http://www.brabantsdagbla(...)-zwembad-Reeshof.ecequote:ILBURG - Een kind van vijf maanden en een vrouw zijn dinsdagmiddag gewond geraakt in zwembad Reeshof, doordat twee aan elkaar verbonden luidsprekers van het plafond vielen.
Bij een zwembad uit 2005?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:52 schreef FleshWound het volgende:
Creepy. Gisteren toevallig de hele dag gestudeerd naar het falen van staalconstructies en ophangmateriaal in zwembaden. Ik vermoed dan ook dat de ophangconstructie faalde door spanningscorrosie, net als bij Steenwijk toen het hele dak naar beneden kwam in 2001.
Zeker. Hier is een inspectierapport van VROM uit 2009 wat dit probleem behandeld. Er wordt tegen beter weten in nog steeds gebruik gemaakt van roestvrij staal in zwembaden.quote:
quote:Incidenten in Nederland
‰ tot op heden: regelmatige (tijdelijke) sluiting van overdekte baden ten gevolge
van de plotselinge ontdekking van gevaarlijke, gecorrodeerde RVS-ophangingen
‰ januari 2005: zwembad De Dobe, West-Terschelling, plafondplaat neergestort
door doorgeroeste ophangveer
‰ april 2004: zwembad De Koploper Lelystad, breuk RVS-kabel van windverband.
Zwembad ca. 3 jaar in gebruik
‰ juli 2002: zwembad De Scheg te Deventer, bezwijken RVS-ophangconstructie
van ventilatiesysteem
‰ februari 2002: Sportfondsenbad Nijmegen-Oost, bezwijken 3 jaar oude RVS
ophangconstructie van het systeemplafond
‰ juli 2001: zwembad De Waterwijck te Steenwijk, bezwijken RVSophangconstructie ventilatiesysteem
‰ juni 2001: zwembad te Leek, bezwijken RVS ophanging systeemplafond
‰ mei 2001: zwembad De Octopus, bezwijken van een 13 jaar oude
gegalvaniseerde stalen ophangconstructie
zwembad is ouder dan 2005. Ik heb er mijn schoolzwemmen nog gehad, in 98quote:
Oh noes! Er valt iets! Renneuh!quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:16 schreef Nico35 het volgende:
Volgens een ooggetuige ontstond er direct na het vallen van de luidspreker een panieksituatie en vluchtten alle bezoekers het zwembad uit.
Is het niet handiger om mensen die er níet waren van meer informatie te voorzien in plaats van de mensen die ooggetuige waren?quote:Mensen die in het zwembad waren op het moment van het ongeluk, kunnen dinsdagavond naar het zwembad bellen voor meer informatie.
Mijn moeder vertelde dat iemand haar zei (ja via via via) dat de box nog met 1 bout zou vasthangen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:52 schreef FleshWound het volgende:
Creepy. Gisteren toevallig de hele dag gestudeerd naar het falen van staalconstructies en ophangmateriaal in zwembaden. Ik vermoed dan ook dat de ophangconstructie faalde door spanningscorrosie, net als bij Steenwijk toen het hele dak naar beneden kwam in 2001.
Sjezus. Dus veel van de 'nieuwere' zwembaden zijn gewoon gebouwd met materialen die niet in een zwembad gebruikt mogen worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:13 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Zeker. Hier is een inspectierapport van VROM uit 2009 wat dit probleem behandeld. Er wordt tegen beter weten in nog steeds gebruik gemaakt van roestvrij staal in zwembaden.
Uit dit rapport:
[..]
we zullen het de komende nachten denk ik wel merken, maar hij praat genoeg van zich af. Hij slaapt nu ook gewoon trouwens,quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
@spooky4u wat erg voor je zoontje, zal vast erg traumatiserend zijn....sterkte ook voor hem..
hopen zo blijft. bij een kind weet je het nooit helemaal zeker.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
we zullen het de komende nachten denk ik wel merken, maar hij praat genoeg van zich af. Hij slaapt nu ook gewoon trouwens,
Ik hoop maar dat hij net als mij is, als jong kind een harde bikkel en zodra je papa wordt een emtionele droel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
Triest zeg. Het zal je baby maar zijn.. gvd.. 'hersenen te zien' mijn maag draait zich om als ik dan denk aan mijn eigen kind...
Sinds ik vader ben word ik bijna fysiek onpasselijk van dit soort berichten waar iets ergs gebeurt met van die kleintjes.. Raar is dat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat hij net als mij is, als jong kind een harde bikkel en zodra je papa wordt een emtionele droel.
wow wat erg...quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Spooky4u het volgende:
Net gepost op de fp, ff c/p
Mijn zoontje van 6 stond op 4 meter afstand toen het gebeurde.
Was samen met zijn oma lekker aan het zwemmen toen hij even naar de badmeester liep en het voor zijn ogen zag gebeuren.
"Er was heel veel bloed, de baby bewusteloos en ik dacht dat ik wel hersenen kon zien", was zijn verhaal. Mijn moeder was minder getuige maar sprak van veel gegil en paniek. Zijzelf en mijn zoontje mochten het grote bad niet verlaten, want de uitgang lag op de weg langs de plek van gebeuren. Volgens hem zaten ze in het ondiepe pierenbadje toen het gebeurde, maar dat is niet helemaal duidelijk.
Verder is hij netjes opgevangen door slachtofferhulp, maar voor de baby ziet het er denk ik niet goed uit.
pfff heftig dat je zoontje het gezien heeft, voor je zoontje maar ook voor jou heel veel sterkte!quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Spooky4u het volgende:
Net gepost op de fp, ff c/p
Mijn zoontje van 6 stond op 4 meter afstand toen het gebeurde.
Was samen met zijn oma lekker aan het zwemmen toen hij even naar de badmeester liep en het voor zijn ogen zag gebeuren.
"Er was heel veel bloed, de baby bewusteloos en ik dacht dat ik wel hersenen kon zien", was zijn verhaal. Mijn moeder was minder getuige maar sprak van veel gegil en paniek. Zijzelf en mijn zoontje mochten het grote bad niet verlaten, want de uitgang lag op de weg langs de plek van gebeuren. Volgens hem zaten ze in het ondiepe pierenbadje toen het gebeurde, maar dat is niet helemaal duidelijk.
Verder is hij netjes opgevangen door slachtofferhulp, maar voor de baby ziet het er denk ik niet goed uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |