abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103783527
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. We zijn door facebook, twitter etc de realiteit verloren.
Ja, maar daar is dit geen voorbeeld van.
pi_103783556
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. We zijn door facebook, twitter etc de realiteit verloren.
Neehoor. We leven gewoon in een andere realiteit dan 10 jaar geleden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:33:38 #128
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103783591
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je houdt toch ook contact met die vrienden via digitale wegen. Telefoon, vervoer, email. Als je die spreekwoordelijke stekker eruit trekt kom je ook moeilijk bij je echte vrienden. Zeker in de huidige wereld waarin veel vrienden in het buitenland wonen. Het woord digitale vrienden is compleet uit z'n verband gerukt de laatste jaren. Ik ken NIEMAND die digitale vrienden heeft die hij of zij ook niet gewoon in het echt ziet.
Hmm, vreemd. Ik kan thans personen die chatten en twitteren en hun hele hebben en houwen op facebook, etc etc plaatsen en delen met lui die ze nooit ontmoet hebben laat staan ooit zullen ontmoeten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:36:36 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103783709
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hmm, vreemd. Ik kan thans personen die chatten en twitteren en hun hele hebben en houwen op facebook, etc etc plaatsen en delen met lui die ze nooit ontmoet hebben laat staan ooit zullen ontmoeten.
Op facebook plaats je dingen die iedereen kan zien, dus ook je vrienden. Dat je af een toe een reactie krijgt van een werkgever, een oud-collega of iemand die dezelfde interesse heeft doet daar niet van af. Hetzelfde met twitter. Iedereen Facebooked of tweet in eerste instantie voor zijn vrienden. Ga maar eens na, echt heel weinig mensen tweeten specifiek naar mensen die ze niet kennen. Je gooit het in de groep die voor een deel bestaat uit vrienden, dat andere die in je lijst staan meekijken is een mooie bijkomstigheid.

Plus dat vrijwel niemand random mensen op Facebook gaat toevoegen. Sorry, ik ken niemand die dat doet. Iedereen heeft ooit wel eens een connectie met die persoon gehad, al is het maar een keer gedag zeggen in de AH of op een feestje van een vriend.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_103783713
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:15 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En hoe meet je of iets de pijn echt verzacht? Ik denk eigenlijk dat dat, zeker zo kort erna bijna niet te doen is en dat iedereen op zijn eigen manier die eerste tijd door komt.
De ouders hopen waarschijnlijk dat het de pijn verzacht, maar dan niet bewust. Het is inderdaad een eerste reactie op de situatie/omgaan met het verdriet.
Ik weet heel goed dat er tig manieren zijn om verdriet te verwerken en dat ieder mens dat op zijn eigen manier probeert. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk/vind dat het opzoeken van de social media geen leegte opvult.
Ik kan me best voorstellen dat mensen de social media opzoeken om aandacht te vragen, dat is het niet (zo kan ik me ook voorstellen dat je wilt vluchten voor je ellende in bv drugs en alcohol). Ik kan me alleen niet voorstellen dat het mij persoonlijk zou helpen bij de verwerking.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brennie op 31-10-2011 13:44:46 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_103783749
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:51 schreef Ocmerius het volgende:
Het walgelijke hier is iemand die er trots op is mensen die net hun dochter verloren hebben te beschuldigen van "walgelijke aandachttrekkerij", en voet bij stuk houdt nadat ie er achter gekomen is dat het hele twitter-gebeuren niet eens bij die ouders vandaan kwam.
Ik vind inderdaad ook dat we erg terughoudend moeten zijn om die ouders te veroordelen, zelfs al zou dat initiatief wél van hen afkomstig zijn. Die mensen hebben al genoeg verdriet. Het moet inderdaad een vreemd idee zijn wanneer mensen op die manier iets gaan retweeten.

Maar ik signaleer ook dat de vader er volop aan meedoet, zich op Twitter voortdurend uit met de hashtag #kanjerguusje, enzovoort. En op de website prijkt ook een link naar Twitter, dus is er wel sprake van een koppeling tussen aandacht voor die website en aandacht op Twitter.
pi_103783817
quote:

[..]

