. (hoe moet je hem zo ooit weer terug kunnen krijgen)![]()
Maargoed, heb er om die reden dus dat loopje ingezet met die print
oeh, die had ik er inderdaad uitgelatenquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:44 schreef CrashO het volgende:
Ja, omdat je de import weglaat![]()
Zet import java.lang.reflect.Array; bovenin, anders kan je Array.getLenght niet gebruiken
Hoewel ik de 1e 15 regels van je file niet zie is dat het denk ik. Want dan kan hij "Array." niet vinden ja.. Dus staat die import er?
O yeah, hij doet hetquote:Op dinsdag 20 december 2011 23:34 schreef CrashO het volgende:
Wazig![]()
Heb hem hier gewoon werkend lopen op BlueJ (Heb momenteel niks anders)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan krijg je zulke taferelen op school, iedereen maakt zijn eigen Wi-Fi netwerk aanquote:
Je zit nu bij wiskunde?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dan krijg je zulke taferelen op school, iedereen maakt zijn eigen Wi-Fi netwerk aan
[ afbeelding ]
Nee, ik heb PP opdr. 4 afgetekend en ben vervolgens naar huis gegaan. Is inderdaad zinloos.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Je zit nu bij wiskunde?
Ben maar gewoon naar huis gegaan na PP-rem. Zie het nut er niet echt van in om 3,5 uur wiskunde te volgen zonder internet. Dan is het net een soort middelbare school maar dan i.p.v. in schriften schrijven, met word
Leuk onze opdrachtgever is ook de beheerder van dat clusterquote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef November5th het volgende:
HvA's Vmware cluster ligt er ook uit, dus we kunnen niet bij onze team servers ( SNE outfit4you) en moeten het morgen opleveren. Kansloos dit.
Een 10? Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 22 december 2011 18:29 schreef November5th het volgende:
Yoo, bradars. Alles cool? swa jeweet toch. 10 voor Outfit.
Shoutout naar Dj Khaled want we the best.
Idd.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:29 schreef Gemaskerde het volgende:
wou dat die studie nooit meer begon
Klopt volgens mij, als je het niet over de BSK vakken hebt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 22:09 schreef Kuikenkip het volgende:
Stel dat ik een tentamen niet haal. En de herkansing daarvan ook niet.. Dan kan ik mijn propedeuse niet meer halen toch?
Volgend jaar pas weer.quote:Op zaterdag 31 december 2011 22:09 schreef Kuikenkip het volgende:
Stel dat ik een tentamen niet haal. En de herkansing daarvan ook niet.. Dan kan ik mijn propedeuse niet meer halen toch?
Hoever ben je met PP Rem 5? Ik heb wat hulp nodigquote:Op zondag 1 januari 2012 22:15 schreef Gemaskerde het volgende:
Deze week maar eens aan de slag met het laatste PP-rem practicum.
Snap tot dusverre nog helemaal niks van dat practicum.
Project is gelukkig wel bijna afgesloten.
Alleen nog even reflectie afronden, design document en de beoordelingen.
Hij lijkt een beetje op PP 4 van het vorige blok die klasse veelhoek bleek ontzettend handig voor de klasse kofferslotquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:25 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Hoever ben je met PP Rem 5? Ik heb wat hulp nodig. Ik heb de klasse Cijfer en Letter aangemaakt met daarin de gevraagde opdracht.
Ik heb het uitgesteld, geen zin in programmeren, snap er ook niks van..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:25 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Hoever ben je met PP Rem 5? Ik heb wat hulp nodig. Ik heb de klasse Cijfer en Letter aangemaakt met daarin de gevraagde opdracht.
