abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103733196
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103733211
ik ga zo maar eens een klein rondje hardlopen. Door alle drukte is dat er compleet bijingeschoten de laatste tijd...
pi_103733213
Dankzij mn vorige post merkte ik dat t wintertijd is.!
pi_103733244
DaD, dikke knuf. Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten hè? Neem je tijd, het is ook niet niks. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103734006
Zo, 5 km. hardgelopen. Nu eens douchen!
pi_103734060
10 uur pas! Nog mooi 2 uur om op te ruimen voor ik ga sporten en deel 2 van de shopsessie ga trotseren...
pi_103734108
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103734297
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 09:57 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Leuk MI, wat voor paard heb je?
Be someone that makes you happy
pi_103734711
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 10:36:13 #10
70532 loveli
N
pi_103734806
Ja hoi pics.
crap in = crap out
pi_103735088
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leuk MI, wat voor paard heb je?
Die vd buurman ;) heb te weinig tijd voor een eigen paard, wel altijd gehad bewust voor gekozen niet meer te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
:D @delederhosen dan ;)
De rest trekt wel weg na een dagje rustig aan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:49:36 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103735131
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Foooohooootoooo! :Y *O* En *aai* voor de knie en *pat op het hoofd* voor het oog! (oog aaien/patten leek me een slecht idee :P)

Ohai :7 Was gezellig met/bij zus en haar vriendje! Eerst samen gelunched en gebrainstormed voor ons paperdinges, daarna lamme grapjes gemaakt met haar vrienden en geholpen met eten maken :Y) Ik heb voor het eerst sushi gerold :D Ging nog best goed! Er waren wat trein-issues, dus om zeker te zijn dat ik weer thuis kwam had ik om 21.45 de trein weer terug, maar dat was wel prima want ik was gaar :P En toen ik om 00.00 op het station was heeft vriendje het niet-meekomen goed gemaakt door me even op te pikken O+ :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103735166
Foto V1Z!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:01:35 #14
70532 loveli
N
pi_103735421
F5 voor foto.
crap in = crap out
pi_103735438
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103736028
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:02 schreef V1z0R het volgende:
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
ik was ook een paardemeisje vroeger! Inclusief de penny, posters van paarden, en hele zaterdagen op de manege...
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:25:04 #17
70532 loveli
N
pi_103736083
Pennyagenda, check!
crap in = crap out
pi_103736141
Verzorgpony? :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:28:34 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103736170
Mijn zus was een paardenmeiske dus ik las ook de Penny :7 Ik vond Rakker supertof 8-)

Ik heb alleen de hype over paarden als 'nobel dier met geen poten maar benen' nooit zo begrepen, doe mij maar een shetlander dan, grappige eigenwijze paardjes met piekhaar O+
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:32:24 #20
70532 loveli
N
pi_103736279
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:06 #21
70532 loveli
N
pi_103736595
En geen shoarma, volgens mij zijn de meesten na 3 uur dicht.
crap in = crap out
pi_103737125
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:04:57 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103737272
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:00 schreef V1z0R het volgende:
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
_O-
pi_103737987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef loveli het volgende:
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
Goh, hier maak in dan een te snelle lees-associatiefout :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 12:26:15 #25
70532 loveli
N
pi_103738047
_O- _O-
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')