Oke, iedereen een baan enzo, maar trots zijn dat je bij McDonalds werkt is wel om te huilenquote:McDonald's start de campagne 'Werken bij McDonald's. Daar mag je best trots op zijn.' En ze heeft net 231 diploma's uitgedeeld.
De fastserviceketen start de campagne omdat ze vindt dat veel mensen maar weinig weten over McDonald's als werkgever. Dit terwijl ze al jaren de ontwikkeling van medewerkers centraal zet.
De campagne moet een bredere bekendheid geven aan McDonald's als werkgever en als merk als het gaat om goed werkgeverschap. De campagne bestaat uit een tv-commercial, een online campagne en een intern communicatieprogramma.
Teamspirit
"Wij weten dat de meerderheid van onze ruim 16.000 medewerkers graag bij ons werkt en dat zij McDonald’s een goede en leuke werkgever vindt", zegt woordvoerder René Jaspers.
"Dit beeld gaan we naar buiten toe versterken. De insteek van deze campagne is dan ook het uitdragen van trots door onze medewerkers. Daarnaast staan teamspirit en denken aan de toekomst bij ons centraal en is werken bij McDonald’s leuk en uitdagend. Dat willen we aan heel Nederland vertellen."
Diploma's
Een dag voordat de campagne startte, op dinsdag 25 oktober, kregen 231 McDonald's-medewerkers hun diploma. Dit vond bij een nog grootschaligere diploma-uitreikingen voor leerlingen van fastserviceopleidingen.
Daarbij werden ook de FastserviceKanjer 2011 en Beste Praktijkbegeleiders Fastservice 2011 verkozen.
Ambassadeurs
Marjolein Reijs van McDonald's Nederland: "Wij zijn er zeer trots op dat zoveel studenten vandaag hun officiële mbo-diploma hebben behaald. 231 enthousiaste mensen hebben heel hard gewerkt om, naast hun baan in één van onze restaurants, dit diploma te behalen. Wij stimuleren onze medewerkers actief om een diploma te halen, door uitgebreide opleidings- en trainingstrajecten aan te bieden."
"Zo zorgen we ervoor dat ze zich bij McDonald’s verder kunnen ontwikkelen en intern kunnen doorgroeien. Dit is ook in het belang van het bedrijf. Goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers zijn onze beste ambassadeurs voor de 3 miljoen gasten die wij wekelijks ontvangen."
quote:Genomineerden voor de Fastfoodkanjer award 2011
Schuman versloeg 9 andere genomineerden.
• Remy Ooink van Bakker Bart Haaksbergen te Haaksbergen.
• Nabila Ashouti van McDonald's Oldenzaal te Oldenzaal.
• Gisela Hörchner van Hamelandroute Snack te Aalten.
• Frank Bosveld van Bakker Bart Arnhem Grote Oord te Arnhem.
• Lin Tang van McDonald's Barneveld te Terschuur.
• Kelven van Erp van Burger King De Lucht A59 te Heesch.
• Marinka Sterk van cafetaria Sterk Langs de Lijn te Wierden.
• Bernadett Horvath van McDonald's Schiedamseweg te Rotterdam.
• Donja Kamel van McDonald's Alkmaar Drive te Alkmaar.
Dat dus.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik geen Mac-Donaldsfan, maar helemaal niks mis mee als je daar werkt. Is gewoon eerlijk werk, prima.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik geen Mac-Donaldsfan, maar helemaal niks mis mee als je daar werkt. Is gewoon eerlijk werk, prima.
Ze hebben er speciaal een wiki pagina voor gemaakt!quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
`Dus je bent het eens met dit topic, dankjewel, heeft geen zak te maken met uitkeringenquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:20 schreef FixYou het volgende:
Zoals in een ander topic al is aangegeven hoef je er niet speciaal trots op te zijn maar je steekt tenminste wel de handen uit de mouwen en je draagt je steentje bij aan de economie in plaats van op de bank te zitten en op een uitkering wachten.
Je boy Buitendam quoten in eenzelfde topic over dit onderwerp.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:20 schreef FixYou het volgende:
Zoals in een ander topic al is aangegeven hoef je er niet speciaal trots op te zijn maar je steekt tenminste wel de handen uit de mouwen en je draagt je steentje bij aan de economie in plaats van op de bank te zitten en op een uitkering wachten.
