abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115270987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:54 schreef RanTheMan het volgende:
isofelt groen is voldoende
Isofelt groen is niet vochtwerend, een nieuwbouw heeft vrij veel vocht denk ik?

Ik dacht zelf aan Thermobase Gold, alleen maar voordelen, geen nadelen.
pi_115271133
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Isofelt groen is niet vochtwerend, een nieuwbouw heeft vrij veel vocht denk ik?
vochtwerend is voor continu vocht van onderen.. denk aan een kruipruimte.. jij krijgt stokende onderburen of andere leef vertrekken.. dus je hebt niets bijzonders nodig... laat je niets wijs maken ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 8 augustus 2012 @ 04:55:47 #53
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115276993
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:54 schreef xaban06 het volgende:
Keuken is gekocht *O*

We willen de ondervloer binnen enkele dagen bestellen echter heb je zoveel verschillende soorten. Je hebt ze zowel in tegels als in een rol. Volgens mij moet ik ook rekening mee houden dat het een appartement + beton is?

Enige eis is dat het minimaal 10dB dempend moet zijn.

Suggesties?
Het enige waar je op moet letten is dat je je vloer zwevend legt. Dus geen contactgeluid met de betonnen vloer, dat kan hinderlijk zijn voor je onderburen. Ik heb zelf in een nieuwbouwhuis op de eerste etage de 'gewone' groene ondervloer gelegd, nooit problemen mee gehad. Als je de eerste dagen dat je in het huis bent goed ventileert raakt je voldoende bouwvocht kwijt. Wel belangrijk je laminaat goed te laten acclimatiseren. Beter een dag teveel dan een dag te weinig.
pi_115282291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 04:55 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Het enige waar je op moet letten is dat je je vloer zwevend legt. Dus geen contactgeluid met de betonnen vloer, dat kan hinderlijk zijn voor je onderburen. Ik heb zelf in een nieuwbouwhuis op de eerste etage de 'gewone' groene ondervloer gelegd, nooit problemen mee gehad. Als je de eerste dagen dat je in het huis bent goed ventileert raakt je voldoende bouwvocht kwijt. Wel belangrijk je laminaat goed te laten acclimatiseren. Beter een dag teveel dan een dag te weinig.
Sowieso moet dat allemaal gebeuren, ik ga de vloer er niet in zetten voordat de wanden zijn gestuct :) In die tijd zal het laminaat sowieso acclimatiseren en de woning goed ventileren.

Zwevend bedoel je gewoon dat de laminaat geen directe contact moet hebben met de vloer toch?
pi_115282400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zwevend bedoel je gewoon dat de laminaat geen directe contact moet hebben met de vloer toch?
gewoon niet vast schroeven of lijmen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:01:12 #56
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115290128
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:40 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

gewoon niet vast schroeven of lijmen :)
Je kan de delen onderling wel verlijmen, als ze maar nergens contact maken met de wanden, deurposten, verwarmingsbuizen, drempels enz.

Ook de bevestiging van plinten kan geluid van de zwevende vloer overdragen naar de muren en de vloeren.

De vloer mag alleen contact maken met de geluidsisolerende ondervloer. Ook als hij uitzet. Dan ben je ervan verzekerd dat je geluidsisolatie optimaal is.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:19:23 #57
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115290869
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 8 augustus 2012 11:37 schreef xaban06 het volgende:[/

En dus ook idd geen spijkers in je laminaat door je ondervloer of schroeven enz. maar dat lijkt me logisch
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 20:51:02 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116081629
Is het appartement hier eigenlijk al opgeleverd ?
Ben wel erg nieuwsgierig naar de vorderingen *O*
pi_118799041
Oplevering is zo goed als bekend, voorlopig week 49 *O*

Ingang naar ons woning :)

Glazendeur rechts is de trappenhuis, tegenover, dus aan de linkerzijde van de foto is de lift.

De binnendek en parkeerplaats vanaf ons balkon:
pi_118800836
Mooi complex! Ben benieuwd naar de foto's van de binnenzijde! :D
pi_118800997
Ok, vooruit een binnenzijde foto :)

Hier komt ons L-vorm keuken. Moet nog wel een hoop elektra verlegd worden.
pi_118801044
Ligt het aan mij of ligt er sowieso maar heel weinig elektra ?
pi_118801483
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:49 schreef Vinniiee het volgende:
Ligt het aan mij of ligt er sowieso maar heel weinig elektra ?
Valt wel mee toch? 1 stopcontact valt net buiten de foto, zie pijl :)

pi_118801698
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? 1 stopcontact valt net buiten de foto, zie pijl :)

[ afbeelding ]
Oh dat valt inderdaad wel mee. :Y
pi_120018193

Huge chocolate
pi_120021161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:43 schreef xaban06 het volgende:
[ afbeelding ]

Huge chocolate
Nice

Maar waarom geen je mijn vrouw en chocolade sleutel???
pi_120295560
De keuken is afgeleverd *O*

pi_120297040
mooi bruin is niet lelijk :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:37:16 #69
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_120303802
Slaapkamer 4 slopen en de badkamer groter maken en de keuken uit de woonkamer halen, Verder lekker ruime woning
pi_120446223
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:45 schreef RanTheMan het volgende:
mooi bruin is niet lelijk :)
Bruin? Waar?

Keuken in wording:

Brakke iPhone foto
pi_120450685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bruin? Waar?

Keuken in wording:
[ afbeelding ]

Brakke iPhone foto
Ik doelde op de kleur van je dozen, want er viel niets te zien van de keuken zelf in je vorige post. :)

Maar ik neem aan dat de stekker van de afzuigkap nog ff anders gaat? Loopt de afvoer door de muur naar buiten, of ergens nog omhoog?
pi_120452175
Zo te zien omhoog, daar moet nog een schouw voor komen waar ook de afzuiging doorheen gaat neem ik aan. Net boven de kap zit ook nog een stopcontact. Mooi strak keukentje! Ik denk alleen dat je aan die hoek niet zo heel veel gaat hebben.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_120456536
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik doelde op de kleur van je dozen, want er viel niets te zien van de keuken zelf in je vorige post. :)

Maar ik neem aan dat de stekker van de afzuigkap nog ff anders gaat? Loopt de afvoer door de muur naar buiten, of ergens nog omhoog?
Haha, ja, I know :P

De stekker vormt een probleem, de wanden zijn gestuckt maar de stekker boven de afzuigkap zit verkeerd (niet op de goede plek). Ik wil de muur niet open gooien, wat is handig om te doen?

Het is een recirculatie afzuigkap, dus zonder afvoer.
pi_120461828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Haha, ja, I know :P

De stekker vormt een probleem, de wanden zijn gestuckt maar de stekker boven de afzuigkap zit verkeerd (niet op de goede plek). Ik wil de muur niet open gooien, wat is handig om te doen?

Het is een recirculatie afzuigkap, dus zonder afvoer.
tsja dat los je niet mooi op zonder te frezen en opnieuw te stucen.. Enige andere leleijke optie is met een kabelgootje naar de bovenste wcd.. Maar echt zonde man
pi_120462452
Of de meest simpele/goedkope methode, de zwarte kabel vervangen door een witte, valt al minder op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')