Maar op FOK! hou je toch nog contact met de realiteit?
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

Maar ik signaleer ook dat de vader er volop aan meedoet, zich op Twitter voortdurend uit met de hashtag #kanjerguusje, enzovoort. En op de website prijkt ook een link naar Twitter, dus is er wel sprake van een koppeling tussen aandacht voor die website en aandacht op Twitter.
Hmmja en? Het verlies van je zoon of dochter, en zeker op zo'n leeftijd, lijkt mij een van de ergste dingen die je kan overkomen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_103783832
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:29 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Een begrafenisstoet trekt ook langs vreemde mensen. Je wil dat vreemde mensen de begrafenis stoet zien.
Ik niet hoor. Ik wil graag met een groep dierbaren de uitvaart bijwonen. Of zit jij al zwaaiend in je pausmobiel midden in zo'n 'optocht'. Ik vind jouw benadering nogal apart eerlijk gezegd. :{
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:30 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat deze zaken ook andere mensen bereiken. Waarom moet iedereen hiermee geconfronteerd worden? Ik neem aan dat jij niet dwars door een begrafenisstoet rijdt, of toch wel omdat het toch maar weer aandacht vragen is?
Wat hebben jullie toch met aandacht vragen? Daar ben ik helemaal niet mee bezig tijdens een uitvaart. Dan ben ik bezig met mijn emoties en die van mijn dierbaren.
pi_103783853
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:23 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn god, waar een mens zich druk om kan maken zeg. Laat die mensen op hun manier omgaan met de dood van hun dochter, of jij je dat nou voor kan stellen of niet. Lekker belangrijk ook :’) .
Met alle respect, maar je snapt denk ik niet wat de achtergrond van dit topic is. Het gaat me niet om het individuele geval, maar om de manier waarop dit fenomeen gestalte krijgt. De neiging van mensen om een privé-zaak op deze manier publiekelijk te maken, de neiging van mensen om te retweeten, om te denken dat dat iets uitmaakt....
pi_103783857
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:15 schreef simmu het volgende:

[..]

je kan het je mischien niet voorstellen, maar het is echt wel zo dat het een heleboel kan helpen wanneer mensen je pijn zien en erkennen. daar zit troost in verstopt. net zoals het enorm kan helpen wanneer anderen je wensen mbt hoe je iemand herdenkt respecteren. andersom trouwens ook: wanneer mensen over je heen walsen in zoiets en schijt hebben aan je wensen mbt hoe je je kind wil herdenken, dat sloopt. dan kan je alleen nog maar denken: "sterf jij dan godverdomme maar reuzesnel en fuck jou, mooi niet dat ik naar je toekom als je ligt te creperen"
Ik denk dat mensen denken dat het echt helpt.

Een voorbeeld (los van deze situatie):

Je kunt een eigen kunstwerk op internet plaatsen en wel duizenden keren via internet lezen hoe geweldig jij wel niet bent en hoe mooi het werk is wat je hebt gemaakt. Dat is best leuk om te lezen maar het doet je 1000 x meer wanneer je een compliment krijgt van een dierbare in het echte leven.

Het is tastbaar, echt, persoonlijk en eigenlijk niet te vergelijken.

Hopelijk begrijp je wat ik probeer te schrijven. :)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_103783867
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:

Wat hebben jullie toch met aandacht vragen? Daar ben ik helemaal niet mee bezig tijdens een uitvaart. Dan ben ik bezig met mijn emoties en die van mijn dierbaren.
Snap je het echt niet? Ik heb helemaal niks met aandacht vragen, er wordt hier beweerd dat een blog maken en iets op Twitter zetten 'walgelijke' aandacht vragen is.

Eigenlijk is het ergens wel mooi wat je zegt, want ik vermoed dat de vader van deze dochter daar ook helemaal niet mee bezig is!
Oh, and that's a bad miss!
pi_103783904
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Ik wil graag met een groep dierbaren de uitvaart bijwonen. Of zit jij al zwaaiend in je pausmobiel midden in zo'n 'optocht'. Ik vind jouw benadering nogal apart eerlijk gezegd. :{
Waarom dan een begrafenisstoet en niet het lichaam discreet naar het uitvaartcentrum laten brengen? In een wit VW busje?
pi_103783964
quote:

[..]

hoeveel mensen zetten niet een overlijdensadvertentie in een landelijk dagblad? wat is daar dan anders aan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:44:35 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103783978
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef Brennie het volgende:

[..]

Je kunt een eigen kunstwerk op internet plaatsen en wel duizenden keren via internet lezen hoe geweldig jij wel niet bent en hoe mooi het werk is wat je hebt gemaakt. Dat is best leuk om te lezen maar het doet je 1000 x meer wanneer je een compliment krijgt van een dierbare in het echte leven.

Vind je? Dat hangt ervan af. Als ik op deviantArt kunst gooi dan krijg ik reacties van mensen die hier ook mee bezig zijn. Die reacties zijn dus wat mij betreft meer waard dan een reactie van een goede vriendin die er weinig vanaf weet. Daarvoor gebruik ik Facebook ook. Ik hoef niet iedereen persoonlijk te kennen, maar ik heb wel op een bepaalde manier een connectie met iemand. Bijvoorbeeld omdat het ook grafische ontwerpers zijn van wie ik de mening kan waarderen.

Hier op FOK! ken ik ook niemand, toch hecht ik waarde aan deze discussie die we hier nu voeren. Ben ik dan kansloos? Een forum is niet veel anders dan Facebook.
pi_103783989
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Brentmeister het volgende:
Ik vind dat Cherna juist een heel goed punt aansnijdt? Waarom hebben mensen de behoefte om hun hele hebben en houden (inclusief hun persoonlijke verdriet) te delen met de hele wereld, inclusief wildvreemden?

quote:
Hmmja en? Het verlies van je zoon of dochter, en zeker op zo'n leeftijd, lijkt mij een van de ergste dingen die je kan overkomen.
Helemaal mee eens. Zoals ik al in de OP schreef: ik snap dat die mensen ergens heen moeten met hun verdriet, maar ik begrijp niet echt waarom wildvreemden moeten worden aangespoord om de dood van dat meisje tot een trending topic te maken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:46:33 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103784054
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat Cherna juist een heel goed punt aansnijdt? Waarom hebben mensen de behoefte om hun hele hebben en houden (inclusief hun persoonlijke verdriet) te delen met de hele wereld, inclusief wildvreemden?

[..]

Helemaal mee eens. Zoals ik al in de OP schreef: ik snap dat die mensen ergens heen moeten met hun verdriet, maar ik begrijp niet echt waarom wildvreemden moeten worden aangespoord om de dood van dat meisje tot een trending topic te maken.
Dat stukje 'wildvreemden' moet je toch maar eens nog een keer goed onder de loep nemen. Ga maar na bij vrienden wat hun connectie is met al hun facebook vrienden of followers. Er zit altijd een verhaal achter hoe iemand, iemand anders kent. De enige plek waarmee ik echt met anonieme mensen praat is.... hier op FOK!....

Toch pleuren hier mensen ook hun problemen op het forum. (zie het relatie gedeelte van 't forum) Soms is het zelfs juist fijn om meningen te horen van mensen die je niet kent, die hebben namelijk geen vooroordelen over je. Om die reden gaan mensen ook vaak naar een psychiater.

Zit je zelf op Facebook. Ik denk het niet, want je ziet al vrij snel dat het eigenlijk een beetje socially akward is om te reageren op mensen die je niet echt goed kent, laat staan die 'wildvreemden'.
pi_103784114
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef Brennie het volgende:

[..]

nope. dat doe ik niet. then again. ik ken de situatie van heel dichtbij. jij ook?
pi_103784151
quote:

Als het mijn dochter zou zijn, zou ik daar niet stoppen. Ik zou posters ophangen, uitdelen en verspreiden. Ik zou mensen vertellen over haar. Hoe mooi ze wel niet was. Hoe lief. Hoe verschrikkelijk het is dat ze er niet meer is. Wat ze allemaal had willen worden of doen en hoe oneerlijk het is dat ze dat nooit heeft mogen worden of doen.

En nee daar zit geen greintje ratio tussen.

Waarom zoek je naar reden temidden van de chaos van een kind dat op 10 jarige leeftijd aan een verschrikkelijke ziekte overlijd? Het antwoord zit al in de OP, juíst omdat mensen ergens heen willen met hun verdriet. Waar dan ook heen. Aan iedereen die het wil horen of lezen.

En zij die dat niet willen, openen er een topic op FOK! over. Kennelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_103784195
quote:

[..]

[..]

wellicht heeft die vader dit helemaal niet welbewust opgezet, maar hebben anderen dit opgepikt en is die vader er blij mee dat anderen aan hen denken? tis maar een ideetje hoor. hoeft helemaal niet zo te zijn. ik denk persoonlijk trouwens wel dat het zo gegaan is. je hebt namelijk zelf helemaal de tijd niet om zoiets te doen wanneer je kind overleden is. voor de onwetenden onder ons: je wordt compleet geleeft, je moet 3000 dingen regelen, iedereen wil dingen van je en alleen midden in de nacht kan je misschien nog ergens een snipper rust pakken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:51:36 #145
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103784201
quote:

[..]

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet tegen, maar ik verwacht er ook niets van en persoonlijk houd ik het dan ook bij forums. Maar steeds meer lijkt het erop dat men steeds meer waarde gaat hechten aan de digitale vriendschap.
Maar goed spreek je mensen aan in RL die je niet kent in de trein of op straat als voorbeeld? Laat ik zeggen chatten in RL met een wildvreemde? Als ik s'morgens in de trein zit mag je blij zijn dat iemand je begroet met een goede morgen.
Verlies van een dierbare deel ik louter met vrienden/collega's/familie die ik ook in RL regelmatig ontmoet.
pi_103784266
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat stukje 'wildvreemden' moet je toch maar eens nog een keer goed onder de loep nemen. Ga maar na bij vrienden wat hun connectie is met al hun facebook vrienden of followers. Er zit altijd een verhaal achter hoe iemand, iemand anders kent. De enige plek waarmee ik echt met anonieme mensen praat is.... hier op FOK!. Toch pleuren hier mensen ook hun problemen op het forum. (zie het relatie gedeelte van 't forum) Soms is het zelfs juist fijn om meningen te horen van mensen die je niet kent, die hebben namelijk geen vooroordelen over je. Om die reden gaan mensen ook vaak naar een psychiater.
Als mensen hun Facebook-profiel niet specifiek afschermen, is dat voor iedereen zichtbaar. Dat geldt zeker voor een website zoals de ouders van Guusje hebben gemaakt. Iedereen kan die site zien. Let wel: geen veroordeling, maar gewoon een constatering.

In de kennissenkring van ouders bevindt zich iemand die al jaren aan kanker lijdt en voortdurend het ziekenhuis in en uit gaat. Die mensen zetten de ontwikkelingen op een rij in een e-mail die ze sturen aan vrienden en bekenden, zodat ze niet steeds aan de telefoon hetzelfde verhaal hoeven te vertellen. Ze lopen er dus niet publiekelijk mee te koop, via een website of via Twitter...

Dat mensen anoniem hun problemen op internet gooien, zie je wel vaker. Ik vind dat niet echt een goede vergelijking. Het gaat hier namelijk om duidelijk herkenbare mensen die op deze manier de publiciteit opzoeken.
pi_103784286
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind je? Dat hangt ervan af. Als ik op deviantArt kunst gooi dan krijg ik reacties van mensen die hier ook mee bezig zijn. Die reacties zijn dus wat mij betreft meer waard dan een reactie van een goede vriendin die er weinig vanaf weet. Daarvoor gebruik ik Facebook ook. Ik hoef niet iedereen persoonlijk te kennen, maar ik heb wel op een bepaalde manier een connectie met iemand. Bijvoorbeeld omdat het ook grafische ontwerpers zijn van wie ik de mening kan waarderen.

Hier op FOK! ken ik ook niemand, toch hecht ik waarde aan deze discussie die we hier nu voeren. Ben ik dan kansloos? Een forum is niet veel anders dan Facebook.
Ik heb het nooit over wel of niet kansloos zijn gehad hé...
Ik waardeer complimenten/opmerkingen via internet natuurlijk ook wel en adviezen/kritiek kan ik best ter harte nemen, maar voor mij is er nog altijd een wezenlijk verschil tussen internet en het echte leven.
Ik zou 10.000 x via internet kunnen lezen hoezeer iemand mij wil steunen,begrijpt en hoe erg mensen het vinden wat ik heb doorstaan, maar het is niet hetzelfde als wanneer ik op straat op een bankje zou zitten en iemand spontaan een arm om me heen slaat en zou zeggen "het is ook gewoon klote hé"

Dat is hoe ik het zie. :)
pi_103784338
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:48 schreef simmu het volgende:

[..]

nope. dat doe ik niet. then again. ik ken de situatie van heel dichtbij. jij ook?
Welke situatie heb je het nou over; die van het meisje of wat ik als voorbeeld schreef?
pi_103784345
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Snap je het echt niet? Ik heb helemaal niks met aandacht vragen, er wordt hier beweerd dat een blog maken en iets op Twitter zetten 'walgelijke' aandacht vragen is.
Dat was mijn punt helemaal niet.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:42 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Waarom dan een begrafenisstoet en niet het lichaam discreet naar het uitvaartcentrum laten brengen? In een wit VW busje?
Ik vind de rouwstoet een mooi onderdeel van de afscheidsplechtigheid waarbij ik en de overige dierbaren de overledene naar zijn laatste rustplek brengen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:55:07 #150
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103784357
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:53 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over wel of niet kansloos zijn gehad hé...
Ik waardeer complimenten/opmerkingen via internet natuurlijk ook wel en adviezen/kritiek kan ik best ter harte nemen, maar voor mij is er nog altijd een wezenlijk verschil tussen internet en het echte leven.
Ik zou 10.000 x via internet kunnen lezen hoezeer iemand mij wil steunen,begrijpt en hoe erg mensen het vinden wat ik heb doorstaan, maar het is niet hetzelfde als wanneer ik op straat op een bankje zou zitten en iemand spontaan een arm om me heen slaat en zou zeggen "het is ook gewoon klote hé"

Dat is hoe ik het zie. :)
Dit. En daar gaat het om. Goed omschreven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')