Daar kan ik me op zich wel in vinden ja.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:42 schreef Trippii het volgende:
Eens met R0N1N. Veel mensen zeggen dingen vanuit een bepaalde gedachtegang, die gewoon overeen komen met een ander die het totaal anders verwoord >> (onnodig) conflict, wat dan wel weer een dualiteit laat zien met als mogelijkheid meer duidelijkheid te scheppen.
Ik persoonlijk hoop/zet nog steeds in op 2012 als jaar van de grote veranderingen, maar het blijft toekomst, dus de tijd zal het leren. Wat denk jij?
208 jaarquote:Één van de grootste redenen voor mij is dat de versnelling in tijd/informatie/hoe je het ook wilt noemen, duidelijk te zien is. Met name door de komst van het Internet is het echt gigantisch snel gegaan en voor het eerst is de wereld echt realtime met elkaar verbonden, ongekend met ongekende zo goed als eindeloze mogelijkheden. Waarom ik op 2012 gok, is bijvoorbeeld als je kijkt naar de technologische vooruitgang door de geschiedenis heen kijkt, het telkens sneller en sneller gaat. Ik denk gewoon niet dat een jaartal als 2220 redelijk is, simpelweg omdat 188 jaar vanaf 2012 echt extreem lang is.
Feitelijk veranderd de wereld dan ook aan de lopende band & die veranderingen gaan steeds sneller. Ook de mobiele telefoon heeft de wereld b.v. flink veranderd. Waar dat allemaal toe gaat leiden is onbekend. Waar het zoal toe kan leiden is geregeld angstwekkend.quote:Één grote ontdekking (of bekendmaking van iets wat al is ontdekt) kan zo ongeveer per direct de wereld veranderen, net zoals het Internet, al duurde dat nog een tijdje.
Ja. Althans zo zie ik het wel, maar wat zegt dat ?quote:Nu zit bij wijze van spreken heel de wereld er met zijn neus bovenop als er een nieuwtje is. Niet alleen technologie, maar ook het instorten van de economie kan deze extreme verandering teweeg brengen. En laten we eerlijk zijn, alles om ons heen schreeuwt toch dat alles aan het instorten is? Oude manieren vervallen, nieuwe maken plaats.
Zeg dat niet te hard.quote:Vooruitgang is niet te stoppen, op den duur ook niet meer door zogenaamde machthebbers.
Today, our fellow citizens, our way of life, our very freedom came under attack in a series of deliberate and deadly terrorist acts.quote:Wat als het Internet volledig wordt afgesloten, omdat een bepaald groepje dat wilt. De hel op Aarde zal dan denk ik letterlijk losbreken. 'Echte vrijheid' 'terug pakken' is tegenwoordig een heel heet onderwerp.
Oops! Niet 2200 maar 2220, nog langer!quote:
Huh? Ik bedoelde gewoon als in het jaar van de grote veranderingen, los van "einde van de wereld" of iets dergelijks.quote:maar dat gaat ook over het einde van de Maya kalender (& de correlatie met onze kalender). Niet noodzakelijkerwijs die van de wereld
Dat is zo, maar het is maar net waar je naar kijkt. Als je er over nadenkt wat voor negatieve dingen het teweeg kan brengen zal je een hel vinden. Ik persoonlijk zie vooral het positieve er van in en in tegenstelling tot die hel is het eerder de hemel, bewijs van spreken uiteraardquote:Feitelijk veranderd de wereld dan ook aan de lopende band & die veranderingen gaan steeds sneller. Ook de mobiele telefoon heeft de wereld b.v. flink veranderd. Waar dat allemaal toe gaat leiden is onbekend. Waar het zoal toe kan leiden is geregeld angstwekkend.
True! Al 'kiest' een groot deel, bewust of niet, wel voor 2 door gewoon door te gaan zoals het gaat. Onder andere angst speelt een grote rol, 'er niks tegen kunnen doen' en 'ignorance is bliss'.quote:Ja. Althans zo zie ik het wel, maar wat zegt dat ?
