En Tour of Duty.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:56 schreef Dophertje het volgende:
Alle afleveringen van The A-Team (ok geen literatuur maar wel verplichte kost).
Waarom niet?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Heb hier een boek in de kast staan dat geloof ik wel gebruikt wordt. Handboek militaire ethiek ofzo. Heb het nog niet gelezen en ben dat ook niet van plan
Is gewoon een boek. Er is geen literatuurlijst.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Heb hier een boek in de kast staan dat geloof ik wel gebruikt wordt. Handboek militaire ethiek ofzo. Heb het nog niet gelezen en ben dat ook niet van plan
Dat zal HKS zijn en niet KMAquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:52 schreef Picchia het volgende:
Art of war. Mein Kampf. Crusade in Europe.![]()
Waarom niet? Ik kan me niet voorstellen dat er tijdens de opleiding niks verplicht gelezen moet worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Er is geen verplichte literatuurlijst.
Dat is Hogere Krijgs Schoolquote:Op dinsdag 1 november 2011 15:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan me niet voorstellen dat er tijdens de opleiding niks verplicht gelezen moet worden.Ik dacht aan Vom Kriege, Dell’Arte della Guerra, The Transformation of War en dat soort boeken.
Ahaa, het wordt nu een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is Hogere Krijgs School![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hogere_Krijgsschool
Bedankt!quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:47 schreef Cesp het volgende:
Geen verplichte literatuurlijst voor zover ik weet. Wel heeft mijn docent krijgswetenschappen een paar boeken genoemd die volgens hem wel heel relevant zijn voor de studie KW.
Smith, R: The Utility of Force
Kilcullen, D: The Accidental Guerrilla: Fighting Small Wars in the Midst of a Big One
Ledwidge, F: Losing Small Wars: British Military Failure in Iraq and Afghanistan
Allemaal recente boeken die gericht zijn op doctrines m.b.t. irregulier optreden. Ook zal je bij krijgswetenschappen doodgegooid worden met Von Clausewitz e.d.
Wat iedereen die de Gemeenschappelijke Officiersopleiding (GOO) doet tegenwoordig wel krijgt om te lezen is de Inleiding Krijgswetenschappen (Mengelberg, S.N. ; Jong, M.A.G. de ; Munnik, A. de), maar dat is een leerboek.
Playboy, Hustler, FHM etc etc.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:43 schreef Gary_Oak het volgende:
Nu vroeg ik me af wat officieren in opleiding van de Landmacht, Marine en Luchtmacht te lezen krijgen tijdens hun opleiding.
Oh, die literatuur ben ik vergeten, inderdaad!quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Playboy, Hustler, FHM etc etc.
Haha..quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Playboy, Hustler, FHM etc etc.
Wikipediaquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:43 schreef Gary_Oak het volgende:
Hoi, ik ben heel erg geïnteresseerd in krijgskunde.Nu vroeg ik me af wat officieren in opleiding van de Landmacht, Marine en Luchtmacht te lezen krijgen tijdens hun opleiding. Zouden jullie voor elk van het krijgsmachtsonderdeel de verplichte literatuurlijst kunnen posten? Ik ben erg benieuwd.
Wikipedia is de bron van alle kwaad en is nooit te geloven! Gebruik nooit wikipedia!quote:
Heb het boek eens van een relatie bij defensie gekregen. Hoewel ik ethiek vraagstukken wel interessant vind gaat mijn voorkeur toch uit naar andere literatuur. Het boek is zo dik dat het per pakketpost verzonden moet worden, anders had ik het wel op MP gezet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |