abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103830091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Iedereen leert zijn/haar kinderen natuurlijk uiteindelijk wat hij/zij denk dat het beste is, en dat is ook logisch :) En meer kun je ook niet doen denk ik. Als je kinderen later andere keuzes maken dan dat jij zou doen, dan is dat hun goed recht. Misschien is het nog wel het belangrijkste om ze te leren zelf na te denken in plaats van te doen wat anderen denken dat goed is. Dan leer je ze gelijk dat de algemene opinie niet per definitie de beste/juiste is, handig voor als deze tegen die tijd anders is dan die van jou :+
ik ben ook keihard tegen de wensen van mijn ouders ingegaan, dat was prima, en daar hebben we nu allemaal vrede mee. Mijn vader is rationeel en mijn moeder is een gevoelsmens. Ik denk dat ik eigenschappen van beide heb. Daarnaast hebben ze me altijd geprikkeld het allerhoogste niveau na te streven. Het heeft er toe geleid dat ik bloot werd gesteld aan erg veel meningen die allemaal sterk beargumenteerd werden. Dat is ook de reden waarom ik het niet meer 100% eens ben met de opvattingen van mijn ouders. Door de opvoeding van mijn ouders heb ik op een fatsoenlijke manier mijn eigen weg gevonden, en ik hoop dat mijn kinderen dat later ook doen.
wazza!
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:08:37 #102
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103833748
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:28 schreef Canillas het volgende:

Het heeft iets treurigs, mensen die zijn gaan geloven dat ze zelf niet in staat zijn een voldoening gevend leven voor zichzelf op te bouwen en het dan maar doen met tijdelijk 'hits' van het 1 of ander; verslavingen, vreemdgaan, woede, prestatiedrang, etc, het komt allemaal op hetzelfde neer;
Vind je dit altijd zo? Ik vind dit niet per definitie een waarheid.

Je trekt de vergelijking met een verslaving, daar zit een beetje in dat je het keer-op-keer doet, en dat je je lichaam/geest schade toebrengt. Maar ik denk dat ook jij tot de groep kan behoren, die in zijn jeugd een keer een stickie heeft gerookt, om te zien wat het 'doet'.

Zo kan ik me ook voorstellen, dat je een keer wil ervaren wat het is, om vreemd te gaan. Ik wil even af van de vraag wat je dan met je relatie doet, die discussie is al eens gevoerd. Maar voor de vreemdganger zelf, is het schadelijk?

Mijn mening: hangt er van af. Als jij stevig in je schoenen staat, en dit niet gebruikt om gaten te vullen (haha, flauw), dan hoeft er niet per sé iets slechts te gebeuren.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_103835450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:08 schreef Heinlein het volgende:
Je trekt de vergelijking met een verslaving, daar zit een beetje in dat je het keer-op-keer doet, en dat je je lichaam/geest schade toebrengt. Maar ik denk dat ook jij tot de groep kan behoren, die in zijn jeugd een keer een stickie heeft gerookt, om te zien wat het 'doet'.
Het is dan een kwestie van wat je definitie van een verslaving is, meestal word gekeken naar de frequentie van het gedrag en wordt daarop beoordeeld, voor mij zegt dat niet zoveel want ook het erover nadenken, het opzoeken, het overwegen, scenario's bedenken etc zijn er uitingen van. Dus niet alleen het doen maar vooral hoe groot het meespeelt in de dagelijkse beleving van de persoon.

Drugs nemen vind ik wat anders dan iets doen met een andere persoon, vooral wanneer het in het geheim gebeurd als een soort vlucht van de realiteit. En of dat dan schadelijk is niet over te oordelen, dat is aan mensen zelf maar je kan wel stellen dat als er regelmatig/chronisch gedachten/gedrag zijn die neerkomen op het ontvluchten van jezelf en van je bestaan er iets mis is. Er zijn dan dingen waarvoor er wordt gevlucht en die blijven dan liggen, worden groter en niet opgelost. En daarbij het grote risico van het doen, ook al is het 1x, is dat het een bepaalde overtuiging kan vormen; toen heb ik het zus en zo gedaan, dat 'werkte' en doe ik het dus nog een keer. Je maakt de weg vrij om van een bepaalde soort gedrag een gewoonte te maken. Dat kan zich verharden wat ervan vrij worden weer lastiger maakt.
quote:
Zo kan ik me ook voorstellen, dat je een keer wil ervaren wat het is, om vreemd te gaan. Ik wil even af van de vraag wat je dan met je relatie doet, die discussie is al eens gevoerd. Maar voor de vreemdganger zelf, is het schadelijk?
Zelfde als hierboven eigenlijk, of iets schadelijk is in de zin van dat je er een negatief gevoel aan over houdt weet alleen iemand zelf.

Iemand kan een keer willen ervaren hoe het is om vreemd te gaan en dat doen, iemand kan ook die gedachten hebben en erbij nagaan waarom die impuls er is; gaat het om spanning? Waarom wil ik die? Zegt het in mijn beredenering iets negatiefs over mij als ik nooit vreemdgegaan ben? Wil ik vreemdgaan om ergens over af te reageren? etc. Maar goed, niet iedereen wil dat, en sommigen zullen 'gewoon' vreemd willen gaan. Ik zie dat als een stuk gedrag waarbij je niet om het kijken naar de achterliggende argumenten heen kan omdat je anderen erbij betrekt maar goed, das mijn mening. Voor mij om te leren dat ik daar niks te vinden heb, dat het ieder zijn eigen zaak is. Vind dat wat dit onderwerp betreft een hele lastige, doet me toch denken aan een vorm van verraad.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103841580
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat iets "prima" is wil natuurlijk niet zeggen dat er geen behoefte is aan verandering. Wat ik dus bedoel te zeggen: als een meerderheid een bepaalde situatie prima vindt, wil dat niet zeggen dat er niet een minderheid is die het graag anders zou willen zien. En het is hun goed recht om wat met die ideeen te doen. Als ze aanslaan zijn er blijkbaar meer mensen die er zo over denken. En slaat het niet aan dan blijft de situatie zoals ie was.
het schijnt zo te zijn dat het omslagpunt bij 10% ligt ofzo. Wanneer 5% iets vindt, zul je er weinig van merken. Vindt 10% iets, dan gaan anderen hun mening overnemen en hetzelfde vinden.
Of zoiets.
Als je dus bij die 10% komt, gaat
langzaamaan het klimaat wbt dat onderwerp veranderen en/of omslaan.

Maar goed, dat heb ik ook maar ergens gelezen, heb geen bron/linkje meer ;)
compact en kleverig.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:04:44 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103841842
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het schijnt zo te zijn dat het omslagpunt bij 10% ligt ofzo. Wanneer 5% iets vindt, zul je er weinig van merken. Vindt 10% iets, dan gaan anderen hun mening overnemen en hetzelfde vinden.
Of zoiets.
Als je dus bij die 10% komt, gaat
langzaamaan het klimaat wbt dat onderwerp veranderen en/of omslaan.

Maar goed, dat heb ik ook maar ergens gelezen, heb geen bron/linkje meer ;)
Klopt inderdaad, soort domino-effect :) Heb ik ook over gelezen maar dan in een andere context.
pi_103847066
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:11 schreef brickster het volgende:
Gewoon iets wat mij de laatste tijd opvalt.
Op internet maar ook op de radio is er steeds meer reclame voor "Vreemdgaan"
Dit door middel van sites zoals second love. Nu vind ik dit persoonlijk een vrij bizar fenomeen, ik bedoel vreemdgaan is toch ja not done. En door middel van deze reclames word het ( mijn mening ) toch steeds "normaler". Mijn mening is dat dit een slechte vooruitgang is. Wat vind de rest van fok hiervan. Ben benieuwd.
Ik vind het triest dat er zulke sites bestaan. En dat er mensen zijn die zich voor zoiets inschrijven. Maar het past wel bij een samenleving die steeds maar hedonistischer, egoïstischer en narcistischer wordt. Het verbaast mij hoe schaamteloos veel mensen tegenwoordig denken over vreemdgaan. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
pi_103848646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef ondercover het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat er zulke sites bestaan. En dat er mensen zijn die zich voor zoiets inschrijven. Maar het past wel bij een samenleving die steeds maar hedonistischer, egoïstischer en narcistischer wordt. Het verbaast mij hoe schaamteloos veel mensen tegenwoordig denken over vreemdgaan. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Is het echt zoveel anders dan vroeger? Vreemdgaan lijkt me van alle tijden.
Ik denk meer dat internet puur een platform aanbied om zo'n site te maken, maar dat het vreemdgaan opzich niet eens zoveel meer is als vroeger.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_103849575
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef ondercover het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een leuke stelling dat we minder samenleving worden, meer hedonisme, meer narcisme, meer egoïsme.

Keihard maar simpel feit is echter dat de afgelopen 2000 jaar minder bedeelden het nog nooit zo goed hebben gehad als nu.
pi_103852422
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind dat altijd een leuke stelling dat we minder samenleving worden, meer hedonisme, meer narcisme, meer egoïsme.

Keihard maar simpel feit is echter dat de afgelopen 2000 jaar minder bedeelden het nog nooit zo goed hebben gehad als nu.
Ja, maar het wordt nu zo normaal gevonden dat we het goed hebben. We hebben niets meer voor onze naasten over. De overheid en de hulpverlening zorgt wel voor de mensen die het moeilijk hebben. Zelfs onze opa's en oma's proppen we gewoon in een bejaardentehuis. Mensen raken verveeld en zoeken hun afleiding in allerlei dingen, zelfs relaties en seks.
pi_103852983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:03 schreef ondercover het volgende:

[..]

Ja, maar het wordt nu zo normaal gevonden dat we het goed hebben. We hebben niets meer voor onze naasten over. De overheid en de hulpverlening zorgt wel voor de mensen die het moeilijk hebben. Zelfs onze opa's en oma's proppen we gewoon in een bejaardentehuis. Mensen raken verveeld en zoeken hun afleiding in allerlei dingen, zelfs relaties en seks.
En waarop is dat gebaseerd? Een gevoel of statistische cijfers? Ik heb namelijk altijd het gevoel dat in dit soort discussie's vroegâh altijd opgehemeld worden ten koste van het heden.

Opa en Oma worden niet eens meer thuis opgevangen zoals dat in het verleden gebeurde. Feit is echter dat Opa en Oma vaak al dood waren voordat ze echt hulpbehoevend werden. Ook is de zorgvraag door hogere leeftijden veel groter dan deze vroeger was.

En hulpverlening minder dan vroeger? In elke stad kent voedselbank(en). We dragen collectief de kosten voor de meest geavanceerde zorg en de daarbij behorende kosten. We hebben on een onderwijssysteem die verre van perfect is maar waar elke boerenlul uit de meest arme gezinnen kan gaan studeren.

En wellicht werd er vroeger meer geregeld door de maatschappij dan door de overheid. Maar ook dat heeft zijn voordelen het vermijdt veel meer de willekeur dan de maatschapij.

We zijn rijker, gezonder, slimmer en hebben veel meer (gelijke) kansen dan vroeger. En nog steeds dat negativisme? Ik vraag me af waar mensen dat vandaan halen, is klagen inherent aan (Nederlandse) mensen?
pi_103864452
Als die reclame er niet was zouden de mensen net zo goed vreemd willen gaan. Ik heb er zelf bijvoorbeeld geen enkele behoefte aan. Als ik zo'n reclame voorbij hoor komen moet ik lachen.
'Wanneer heeft er voor het laatst iemand gezegd dat u er goed uitzag?'
Een kwartier geleden. Mooi.
pi_103864581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:11 schreef Kandijfijn het volgende:
We zijn rijker, gezonder, slimmer en hebben veel meer (gelijke) kansen dan vroeger. En nog steeds dat negativisme? Ik vraag me af waar mensen dat vandaan halen, is klagen inherent aan (Nederlandse) mensen?
Het is inherent aan mensen die zich aangeleerd hebben 'geluk' te halen uit dingen buiten zichzelf ipv uit het met plezier leven als zichzelf.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:43:51 #113
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103865444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:45 schreef Canillas het volgende:

Er zijn dan dingen waarvoor er wordt gevlucht en die blijven dan liggen, worden groter en niet opgelost.
quote:
En daarbij het grote risico van het doen, ook al is het 1x, is dat het een bepaalde overtuiging kan vormen; toen heb ik het zus en zo gedaan, dat 'werkte' en doe ik het dus nog een keer.
Ik merk dat je in bovenstaande argumenten ervan uitgaat, dat de vreemdganger wat slapjes in zijn schoenen staat. Dat hij ontevreden is met z'n relatie, zijn/haar partner bedriegt, en dat hij geneigd is tot het toevlucht zoeken in kortstondige pleziertjes, enz.

Zo zie ik de mens in z'n algemeen niet. Ik zie mensen als volwassenen, die weten wat ze willen. Die fouten maken, en daar dan van leren. Het is te gemakkelijk, mijns inziens, om de duizenden ingeschreven mensen op secondlove.nl te karakteriseren als "foute lui". Er zullen zeker stiekemerds en gluiperds tussen zitten, maar er zijn ook genoeg mensen die op zoek zijn naar plezier, en hun relatie met hun partner zodanig hebben ingericht, dat er ruimte is voor een sexueel experimentje.

Laten we eerlijk zijn: sex an sich is natuurlijk niet fout, of vies. Sex met een ander dan je partner, daar is ook niks mis mee, als daar ruimte voor is in je relatie.

quote:
Vind dat wat dit onderwerp betreft een hele lastige, doet me toch denken aan een vorm van verraad.
Yep. Als je er van uit gaat, dat de mensen in kwestie allemaal doelbewust hun partner bedriegen, dan wel. Maar ik weet zeker, dat dat niet opgaat voor alle mensen op zo'n site.
pi_103882475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Heinlein het volgende:
Ik merk dat je in bovenstaande argumenten ervan uitgaat, dat de vreemdganger wat slapjes in zijn schoenen staat. Dat hij ontevreden is met z'n relatie, zijn/haar partner bedriegt, en dat hij geneigd is tot het toevlucht zoeken in kortstondige pleziertjes, enz.
Niet slap in de schoenen staan maar meer (nog) niet geleerd hebben om op een andere manier voor jezelf kunnen voorzien. Dingen als geluk zoeken in de dingen buiten je bijv, of verlangen van anderen dat ze je leven leuk/spannend/geweldig maken. Of een houding van; ik wil voldoende worden afgeleid anders verveel ik me. Dat leidt niet tot iets blijvends en het maakt afhankelijk. Natuurlijk is dat je eigen keus maar wees daar dan eerlijk over.

Ik begrijp wat je bedoelt en het is natuurlijk niet zo zwart/wit maar ik geloof wel dat er betere manieren zijn om met dat soort dingen om te gaan.
quote:
Zo zie ik de mens in z'n algemeen niet. Ik zie mensen als volwassenen, die weten wat ze willen. Die fouten maken, en daar dan van leren.
Mensen met een volwassen leeftijd of met volwassen gedrag? Want genoeg mensen boven de 18 (dan zou je volwassen zijn) die op een kinderlijke manier met zichzelf en anderen omgaan. Volwassen gedrag is verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en rekening houden met anderen.
quote:
Het is te gemakkelijk, mijns inziens, om de duizenden ingeschreven mensen op secondlove.nl te karakteriseren als "foute lui". Er zullen zeker stiekemerds en gluiperds tussen zitten, maar er zijn ook genoeg mensen die op zoek zijn naar plezier, en hun relatie met hun partner zodanig hebben ingericht, dat er ruimte is voor een sexueel experimentje.
Ja, maar is het dan vreemdgaan? Zit wel een verschil in dat besproken hebben of het volledig achter iemands rug om doen. Ook daar gaat het om verantwoordelijkheid; als ik weet wat ik wil en daar achter sta dan hoef ik dat niet te verbergen. Dus als vreemdgaan je eigen beslissing is, iets wat je als volwassene doet, waarom daar niet eerlijk over zijn en het op bedriegen laten aankomen?

En ja, er zullen vast mensen zijn die dit doen die daar eerlijk over zijn en er afspraken over hebben gemaakt of zich in ieder geval erover hebben uitgesproken tegen de mensen die erbij betrokken zijn, dat is eerlijk. Het is ook niet aan mij om ervan uit te gaan dat iemand het doet vanuit een stukje eigen negativiteit die niet goed gehandeld wordt, wat dat betreft waardeer ik je post zeer, is voor mij een stuk relativeren en nadenken over iets wat ik (nog) niet begrijp en dus te leren heb, of beter gezegd wil.
  donderdag 3 november 2011 @ 08:35:55 #115
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103905982
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:42 schreef Canillas het volgende:

En ja, er zullen vast mensen zijn die dit doen die daar eerlijk over zijn en er afspraken over hebben gemaakt of zich in ieder geval erover hebben uitgesproken tegen de mensen die erbij betrokken zijn, dat is eerlijk. Het is ook niet aan mij om ervan uit te gaan dat iemand het doet vanuit een stukje eigen negativiteit die niet goed gehandeld wordt, wat dat betreft waardeer ik je post zeer, is voor mij een stuk relativeren en nadenken over iets wat ik (nog) niet begrijp en dus te leren heb, of beter gezegd wil.
Ik ken een stel, waarvan de man een of twee keer per jaar in het buitenland is, naar conferenties voor een wetenschappelijk doeleind. Het is vaak ver van huis en in zijn etnische groep is het vrij gebruikelijk, dat tijdens zo'n trip ook een feestje wordt gebouwd. Je begrijpt waar ik heen wil -- het feestje loopt vaak uit de hand. Er komen drankjes en dames aan te pas, al dan niet betaalde dames.

Weten de vrouwen thuis dat? Ja. Wordt er, zoals in jouw woorden, "eerlijk over gedaan en afspraken over gemaakt"? Nee, niet zoals jij schetst, maar het is wel degelijk bekend thuis. Alleen de manier waarop er mee wordt omgegaan, is gewoon heel anders.

Die manier die werkt totaal niet bij Nederlanders. In een relatie wordt verwacht, dat alles open en eerlijk is, maar vreemdgaan is meestal taboe. Ik ben er van overtuigd, dat er genoeg mannen en vrouwen in onze Nederlandse maatschappij zijn, waar dit regime totaal niet bij past. En daar zijn sites zoals secondlove voor.

Jouw voorstel, eerlijk zijn en afspraken maken, past niet bij elk stel.
pi_103919425
even my 2 cents in deze discussie, oa over de steeds hedonistischer wordende maatschappij; dit is imho niet iets van de laatste jaren. vreemdgaan is van alle tijden. het is nu alleen veel meer een discussiepunt ipv iets waar we niet over praten. juist door de grotere openheid tegenwoordig en het idee dat alles maar bespreekbaar moet zijn.

mijn wederhelft en ik zijn trouwens erg monogaam ;) dus ik kan niet uit ervaring spreken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104028610
Dit besprak ik laatst nog met mijn moeder. Echt bizar die reclames die vreemdgaan gewoon aanmoedigen. Stiekem vind ik dat ze zelfs verboden moeten worden maar het is niet illegaal dus een verbod gaat uiteraard te ver.
pi_104039694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:06 schreef Epsix het volgende:

[..]

ik denk dat je voorbarig bent in je conclusie dat deze reclame alom geaccepteerd is. Veel mensen zullen er niet om malen, veel mensen zullen hem ook nog niet gezien hebben. Maar de discussie is al laaiende op veel fora. Dit krijgt nog wel een staartje.
Daar komt nog eens bij.. er zullen ook genoeg partners van vreemdgangers zijn die geen (negatieve) mening over deze sites hebben, puur en alleen omdat ze het van partner niet weten.
dat maakt deze sites niet geaccepteerd door de samenleving, maar alleen maar geaccepteerd en omarmd door een stel leugenaars.

het gaat hier imo dan ook niet om het goed/fout, geaccepteerd/verworpen zijn van 'vreemdgaan' en 'polygamie'.
het gaat hier gewoon om eerlijkheid tov je partner. neem je t daar niet zo nauw mee, dan is vreemdgaan een optie. vind je eerlijkheid wel een waarde om na te streven, dan ben je eerlijk, en kan eventueel bij wederzijdse instemming een polygame relatie ontstaan.

dus: eerlijkheid tov je partner, ja/nee?

(en nee, niet over eerlijkheid in het algemeen. zoals eerder genoemd zijn er genoeg momenten en personen waarbij een (kleine) leugen een beter resultaat zal hebben dan een eerlijk antwoord. vreemdgaan vs polygamie draait om de eerlijkheid waarop je relatie en vertrouwen gebaseerd is (bij velen iig). niet het 'ja schat, ik heb die brieven echt al op de bus gedaan'-leugentje.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 6 november 2011 @ 17:30:19 #119
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_104040188
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:17 schreef probeer het volgende:

[..]

dus: eerlijkheid tov je partner, ja/nee?

(en nee, niet over eerlijkheid in het algemeen. zoals eerder genoemd zijn er genoeg momenten en personen waarbij een (kleine) leugen een beter resultaat zal hebben dan een eerlijk antwoord. vreemdgaan vs polygamie draait om de eerlijkheid waarop je relatie en vertrouwen gebaseerd is (bij velen iig).
Een relatie is op veel meer gebaseerd dan op eerlijkheid en vertrouwen. Ik kan genoeg scenario's bedenken binnen relaties waardoor dit soort sites acceptabel zijn.
pi_104050765
Kijk eens aan, ik ben dus niet de enige die het een bizarre reclame vindt. Vanaf de allereerste keer dat ik hem hoorde, had ik al een "lolwut"-idee 8)7 Die reclame gaf mij echt het idee dat vreemdgaan steeds meer sociaal geaccepteerd (en aangeprezen!) wordt. Nou valt daar over te discussiëren, want iedereen zal daar anders over denken, maar toch vind ik de reclame op het randje.
pi_104054672
Reclame voor vreemdgaan :') "Hebt u ook zo de behoefte om uw flamoes nieuw (goed doorbloed) leven in te laten 'blazen' door een onbekende, omdat uw huidige relatie qua seksuele passie zo dood als een pier is? Dan bieden wij u nu dé oplossing!" :') Klinkt een beetje als het oplossen van de schuldencrisis in Griekenland door ze meer geld te lenen :')
pi_104056784
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 17:30 schreef Heinlein het volgende:

[..]

Een relatie is op veel meer gebaseerd dan op eerlijkheid en vertrouwen. Ik kan genoeg scenario's bedenken binnen relaties waardoor dit soort sites acceptabel zijn.
Juist. Een van de weinigen op dit forum die ik dit hoor zeggen. Dit soort topics staat bol van lege leuzen als 'zonder vertrouwen heb je niets' en 'op eerlijkheid is een relatie gebaseerd', alsof het feiten zijn. Voor mij behelst een relatie veel meer dan alleen vertrouwen.

Tevens is het vertrouwen anders dan hoe veel mensen het opvatten hier: ik heb vertrouwen in mijn partner als geheel. In al zijn beslissingen, ook naar mij toe. Dus ook als hij vreemdgaat en hij vertelt het niet, vertrouw ik er op dat hij dat om een reden niet vertelt, en dat ik er dus ook geen last van zal hebben. Ik vertrouw er kortgezegd op dat hij mij geen verdriet wil doen en dat hij met mij verder wil. Anders zou hij het wel zeggen, daar vertrouw ik hem dus ook op.

Dat is een heel ander vertrouwen dan 'ik vertrouw er op dat hij niet op een ander gaat liggen' of dat soort mijns inziens lelijke en eigenlijk wat vreemde beloftes/afspraken.
  maandag 7 november 2011 @ 09:09:02 #123
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_104065233
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:44 schreef Taurus het volgende:
Dat is een heel ander vertrouwen dan 'ik vertrouw er op dat hij niet op een ander gaat liggen' of dat soort mijns inziens lelijke en eigenlijk wat vreemde beloftes/afspraken.
Precies. De grap is, dat zulke leuzen vaak helemaal niet gecommuniceerd zijn met de partner. Die denkt er wellicht heel anders over.

Toen ik begon met m'n huidige vriendin, hebben we een beetje gefilosofeerd over wat we van een relatie verwachten. Daar bleken allerlei verschillen en overeenkomsten in te zitten, best een hoop geleerd.

Als je gewoon maar impliciet aanneemt, dat je vriendin net zo'n waarde hecht aan eerlijkheid dan jij, dan kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen.
  maandag 7 november 2011 @ 09:35:10 #124
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104065691
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:11 schreef brickster het volgende:
Gewoon iets wat mij de laatste tijd opvalt.
Op internet maar ook op de radio is er steeds meer reclame voor "Vreemdgaan"
Dit door middel van sites zoals second love. Nu vind ik dit persoonlijk een vrij bizar fenomeen, ik bedoel vreemdgaan is toch ja not done. En door middel van deze reclames word het ( mijn mening ) toch steeds "normaler". Mijn mening is dat dit een slechte vooruitgang is. Wat vind de rest van fok hiervan. Ben benieuwd.
Agh, hoeveel mensen hebben er via een Hyves of Facebook niet even die oude jeugdliefde opgezocht om de roest uit de pijp te krijgen?
pi_104331222
Ik loop al jaren op deze wereld mee en ik heb nog nooit positieve resultaten van vreemdgaan gezien. Ook niet bij mensen die elkaar zogenaamd vrij laten. Het wordt allemaal op de duur kommer en kwel.
Als er een scheiding uit voorkomt gaan de meesten ook nog failliet en kunnen een lang deel van hun leven voor de bank werken om advocaten, alimentatie en de bankschulden af te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')