Of we veranderen onze manier van leven en omgang met elkaar & de planeet -of- we gaan er allemaal langzaam maar zeker gruwelijk aan. (dat kan eventueel nog enkele generaties duren)
Dat is hoe ik het zie, iig.
Niemand kiest bewust voor optie 2(ook al draait het daar wellicht wel op uit)
Optie 1 is daarmee redelijk "voorspelbaar". Daar heb ik geen New Age voor nodig
Is wellicht zo. Ik heb echter nog steeds het idee dat alles wat gebeurd met een reden is die in ons voordeel is. Voorbeeld: Als we richting één wereldregering gaan, met bijvoorbeeld één muntsoort. De één roept angst, haat en controle. Vanuit een bepaald perspectief kan dat zeker angstaanjagend zijn. Ik zie het (in combinatie met andere dingen) eerder als onderdeel van onze evolutie, een bewustzijns evolutie. Dit is ook HET bewustzijn dat nodig is voor de wereld als in je eerste voorbeeld. Ik heb ook wel eens zoveel angst gehad dat het eigenlijk niet erger kon en dat dat eigenlijk de bevrijding van die angst was..quote:Zeg dat niet te hard.
Bovendien maakt de gemiddelde machthebber graag gebruik van de laatste nieuwe 'vooruitgang'.
Verandering/verschuiving van macht, dáár zitten ze niet op te wachten
Ik snap je punt, maar ik vind dit persoonlijk (!) niet zo van belang. Ja, de mensheid krijgt dit voorgeschoteld, maar iedereen reageert er op zijn eigen manier op toch? Natuurlijk is er een grote groep schapen die er zonder mekkeren in mee gaat. Mijn reactie was in eerste instantie irritatie door propaganda bullshit. Nu zie ik het meer als het ying/yang effect, wat dit betreft over een langere periode. Sommige mensen (en heb het meer over de schapen) krijgen schijnveiligheid bovenop de angst door de gebeurtenissen. Veel komen erachter dat ze gewoon hard belazerd worden en de energie transformeert opnieuw tot iets nieuws. Naar mijn inzien weer een stapje dichterbij.quote:Today, our fellow citizens, our way of life, our very freedom came under attack in a series of deliberate and deadly terrorist acts.
...
These acts of mass murder were intended to frighten our nation into chaos and retreat.
But they have failed. [weet je dat nou wel zeker ?]
...
America was targeted for attack because we're the brightest beacon for freedom and opportunity in the world. And no one will keep that light from shining.
...
G.W.Bush 11-sept-2001
Wat werd er (met name door diezelfde 'Dubya') als eerste ingeruild voor (schijn !) 'veiligheid' ?
Wat is er inmiddels nog over van die 'vrijheid' ?
Wie heeft er nou eigenlijk 'gewonnen'
Dat zeg ik. (maar dan andersquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:14 schreef Trippii het volgende:
Huh? Ik bedoelde gewoon als in het jaar van de grote veranderingen, los van "einde van de wereld" of iets dergelijks.
This could be heaven or this could be hell, indeedquote:Dat is zo, maar het is maar net waar je naar kijkt. Als je er over nadenkt wat voor negatieve dingen het teweeg kan brengen zal je een hel vinden. Ik persoonlijk zie vooral het positieve er van in en in tegenstelling tot die hel is het eerder de hemel, bewijs van spreken uiteraard.
Ik ook niet.quote:True! Al 'kiest' een groot deel, bewust of niet, wel voor 2 door gewoon door te gaan zoals het gaat. Onder andere angst speelt een grote rol, 'er niks tegen kunnen doen' en 'ignorance is bliss'.
New Age is er inderdaad niet voor nodig, gewoon logisch nadenken en goed naar jezelf kijken. New Age is ook maar een benaming, hecht ik allemaal niet zoveel waarde aan.
