abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103739628

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Do what you love, love what you do!
pi_103739726
ik kook ook voor meerdere dagen. Gewoon omdat het makkelijk is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103739786
Ik woon nog thuis :')
Hopelijk niet lang meer maarja moet ook koken hier :)
pi_103739810
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef tijnbrein het volgende:
ik kook ook voor meerdere dagen. Gewoon omdat het makkelijk is.
Ik ga dus echt geen uur tijd steken in eten waar ik dan maar 10 minuten plezier in heb, dat vind ik echt zonde.
Dus als ik kook, is het wel voor meerdere dagen.
pi_103739871
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:14 schreef kree het volgende:
Nog steeds :o

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik ga dus echt geen uur tijd steken in eten waar ik dan maar 10 minuten plezier in heb, dat vind ik echt zonde.
Zo denk ik er ook over.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103739881
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik kook eigenlijk nooit voor meerdere dagen, maar maak meestal of 1-pans gerechten of een gerecht dat in 1 pan kan :P
Scheelt met de afwas :P
pi_103739903
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nog steeds :o

Ja beetje te maken met financieel en langstudeerder enzo :')
pi_103739905
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:14 schreef kree het volgende:
Waarom?
Het lijkt me echt vreselijk, tot jouw leeftijd de hele tijd rekening te moeten houden met je ouders.
Ik ben allang blij dat ik nu eindelijk alleen woon eigenlijk :P
pi_103739931
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom?
Het lijkt me echt vreselijk, tot jouw leeftijd de hele tijd rekening te moeten houden met je ouders.
Is ook zo, heb het er wel mee gehad dus ben hard op zoek maargoed moet nog wel even wat vinden.
Wil niet weg uit m'n mooie dorpje :)
pi_103739938
quote:

[..]

Waarom?
Ik kon niet eens op m'n 18e uit huis, de wachttijden voor een woning in Amsterdam zijn iets van 10 jaar :r
pi_103739989
quote:

[..]

Waarom?
Zeker :D ik zou echt nooit meer terug willen.
14 SHADES OF GREY
pi_103739995
Magnetron, natuurlijk kan dat wel. Alle studenten wonen ook niet meer bij hun ouders. En anders kan je toch iets buiten de stad gaan wonen?
pi_103739996
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kon niet eens op m'n 18e uit huis, de wachttijden voor een woning in Amsterdam zijn iets van 10 jaar :r
Kon je niet in een studentenhuis ofzo terecht dan?
pi_103740016
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Kon je niet in een studentenhuis ofzo terecht dan?
Nee, want was geen student :')
En ik was geen student mede door de problemen thuis :')
Soort visieuze cirkel dus
pi_103740045
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, want was geen student :')
Aan het begin toch wel?
Mensen die kappen met hun studie blijven er vaak toch wonen, heb ik wel gezien tijdens hospiteren.
pi_103740063
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:20 schreef pizza_doos het volgende:
Magnetron, natuurlijk kan dat wel. Alle studenten wonen ook niet meer bij hun ouders. En anders kan je toch iets buiten de stad gaan wonen?
Buiten Amsterdam wonen kon ook niet, je hebt overal een wachttijd van 5 jaar oid nodig
pi_103740102
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Aan het begin toch wel?
Mensen die kappen met hun studie blijven er vaak toch wonen, heb ik wel gezien tijdens hospiteren.
Ik ben 2x korte tijd student geweest en moest al alle zijlen bijzetten om dat te blijven. Een woning zoeken waarbij ik niet eens wist waar en hoe ik moest beginnen was gewoon a bridge too far voor me toen
pi_103740169
Bovendien kon ik het financieel ook niet opbrengen om op mezelf te gaan wonen toen
Bovendien, das meer dan 10 jaar terug dus een beetje een non-issue voor mij nu :)
pi_103740216
studentenkookboeken zijn ook altijd wel leuk en lekker goedkoop
pi_103740225
Als je al wat ouder bent 20+ dan is het onaantrekkelijk als je nog bij je ouders woont
14 SHADES OF GREY
pi_103740257
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:26 schreef tijnbrein het volgende:
Als je al wat ouder bent 20+ dan is het onaantrekkelijk als je nog bij je ouders woont
Als je als 25+ bij je ouders woont, wordt het hoog tijd de deur uit te gaan.
En 30+ bij je ouders gaan er wat alarmbelletjes rinkelen.
35+ en thuis == in commando style door het raam jumpen en hard weghollen :D
pi_103740409
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je als 25+ bij je ouders woont, wordt het hoog tijd de deur uit te gaan.
Inderdaad :)
14 SHADES OF GREY
pi_103740416
:') Ik weet het :)
pi_103740602
Trouwens wil mezelf niet zielig laten overkomen.
Maar mijn vader is plotseling overleden in 2003. :'(

En dat heeft nog al wat inpackt gehad op de hele situatie.
Daardoor krijg ik meer ruzie hier nu thuis met m'n moeder
pi_103740635
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:35 schreef kree het volgende:
Trouwens wil mezelf niet zielig laten overkomen.
Maar mijn vader is plotseling overleden in 2003. :'(

En dat heeft nog al wat inpackt gehad op de hele situatie.
Daardoor krijg ik meer ruzie hier nu thuis met m'n moeder
Ruzie met je moeder betekend dat het tijd wordt om uit huis te gaan. Zit je al op woningnet oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')