Alsjeblieft.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:35 schreef CrashO het volgende:
Post die opdracht hier dan eens voor de grap?, ben wel benieuwd waar het nu om gaat
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:44 schreef CrashO het volgende:
Ok, ik zal eens kijken of ik hem kan maken. Zit momenteel toch nog tot 01:00 in de trein en heb niks te doen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | public class Letter { private char letter; public Letter() { } public char getLetter() { return letter; } public void setLetter(char letter) { this.letter = letter; } public void volgende() { if(letter == 'Z') { letter = 'A'; } else { int temp = (int) letter; temp++; letter = (char) temp; } } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | public class Cijfer { private int cijfer; public Cijfer() { } public int getCijfer() { return cijfer; } public void setCijfer(int cijfer) { this.cijfer = cijfer; } public void volgende() { if(cijfer == 9) { cijfer = 0; } else { cijfer++; } } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | public class Kofferslot { private Letter[] letters; private Cijfer cijfer; public Kofferslot() { } public Kofferslot(char letter1, char letter2, int cijfer) { letters = new Letter[2]; Letter temp = new Letter(); temp.setLetter(letter1); letters[0] = temp; temp = new Letter(); temp.setLetter(letter2); letters[1] = temp; this.cijfer = new Cijfer(); this.cijfer.setCijfer(cijfer); } public void setCombinatie(char letter1, char letter2, int cijfer) { letters[0].setLetter(letter1); letters[1].setLetter(letter2); this.cijfer.setCijfer(cijfer); } public String volgende() { cijfer.volgende(); if(cijfer.getCijfer() == 0) { letters[1].volgende(); if(letters[1].getLetter() == 'A') { letters[0].volgende(); } } String temp = ""; temp += letters[0].getLetter(); temp += letters[1].getLetter(); temp += cijfer.getCijfer(); return temp; } } |
Je kan bij letter volgende ook gewoon letter++; doenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:23 schreef CrashO het volgende:
Est voila![]()
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Sommige dingen hadden absoluut simpeler gekunt, maarja, gaar klassendiagram die is gegeven laat weinig vrije ruimte over
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | public class Haat { public Haat(char temp) { System.out.println("Ik heb nu: " + temp); temp++; System.out.println("nu hoort hij verhoogd te zijn: " + temp); } } |
quote:Ik heb nu: A
nu hoort hij verhoogd te zijn: B
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | public class Banaan { public static void main(String[] args) { Kofferslot koffer = new Kofferslot('A','A',0); koffer.setCombinatie('A','A',0); System.out.println("De combinatie is nu AA0"); System.out.println("Na het commando volgende is het nu: " + koffer.volgende()); koffer.setCombinatie('B','R',9); System.out.println("De combinatie is nu BR9"); System.out.println("Na het commando volgende is het nu: " + koffer.volgende()); koffer.setCombinatie('D','Z',9); System.out.println("De combinatie is nu DZ9"); System.out.println("Na het commando volgende is het nu: " + koffer.volgende()); koffer.setCombinatie('Z','Z',9); System.out.println("De combinatie is nu ZZ9"); System.out.println("Na het commando volgende is het nu: " + koffer.volgende()); } } |
Echt gewoon een hele nieuwe project, of in package letter?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:50 schreef CrashO het volgende:
De class namen gewoon laten zoals ze zijn in mijn code, niks aan doen.
Maak maar een nieuw "programma" en noem hem "Banaan"
Vervolgens maak je die hele file leeg, en paste je dit erin:
[ code verwijderd ]
Dan zou het moeten werken?![]()
* CrashO heeft alleen blueJ op zijn laptop staan, en daar wordt de hele main niet gebruikt. gewoon klikken en goan.
Ik zal het straks even proberen, net terug van werk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 02:03 schreef CrashO het volgende:
Heul nieuwe project, gewoon alles wegsodemieteren.
Nieuw project "Banaan", main file leegdonderen en die class banaan erin mieteren. Dan die andere classes erbij zetten in eigen files.
't kan ook in package letter. Máár dan moet je om iedere class heen even package letter zetten. (zodat ze elkaar kunnen vinden enzo)
Dat zal uiteraard welkom zijn, hoe meer voorbeelden, hoe beterquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Gemaskerde, ik heb het afgekregen met een teamgenoot. Als je wil stuur ik je het .zip bestand op, dan is het alleen een kwestie van in je Netbeans folder doen en klaar
-edit- net dat stukje code dus geplaatst naquote:Error: Main method not found in class banaan.Banaan, please define the main method as:
public static void main(String[] args)
Java Result: 1
Ik krijg nu geen error meer maar ook geen output.quote:private Letter[] letters;
private Cijfer cijfer;
public Banaan()
{
}
public static void main(String[] args) {
}
...quote:Op zondag 8 januari 2012 22:02 schreef Gemaskerde het volgende:
Irritant dit, heb dus net gedaan wat je had gezegt maar blijf hetzelfde houden, net alsof die class banaan niet de main is.
[..]
-edit- net dat stukje code dus geplaatst na
[..]
Ik krijg nu geen error meer maar ook geen output.
O shit, ik zie nu inderdaad wat ik fout heb gedaan. Vergeten Kofferslot aan te maken, dacht dat het vervangen was voor Banaan. Thanks!quote:Op zondag 8 januari 2012 22:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
...
Hier te downloaden als netbeansproject.
Enigste wat ik gedaan heb is netbeans installeren, nieuw project -> banaan
alles erin plakken, en draaien.
Die is dus foutquote:Op maandag 9 januari 2012 01:01 schreef Baghdaddy het volgende:
Sorry, was niet veel thuis. Hier een ander versie van PP-Rem 5.
1 2 3 4 5 | public int getCijfer(int getal) { getal = cijfer; return getal; } |
Thanks.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:01 schreef Baghdaddy het volgende:
Sorry, was niet veel thuis. Hier een ander versie van PP-Rem 5.
Kan je trouwens vertellen hoe de techno ging morgen? Kan ik me ook eens voorbereiden.
Morgen ook PROF hier.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:33 schreef November5th het volgende:
Heb morgen dat PROF toets ( vergaderen voor een cijfer) en pas donderdag Techno
Ah balen man! Maargoed een voldoende voor je productoplevering is gelukkig al watquote:Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Thanks.
Techno is helaas ook niet goed gegaan, ieder kreeg een individueel cijfer. Ik kreeg een 3 maar eigenlijk vond hij het slechter zei hij maar lager dan een 3 was tegen zijn principes in zei hij. En dat terwijl het niet eens slecht ging o.i.d. Snap het allemaal niet. Hoop voor je dat je die morgen niet hebt (Remco).
Verder ook een hele projectgroep voor ons die het allemaal niet gehaald hadden ( 7 man) en nog 2 andere gozers uit mijn groep die het niet haalde ondanks dat 1 van hen de helft heeft geprogrammeerd. Te belachelijk voor woorden
Productoplevering was een 6je.
Achja nog een herkansing erbij, gezellug hoor.
Enkele dingen ter aanvulling:quote:Op zondag 8 januari 2012 22:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
...
Hier te downloaden als netbeansproject.
Enigste wat ik gedaan heb is netbeans installeren, nieuw project -> banaan
alles erin plakken, en draaien.
1 2 3 | int temp = (int) letter; temp++; letter = (char) temp; |
1 2 3 | Letter temp = new Letter(); temp.setLetter(letter1); letters[0] = temp; |
1 2 | letters[0] = new Letter(); letters[0].setLetter(letter1); |
Input wordt gewaardeerdquote:
Neem aan dat je het nu al hebt gehad?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:49 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ah balen man! Maargoed een voldoende voor je productoplevering is gelukkig al wat. Wat vroegen ze allemaal bij zo'n technogesprek?
Oke best vaag dan. Nee ik heb het gesprek donderdag. Ik doe ITM en wij hebben geen programmeerwerkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:34 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Neem aan dat je het nu al hebt gehad?
Aan ons werd in ieder geval gevraagd om eens het stuk code te laten zien dat je geprogrammeerd hebt en dat uit te leggen. Danwel een code uitleggen als je niks hebt geprogrammeerd. Echt vreemd, ik legde het gewoon goed uit net als die twee andere, een 3?
Vandaag wel een 7 gehad voor combotoets.
Jup.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:06 schreef Scytec het volgende:
Iemand hier die in Februari is gestart? Ben van plan om op 23 Januari te beginnen met Informatica @ HvA. Kroonjuweelgebouw, ik neem aan dat jullie daar nu ook in zitten?
Zou je voor mij iets willen doen? Een printscreentje van je rooster maken en deze uploaden, ben namelijk nogal benieuwd naar de begintijden van de lessen ivm reistijd. Heb vrijdag een afspraak in het Kroonjuweelgebouw. Is het een beetje te doen in daar? Genoeg faciliteiten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Rooster van blok 3 valt nog best mij qua tussenuren. Dit blok was het echt constant elke dag 2 tussenuren. Weliswaar nog steeds vaak laat uit volgend blok maar in ieder geval doordat ik veel les heb, niet nutteloos.
Ik vind het bagger eerlijk gezegd. Kans is ook groot dat ik naar MBO ga dan wel BBL.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:13 schreef Scytec het volgende:
[..]
Zou je voor mij iets willen doen? Een printscreentje van je rooster maken en deze uploaden, ben namelijk nogal benieuwd naar de begintijden van de lessen ivm reistijd. Heb vrijdag een afspraak in het Kroonjuweelgebouw. Is het een beetje te doen in daar? Genoeg faciliteiten?
Thanks voor de info. Moet elke dag uit Nieuwegein komen, dus 10.10 valt reuze mee. What about een kantine? Het ligt zo afgelegen daar, hahahaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik vind het bagger eerlijk gezegd. Kans is ook groot dat ik naar MBO ga dan wel BBL.
Vrijwel altijd als je eens een bespreking met je projectgroep wilt houden is er amper plaats te vinden, omdat het overal druk is. Dan kan je nog naar het F-gebouw, daar heb je met geluk een plaats. Of dan vind je een plaats in het Kroonjuweelgebouw wordt je er na een half uurtje uitgestuurt, want er is gereserveerd, oftewel het is vaak druk in het gebouw.
Printers zijn wel oke als je ze eindelijk snapt.
Vanwaar printscreen? Kan je wel vertellen dat je meestal niet voor 10.10 begint, in ieder geval dat is bij mij zo, hooguit een keertje in de week om half negen. Verder lopen er echt typische ICT'ers rond, op een paar uitzonderingen na.
Zou niet weten wat er verder nog te vertellen is.
Kantine is wel oke, broodjes zijn niet slecht maar wel prijzig omdat het allemaal vers is e.d.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:23 schreef Scytec het volgende:
[..]
Thanks voor de info. Moet elke dag uit Nieuwegein komen, dus 10.10 valt reuze mee. What about een kantine? Het ligt zo afgelegen daar, hahaha
Als ik jou was, zou ik ook even kijken bij andere informatica opleidingen (aan de hogeschool utrecht bijvoorbeeld ofzo).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:23 schreef Scytec het volgende:
[..]
Thanks voor de info. Moet elke dag uit Nieuwegein komen, dus 10.10 valt reuze mee. What about een kantine? Het ligt zo afgelegen daar, hahaha
Thing is dat alleen HvA, en de Haagsche School de informatica februari-instroom aanbieden die te halen zijn met mijn locatie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:51 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik ook even kijken bij andere informatica opleidingen (aan de hogeschool utrecht bijvoorbeeld ofzo).
Op de hva heb ik tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen. Het is een georganiseerde bende. Leraren die niet terugmailen, afspraken die niet nagekomen worden etc.
Hva is de juiste plek om te haten wat je leuk vindt.
Oww okee.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:01 schreef Scytec het volgende:
[..]
Thing is dat alleen HvA, en de Haagsche School de informatica februari-instroom aanbieden die te halen zijn met mijn locatie.
Damn dacht ik de enige was die het zo ervaarde. Vandaag en gister ook zoiets vreemds.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:51 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik ook even kijken bij andere informatica opleidingen (aan de hogeschool utrecht bijvoorbeeld ofzo).
Op de hva heb ik tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen. Het is een georganiseerde bende. Leraren die niet terugmailen, afspraken die niet nagekomen worden etc.
Hva is de juiste plek om te haten wat je leuk vindt.
Nope, wat voor vragen zoal? Hou er uiteraard rekening mee dat zulke mensen alles zo mooi mogelijk proberen te laten lijken betreffende de opleiding.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Scytec het volgende:
Ben benieuwd. Heb een flink vragenlijstje klaarliggen voor mvr. van der Laag. (bekend?)
Vriend, ik vind het überhaupt belachelijk dat ze jullie zulke lage cijfers gaven bij de techno. Bij ons mochten de groepsgenoten mee discussiëren over de cijfer.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:01 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Damn dacht ik de enige was die het zo ervaarde. Vandaag en gister ook zoiets vreemds.
Had drie officieele afspraken (techno, oplevering en combi). Nou was oplevering gewoon optijd, geen probleem dus. Techno liep uit bij de vorige groep. Ruim een half uur later. Opeens i.p.v. 16:50 pas om 17:40 klaar. Nou opzich geen ramp maar wel dat je daarvoor al 4 uur hebt moeten wachten en de docent je vervolgens belachelijk lage cijfers geeft, voor niks heledag gewacht. Vandaag nog beroerder. Half 4 afspraak, maar nee hoor alles weer uitgelopen. Uiteindelijk i.p.v. 16:00 om 17:20 klaar. Nou maakt dat opzich niet zoveel uit allemaal maar als je er dan bijtelt dat de rooster beroerd zijn, totaal niet efficient, lijkt wel alsof ze je op school moeten houden, en een geheel vak dat gewoon helemaal uitvalt een blok lang.
Ga jij gewoon je propedeuse afmaken?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:06 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Vriend, ik vind het überhaupt belachelijk dat ze jullie zulke lage cijfers gaven bij de techno. Bij ons mochten de groepsgenoten mee discussiëren over de cijfer.
Het hangt gewoon van je docent af, als hij aardig is geeft hij hoge cijfer en zoniet, dan gaat hij lage cijfers geven. (immers bij SE)
En inderdaad, wij moesten tot zo ver een winkel applicatie maken. Ik heb gelukkig nog ervaring voordat ik met deze opleiding begon, maar er zijn mensen in mijn team die helemaal niks weten. Het ergste is nog, we krijgen geen eens les meer voor de winkel applicatie (wel andere vakken die er niks mee te maken hebben).
Je moet maar in een team zitten die helemaal niet kan programmeren.. Wat moet je dan doen?
Het grappige was dat ze voor het project zeiden: ''jullie moeten geen trial and error doen, maar het gewoon in een keer goed programmeren.''
Hoe de hell moeten wij het ''goed programmeren'' als wij geen enkel keer met een GUI of database gewerkt hebben en nooit les hebben gekregen daarvoor?!
En ik moest ook een paar lessen aanwezig zijn bij PP remedial, omdat ik 1 practicum niet had ingeleverd... Ze hebben het zo grappig ''remedial'' genoemd, maar je krijgt daar geen eens les man. Ze konden het beter PP extra practicums noemen.
Ik ga het proberen maar ik denk niet dat ik het ga halen.quote:[
Ga jij gewoon je propedeuse afmaken?
Eens trouwens.
Zelfde geldt voor wiskunde, ook een verkapt studieuurtje waarbij je niet eens les krijgt. Nou jongens ga maar leren via VLO roep maar als je vragen hebt. hey goede les man
Dat klopt zeker wetenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:22 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Ik ga het proberen maar ik denk niet dat ik het ga halen.
Is het waar dat je als je je propedeuse behaald hebt, naar de universiteit kan gaan en daar een bepaalde opleiding kan gaan volgen? Ik heb dat eens gehoord moet even kijken of het waar is... En als het waar is ben ik meteen weg.