Jammer hè dat ze dat niet hadden bij jouw werk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ze hebben er speciaal een wiki pagina voor gemaakt!
http://en.wikipedia.org/wiki/McJob
Daar geloof ik niets vanquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:18 schreef Drinky het volgende:
Werken bij de mac
verplichte onbetaalde pauzes, je eten daar moeten kopen, werken voor weinig, en geen sma die je lust met die frituurvetgeur puisten en al.
Uiteraard! Terwijl de normale medewerkers achter het frituur staat te soppen vieren een paar managers een feestje in de trant van "hoe pakken we de jeugd nou weer in? We buiten ze al uit met het minimale loon, winkelnering en lichamelijke klachten en met onze vette reclame en feestjes waar ze toch nooit komen trekken we ze zo binnen!"quote:
Pauzes zijn verplicht van de wetgeving.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:18 schreef Drinky het volgende:
Werken bij de mac
verplichte onbetaalde pauzes, je eten daar moeten kopen, werken voor weinig, en geen sma die je lust met die frituurvetgeur puisten en al.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:27 schreef Beaudelaire het volgende:
Een beetje mensen die wél werken gaan uitlachen.
Vertel eens waar die trend van als een mongloïde figuur typen vandaan komt. Jahr00n doe thal best lang en nu zie ik jou er ook mee starten.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:28 schreef stevenmac26 het volgende:
ik schaam mij er niet voor dat ik er werk maar ik zeg altijd wanneer mensen vragen wat ik doe dat ik dan chef kok ben
wete zei veel
wat?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertel eens waar die trend van als een mongloïde figuur typen vandaan komt. Jahr00n doe thal best lang en nu zie ik jou er ook mee starten.
say what niggaquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertel eens waar die trend van als een mongloïde figuur typen vandaan komt. Jahr00n doe thal best lang en nu zie ik jou er ook mee starten.
Je begrijpt me wel. Zinnen aan elkaar plakken, zonder leestekens. "Zij" wordt zei, dat soort rariteiten.quote:
Nouja alsof mc-medewerkers zo slim zijnquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je begrijpt me wel. Zinnen aan elkaar plakken, zonder leestekens. "Zij" wordt zei, dat soort rariteiten.
Meestal scholieren, dus compleet achterlijke alleenbasisschoolpapiertjehebbende mongolen zullen het niet zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nouja alsof mc-medewerkers zo slim zijn
Moet je eens bij de mc donalds in zaandam komen, echt slim zijn ze daar nietquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Meestal scholieren, dus compleet achterlijke alleenbasisschoolpapiertjehebbende mongolen zullen het niet zijn.
Nee, verplichte pauzes als in: is het rustig in het restaurant, dus zijn er geen of weinig mensen, dan heb je verplicht pauze zonder betaald te krijgen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pauzes zijn verplicht van de wetgeving.
Werken voor weinig? Weet ik niet precies. Maar ze werken er tenminste.
En je laatste punt, er zijn tegenwoordig douches uitgevonden. Dan ruik je weer fris en fruitig na een dag werken.
Dat is wel een beetje raar ja.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:35 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nee, verplichte pauzes als in: is het rustig in het restaurant, dus zijn er geen of weinig mensen, dan heb je verplicht pauze zonder betaald te krijgen.
"Mag ik een groot bigmacmenu met sprite zonder mayo"quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Moet je eens bij de mc donalds in zaandam komen, echt slim zijn ze daar niet
Ik moet helaas bekennen dat ik een behoorlijke aversie tegen de Mac heb. Mij zul je daar niet treffen. Datzelfde geldt voor godvergeten Zaandamquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Moet je eens bij de mc donalds in zaandam komen, echt slim zijn ze daar niet
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je begrijpt me wel. Zinnen aan elkaar plakken, zonder leestekens. "Zij" wordt zei, dat soort rariteiten.
quote:
Typfoutje op het mobieltje, kan gebeuren. Ga je nu al je eigen topic om zeep helpen, pik?quote:
Je kent het wel dusquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik moet helaas bekennen dat ik een behoorlijke aversie tegen de Mac heb. Mij zul je daar niet treffen. Datzelfde geldt voor godvergeten Zaandam
waar het hart vol van is loopt de mond van over!quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:40 schreef Buitendam het volgende:
Typfoutje op het mobieltje, kan gebeuren. Ga je nu al je eigen topic om zeep helpen, pik?
En zo is het maar net.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
waar het hart vol van is loopt de mond van over!
Nee bedoel Zaandamquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Als kind en puber kon je me nergens blijer mee maken.
Ik moest lachenquote:
Super interessant verhaal, echt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:03 schreef Donnis het volgende:
Jongen die ik ken werkt bij de Mac en vertelt aan iedereen heel trots dat hij van zijn baas aan de kassa mag staan omdat ie 'goed is met mensen'.Alsof dat knap is, aan de kassa staan. Hem lach ik dus wel uit, voor de rest doe lekker je ding, ik zou er alleen niet willen werken.
Weet niet, gisteren keken er mensen raar op toen ik over Zaandam begonquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik moest lachenKlein foutje.
Maar Zaandam ken ik, ja. Toch in heel Nederland wel bekend?
Deze is wel op zijn plaats inderdaad:quote:
hihiquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:05 schreef Pijve.Stiemel het volgende:
hhaa heb hier ook gewerkt, altijd spugen opde hambrugers enzo hehehhee
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:21 schreef Kloonscanner het volgende:
Ik heb ook een dag proef gewerkt bij de mc donalds maar moest toen weer weg omdat ik het niet aan kon al die indrukken op zo'n dag
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:24 schreef Kloonscanner het volgende:
[..]
Waarom lach je, dat vond ik best jammer want het leek mij best leuk
Ik heb altijd geleerd dat uitlachen niet positief is want je kan er mensen mee kwetsenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:26 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik moest toch positiever doen van je, nou hier heb je het
ik lach je niet uit maar ik lach je toequote:Op zondag 30 oktober 2011 21:27 schreef Kloonscanner het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat uitlachen niet positief is want je kan er mensen mee kwetsen
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"Mag ik een groot bigmacmenu met sprite zonder mayo"
"Wat wil je er bij drinken?"
Sprite......
Groot of normaal?
Ik ben niet weggestuurd ik kon het niet meer aanquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:27 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
ik lach je niet uit maar ik lach je toe
En iemand die weggestuurd wordt bij de mcdonalds is wel heel grappig hoor
dan ben je toch weggestuurdquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:29 schreef Kloonscanner het volgende:
[..]
Ik ben niet weggestuurd ik kon het niet meer aan
Het niet meer aankunnen bij de MacDonalds is net zoiets als jezelf beledigd voelen wanneer een blinde met downsyndroom zegt dat je er niet uit ziet. Als ik mezelf ergens niets van zou aantrekken is het wel het gejank van menig MacDonalds "manager" (lees: zwakzinnige die zelfs afgewezen zou worden bij de plaatselijke Aldi). Welkom in de grote mensen wereld!quote:Ik ben niet weggestuurd ik kon het niet meer aan
Dit, Mcdonalds is een van de beste werkgevers.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ze hebben er speciaal een wiki pagina voor gemaakt!
http://en.wikipedia.org/wiki/McJob
quote:McDonald's UK CEO, Peter Beresford, described the term as "demeaning to the hard work and dedication displayed by the 67,000 McDonald's employees throughout the UK".[15] The company would prefer the definition to be rewritten to "reflect a job that is stimulating, rewarding ... and offers skills that last a lifetime."[16][17]
Treffende vergelijking iddquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:34 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Het niet meer aankunnen bij de MacDonalds is net zoiets als jezelf beledigd voelen wanneer een blinde met downsyndroom zegt dat je er niet uit ziet.
Godverdomme, wat is dit? Sluit dan heel KLB als we hier tegenwoordig zo gaan reageren.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
In elkaar gedraaid door een team managers en media-experts.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:40 schreef penny-wise het volgende:
Niemand het nieuwe spotje op tv al gezien?
Het mag blijkbaar wel, maar alsnog zijn er veel mensen die je raar aankijken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Tevens, wat is trots zijn?"Werken bij McDonalds, daar mag je best trots op zijn."
Ja, het is nog altijd beter dan de hele dag in de goot liggen te miauwen, of op de zak van anderen teren. Maar of je daar nu trots op mag zijn?
Ja dat mag wel, hoeft niet.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
Tevens, wat is trots zijn?"Werken bij McDonalds, daar mag je best trots op zijn."
Ja, het is nog altijd beter dan de hele dag in de goot liggen te miauwen, of op de zak van anderen teren. Maar of je daar nu trots op mag zijn?
kakquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:14 schreef mergbot het volgende:
[..]
Het mag blijkbaar wel, maar alsnog zijn er veel mensen die je raar aankijken.
Iemand die op de zak van een ander teert heeft het volgens mij een stuk beter bekeken dan iemand die bij de McDonald's werkt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:11 schreef Panzermaus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |