Dus of je geeft toe dat je de boel flest of je geeft niet toe dat je de boel flest?quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:57 schreef Wezlke het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou het verschil in trucs/gaven tussen die van Derren Brown en degenen die het niet toegeven ?
Het punt is dat Derren Brown de boel juist niet flest, maar juist eerlijk laat zien dat al die zogenaamde paranormale dingen niet meer zijn dan truc.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus of je geeft toe dat je de boel flest of je geeft niet toe dat je de boel flest?
Ik ga de discussie niet meer aan met iemand die niet gelooft in paranormale fenomenen.
Wat een krachtige overtuiging heb je.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:19 schreef Wezlke het volgende:
[..]
Het punt is dat Derren Brown de boel juist niet flest, maar juist eerlijk laat zien dat al die zogenaamde paranormale dingen niet meer zijn dan truc.
Ten eerste is paranormaal alleen iets dat we nog niet hebben kunnen verklaren, en ten tweede zijn miljoenen mensen het vanuit eigen ervaring met je oneens.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:19 schreef Wezlke het volgende:
[..]
Het punt is dat Derren Brown de boel juist niet flest, maar juist eerlijk laat zien dat al die zogenaamde paranormale dingen niet meer zijn dan truc.
Wie niet (?)quote:
Maybe, maar ik kies er voor om de ander niet mijn mening als waarheid te geven en laat de ander berusten in zijn eigen idee.quote:
En dat is eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:44 schreef R0N1N het volgende:
Dat komt, naar mijn mening, doordat men niet met een 'what if' verhaal probeert over de mogelijkheid te filosoferen, maar liever allerlei vage video's e.d. dumpt als 'bewijs' ervoor of zaken worden als feit vermeld, waarna de 'sceptics' het niet kunnen laten die beweringen aan te vechten.
Op zich een gezond iets, mits respectvol, want 'de waarheid' moet alles kunnen doorstaan. Kan je 'idee' dat niet, als de 'basis' al niet solide en verdedigbaar is, is er ergens iets mis.
Het wordt alleen erg eentonig zo en van enige diepgang is nauwelijks sprake. Persoonlijke aanvallen en ridiculisering zetten geregeld de toon. Helaas.
De topics verzanden dan ook geregeld niet in discussies over de feiten, maar de botsing van dogmatische meningen, over die (vermeende) 'feiten'. Epictetus ten top![]()
Sommigen lijken er dan ook nog eens een vreemd soort genoegen in te hebben, volstrekt a la Bergman.
Dat van video dumptopics ben ik wel met je eens idd. Maar verder heb je het over een 'waarheid' die 'verdedigbaar' moet wezen en tja dat is nog wel eens moeilijk als je het over iets ongrijpbaars hebt zoals geesten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:44 schreef R0N1N het volgende:
Dat komt, naar mijn mening, doordat men niet met een 'what if' verhaal probeert over de mogelijkheid te filosoferen, maar liever allerlei vage video's e.d. dumpt als 'bewijs' ervoor of zaken worden als feit vermeld, waarna de 'sceptics' het niet kunnen laten die beweringen aan te vechten.
Op zich een gezond iets, mits respectvol, want 'de waarheid' moet alles kunnen doorstaan. Kan je 'idee' dat niet, als de 'basis' al niet solide en verdedigbaar is, is er ergens iets mis.
Het wordt alleen erg eentonig zo en van enige diepgang is nauwelijks sprake. Persoonlijke aanvallen en ridiculisering zetten geregeld de toon. Helaas.
De topics verzanden dan ook geregeld niet in discussies over de feiten, maar de botsing van dogmatische meningen, over die (vermeende) 'feiten'. Epictetus ten top![]()
Sommigen lijken er dan ook nog eens een vreemd soort genoegen in te hebben, volstrekt a la Bergman.
Hoe kan dat, denk jij? Hoezo is psychokinese per definitie door de wetenschap onverklaarbaar? Of telepathie?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ten eerste is paranormaal alleen iets dat we nog niet hebben kunnen verklaren, en ten tweede zijn miljoenen mensen het vanuit eigen ervaring met je oneens.
Omdat ze niet de juiste instrumenten hebbenquote:Op woensdag 9 november 2011 07:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hoe kan dat, denk jij? Hoezo is psychokinese per definitie door de wetenschap onverklaarbaar? Of telepathie?
Dan moeten we daar even op wachtenquote:Op woensdag 9 november 2011 07:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat ze niet de juiste instrumenten hebben
Nee misschien niet, maar als iemand iets kan laten zweven of bewegen, kunnen we dit toch allemaal zien? Als ik aan kip denk en de telepaat zegt: je denkt aan een kip, kan ik dit toch bevestigen? Dit is toch via simpele testjes gewoon aan te tonen?quote:Op woensdag 9 november 2011 07:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat ze niet de juiste instrumenten hebben
Dat is waar inderdaad. Dat zijn ook trucjes waar we weinig mee kunnen laat staan glashard aantonen dat het anders is dan een truc.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee misschien niet, maar als iemand iets kan laten zweven of bewegen, kunnen we dit toch allemaal zien? Als ik aan kip denk en de telepaat zegt: je denkt aan een kip, kan ik dit toch bevestigen? Dit is toch via simpele testjes gewoon aan te tonen?
Misschien waar, maar ik wil dit wel eens gewoon zien. Iemand die zegt : Ik kan voorwerpen met mijn mind bewegen ,a.k.a. psychokinese/telekinese en ik geef hem een voorwerp. Tadaa hij beweegt het. Of het een truc is, kan daarna altijd onderzocht worden. Als het een truc is moet wel aangetoond zijn WAT de truc is (net zo zeer als dat ook aangetoond moet worden dat het geen truc is).quote:Op woensdag 9 november 2011 09:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad. Dat zijn ook trucjes waar we weinig mee kunnen laat staan glashard aantonen dat het anders is dan een truc.
KABAMquote:Op woensdag 9 november 2011 12:20 schreef MissVanity het volgende:
Kaartjes zijn gekocht, hotel is geboekt, vluchten zijn geboekt! We gaan naar Derren Brown op 20 aprilIn Glasgow!
Dan moet je het ook als dusdanig verkondigen en niet als waarheid / feit. Doe 'je' dat wel, moet je niet mauwen als daar commentaar op komt. (ook al is dat vaak ook weer niet nodig, dat commentaar)quote:Op woensdag 9 november 2011 07:06 schreef Bastard het volgende:
Dat van video dumptopics ben ik wel met je eens idd. Maar verder heb je het over een 'waarheid' die 'verdedigbaar' moet wezen en tja dat is nog wel eens moeilijk als je het over iets ongrijpbaars hebt zoals geesten.
Je begint alweer verkeerd & biased.quote:Dus als Pietje last heeft van geesten in huis en een oplossing zoekt wil hij niet de discussie aangaan of het wel echt een geest is, en of hij dan ook even kan bewijzen dat het wel een geest is. Nee, TS post het in TRU dus zou je daar voorbij moeten kunnen gaan en dan is er inderdaad met welwillend respect naar elkaar de mogelijkheid om de diepgang te krijgen die je noemt.
Het 'verzanden in feiten' met daarbij de ridiculisering doet hier de nek om.
Goedemiddagquote:Goedemorgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |