abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:16:07 #1
142517 Nico35
"Veritas, Aequitas"
pi_103842497
TILBURG - Bij een ongeval in zwembad Reeshof in Tilburg zijn een moeder en haar vijf maanden oude baby gewond geraakt toen een luidsprekerbox uit het plafond in het peuterbadje viel. De politie vreest voor het leven van de baby. De moeder raakte gewond aan haar hoofd, maar kon nog wel lopen.

Er kwamen zes ambulances en een traumahelikopter naar het zwembad na het ongeluk. Volgens een ooggetuige ontstond er direct na het vallen van de luidspreker een panieksituatie en vluchtten alle bezoekers het zwembad uit. Mensen die in het zwembad waren op het moment van het ongeluk, kunnen dinsdagavond naar het zwembad bellen voor meer informatie.

Traumahelikopter
Het kind is inmiddels met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. De vijf maanden oude peuter werd in de helikopter behandeld en is zeer ernstig gewond. Volgens iemand op Twitter was er veel bloed te zien.

Er gingen geruchten dat het kindje overleden zou zijn. De politie ontkent dit. Volgens andere geruchten zou er een derde gewonde zijn. Uiteindelijk ging het om een vrouw die hulp verleende en door emoties begon te hyperventileren.

Zwembad
Het zwembad ligt in een woonwijk. Tientallen omstanders waren geëmotioneerd en stonden buiten het zwembad in tranen. Het zwembad blijft de rest van de avond dicht voor technisch onderzoek door de politie en opvang van het personeel. Slachtofferhulp is in het sportcentrum om het aangeslagen personeel bij te staan.

Bron; OmroepBrabant

[ Bericht 0% gewijzigd door Nico35 op 01-11-2011 19:21:23 ]
In nomine patris, et filii, et spiritus sancti.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:18:03 #2
142517 Nico35
"Veritas, Aequitas"
pi_103842622
Ik ben benieuwd naar meer info.. Moet een flinke box zijn geweest wanneer het moeder en kind raakte..
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:18:40 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103842660
Even de TT duidelijk gemaakt.

OT: Wat een ellendigheid weer. Een ongeluk zit in een klein hoekje blijkt maar weer. Dit verwacht je toch niet! :{ ik hoop op wat meer info
Laffe huichelaar
pi_103842823
Het waren twee luidsprekers.
quote:
ILBURG - Een kind van vijf maanden en een vrouw zijn dinsdagmiddag gewond geraakt in zwembad Reeshof, doordat twee aan elkaar verbonden luidsprekers van het plafond vielen.
http://www.brabantsdagbla(...)-zwembad-Reeshof.ece
pi_103843083
Nog niet veel meer info bekend.
Beelden waren al wel op tv en zijn op de website van omroep brabant te zien.
Ook heeft 112kaatsheuvel.nl fotos van buiten af.

maar 6 ziekenautos + heli :o
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:27:17 #6
142517 Nico35
"Veritas, Aequitas"
pi_103843141
Staat nu ook de FP met wat meer info;

De geluidsboxen zijn volgens de woordvoerder ongeveer tachtig centimeter hoog en waren met een beugel aan elkaar verbonden. De boxen vielen met beugel en al door nog onbekende oorzaak op de vrouw en de baby....

Goddamn..
pi_103844522
Creepy. Gisteren toevallig de hele dag gestudeerd naar het falen van staalconstructies en ophangmateriaal in zwembaden. Ik vermoed dan ook dat de ophangconstructie faalde door spanningscorrosie, net als bij Steenwijk toen het hele dak naar beneden kwam in 2001.
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:55:56 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103844699
JA DAT KRIJG JE ALS JE DE ZWEMBADEN PRIVATISEERT!!!!!
pi_103845317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:52 schreef FleshWound het volgende:
Creepy. Gisteren toevallig de hele dag gestudeerd naar het falen van staalconstructies en ophangmateriaal in zwembaden. Ik vermoed dan ook dat de ophangconstructie faalde door spanningscorrosie, net als bij Steenwijk toen het hele dak naar beneden kwam in 2001.
Bij een zwembad uit 2005?
pi_103845748
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:06 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zeker. Hier is een inspectierapport van VROM uit 2009 wat dit probleem behandeld. Er wordt tegen beter weten in nog steeds gebruik gemaakt van roestvrij staal in zwembaden.

Uit dit rapport:

quote:
Incidenten in Nederland
‰ tot op heden: regelmatige (tijdelijke) sluiting van overdekte baden ten gevolge
van de plotselinge ontdekking van gevaarlijke, gecorrodeerde RVS-ophangingen
‰ januari 2005: zwembad De Dobe, West-Terschelling, plafondplaat neergestort
door doorgeroeste ophangveer
‰ april 2004: zwembad De Koploper Lelystad, breuk RVS-kabel van windverband.
Zwembad ca. 3 jaar in gebruik
‰ juli 2002: zwembad De Scheg te Deventer, bezwijken RVS-ophangconstructie
van ventilatiesysteem
‰ februari 2002: Sportfondsenbad Nijmegen-Oost, bezwijken 3 jaar oude RVS
ophangconstructie van het systeemplafond
‰ juli 2001: zwembad De Waterwijck te Steenwijk, bezwijken RVSophangconstructie ventilatiesysteem
‰ juni 2001: zwembad te Leek, bezwijken RVS ophanging systeemplafond
‰ mei 2001: zwembad De Octopus, bezwijken van een 13 jaar oude
gegalvaniseerde stalen ophangconstructie
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
pi_103845761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:06 schreef Wokkel het volgende:

[..]

zwembad is ouder dan 2005. Ik heb er mijn schoolzwemmen nog gehad, in 98 :)
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:23:44 #12
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103846391
Een PEUTER van 5 maanden??? }:| Wie schrijft dat nou....
Desondanks heel zielig voor het babietje, hoop dat de zuigeling er ongeschonden uit komt :'( ....
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103846589
Net gepost op de fp, ff c/p

Mijn zoontje van 6 stond op 4 meter afstand toen het gebeurde.

Was samen met zijn oma lekker aan het zwemmen toen hij even naar de badmeester liep en het voor zijn ogen zag gebeuren.

"Er was heel veel bloed, de baby bewusteloos en ik dacht dat ik wel hersenen kon zien", was zijn verhaal. Mijn moeder was minder getuige maar sprak van veel gegil en paniek. Zijzelf en mijn zoontje mochten het grote bad niet verlaten, want de uitgang lag op de weg langs de plek van gebeuren. Volgens hem zaten ze in het ondiepe pierenbadje toen het gebeurde, maar dat is niet helemaal duidelijk.

Verder is hij netjes opgevangen door slachtofferhulp, maar voor de baby ziet het er denk ik niet goed uit.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:26:57 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103846593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:16 schreef Nico35 het volgende:

Volgens een ooggetuige ontstond er direct na het vallen van de luidspreker een panieksituatie en vluchtten alle bezoekers het zwembad uit.
Oh noes! Er valt iets! Renneuh!

quote:
Mensen die in het zwembad waren op het moment van het ongeluk, kunnen dinsdagavond naar het zwembad bellen voor meer informatie.
Is het niet handiger om mensen die er níet waren van meer informatie te voorzien in plaats van de mensen die ooggetuige waren?

- Ja hallo, ik was vanmiddag in het zwembad toen die speakers naar beneden kletterden. Nu wil ik informatie!
- Nou meneer, die speakers liggen er nog maar joop de badmeester komt ze straks weghalen.
- Dank u wel!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_103846652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:52 schreef FleshWound het volgende:
Mijn moeder vertelde dat iemand haar zei (ja via via via) dat de box nog met 1 bout zou vasthangen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_103846674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:13 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Zeker. Hier is een inspectierapport van VROM uit 2009 wat dit probleem behandeld. Er wordt tegen beter weten in nog steeds gebruik gemaakt van roestvrij staal in zwembaden.

Uit dit rapport:

[..]

Sjezus. Dus veel van de 'nieuwere' zwembaden zijn gewoon gebouwd met materialen die niet in een zwembad gebruikt mogen worden.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:30:13 #17
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103846769
@spooky4u wat erg voor je zoontje, zal vast erg traumatiserend zijn....sterkte ook voor hem..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103846829
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
@spooky4u wat erg voor je zoontje, zal vast erg traumatiserend zijn....sterkte ook voor hem..
we zullen het de komende nachten denk ik wel merken, maar hij praat genoeg van zich af. Hij slaapt nu ook gewoon trouwens,
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_103846917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

we zullen het de komende nachten denk ik wel merken, maar hij praat genoeg van zich af. Hij slaapt nu ook gewoon trouwens,
hopen zo blijft. bij een kind weet je het nooit helemaal zeker.
en kan er ook nog later uit komen
Ik luister NL-Talig
pi_103846950
Triest zeg. Het zal je baby maar zijn.. gvd.. 'hersenen te zien' mijn maag draait zich om als ik dan denk aan mijn eigen kind...
Whatever...
pi_103847085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
Triest zeg. Het zal je baby maar zijn.. gvd.. 'hersenen te zien' mijn maag draait zich om als ik dan denk aan mijn eigen kind...
Ik hoop maar dat hij net als mij is, als jong kind een harde bikkel en zodra je papa wordt een emtionele droel.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_103847154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat hij net als mij is, als jong kind een harde bikkel en zodra je papa wordt een emtionele droel.
Sinds ik vader ben word ik bijna fysiek onpasselijk van dit soort berichten waar iets ergs gebeurt met van die kleintjes.. Raar is dat.
Whatever...
pi_103847281
Ik sla ze normaal ook steevast over. Nu ging dat niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_103849033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Spooky4u het volgende:

Was samen met zijn oma lekker aan het zwemmen toen hij even naar de badmeester liep en het voor zijn ogen zag gebeuren.

"Er was heel veel bloed, de baby bewusteloos en ik dacht dat ik wel hersenen kon zien", was zijn verhaal. Mijn moeder was minder getuige maar sprak van veel gegil en paniek. Zijzelf en mijn zoontje mochten het grote bad niet verlaten, want de uitgang lag op de weg langs de plek van gebeuren. Volgens hem zaten ze in het ondiepe pierenbadje toen het gebeurde, maar dat is niet helemaal duidelijk.

Verder is hij netjes opgevangen door slachtofferhulp, maar voor de baby ziet het er denk ik niet goed uit.
wow wat erg... :'( Kan me voorstellen dat zoiets erg veel impact kan hebben op een knulletje van 6. Sowieso erg veel sterkte voor jullie dus.
Verder kan ik alleen maar hopen dat alles goed komt met het kleine mopje van 5 maanden ;( Het nichtje van mijn vriend is pas 1 jaar oud geworden en moet er niet aan denken dat er iets ergs met haar zou gebeuren..Zoals Spanky78 zegt word ik ook erg onpasselijk van het idee dat er zoiets met een baby of peuter kan gebeuren.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103853376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Spooky4u het volgende:

pfff heftig dat je zoontje het gezien heeft, voor je zoontje maar ook voor jou heel veel sterkte!

wat een naar verhaal :'(
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')