Ja dat gaat primaquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je het deeg en de saus goed invriezen?
stomme A-12-Verordnung!quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:20 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, crossover, in principe zou je juist prima pizza's moeten kunnen bakken in zulke oventjes.
Ik heb er wat informatie over opgezocht, en dat valt nog niet mee, veel over de Bestron's is in het Duits. En mn Duits is niet zooooo super. Vond dit wel een interessante:
http://www.pizzamaker.info/html/unterschiede_pizzaofen.html
Qua Bestron's moet je dus een onderscheid maken tussen de DLD9016 oude en nieuwe versie, en de DLD9070. Als ik de pagina goed lees, dan halen zowel de 9070 als de 9016 niet zulke hoge temperaturen. Max 320 C voor de 9070, 380 voor de 9016 (dat is nog acceptabel). Schijnbaar is dat vanwege nieuwe veiligheidswetgeving. Gelinkte pagina biedt wel een link naar een Duitse webshop die de DLD9070 incl. tuningkit verkopen, om em heter te stoken (in feite is het een kleine fan die de temperatuurssensor afkoelt, zodat het warmte-element aanblijft). Dan zijn temperaturen van 500 C weer mogelijk.
Ik heb eens m'n moeder gevraagd en die heeft in de kelder wat lepels gevonden, waaronder een van 5 ml = 1 teaspoon. Dus dat zou ook moeten werken. Die dingen zijn wel wat groter dan onze reguliere theelepels dus hopelijk gaat het nu ook beter rijzen. Want dat ging de vorige keer niet echt goed; hele dunne bodem en geen gerezen rand na het bakken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:23 schreef MaximusTG het volgende:
Een teaspoon kopen. Nee echt, je hebt ook miniweegschaaltjes, maar voor kleine hoeveelheden zijn tea en tablespoons ideaal. Meeste weegschalen (vooral de analoge natuurlijk) zijn niet nauwkeurig genoeg. Ook een digitale heeft meestal afwijking van + of - 1 gram.
Ze verkopen ze bij elke Blokker. Kost bijna niks. Wel de spoons afstrijken natuurlijk.
Oh, en als je per se wil omrekenen, dan is dat per ingredient verschillend. Het is namelijk een volumemaat, dus je moet dan de dichtheid van het te wegen ingredient weten. En het aantal cm^3 dat een teaspoon is. Daar is Google trouwens erg handig voor.
Type bijvoorbeeld 1 tsp in cubic centimeters en je krijgt:
4.92892159 cubic centimeters (= 4.92892159 * 10^-6 m^3). Dat laatste maal de dichtheid in kg/m^3 en je hebt het gewicht in kg.
Superquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:22 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, 5 ml is dan dus gelijk aan 1 teaspoon. Als je idd voorheen een willekeurig theelepeltje gebruikte kan dat wel uitgemaakt hebben ja.
Rijzen gebeurt zowel in als buiten de koelkast. Kijk hier maar voor een voorbeeld:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Tweede foto is direct uit de koelkast. Bakjes goed invetten! Als je het deeg meteen uit het bakje tot pizza vormt tenminste. Je kan er ook voor kiezen het deeg meteen als het uit de koelkast komt nog een keer op te bollen (voorzichtig). Dan is het wat elastischer, en dus wat vergevender en makkelijker om te vormen (je deeg schiet dan namelijk steeds wat terug, dus hij blijft ronder). Wel iets minder luchtig. Als je dat doet is het niet erg als je deeg niet in een keer loskomt van de wand van de bakjes.
Ja, dan kan je het een keer vergelijken. Hoewel; Dan moet je ze ook met een vertraging uit de koelkast halen natuurlijk, want hoe lang ze er buiten liggen heeft ook invloedquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Super, zo na de koffie maar 'ns aan beginnen.
Het recept voor 2 pizza's, dus beide maar proberen; eentje direct uit het bakje, de andere eerst weer opbollen.
Ha, heb ik ook een keer gedaan, ze geloofde niet dat dat gewoon met water, meel en gist konquote:Op woensdag 2 november 2011 17:48 schreef MaximusTG het volgende:
Oe! Spannend.. Binnenkort hier ook weer pizza, vriend van me wou wel eens zien hoe ik dat deed! Mini workshop dus
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |