abonnement Unibet Coolblue
pi_103779468
Hallo!

Ik heb enkele weken terug een world of warcraft account aangeschaft, 2e hands, tegen de EULA van de fabrikant in, maar dat staat los van het verhaal.

De koop ging soepel, geld overgemaakt, account gegevens overgedragen, klaar.

Maaaarrrrr nu het mooie;

Ik ben zo stom geweest het wachtwoord op het account niet te wijzigen, de verkopende partij heeft dit gewijzigd (zonder mij dit te laten weten). Bij navraag (van mijn kant), blijkt hij spijt te hebben van de verkoop en wil het bedrag wat ik heb betaald terugstorten.

Inmiddels is er tijd en geld in geïnvesteerd door mij, ik ben dan ook sowieso niet van plan met het aankoop-bedrag akkoord te gaan en eigenlijk ook niet met het aankoop+investeringsbedrag. Ik heb betaald, ik heb recht op het gekochte produkt, lijkt me.

Het is in mijn ogen een eerlijke deal geweest tussen 2 volwassen personen (komt die wow-grap....).

Wat nu?
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:38:40 #2
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103779545
Wat een kansloze mongool is die verkoper :')
Dat moet wel een autist zijn, uit het niets jouw wachtwoord veranderen.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:39:14 #3
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_103779567
Nette aangetekende brief sturen met ingebrekestelling.
Wie weet schrikt hij..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_103779715
lol... spijt hebben van een wow account. mensen, ZOEK EEN LEVEN GVD!!!
pi_103779753
Dit is toch wel echt jouw eigen schuld hoor.

Als je iets overkoopt met wachtwoord, dan is juist dat wachtwoord het eerste wat je wijzigt.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:46:48 #6
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103779800
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Dit is toch wel echt jouw eigen schuld hoor.

Als je iets overkoopt met wachtwoord, dan is juist dat wachtwoord het eerste wat je wijzigt.

:')
True story :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_103779890
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Dit is toch wel echt jouw eigen schuld hoor.

Als je iets overkoopt met wachtwoord, dan is juist dat wachtwoord het eerste wat je wijzigt.

:')
Eens, maar als je een auto koopt ga je ook niet je sloten en contact vervangen.

Het gaat erom dat de verkopende partij zijn product terug heeft 'genomen' en mij niets meer dan de aanschafwaarde wil vergoeden.
pi_103779940
jij hebt geen rechten in dit geval want het account behoort uiteindelijk aan blizzard toe.

Dus als een van jullie officieel gaat klagen word het account gewoon gesloten.
Als jij je poot stijf houd stort hij het geld gewoon niet terug en hoor je er nooit meer wat van en ben je je geld kwijt.

Hoewel je em dan wel bij blizzard lekker kan aangeven met alle details erbij.
pi_103779963
Zo te horen heb je dus een illegale transactie uitgevoerd waarna de "verkoper" deze illegale handeling weer netjes heeft terug gedraaid. ^O^ voor de verkopende partij.

Volgens mij rest jou niks dan het geld weer terugstorten MINUS een kleine vergoeding voor het verbeteren van zijn WoW account want vermoedelijk heb jij er ook wel weer wat credits (???) bijgespeeld?
Vervolgens zul je toch weer zelf tijd in een eigen account moeten steken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:52:09 #10
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103779964
Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan evt. een vergoeding bij het bedrag eisen aangezien die verkoper nu eigenlijk ook al het account heeft en er dus voor kan kiezen om jou uberhaupt niets te betalen.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_103780095
Het is sowieso niet toegestaan om WoW accounts door te verkopen...

En verder is het inderdaad niet heel slim om het wachtwoord niet te wijzigen.. dat is toch het eerste wat je doet zou ik zegen?

Ik zou als ik jou was je verlies nemen, geen accounts meer kopen of verkopen en gewoon zelf je mannetjes levelen en gear hosselen.
Ja doei.
pi_103780582
Laat hem eerst nou maar dat bedrag terugstorten (als hij dat al doet), en ga daarna pas over extra geld zeuren. Maar je hebt natuurlijk geen poot om op te staan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:30 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103780635
TS denkt dat hij zijn geld terug gaat zien :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_103780663
Hoeveel geld gaat het om?
pi_103780983
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:11 schreef CutCake het volgende:
Hoeveel geld gaat het om?
Totaal minder dat 75, ¤ 60 voor het gekochte product, ¤ 13 van mij voor een maand game-time. We zien wel wat we er van terugzien, maar het zijn geen streken natuurlijk.

<insert illegaal kopen/verkopen van account grap hier>
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:22:51 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103781125
Tja, je hebt gelijk, maar daar heb je niks aan. :)

Klagen bij Blizzard heeft geen zin omdat zij alleen de verkoper erkennen als eigenaar van het account.

Het is te hopen dat je je eigen geld al terugkrijgt. Anders moet je 'm maar gewoon een beetje bedreigen met stoere taal. Want voor zo'n laag bedrag is het natuurlijk niet de moeite waard om naar de rechter te stappen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103781231
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:22 schreef eleusis het volgende:
Tja, je hebt gelijk, maar daar heb je niks aan. :)

Klagen bij Blizzard heeft geen zin omdat zij alleen de verkoper erkennen als eigenaar van het account.

Het is te hopen dat je je eigen geld al terugkrijgt. Anders moet je 'm maar gewoon een beetje bedreigen met stoere taal. Want voor zo'n laag bedrag is het natuurlijk niet de moeite waard om naar de rechter te stappen.
Je kan niet naar de rechter stappen want het "product" behoort aan blizzard toe.
maw het kon helemaal niet verkocht of verhandeld worden en dus is er geen onrecht gedaan.
pi_103781344
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Dit is toch wel echt jouw eigen schuld hoor.

Als je iets overkoopt met wachtwoord, dan is juist dat wachtwoord het eerste wat je wijzigt.

:')
Rare gedachtegang heb jij. Jij koopt een fiets en het eerste wat je vervangt is het slot. En dan heb ik het nog niet over een huis wat je hebt gekocht. Ik had je slimmer ingeschat.
pi_103781368
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je kan niet naar de rechter stappen want het "product" behoort aan blizzard toe.
maw het kon helemaal niet verkocht of verhandeld worden en dus is er geen onrecht gedaan.
Ik vond een account/forumpost hier maken al genoeg moeie, aan een kort geding wil ik niet eens denken.
Je 2e zin echter, impliceert wel dat het product ook niet verkocht mocht worden en ik dus minimaal recht heb op m'n ¤60.
pi_103781398
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:29 schreef Nyck het volgende:

[..]

Jij koopt een fiets en het eerste wat je vervangt is het slot.
Ehm, ja?
quote:
En dan heb ik het nog niet over een huis wat je hebt gekocht.
Ja, ook daar is het eerste wat je doet de sloten vervangen.

Of heb je gewoon de post van vosss verkeerd gelezen?
Ja doei.
pi_103781495
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ehm, ja?

[..]

Ja, ook daar is het eerste wat je doet de sloten vervangen.

Of heb je gewoon de post van vosss verkeerd gelezen?
Dat geeft je nog niet het recht je oude fiets te jatten. Het account boeit me inmiddels niet meer (zo snel kan het gaan ja), maar de achterliggende gedachte hier is niet best.
pi_103781713
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Dit is toch wel echt jouw eigen schuld hoor.

Als je iets overkoopt met wachtwoord, dan is juist dat wachtwoord het eerste wat je wijzigt.

:')
Ook al zou hij die gewijzigd hebben, zou de originele eigenaar na een belletje met Blizzard zijn account weer terug krijgen.
Als TS al te laks was het wachtwoord te verwijderen, heeft hij zeker niet de naam op het account laten wijzigen, aangezien je daarvoor een copy ID-kaart moet opsturen.

Aangezien het absoluut niet toegestaan is een account van iemand anders over te kopen heeft TS geen poot om op te staan.

Toch maar weer een level 1 beginnen dan? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103781827
Eerst zorgen dat de verkopende partij het geld terug stort en daarna even melden bij Blizzard dat de verkoper heeft geprobeerd zijn account verkopen aan je. Dan is hij (waarschijnlijk) zowel zijn geld als zijn account kwijt. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_103781851
Helaas kun je niet veel doen denk ik, zou gewoon je geld laten terugstorten (met die ¤13 gametime natuurlijk).

Als je dat eenmaal hebt natuurlijk de account bij Blizz aangeven zodat ie geband wordt, zal hem leren :).
FISH
pi_103781923
Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n account zou kopen ?

Het idee is toch dat je trots bent op wat je zelf allemaal gedaan hebt ?
Wat is het punt van het gebruiken van een account van iemand anders ? Doe je dat dan enkel zodat wat mensen die een computerspel spelen denken "Zo hee, die heeft heel veel tijd achter zijn computer gezeten !" ofzo ?
pi_103781931
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:34 schreef hornswaggler het volgende:

[..]

Dat geeft je nog niet het recht je oude fiets te jatten. Het account boeit me inmiddels niet meer (zo snel kan het gaan ja), maar de achterliggende gedachte hier is niet best.
Kern van het verhaal is dat je niemand moet vertrouwen én dus in dit geval direct na overname account je wachtwoord had moeten wijzigen. Dat praat niet goed dat iemand 'm terugpakt, maar in die zin heeft vosss wel gelijk: had je maar niet zo stom moeten zijn het te vergeten, want er zijn genoeg mensen die niet te vertrouwen zijn!
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:48:54 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103781941
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:48 schreef Ocmerius het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n account zou kopen ?
Saai begin overslaan en gelijk meer spullen hebben etc.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103781955
_O-
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:50:02 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103781978
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je kan niet naar de rechter stappen want het "product" behoort aan blizzard toe.
maw het kon helemaal niet verkocht of verhandeld worden en dus is er geen onrecht gedaan.
Rare gedachtengang, ik ben godzijdank geen jurist maar als jij mij iets verkoopt wat niet verhandeld mag worden, en je steelt het daarna terug, waarom zou je dan mijn knaken mogen houden?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103782160
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kern van het verhaal is dat je niemand moet vertrouwen én dus in dit geval direct na overname account je wachtwoord had moeten wijzigen.
Wachtwoord aanpassen heeft geen zin. De verkoper had namelijk een mailtje naar Blizzard kunnen sturen met het verhaal dat hij niet meer in kon loggen + kopietje van zijn/haar ID en Blizzard had het account netjes weer teruggegeven. En naam aanpassen kan niet, want dat moet je aanvragen bij Blizzard en dat doen ze alleen maar als je papieren kan overleggen dat je naam veranderd is (bv. vanwege huwelijk).

Dit is dan ook meteen de reden dat Blizzard vrij expliciet vermeldt dat een account nooit je eigendom wordt en je daarom een account niet kan en mag verhandelen.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_103782236
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:54 schreef Semoi het volgende:

[..]

Wachtwoord aanpassen heeft geen zin. De verkoper had namelijk een mailtje naar Blizzard kunnen sturen met het verhaal dat hij niet meer in kon loggen + kopietje van zijn/haar ID en Blizzard had het account netjes weer teruggegeven. En naam aanpassen kan niet, want dat moet je aanvragen bij Blizzard en dat doen ze alleen maar als je papieren kan overleggen dat je naam veranderd is (bv. vanwege huwelijk).

Dit is dan ook meteen de reden dat Blizzard vrij expliciet vermeldt dat een account nooit je eigendom wordt en je daarom een account niet kan en mag verhandelen.
Ah, hip! Máár, als TS zijn wachtwoord wél had veranderd had de verkoper er wel lastiger weer bij kunnen komen, omdat hij dan had moeten bekennen dat hij z'n account had verpatst? Of geloven ze je meteen? Kun je eigenlijk wel je e-mailadres wijzigen? :@
Ja doei.
pi_103782471
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah, hip! Máár, als TS zijn wachtwoord wél had veranderd had de verkoper er wel lastiger weer bij kunnen komen, omdat hij dan had moeten bekennen dat hij z'n account had verpatst? Of geloven ze je meteen? Kun je eigenlijk wel je e-mailadres wijzigen? :@
Gewoon zeggen dat 'ie "opeens" niet meer kan inloggen is voldoende. "Hacked" accounts zijn namelijk een hot item en zolang je kan aantonen dat jij degene bent die het account aan heeft gemaakt (d.m.v. je ID) gelooft Blizzard je inderdaad.

E-mail adres is wel zomaar aan te passen.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_103786865
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:30 schreef hornswaggler het volgende:

[..]

Ik vond een account/forumpost hier maken al genoeg moeie, aan een kort geding wil ik niet eens denken.
Je 2e zin echter, impliceert wel dat het product ook niet verkocht mocht worden en ik dus minimaal recht heb op m'n ¤60.
Nee want je wist het van te voren dat account trading verboden is.

Helaas pindakaas.
pi_103786988
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:50 schreef eleusis het volgende:

[..]

Rare gedachtengang, ik ben godzijdank geen jurist maar als jij mij iets verkoopt wat niet verhandeld mag worden, en je steelt het daarna terug, waarom zou je dan mijn knaken mogen houden?
Zoals ik net al schreef TS wist/weet dondersgoed dat account trading verboden is.
Dat wil zeggen verboden in blizzards z'n mening die daar dan ook streng op controleerd.

Wat wil TS dan doen? afdwingen kan ie niet tenzij via een civiele rechtszaak.
Dat gaat er niet van komen want er is geen onrecht gepleegd.

"uh ja meneer de rechter ik kocht de gestolen fiets en wist dat het gejat was maar wilde toch mn centen terug toen de dief de fiets kwam terughalen"..

good luck with that.
pi_103786990
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:29 schreef Nyck het volgende:

[..]

Rare gedachtegang heb jij. Jij koopt een fiets en het eerste wat je vervangt is het slot. En dan heb ik het nog niet over een huis wat je hebt gekocht. Ik had je slimmer ingeschat.
Erhm, ik vervang altijd als eerste alle sloten van een huis. Je weet nooit wie er nog een sleutel heeft, en hoewel ik slechts een 42" flatscreen heb ben ik er wel erg aan gehecht.
pi_103790683
Wow account kopen? Ik heb nog wel 1 liggen xD
Ja, hoi!
pi_103791559
ik ook :P 2x lvl85 10k gold flying skills alle professions , :{ kut spel.. geen zak meer aan.
pi_103791720
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef hornswaggler het volgende:

[..]

Eens, maar als je een auto koopt ga je ook niet je sloten en contact vervangen.

Het gaat erom dat de verkopende partij zijn product terug heeft 'genomen' en mij niets meer dan de aanschafwaarde wil vergoeden.
Nee dombo, daar krijg je de sleutels en het eigendomsbewijs bij.
pi_103791780
quote:
3s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:52 schreef Deetch het volgende:
Zo te horen heb je dus een illegale transactie uitgevoerd waarna de "verkoper" deze illegale handeling weer netjes heeft terug gedraaid. ^O^ voor de verkopende partij.

Volgens mij rest jou niks dan het geld weer terugstorten MINUS een kleine vergoeding voor het verbeteren van zijn WoW account want vermoedelijk heb jij er ook wel weer wat credits (???) bijgespeeld?
Vervolgens zul je toch weer zelf tijd in een eigen account moeten steken.
Nogmaals betalen?, hij moet betaald worden.
pi_103792438
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:48 schreef Ocmerius het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n account zou kopen ?

Het idee is toch dat je trots bent op wat je zelf allemaal gedaan hebt ?
Wat is het punt van het gebruiken van een account van iemand anders ? Doe je dat dan enkel zodat wat mensen die een computerspel spelen denken "Zo hee, die heeft heel veel tijd achter zijn computer gezeten !" ofzo ?
pi_103792767
Dat je dit durft te posten TS.
pi_103793159
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:45 schreef Snapcount2 het volgende:
Eerst zorgen dat de verkopende partij het geld terug stort en daarna even melden bij Blizzard dat de verkoper heeft geprobeerd zijn account verkopen aan je. Dan is hij (waarschijnlijk) zowel zijn geld als zijn account kwijt. :P
Slim. :)

(Maar wel een naaistreek want TS is natuurlijk net zo goed fout.)
pi_103799373
:') :') :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_103800618
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef hornswaggler het volgende:

[..]

Eens, maar als je een auto koopt ga je ook niet je sloten en contact vervangen.
Nee dat klopt, maar hij geeft bij de verkoop wel zn wachtwoord (lees: sleutels) af en dan heeft hij geen toegang meer tot de auto.

Je bent gewoon een domme klos dat je dat wachtwoord niet gewijzigd hebt.
Buiten dat is het overnemen van accounts niet toegestaan en heb je geen poot om op te staan ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103800887
Jullie zijn een stelletje faalhazen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:49:58 #46
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103804089
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee want je wist het van te voren dat account trading verboden is.

Helaas pindakaas.
Tuurlijk wel.

Zegt 'onverschuldigde betaling' je niks?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103808619
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:49 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

Zegt 'onverschuldigde betaling' je niks?
Ja maar die vlieger gaat niet op.
Dat is als je naar het verkeerde rekening nummer overmaakt.

Dat moet je hard kunnen maken (thats what she said) en dat word echt niet zomaar door de bank teruggestort neen indeed het zal door de persoon in kwestie gedaan moeten worden die dat wederom alleen via een rechtszaak afgedwongen kan worden als hij geen gehoor geeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')