Ik zie dat zelfs als een 'must' & als onvermijdelijk. We MOETEN toe naar één wereld regering & één munt, liefst ook één taal. Eerder zal er geen vrede zijn.quote:Is wellicht zo. Ik heb echter nog steeds het idee dat alles wat gebeurd met een reden is die in ons voordeel is. Voorbeeld: Als we richting één wereldregering gaan, met bijvoorbeeld één muntsoort. De één roept angst, haat en controle. Vanuit een bepaald perspectief kan dat zeker angstaanjagend zijn. Ik zie het (in combinatie met andere dingen) eerder als onderdeel van onze evolutie, een bewustzijns evolutie. Dit is ook HET bewustzijn dat nodig is voor de wereld als in je eerste voorbeeld. Ik heb ook wel eens zoveel angst gehad dat het eigenlijk niet erger kon en dat dat eigenlijk de bevrijding van die angst was..
Mja, daar geloof ik dan weer niet zo heel erg in. Hou wel rekening met de mogelijkheid, maar ...quote:Met de snode plannetjes die de zogenaamde machthebbers hebben komt ook een bepaalde energie vrij. Ying/Yang, actie/reactie, whatever. Bepaald nieuws dat heel toevallig wereldwijd in het nieuws komt terwijl er boeiendere dingen te bedenken zijn.. Alles is energie toch? Word je nog beïnvloed door bepaalde negatieve berichtgeving waarvan je weet dat het (deels) bullshit is? Misschien is het dan nog onderdeel van je eigen proces? Meer negativiteit om uiteindelijk 'echte' positiviteit te kunnen creëren. Dualiteit is ook om nieuwe/andere dingen te kunnen ervaren die als eenheid niet ervaren kunnen worden, of om dingen te kunnen benadrukken.
Wel een heel klein stapje. Het gross mekkert en blaat gewoon vrolijk verder, met stupide opmerkingen als "ik heb niets te verbergen"quote:Ik snap je punt, maar ik vind dit persoonlijk (!) niet zo van belang. Ja, de mensheid krijgt dit voorgeschoteld, maar iedereen reageert er op zijn eigen manier op toch? Natuurlijk is er een grote groep schapen die er zonder mekkeren in mee gaat. Mijn reactie was in eerste instantie irritatie door propaganda bullshit. Nu zie ik het meer als het ying/yang effect, wat dit betreft over een langere periode. Sommige mensen (en heb het meer over de schapen) krijgen schijnveiligheid bovenop de angst door de gebeurtenissen. Veel komen erachter dat ze gewoon hard belazerd worden en de energie transformeert opnieuw tot iets nieuws. Naar mijn inzien weer een stapje dichterbij.
Maar niemand die het echt weet. Dat het vanuit allerlei aparte bronnen naar een eindtijd blijft werken (of spreken) is het enige wat je met zekerheid kan zeggen. Maar wat het inhoudt, weer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hier even duidelijk uitgelegd
http://www.dumpert.nl/med(...)e_van_de_wereld.html
Kan niet zeggen een wereld van verschil met voor het weekend eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:36 schreef Trippii het volgende:
Iemand hier een verschuiving in energie waargenomen vandaag of laatste 2 dagen?
GefeliciteerdTrippiquote:Op maandag 9 januari 2012 19:24 schreef Trippii het volgende:
Ik voel wel zeer veel veranderingen in mezelf sinds begin van het nieuwe jaar. Sinds vannacht is dit eigenlijk het sterkst, ook wat dingen voor mezelf afgesloten, allemaal zeer positief. Heeft ook te maken met dat ik vandaag jarig ben en er vorig jaar het één en ander afspeelde op die dag, maar die veranderingen staan in principe los van mijn verjaardag.
gefeliciflipflapciteerdquote:Op maandag 9 januari 2012 19:24 schreef Trippii het volgende:
Ik voel wel zeer veel veranderingen in mezelf sinds begin van het nieuwe jaar. Sinds vannacht is dit eigenlijk het sterkst, ook wat dingen voor mezelf afgesloten, allemaal zeer positief. Heeft ook te maken met dat ik vandaag jarig ben en er vorig jaar het één en ander afspeelde op die dag, maar die veranderingen staan in principe los van mijn verjaardag.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 januari 2012 19:24 schreef Trippii het volgende:
Het is algemeen bekend dat de oorspronkelijke Amerikanen uit Azie zijn gekomen via de Beringstraat. Veel woorden lijken dan op oud Turks. Net zoals veel woorden uit Soemerisch.quote:De inscriptie lijkt te vermelden dat op 21 december 2012 de god Bolon Yokte' K'uh zal neerdalen op aarde.
Eerder andersom gast. Het turks is afgeledi van het Soemerisch.quote:Het is algemeen bekend dat de oorspronkelijke Amerikanen uit Azie zijn gekomen via de Beringstraat. Veel woorden lijken dan op oud Turks. Net zoals veel woorden uit Soemerisch.
Precies!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:31 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Heb vertrouwen in jezelf niks is voor niks, en leg a.u.b niet de hand aan jezelf of onschuldige huisdieren.
Het hele leven is een leerschool in mijn ogen natuurlijk en wees geen drop out maar maak het af.
Ga dan naar een ander dorp verhuizen als je zo bang bent voor die magnetische straling.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies!
Ik snap die mafkezen sowieso niet. Waarom zou je NU al zelfmoord plegen ? of erger nog, je kinderen en huisdieren meeslepen je graf in ? - & dat uit angst voor ... de dood.![]()
Gaat er bij mij gewoon niet in die kromme gedachten.
& inderdaad, blijf van je huisdier af!
Mocht 'de wereld' (grotendeels, maar niet geheel) vergaan, wil IK (mocht ik het stom toevallig overleven) nog wel wat te eten kunnen vangen daarna
Wat aardig dat die steen juist nu gevonden word.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:06 schreef UncleScorp het volgende:
Twee inscripties
Tot voor kort was de enige bekende Mayatekst waarin 21 december 2012 expliciet wordt vermeld, geschreven op een monument in Zuid-Mexico. De steen is trouwens zo beschadigd, dat de tekst niet eens volledig gelezen kan worden. De inscriptie lijkt te vermelden dat op 21 december 2012 de god Bolon Yokte' K'uh zal neerdalen op aarde. Maar over die oorlogsgod is verder amper iets bekend.
Enkele weken geleden vonden archeologen een tweede bewijsstuk in een ruine bij Comalcalco: een 1.300 jaar oude steen waarin een fragment gekerfd was. De steen ligt momenteel in het Mexicaanse Instituut van Antropologie en Geschiedenis.
Nou, ook dat is weer zo krom als watquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ga dan naar een ander dorp verhuizen als je zo bang bent voor die magnetische straling.
Niet alleen huisdieren. Men heeft het, in die paar quotes alleen al, over "familie" & "tweejarig dochtertje". Dat is nog net iets engerquote:En je huisdier alvast doden vind ik helemaal bizaren niet omdat ik bang ben dat ik dan niets meer te eten heb Ronin
Had geen jaartje later moeten zijn neequote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:21 schreef Bastard het volgende:
Wat aardig dat die steen juist nu gevonden word.
Wut? Het hele topic?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:06 schreef R0N1N het volgende:
Dat hele verhaal werd net voorgelezen op radio 8FM. Letterlijk
Lang leve de copy-paste "journalistiek"
Jaquote:
Alleen dat stukje italic was dus anders. Kennelijk had men geen zin over (familie en huisdieren) moord te pratenquote:Op 21 december 2012 eindigt de 5.125 jaren tellende Mayakalender. Voor sommigen hét teken dat die dag de wereld zal vergaan. De Maya's stonden immers bekend voor hun buitengewone astronomische observeringen en hun wiskundige kennis. Als zij het niet nodig vonden om hun kalender verder uit te werken na december 2012, moeten ze toch wel een reden gehad hebben?
De vrees voor een ramp is bij sommigen zo groot, dat de NASA er een hele pagina aan wijdt op zijn website. NASA kreeg al meer dan vijfduizend vragen van ongeruste Amerikanen. Enkelen vroegen de organisatie of ze zichzelf, hun familie en hun huisdieren al moesten doden al van kant moesten maken om lijden te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |