http://www.nu.nl/binnenla(...)haag-terrorisme.htmlquote:DEN HAAG - Ongeveer 500 Turken hebben zondagmiddag op het Malieveld in Den Haag een pro-Turkse manifestatie gehouden. Velen droegen de Turkse vlag. Velen droegen de Turkse vlag.
De manifestatie was georganiseerd door het Turks Platform Den Haag. Leden van die organisatie hielden toespraken tegen terrorisme.
Op en rond het Malieveld was veel politie op de been, onder wie ongeveer 200 ME'ers. De politiemacht was aanwezig in verband met de spanningen tussen Turken en Koerden.
De politie moest bij het vertrek van het Malieveld nog een aantal straten afsluiten om te voorkomen dat demonstranten de binnenstad introkken. Onder meer het Korte Voorhout was even afgesloten.
_______________________________________________________________quote:[BINGOL - Een vrouwelijke zelfmoordenaar heeft een bom laten ontploffen bij een kantoor van de regerende politieke partij AKP in de Turkse stad Bingöl.
Bij de explosie vielen 2 doden en 20 gewonden. Ook de zelfmoordenaar kwam om, meldde de lokale gouverneur Mustafa Hakan Guvencer.
De bom ontplofte in een theehuis vlakbij het provinciale AKP-kantoor maar dat kantoor was niet direct het doelwit, nuanceerde minister Idris Naim Sahin van Binnenlandse Zaken. De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist.
twitter:regio15 twitterde op zondag 30-10-2011 om 16:53:49Middels megafoons woren omstanders gevorderd zich te verwijderen omdat anders geweld zal worden gebruikt. #Transvaal #ongeregeldheden reageer retweet
quote:
Flashmobben. Als ze dan met de volle 500 man bijeen zijn beginnen ze uit het niets te dansen op de muziek van Justin Bieber, terwijl enkele handige neefjes/buurjongens het filmen voor op youtube.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:03 schreef monkyyy het volgende:
Wat proberen ze precies te bereiken door met z'n allen op het Malieveld te gaan staan?
Demonstreren tegen terrorisme in Turkije (voor hun de PKK etc.).quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:03 schreef monkyyy het volgende:
Wat proberen ze precies te bereiken door met z'n allen op het Malieveld te gaan staan?
Zitten ze nu in Transvaal? Hoe komen ze nou van het Malieveld in Transvaal terecht?quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
En de eerste stenen zijn al richting de ME gegaan. Plein is leeggeveegd door ME en hondenbrigade, tis nog onrustig en grimmig daar in de wijk
Daar woont het overgrote deel waarschijnlijk dus gewoon op weg naar huisquote:Op zondag 30 oktober 2011 17:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zitten ze nu in Transvaal? Hoe komen ze nou van het Malieveld in Transvaal terecht?
Niet te vergelijken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:10 schreef Joker89 het volgende:
Eigenlijk wel hypocriet van die Turken om nog langer de Palestijnen te steunen.
twitter:regio15 twitterde op zondag 30-10-2011 om 17:09:03De Mobiele Eenheid heeft zich teruggetrokken uit #Transvaal. Vervolgens komen weer veel mensen de straat op. #ongeregeldheden reageer retweet
Zie het al, gevechten op het Hobbemaplein (volgens Twitter).quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar woont het overgrote deel waarschijnlijk dus gewoon op weg naar huis
http://dhfm.nl/index.php?id=41&tx_ttnews[tt_news]=140973quote:30 oktober 2011, 16:40
ONRUST IN TRANSVAAL, ME INGEZET
De Mobiele Eenheid heeft vanmiddag charges uitgevoerd in Transvaal. In verschillende straten was het onrustig. Er werd met stenen naar de politie gegooid. Die probeerde met jeeps en honden de menigte te verspreiden. Er kwamen meldingen uit de Schalk Burgerstraat, Kempstraat en Kaapstraat.
Volgens Den Haag FM fotograaf Richard Mulder vormde de ME een linie op de Kaapstraat. Verschillende agenten liepen met schild en wapenstok in de verschillende straten, soms tussen het verkeer door.
Tram 6 mocht enige tijd niet zijn normale route door de Schilderswijk rijden en bus 25 reed om Transvaal heen. Inmiddels verloopt het openbaar vervoer weer normaal en heeft de ME zicht teruggetrokken. Er zijn nog wel steeds veel mensen op straat.
De rellen zijn mogelijk een vervolg op de Turkse manifestatie eerder op het Malieveld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |