hmm eigenlijk mag ik in dit topic ook legaal posten
Ik wil even wat advies van de ervaren pubermoeders hier

ik vraag me af of ik wel goed gehandeld heb

mijn puber flikte het twee weken geleden om te liegen in het logeerhuis dat ze een nintendo ds had. En nu moest ze die natuurlijk komen laten zien van de kids

dus wilde ze van papa een DS voor d'r verjaardag. Nou heeft haar vader haar enorm verwend vroeger, waar ik altijd op tegen was. Ik had haar vanavond aan de telefoon en vroeg ernaar bij haar. Het eerste antwoord wat ze gaf was: oh nee laat máár mam, dat vertel ik je zaterdag wel! maw: haar pleegmoeder weet dus niet wat ze daar gezegd heeft, en mag dat ook niet weten.
Ik heb haar verteld wat ik met haar vader had afgesproken qua cadeautjes voor haar verjaardag (ze mag twee lijstjes maken met drie dingen van elk 15 á 20 euro, ze krijgt van elk lijstje één ding). Toen zei ze dus op jengeltoontje "ja maar die kunnen jullie toch wel samen kopen". Ik word niet snel boos op haar, maar door dat jengeltoontje werd ik dat dus wel lichtelijk

Ik heb haar redelijk kortaf uitgelegd dat haar vader geen vaste baan heeft op het moment en dat wij in de schuldhulpverlening zitten. Ze zat nog wat te mokken, maar ze begreep na mijn uitleg wel dat een nintendo DS gewoon geen haalbare kaart is, zelfs niet als verjaardagscadeau.
Kleine voetnoot: vergelijkbare dingen als een DS die ze in het verleden heeft gehad van haar vader waren binnen een x aantal weken tot maanden al kapot.