de Grieken hebben gewoon niet meer zoveel te willen. Het is toch gewoon dit of ga failliet en uit de EU. We weten allemaal, het geld pakken en met de billen bloot is de makkelijkste en beste oplossing van deze twee en vooral de eerlijkste na alles wat je al "gekregen" hebt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tot zover het diepgevoelde democratische gehalte van de EU. Stel je voor zeg, dat het volk zijn steun zou moeten geven aan een reeks ongekende maatregelen die het volk zelf aangaan. Wat is de volgende stap, burgers die over hun Europese leiders willen stemmen?
Jij gaat ervan uit dat de politici slimmer zijn. Als het volk meer inspraak had gehad dan zaten we nu niet in deze eurocrisis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt maar het is maar goed dat er geen totalitaire democratie is want eht volk is dom en onverstandig (doe een referendum over verlaging van belastingen)
Goh... en de zogenaamde volksvertegenwoordigers nemen wel de juiste beslissingen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt maar het is maar goed dat er geen totalitaire democratie is want eht volk is dom en onverstandig (doe een referendum over verlaging van belastingen)
Failliet en uit de EU gaat niet samen en kan ook niet worden afgedwongen, goed kans dat er in de toekomst wel meer staten failiet gaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de Grieken hebben gewoon niet meer zoveel te willen. Het is toch gewoon dit of ga failliet en uit de EU.
Lijkt me inderdaad sterk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:06 schreef Hexagon het volgende:
Dat referendum gaat er nooit komen dat weet die premier ook wel
Dit is een show om zielig te kunnen doen
de politici hebben vaak wel meer kennis van zaken. En het is ook onze eigen schuld nadat we bij de Europese grondwet nee hebben gestemd. Want wij wilden absoluut niet dat Brussel meer macht kreeg dan ze al hadden, vooral geen toezichthouder, vooral Griekenland zijn gang laten gaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat de politici slimmer zijn. Als het volk meer inspraak had gehad dan zaten we nu niet in deze eurocrisis.
Ja het totaal afknijpen van de bevolking en de armoede injagen met als gevolg een extreme armoede waar men zelfs de eigen vis niet meer kan betalenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad sterk.
De uitkomst staat vast, en deze heeft nogal wat gevolgen.
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Dat politici ook fouten maken of dat politici alles fout doen? Bedoel, droog je traantjesquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Goh... en de zogenaamde volksvertegenwoordigers nemen wel de juiste beslissingen?
Dat is een onzinargument. We hebben Nee gestemd, maar het is er onder een andere naam toch doorgedrukt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de politici hebben vaak wel meer kennis van zaken. En het is ook onze eigen schuld nadat we bij de Europese grondwet nee hebben gestemd. Want wij wilden absoluut niet dat Brussel meer macht kreeg dan ze al hadden, vooral geen toezichthouder, vooral Griekenland zijn gang laten gaan
Gezien de meningsverschillen tussen economen en politici ben ik bang dat politici alleen denken dat ze ergens verstand van hebbenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de politici hebben vaak wel meer kennis van zaken.
"ook fouten maken" zegt ze midden in de ergste economische crisis van de laatste 80 jaar, na decennia van het volk negeren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Dat politici ook fouten maken of dat politici alles fout doen? Bedoel, droog je traantjes
Jij en ik janken nu om de domme beslissingen uit het verleden maar wij willen vooral niet in de spiegel kijken. Ik begrijp dat als we toen wel voor de Europese grondwet hadden gestemd het nu ook geen walhalla zou zijn geweest maar wij wilden ook niet meewerkenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is een onzinargument. We hebben Nee gestemd, maar het is er onder een andere naam toch doorgedrukt.
...nu heb je het over Griekenland, na een referendum over heel de EU.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja het totaal afknijpen van de bevolking en de armoede injagen met als gevolg een extreme armoede waar men zelfs de eigen vis niet meer kan betalen
Je klinkt als een emo. Wat is er niet kut en zijn er nog mensen buiten jezelf en je moeder die jij niet verantwoordelijk acht voor alle ellende?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
"ook fouten maken" zegt ze midden in de ergste economische crisis van de laatste 80 jaar, na decennia van het volk negeren.
In wat voor wereld leef jij eigenlijk?
Je begrijpt het niet. WE HEBBEN DE EUROPESE GRONDWET, ALLEEN DE NAAM IS VERANDERD.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij en ik janken nu om de domme beslissingen uit het verleden maar wij willen vooral niet in de spiegel kijken. Ik begrijp dat als we toen wel voor de Europese grondwet hadden gestemd het nu ook geen walhalla zou zijn geweest maar wij wilden ook niet meewerken
Je doet net alsof er geen vuiltje aan de lucht is, politici briljant en perfekt zijn, en het volk dom.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je klinkt als een emo. Wat is er niet kut en zijn er nog mensen buiten jezelf en je moeder die jij niet verantwoordelijk acht voor alle ellende?
nee jij begrijpt het niet, ons nee heeft wel degelijk invloed gehad op de inhoud van de Europese grondwet. Sowieso is het gewoon simpel om vooral anderen de schuld te geven ipv ook naar jezelf te kijken. De euro heeft ons net heel veel welvaart opgeleverd en ja Griekenland had nooit uitgenodigd moetenw orden bij de EU, ik snap er ook geen kut van dat we bezig blijven met landen te snel toe te voegenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. WE HEBBEN DE EUROPESE GRONDWET, ALLEEN DE NAAM IS VERANDERD.
En natuurlijk wilden we niet meewerken. Als de politici minder machtsgeil waren geweest en ons al eerder dingen hadden gevraagd dan was de Euro er niet eens geweest, en hadden we een stuk minder problemen gehad.
Blijkbaar inderdaad. Er is geen crisis, politici zijn zonen van Albert E. en alle bankieren zijn toffe filantropenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je doet net alsof er geen vuiltje aan de lucht is, politici briljant en perfekt zijn, en het volk dom.
Ik zou je aanraden eens om je heen te kijken. Of wil je ontkennen dat we in een enorme crisis zitten?
Ja, ik ben persoonlijk schuldig aan de crisis, en politici zijn onschuldig, want die zijn perfekt. Hoor je zelf wat je zegt?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nee jij begrijpt het niet, ons nee heeft wel degelijk invloed gehad op de inhoud van de Europese grondwet. Sowieso is het gewoon simpel om vooral anderen de schuld te geven ipv ook naar jezelf te kijken. De euro heeft ons net heel veel welvaart opgeleverd en ja Griekenland had nooit uitgenodigd moetenw orden bij de EU, ik snap er ook geen kut van dat we bezig blijven met landen te snel toe te voegen
Nu mogen we die welvaart van de laatste 10 jaar dubbel terugbetalen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De euro heeft ons net heel veel welvaart opgeleverd en ja Griekenland had nooit uitgenodigd moetenw orden bij de EU, ik snap er ook geen kut van dat we bezig blijven met landen te snel toe te voegen
je hebt gelijk, we kunnen beter over alle beslissingen een referendum houden ipv dit faalsysteem met een 2de en 1ste kamerquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ik ben persoonlijk schuldig aan de crisis, en politici zijn onschuldig, want die zijn perfekt. Hoor je zelf wat je zegt?
Dat is nog maar de vraag. Er zijn best andere oplossingen denkbaar dan het neoliberale IMF-model opgelegd krijgen dat de logica volgt van de veroorzakers van de crisis. Dit is slechts de oplossing binnnen die context, hun context, die hen bevalt. In ieder geval is het aan de Grieken om daarover te beslissen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de Grieken hebben gewoon niet meer zoveel te willen.
Dat is misschien ook geen verkeerde optie, dan heb je een wisselkoers, waarin de Griekse munt laag staat, maar dat heeft een corrigerend effect.quote:Het is toch gewoon dit of ga failliet en uit de EU.
Wiens probleem wordt ermee opgelost, dat van de Grieken?quote:We weten allemaal, het geld pakken en met de billen bloot is de makkelijkste en beste oplossing van deze twee en vooral de eerlijkste na alles wat je al "gekregen" hebt.
bron, iets dat ook maar enigszins in de buurt van deze bewering komt stel ik al op prijs.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nu mogen we die welvaart van de laatste 10 jaar dubbel terugbetalen.
Over beslissingen als onze macht aan de EU afdragen, of gezellig samen met Griekenland, Portugal ed een nieuwe munt aannemen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je hebt gelijk, we kunnen beter over alle beslissingen een referendum houden ipv dit faalsysteem met een 2de en 1ste kamer
Jouw bron over dat de Euro ons veel welvaart opleverde?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
bron, iets dat ook maar enigszins in de buurt van deze bewering komt stel ik al op prijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |