abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103769469
Dag mensen,

Ik hoor de laatste tijd erg veel verhalen over een zogenaamd spookhuis bij Gewande, dat ligt bij ergens tussen Empel en Oss in Noord-Brabant, je komt erlangs als je naar Lith rijdt.

Wat ik heb gehoord was dat je er echt niet heen moest gaan en het doodeng was, echter zeiden andere mensen weer dat het niks voorstelt maar wel een leuke bezienswaardigheid is.
Dus een paar dagen geleden besloten een paar vrienden en ik daarheen te gaan.
Wat we fout hadden gedaan was vrouwen meenemen.
Nadat ik met m'n net aangeschafte auto over een smal bospad reed, en duizenden takken tegen m'n lak aanhad, zeiden de dames dat ze toch niet durfden en vroegen ze of ik wilde omdraaien.
Dus dat deed ik ook, echter was dit nadat ik even de lampen op het huis had geschenen, het zag er in elk geval erg creepy uit, ook is de omgeving doodeng, een speeltuin met slechts één schommel en een verneukt zwembad waren daar onderdeel van.

Wat mijn vraag is; zijn er hier mensen die er al zijn geweest, en wat waren jullie bevindingen?
Ook vraag ik me af of het goed idee is om terug te gaan? Je weet immers maar nooit of het echt spookt en wat de gevolgen zijn van daar rondkloten.
pi_103769569
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:25 schreef dylanrr het volgende:
Wat we fout hadden gedaan was vrouwen meenemen.
Sexist :r }:|
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:28:01 #3
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103769601
Wat heb je er aan om jezelf bang te maken?
Lijkt me nooit gezond.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_103769621
Lees iets verder en je weet waarom ik dat zei.
pi_103769668
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:28 schreef Ikbenserieus het volgende:
Wat heb je er aan om jezelf bang te maken?
Lijkt me nooit gezond.
Nieuwsgierigheid voornamelijk.
pi_103769758
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:28 schreef dylanrr het volgende:
Lees iets verder en je weet waarom ik dat zei.
Mijn mening is niet veranderd :(.
Je had op voorhand kunnen weten dat die meisjes bang konden worden. Toch ga je erheen in je bolide en dan hier huilen dat je geen vrouwen mee had moeten nemen. Vooruit denken jongen, anticiperen, je weet hoe dat gaat. Je hebt met voorbedachte rade bewust de meisjes meegenomen.

Ze hadden verkracht kunnen worden door een poltergeist, meegesleurd door grafgeesten en ander gevelgespuis. Duizenden mensen in paniek! Geschokte ouders en de pers!

HOE KUN JE JEZELF IN DE SPIEGEL KIJKEN! JOSTI DIE JE D'R BENT :(
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_103769791
Even serieus tho:
misschien kun je iets vinden in de archieven van het gemeentehuis? Of in de lokale bibliotheek? Oudere bewoners die iets kunnen vertellen erover. Voor hetzelfde geld is het gewoon pure sensatie, wat het meestal is.
pi_103769833
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:31 schreef Jack_ het volgende:

[..]

Mijn mening is niet veranderd :(.
Je had op voorhand kunnen weten dat die meisjes bang konden worden. Toch ga je erheen in je bolide en dan hier huilen dat je geen vrouwen mee had moeten nemen. Vooruit denken jongen, anticiperen, je weet hoe dat gaat. Je hebt met voorbedachte rade bewust de meisjes meegenomen.

Ze hadden verkracht kunnen worden door een poltergeist, meegesleurd door grafgeesten en ander gevelgespuis. Duizenden mensen in paniek! Geschokte ouders en de pers!

HOE KUN JE JEZELF IN DE SPIEGEL KIJKEN! JOSTI DIE JE D'R BENT :(
Het spijt me oprecht.
Normaal gesproken zou ik wel rekening houden met verkrachtende geesten, ik ga me wel in een hoekje zitten schamen.
pi_103769859
Heb je een maps linkje? Is hier redelijk in de buurt, misschien wel interessant...
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_103769884
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:32 schreef Jack_ het volgende:
Even serieus tho:
misschien kun je iets vinden in de archieven van het gemeentehuis? Of in de lokale bibliotheek? Oudere bewoners die iets kunnen vertellen erover. Voor hetzelfde geld is het gewoon pure sensatie, wat het meestal is.
Ik heb al wat research gedaan, het schijnt ooit een huis te zijn geweest van een criminele organisatie, er werden drugs gemaakt en het is in brand gestoken.
Ook is mij verteld dat er mensen zijn vermoord daar, maar dat kan ik nergens terugvinden, dus daar ga ik niet vanuit.
pi_103769920
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:34 schreef dylanrr het volgende:

[..]

Ik heb al wat research gedaan, het schijnt ooit een huis te zijn geweest van een criminele organisatie, er werden drugs gemaakt en het is in brand gestoken.
Ook is mij verteld dat er mensen zijn vermoord daar, maar dat kan ik nergens terugvinden, dus daar ga ik niet vanuit.
Hmm... nja er zijn wel flink wat "spookplekken" in Nederland en het kan altijd zijn dat er "wat blijft hangen". Nja best way to find out: er heen gaan :9
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:37:47 #12
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103769977
Kun je ons de plek op Google maps aanwijzen?
pi_103770160
Welk adres? Dan rij ik er nu heen, wie gaat er mee?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_103770179
Ik ben hard opzoek op google maps, ik weet alleen de straatnaam niet, dus is het even zoeken. Ik vermoed dat het op de Hustenweg ligt.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:42:50 #15
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103770180
Ik heb Gewande bekeken op Google Maps.
Wat blijkt; Gewande is een gehucht dat aan een kanaal met een meer(ofzo) ligt.
Verder is het allemaal weiland met een paar boerderijen, en misschien een paar bomen in de vorm van een houtwal.
iig geen bos zoals jij in de OP beweert.
pi_103770231
Ik heb dit plaatje gevonden. Is dit het huis?

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:46:43 #17
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103770324

Dit lijkt mij het meest passend bij jouw omschrijving.
pi_103770427
Idd, daar kwam ik ook op uit. Mooi perceeltje!
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:51:28 #19
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103770511
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:49 schreef jaapgvk het volgende:
Idd, daar kwam ik ook op uit. Mooi perceeltje!
Die foto komt ook overeen met een kijk op dat huis via streetview.
Maar of het er echt spookt weten we nog steeds niet
pi_103770611
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:51 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Die foto komt ook overeen met een kijk op dat huis via streetview.
Maar of het er echt spookt weten we nog steeds niet
Haha! Nee dat niet. Maar dan weet ik iig waar ik moet zoeken als ik toevallig in de buurt ben. Ik vind het altijd wel mooi om door zo'n verlaten panden te struinen. Of het nu spookt of niet O+
pi_103770701
http://imageshack.us/photo/my-images/59/hustenweg.jpg/ (copy/paste deze link)Ik heb het gevonden, het ligt op de Hustenweg in de buurt van de Zandmeren, vlak bij Gewande.

Hier een plaatje, je rijd over een soort bruggetje en mits je van Empel afkomt ga je gelijk na het bruggetje links. Daar rijd je een bospad in. ( Het is idd geen echt bos, maar had er even geen ander woord voor, staan echter wel een hoop struiken, dat is ook groen.)

Plaatje krijg ik niet op deze site, hier een link:
http://imageshack.us/photo/my-images/59/hustenweg.jpg/ (copy/paste deze link)
pi_103770744
Het is sowieso wel mooi om even te kijken, of het spookt moeten we volgens mij zelf ondervinden.
pi_103770916
Dat lijkt dus idd het juiste pand te zijn.

Maar hoe is de staat van het pand voor zover je kon zien? Helemaal vervallen/afgebrand?
pi_103770972
Afgebrand idd, verder is het terein eromheen redelijk volgegroeid met brandnetels etc.
Verder ben ik er nog niet binnengeweest, dus daar kan ik nog niks over zeggen.
pi_103771051
Hier alsnog een werkend plaatje:

maandag 31 oktober 2011 @ 00:08:12 #26
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103771104
Alleen hoe het er bij ligt(1 smal paadje erheen, langs het kanaal, omringd door bomen) maakt het al een spookhuis.
pi_103771124
Klopt, ik heb nog wat verdere informatie gevonden over het afbranden van het huis.

"Zaterdagavond omstreeks zes uur kreeg de brandweer van Rosmalen een melding van brand in een leegstaande woning aan de Hustenweg, voor omwonenden dat ook wel bekend staat als 'het spookpand'.­ Ter plaatse bleek de enige toegangsweg naar het pand versperd te zijn door diverse omgewaaide bomen.­ Op dat moment zagen ze de vlammen al wild in het rond grijpen waarop het sein middelbrand werd gegeven.­ Met behulp van een bulldozer werd de weg vrijgemaakt waarna de brandweer kon beginnen met blussen.­
Na de bluswerkzaamheden troffen brandweermannen in de woning een koelbox aan met daarin menselijke overblijfselen van een volwassen man.­
De politie heeft het hele terrein afgezet en heeft 20 rechercheurs op de zaak gezet voor onderzoek.­
Omwonende wisten alleen te melden dat het pand al bijna 12 jaar leeg staat en dat nieuwe bewoners al na een maanden het huis in de verkoop doen.­ "
  maandag 31 oktober 2011 @ 00:12:08 #28
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103771242
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:09 schreef dylanrr het volgende:
Klopt, ik heb nog wat verdere informatie gevonden over het afbranden van het huis.

"Zaterdagavond omstreeks zes uur kreeg de brandweer van Rosmalen een melding van brand in een leegstaande woning aan de Hustenweg, voor omwonenden dat ook wel bekend staat als 'het spookpand'.­ Ter plaatse bleek de enige toegangsweg naar het pand versperd te zijn door diverse omgewaaide bomen.­ Op dat moment zagen ze de vlammen al wild in het rond grijpen waarop het sein middelbrand werd gegeven.­ Met behulp van een bulldozer werd de weg vrijgemaakt waarna de brandweer kon beginnen met blussen.­
Na de bluswerkzaamheden troffen brandweermannen in de woning een koelbox aan met daarin menselijke overblijfselen van een volwassen man.­
De politie heeft het hele terrein afgezet en heeft 20 rechercheurs op de zaak gezet voor onderzoek.­
Omwonende wisten alleen te melden dat het pand al bijna 12 jaar leeg staat en dat nieuwe bewoners al na een maanden het huis in de verkoop doen.­ "
Klinkt als een goede film ^O^
Haha, dat zo iets nog bestaat. _O-
pi_103771328
Op deze site staat volgens mij het orginele verhaal met foto's:

http://www.112brabant.nl/(...)ortages&foto_id=1736

Staat echter niets over de koelbox...
pi_103771335
Dat de toegangsweg versperd was door bomen verbaasd me niets en het verhaal van criminele activiteiten in dat huis klopt dus ook.
  maandag 31 oktober 2011 @ 00:15:23 #31
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_103771370
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:09 schreef dylanrr het volgende:

Waarom dan!?.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 31 oktober 2011 @ 00:16:45 #32
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103771419
Interessant dit, ook met dat hoofd.
pi_103771465
Blijkt toch meer achter te zitten dan ik aanvankelijk dacht.
Binnenkort even overdag kijken hoe het is en misschien 's avonds nog even terug.
  maandag 31 oktober 2011 @ 00:20:06 #34
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_103771536
Alleen raar dat er zo weinig info over op het web staat, over de plaatselijke dorpsgek is nog meer informatie te vinden.
pi_103771636
Ik ga er denk ik ook eens een kijkje nemen :)
pi_103771646
Misschien is dat omdat je echt moet weten dat het er is, wil je er komen.
Je moet echt direct na een bruggetje rechtsaf in een heel klein pad. Verder verneuk je meteen je lak als je erheen wilt.
pi_103771660
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:23 schreef jaapgvk het volgende:
Ik ga er denk ik ook eens een kijkje nemen :)
Zou je dan kunnen vertellen hoe het was?
pi_103771891
Als ik er langs ga laat ik het hier wel ff weten. Ga ik mooi op mn all-road, hoef ik niet bang te zijn voor m'n lak :P
pi_103771944
Strak plan, ik ben 3 uur aan het poesten geweest en nog is niet alles weg.
pi_103772720
Oké, ik heb net met een maatje van me gesproken, hij is er al een keer geweest.
Hij zegt dat er wel een aantal rare dingen gaande zijn daar. Ook kun je buiten al de kelder in, daar staan op de muur achteraan een aantal rare tekeningen (wat weet ik niet). Die zie je echter alleen als je de ballen hebt om door te lopen tot achteraan waar je van alles ziet bewegen.
Het blijkt een hele aparte ervaring te zijn.
pi_103800783
Omdat het vandaag zo'n mooi weer was, ben ik er ff langsgereden. Jammer dat het huis een paar jaar geleden is afgefikt. Ik ben nu wel benieuwd geworden naar de geschiedenis van dit pand.

Moet vroeger wel echt een paradijsje zijn geweest. Een drooggevallen meertje omringd door treurwilgen, volgens mij een paar moestuinen, schuurtjes, speelveldje en uiteraard het zwembad. Het huis zelf gebouwd aan een kanaaltje met balkon waarop je de omgeving mooi kan overzien en tegelijkertijd helemaal afgesloten zit van de buitenwereld. Heerlijk!

De kelder is volgens mij pas later aangelegd (misschien te maken met die drugsproductie?). Bij het zwembad lagen namelijk nog een hoop betonplaten die ook voor de 'kelder' zijn gebruikt.

De kelder bestaat uit drie grote ruimtes. Er stond wel een laagje water in waardoor je idd zou kunnen denken dat er dingen 'bewegen'. De eerste ruimte was op het puin na helemaal leeg. In de tweede ruimte stonden er betonnen stellingen tegen de muur en in de derde ruimte zaten er allemaal rare uitsparingen in de muur. Deed me een beetje denken aan uitsparingen waarin je bv urnen zou kunnen zetten. Dat was idd een beetje apart.

Verder heb ik op het wegspringen van een paar konijnen na geen andere entiteiten gevoeld :P Oké, ik was er wel overdag, maar in de kelder was het redelijk donker. Maar ik kan me wel voorstellen dat het 's nachts redelijk creepy kan zijn. Wel leuk om een keer te gaan kamperen ofzo!

Ik snap trouwens wel dat jouw auto flink toegetakeld is dylanrr, die toegangsweg is toch wel redelijk dichtgegroeid! (dit is het beste stuk)

[ Bericht 1% gewijzigd door jaapgvk op 01-11-2011 15:08:13 ]
pi_103801304
Wow gave foto's!
pi_103809155
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:25 schreef dylanrr het volgende:
Ook vraag ik me af of het goed idee is om terug te gaan? Je weet immers maar nooit of het echt spookt en wat de gevolgen zijn van daar rondkloten.
Als een huis er eng uitziet, wil dat nog niet zeggen dat er spoken ronddolen! :D
Spoken zijn onzin hoor, alleen kleine kindjes en mensen die zich niet ontwikkeld hebben geloven in geesten en sinterklaas.
Ik heb zelf in een huis gewoond waar de vorige bewoner zich opgehangen (zelfmoord) had middenin de huiskamer. Er waren mensen die vroegen of ik dat niet eng vond... :') Natuurlijk niet, die man is overleden, jammer voor hem en zijn familie, maar ik kende hem niet persoonlijk, dus had er verder ook geen emoties bij.

Het was gewoon een fijn huis. :)
pi_103809770
Mooie foto's ^O^
Best spannend zoiets. Er zal toch een apart sfeertje hangen daar. Er is zoveel gebeurd..
pi_103810626
Zijn zeker goede foto's, overdag is het er idd wel minder creepy, ik denk dat ik morgen ook overdag even langsrijdt, m'n auto is toch nog niet gespoten. :P Wil toch wel de omgeving etc zien, aangezien ik alleen het huis en zwembad wist.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:32:26 #46
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103811439
Maak als je er overdag bent even foto's van die 'rare' tekeningen dan?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103812193
Dat zal ik zeker doen, heb ze zelf ook nog niet kunnen zien, is mij verteld. Maar zoals Jaapgvk al zei staan er wel rare dingen in de muur. Dus we gaan het zien.
pi_103812836
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Maak als je er overdag bent even foto's van die 'rare' tekeningen dan?
Ja, ook benieuwd naar :Y
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:30:48 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103820144
Gaaf die foto's! ^O^
pi_103822447
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Gaaf die foto's! ^O^
Inderdaad, leuk dat je er foto's van hebt gemaakt.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')