Die wordt teruggestuurd naar de verzender, indien te achterhalen is wie dat was.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:27 schreef Fusionfreak het volgende:
Afgelopen week had ik een brief met CD verstuurd naar een adres dat gewoon bewoond is, maar later blijkt dat er geen brievenbus aanwezig is op dat adres. Navraag bij buren bleek dat het adres wel bewoond is, maar geen brievenbus heeft.
Vraag: Hoe kan ik alsnog een brief versturen en wat gebeurd er met de post die niet afgeleverd kan worden door de postbode, door bijvoorbeeld afgesloten of verwijderde brievenbus?
Voor zover ik weet kom je hier niet achter.quote:Als er sprake zou zijn van een postbus hoe kan ik dan achter dat postbusnummer komen? Heb begrepen dat je dat schriftelijk moet anvragen, maar op de site van Post.nl wordt ik ook niet veel wijzer.
Ik heb wel begrepen dat als je weet om welk postnummer het gaat dat je dmv een speciaal kaartje schriftelijk de houder van een postbus kunt opvragen, maar ik weet de naam van de persoon en ook het adres, maar waarom zou iemand zijn brievenbus verwijderen en/of afsluiten? dat zou betekenen dat andere veel voorkomende post zoals zorgverzekeraar, energiebedrijf en bankafschrifiten niet door de postbode bezorgd kunnen worden op dat adres, dat moet die post toch naar een postbus gaan of naar een ander adres. Vreemd??quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:31 schreef Wokkel het volgende:
Voor zover ik weet kom je hier niet achter.
Dat kan inderdaad, maar daar heb je in dit geval weinig aan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:37 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb wel begrepen dat als je weet om welk postnummer het gaat dat je dmv een speciaal kaartje schriftelijk de houder van een postbus kunt opvragen,
Aparte zaak, het blijft gissen naar de reden. De post kan natuurlijk zonder probleem doorgestuurd worden door TNT, maar als dat zo was dan was jouw enveloppe ook gewoon doorgestuurd en besteld.quote:maar ik weet de naam van de persoon en ook het adres, maar waarom zou iemand zijn brievenbus verwijderen en/of afsluiten? dat zou betekenen dat andere veel voorkomende post zoals zorgverzekeraar, energiebedrijf en bankafschrifiten niet door de postbode bezorgd kunnen worden op dat adres, dat moet die post toch naar een postbus gaan of naar een ander adres. Vreemd??
Dan moet er volgens jou spake zijn dat de bewoner een postbus heeft genomen, maar dan kan ik in principe het postbusnummer schriftelijk opvragen van dat adres om dan net als de relevante instantie's mijn post daar naartoe sturen. Het verzendtarief voor gewone brievenbus post is gelijk aan het versturen naar een postbus nummer. Alleen moet de houder van de postbus zijn/haar post wel zelf ophalen bij een verdeelpunt of postagentschap (postkantoren zijn er niet meer) waar postbussen staan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar daar heb je in dit geval weinig aan.
[..]
Aparte zaak, het blijft gissen naar de reden. De post kan natuurlijk zonder probleem doorgestuurd worden door TNT, maar als dat zo was dan was jouw enveloppe ook gewoon doorgestuurd en besteld.
Wellicht heeft de bewoner bij de relevante instanties een postadres opgegeven, hun post komt dan wel goed terecht.
Maar ook die school zal toch wel eens post en/of schriftelijke correspondentie krijgen die ergens bezorgd moet kunnen worden, denk aan een postbus oid dat wel ergens bekend moet zijn voor de afzender.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:45 schreef JumpingJacky het volgende:
Scholen bijv. hebben ook geen brievenbus hangen. Als je daar dan post naar toe stuurt, gaat het reour afzender (als je die op envelop hebt gezet natuurlijk).
Postadres is niet hetzelfde als postbus. Als hij bij bijvoorbeeld de verzekeraar zegt 'ik woon op Kerkplein 10, maar stuur de post door naar Kerkplein 12' dan doet de verzekeraar dat netjes. Het is aan de ontvanger om dat postadres door te geven aan mensen van wie hij wilt dat ze post afleveren op dat postadres.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:49 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dan moet er volgens jou spake zijn dat de bewoner een postbus heeft genomen, maar dan kan ik in principe het postbusnummer schriftelijk opvragen van dat adres om dan net als de relevante instantie's mijn post daar naartoe sturen. Het verzendtarief voor gewone brievenbus post is gelijk aan het versturen naar een postbus nummer. Alleen moet de houder van de postbus zijn/haar post wel zelf ophalen bij een verdeelpunt of postagentschap (postkantoren zijn er niet meer) waar postbussen staan.
Bedankt voor de uitleg, ik vermoed dat dit de huidge situatie is, zal proberen contact met de ontvanger te krijgen en zal maandag as Post.nl vragen wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn met dat adres en wat er nou wel of niet (schriftelijk) opgevraagd kan worden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Postadres is niet hetzelfde als postbus. Als hij bij bijvoorbeeld de verzekeraar zegt 'ik woon op Kerkplein 10, maar stuur de post door naar Kerkplein 12' dan doet de verzekeraar dat netjes. Het is aan de ontvanger om dat postadres door te geven aan mensen van wie hij wilt dat ze post afleveren op dat postadres.
Verder is er geen mogelijkheid, voor zover ik weet, om aan PostNL te vragen welke postbuscontracten Pietje van Kerkplein 10 eventueel op zijn naam heeft staan.
Je zal dus contact moeten opnemen met Pietje om te vragen hoe je dat CD'tje naar hem moet versturen.
Dat zou fraai wordenquote:Op zondag 30 oktober 2011 18:45 schreef JumpingJacky het volgende:
Scholen bijv. hebben ook geen brievenbus hangen. Als je daar dan post naar toe stuurt, gaat het reour afzender (als je die op envelop hebt gezet natuurlijk).
Nee er is geen bel, want de voordeur en alle ramen zijn 24 uur per dag gesloten en de brievenbus is er niet meer (heeft er volgens buren wel gehangen naast de deur) Dus aanbellen is niet mogelijk als alles met rolluiken is afgesloten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:27 schreef ThaPlayah het volgende:
Dan bellen ze toch aan als er geen brievenbus is?
Of is er ook al geen bel
Gokje; ze hebben hun buik vol van stalkers ?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:37 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb wel begrepen dat als je weet om welk postnummer het gaat dat je dmv een speciaal kaartje schriftelijk de houder van een postbus kunt opvragen, maar ik weet de naam van de persoon en ook het adres, maar waarom zou iemand zijn brievenbus verwijderen en/of afsluiten? dat zou betekenen dat andere veel voorkomende post zoals zorgverzekeraar, energiebedrijf en bankafschrifiten niet door de postbode bezorgd kunnen worden op dat adres, dat moet die post toch naar een postbus gaan of naar een ander adres. Vreemd??
Waarom wil je zo graag iets sturen als de bewoner overduidelijk geen behoefte heeft aan contacten met de buitenwereld? Is er uberhaupt wel een bewoner?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:07 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Nee er is geen bel, want de voordeur en alle ramen zijn 24 uur per dag gesloten en de brievenbus is er niet meer (heeft er volgens buren wel gehangen naast de deur) Dus aanbellen is niet mogelijk als alles met rolluiken is afgesloten.
Maargoed ik ga eens een brief sturen met mijn adres als afzender erop naar dat adres kijken wat er gebeurd.
helkemaal niksquote:Op woensdag 2 november 2011 14:35 schreef r_one het volgende:
En wat is de meerwaarde om die gegevens hier ook te posten?
Ik heb eigenlijk nog nooit een school zonder brievenbus gezien...quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:45 schreef JumpingJacky het volgende:
Scholen bijv. hebben ook geen brievenbus hangen.
Gewoon, omdat het kanquote:
Scholen heb wel een brievenbus.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:45 schreef JumpingJacky het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen TS niet, denk ikquote:Op woensdag 2 november 2011 15:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
er kan van alles, maar een slotje is niet nodig. Topic zakt vanzelf weg.
TS heeft wel vaker blijk gegeven van een nogal aparte denkwijze.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen TS niet, denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |