abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104171597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
Reken er maar op dat het weer een standaard reden is dat ze je geven.
Volgens mij wordt je nog verplicht om ongeschoold werk te gaan doen. Voor de rest wordt je toch alleen maar afgewezen man pfff.
pi_104172078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_104172122
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
pi_104172450
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_104172875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:13 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
Kan je instellen inderdaad.
En waarom het anti-reclame zou zijn? Werkgevers zullen je toch wel googlen, en je FB of hyves zullen ze dus al vinden, waarom dan niet ook laten zien dat je op professioneel vlak aan de sociale mediaweg timmert.

Plus dat het een mooie manier is om je CV wat meer uit te lichten.
Mijn CV is 1 a4tje (express gedaan, was eerst 2 volledige kantjes, maar helemaal verbouwd. Krijg nu altijd te horend at ik het leukste CV heb dat ze de laatste tijd gezien hebben. Maar daar heb ik niks aan omdat er alsnog geen baan is :') ).
Maar op mijn Linkedin heb ik al mijn werkervaring uitgebreider beschreven, samen met een bondige uitleg over scriptie(cijfers), opleidingen en andere zaken die ik niet meteen tussen het allerbelangrijkste zou plaatsen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104175767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerdt en jezelf presenteerdt. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
pi_104176951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
Geen idee wat de voorspelbare kaart moet zijn maar het gaat om de boodschap die duidelijk is. Spelling let ik niet heel erg op bij het plaatsen van berichten of Fok.
pi_104178029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
pi_104178628
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Paspoort, cv en eventuele diploma's meenemen. :)
pi_104178699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
  woensdag 9 november 2011 @ 21:31:56 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104179614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
* Viking84 stapt even uit lurkmodus.

Flikker eens een eind op, man :{w.

Mensen zoals jij zou ik een paar maandjes werkloosheid toewensen, kun je eens kijken hoe dat is. Je bent niet de eerste die eerst hoog van de toren blies om na een periode van werkloosheid toch maar in te binden.
Niet meer actief op Fok!
pi_104179750
Ja hoi: het afzeiken kan wel ophouden, nu. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104179751
quote:

[..]

Nee dat is lekker met argumenten komen :')

En dat je niet op spelling let op Fok!, kan ik nog inkomen. Maar zo'n simpele d/t fout in een werkwoord zoals dit, dat is of gewoon gebrek aan kennis, of wel heel erge slordigheid. In ieder geval maakt het je betoog er niet beter op.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104179777
quote:

[..]

beter lees je even de OP eerst voordat je hier verder gaat kankeren o|O ...
  woensdag 9 november 2011 @ 22:36:51 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104183510
Aaaaaaaaalles is liefdehhh!

Uiteraard wenst Bombshell ons allemaal het beste toe, dat lijkt me duidelijk :7 :+ Genoeg daarover!

We zitten hier niet omdat we falen, maar omdat we allemaal hard ons best doen 8-) Dus kom maar op met die banen / sollicitatiegesprekken *O* </positiviteitsdansje>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104184122
Ik gun iedereen het beste..

[ Bericht 60% gewijzigd door Five_Horizons op 09-11-2011 23:56:47 (toevoeging is niet nodig) ]
pi_104187872
Zo: vanaf hier gaan we weer gewoon doen. Verder gepijpzeik wordt gewist en genote. :)
pi_104188683
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
pi_104196140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
pi_104197626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
Ja dat weet ik eigenlijk niet,ik wil toch even horen misschien is het toch leuker dan ik denk. WWB is bijstand :@
pi_104197878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:18 schreef KwadeAfdronk het volgende:

WWB is bijstand :@
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
pi_104197958
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
Oh, ok ;)
pi_104203904
Nou ik zou net gaan solliciteren, startte mijn auto niet, accu leeg volgens mij :')
Het was een teken denk ik,omdat ik die baan toch niet echt wilde
Heb wel gebeld om de afspraak te verzetten maar toen bleek dat het om een baan van 12 uur gaat dus ja dat schiet niet op dus maar helemaal afgezegd :{
pi_104206300
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104206728
Ik had net ook weer wat hoor:

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:

Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.

Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')