Als je iets doet wat je leuk vindt, moet je het vooral doen. Welke weg je ook neemt. Ik ken iemand die zijn havo heeft afgerond en op een MBO school zit. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:24 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dat klopt zeker weten
Bekende Hbo- Uni weg.
Wil je serieus uni gaan doen?
Haha, ik wil juist omlaag, Mbo.
Hbo is mij te moeilijk man.
Uiteraard niet te snel opgeven, heeft ook gewoon meer te maken met dat ik niet echt zin meer heb om te leren. Het niveau is voor mij te hoog gegrepen, kijk maar eens naar vakken als PP en UML. Ik snap er geen reet van, naast Sout[tab] e.d. Wiskunde heb ik tot nu toe voor alles herkansing moeten doen. Ik ben ook gewoon te lui geworden om nog te leren terwijl ik wel graag dat papiertje haal.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:28 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Als je iets doet wat je leuk vindt, moet je het vooral doen. Welke weg je ook neemt. Ik ken iemand die zijn havo heeft afgerond en op een MBO school zit. Niks mis mee.
Maar je moet het niet snel gaan opgeven hier hé?
En ik weet niet zeker of ik naar de uni wil maar ik ken 2 personen die op de VU informatica doen en hun krijgen interessante dingen die ik ook graag wil leren.
Je kan beter de vier jaar eerst op HBO afronden en daarna nog één jaar een Master volgenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:22 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Ik ga het proberen maar ik denk niet dat ik het ga halen.
Is het waar dat je als je je propedeuse behaald hebt, naar de universiteit kan gaan en daar een bepaalde opleiding kan gaan volgen? Ik heb dat eens gehoord moet even kijken of het waar is... En als het waar is ben ik meteen weg.
Én ITM (zowel de UvA en VU).quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:29 schreef Chriskrass het volgende:
@hierboven, als een master wil gaan volgen op UvA en je wil dit doen in 1 jaar dan kan dat alleen met SNE en SE. Dit is ook alleen maar te doen met een schakel minor. Anders is een master langer dan 1 jaar....
@iedereen
Het gebouw is inderdaad aan de kleine kant maar dat komt zo; 2 jaar terug moest deze opleiding (Informatica) weg uit het gebouw (Leeuwenburg), omdat wij daar de grootste opleiding waren en ze de Leeuwenburg te kort ruimte hadden.... Kroonjuweel is dus gewoon een tijdelijke locatie en ik de toekomst gaan we naar de Amstel campus!
Simpel gezegd doordat er een hoop nieuwe eerste jaars zijn (15 klasse als ik het goed heb) is inderdaad heel druk.... De reden van dit aantal aanmeldingen is dat InHolland slecht in het nieuws was!
Wat jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is dat het langzamerhand steeds rustiger wordt en in het 2 de heb je zelfs nog maar iets van 50 a 60% over van de eerste jaars.
Nope.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:43 schreef Flexic het volgende:
Daar is een openbaar forum voor, toch.
Je zou je gave moeten gebruiken om geld mee te verdienen. Sarcasme kan je beter uitvoeren, jonkie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Jij gaat er serieus op in, niet ik.
Ga eens oprotten met je gezeur, kutnerdje.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:54 schreef Flexic het volgende:
[..]
Je zou je gave moeten gebruiken om geld mee te verdienen. Sarcasme kan je beter uitvoeren, jonkie.
Oh oh, wie wordt nou serieus. Maak jezelf niet belachelijkquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:56 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ga eens oprotten met je gezeur, kutnerdje.
Waar heb je het nou over? Ik snap het echt helemaal niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Flexic het volgende:
[..]
Oh oh, wie wordt nou serieus. Maak jezelf niet belachelijk!
Doe je wel vaker, blijkens uit dit topic. Maargoed, dit gaat nergens overquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:01 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Waar heb je het nou over? Ik snap het echt helemaal niet.
Slotje.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:02 schreef Flexic het volgende:
[..]
Doe je wel vaker, blijkens uit dit topic. Maargoed, dit gaat nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |