abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106621862
Klopt inderdaad en daarbij komt ook nog is dat er tegenwoordig met internet zoveel meer aanbod is , typ voor de grap is online gambling, bets , blackjack of iets dergelijks in en binnen enkele muisklikken wordt je in staat gesteld je spaargeld in te leveren, ik denk dat het een onderschat probleem is.

Bewust wording is denk ik de eerste stap van het herstel, je voorneme niet meer te gokken en dat werkt niet als je gaat aftellen tot de dag dat je weer "mag".

En tuurlijk is het ontzettend zonde van het geld maar daar kijk je als verslaafde niet naar, je kijkt alleen maar naar spelen spelen spelen en als je geld op is ga je pas nadenken, dan komt ook hwet besef, hoe betaal ik de benzine deze maand? mn eten? mn huur/hypotheek?

Voor mijzelf is bewustworden het belangrijkste het van me afschrijven en delen helpt me erg, ik schrijf af ent oe hier wat en ik houd voor mijzelf een dagboek bij, daarnaast bezoek ik een lotgenoten praatgroep waar je tips en steun vindt om clean te blijven.

Veel succes voor jouw familielid ik hoop dat zij ook van het gokken af komt.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:32:21 #102
268936 woads
Mylpomene
pi_106622555
Ik las net je topic en ik vond het echt heel kut voor je en ik hoop dat je beseft dat er voor elk probleem een oplossing is. Ook die van jou! En gooi je leven nog niet weg, ook al lijkt het allemaal nu eventjes heel kut. Tijden worden nog wel beter voor je!

Wat ga je doen? Hulp vragen

Ik vond het al heel tof van je dat je op Fok! Een poging waagt.. Als eerste stel ik voor om iemand te bellen (zoals eerste in het topic werd genoemd) om hulp te vragen. Als je je momenteel suicide voelt stel ik voor dat je dit nummer belt: 0900 1130113 ...

Zoniet: bel het liefst morgenvroeg nog

+31 (0)88 - 732 39 42 DIT IS HET NUMMER VAN EEN AFKICKKLINIEK IN ROTTERDAM.. IK HEB EEN VRIEND DAAR EN HET GAAT ONDERTUSSEN STUKKEN BETTER MET HEM. MAAK MET HUN EEN AFSPRAAK EN LEG JE PROBLEEM UIT. LAAT JE INDIEN NODZAKELIJK OPNEMEN.. OOK AL LIJK DAN EVENTJES KUT.. uiteindelijk zal het je goeddoen.. sorry voor de capslock. Gedoe met mijn pc enzo..
  maandag 9 januari 2012 @ 22:57:42 #103
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106623866
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:19 schreef rotterdamm010 het volgende:
Klopt inderdaad en daarbij komt ook nog is dat er tegenwoordig met internet zoveel meer aanbod is , typ voor de grap is online gambling, bets , blackjack of iets dergelijks in en binnen enkele muisklikken wordt je in staat gesteld je spaargeld in te leveren, ik denk dat het een onderschat probleem is.

Bewust wording is denk ik de eerste stap van het herstel, je voorneme niet meer te gokken en dat werkt niet als je gaat aftellen tot de dag dat je weer "mag".

En tuurlijk is het ontzettend zonde van het geld maar daar kijk je als verslaafde niet naar, je kijkt alleen maar naar spelen spelen spelen en als je geld op is ga je pas nadenken, dan komt ook hwet besef, hoe betaal ik de benzine deze maand? mn eten? mn huur/hypotheek?

Voor mijzelf is bewustworden het belangrijkste het van me afschrijven en delen helpt me erg, ik schrijf af ent oe hier wat en ik houd voor mijzelf een dagboek bij, daarnaast bezoek ik een lotgenoten praatgroep waar je tips en steun vindt om clean te blijven.

Jij bent al zo veel verder dan dat zij is. Jij wilt er zelf vanaf. Jij ziet zelf in dat het iets is waar je aan onderdoor gaat.
Nu nog die laatste stap, het doorzetten om niet te gokken. Laten zien dat jij de baas bent en niet die verslaving. Ik denk dat jij er wel komt. :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 9 januari 2012 @ 22:59:01 #104
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_106623931
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef rotterdamm010 het volgende:
Hallo allemaal ,

Vandaag had ik at momenten waarbij ik aan gokken dacht. Allereerst was ik vandaag in de stad voor een nieuwe broek. Eentje die ik wilde hebben koste ¤ 100,- vond ik eigelijk net iets aan de dure kant en toen spookte de gedachte door mn hoofd "ff 25 euro verdubblelen met roulette in n gokhal, dan valt het wel mee". Ik was alleen en het had zo gekund, maar ik heb uiteindelijk die broek maar af gerekend en neit gegokt, eerlijk heid gebied te zeggen is dat ik een telefoontje voor werk kreeg waardoor ik moest opschieten, als dat niet was gebeurd was het misschien wel anders gelopen.

Vervolgens savonds, ik had het druk gehad en wilde thuis verder werken, administratie en betalingen voor de zaak doen dus ik nam de random reader die standaard op de zaak ligt mee naar huis wt ik normaal nooit doe, juist om niet in de gelegenheid te komen thuis te gokken.

De betalingen uitgevoerd en toch weer die gedachte, ff erges online wat geld inzetten op voetballen of darts De random reader ligt nu in een vol bad, dus die kan in iedergeval neit meer gebruikt worden vanavond :)

Zo zie je maar , nog steeds gok vrij maar t ligt altijd op de loer.

Vandaag weer een dag niet gegokt :).
Echt goed bezig man _O_
  dinsdag 10 januari 2012 @ 02:00:46 #105
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106629604
Ik heb een enorm respect voor jou en je gevecht, TS!
Gokken is echt een enorme k*tverslaving, heel knap van je dat je dat gevecht bent aangegaan.

HOU VOL!!!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106643825
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:19 schreef rotterdamm010 het volgende:

waar in rotterdam volg jij die praatgroep? is dat alleen voor gok verslaafden of voor verslaafden in het algemeen?
pi_106650848
Ik volg dat via Bouman verslavingszorg, en ja deze groep is specifiek voor gokverslaving maar zij behandelen meerdere vormen van verslaving.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:46:47 #108
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106650879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:45 schreef rotterdamm010 het volgende:
Ik volg dat via Bouman verslavingszorg, en ja deze groep is specifiek voor gokverslaving maar zij behandelen meerdere vormen van verslaving.
Hoe gaat het nu?
Heaven is a place on earth with you
pi_106676639
Hoe het gaat, ik ben nog steeds gokvrij dat wel.

Maar ik heb deze week wel last van neerslachtige buien, waarom heb ik al dat geld waar ik en mn ouders al die tijd voor hebbeng espaard door de plee gespoeld?

Waarom niet eerder hulp gezocht, waarom.
pi_106676832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef rotterdamm010 het volgende:

Maar ik heb deze week wel last van neerslachtige buien, waarom heb ik al dat geld waar ik en mn ouders al die tijd voor hebbeng espaard door de plee gespoeld?

Snap je dat dit onderdeel is van de verslaving om je weer aan het gokken te krijgen? Je bent er op deze manier namelijk nog steeds mee bezig maar dan in de zin van het niet-gokken of het wat-heb-ik-allemaal-verpest met gokken; dat wordt allemaal bekeken en ingevuld door de gokverslaving 'bril'.

Leren accepteren dat het zo gegaan is is daarom erg belangrijk, begrijpen waarom het zo gegaan is, tuurlijk heb je niet gedaan zoals je wilde maar kon je er iets aan doen? Kan je daar nu iets aan doen? Wist je beter?

Vinden dat het anders gegaan zo moeten zijn dan is het gegaan is is verspilde energie en moeite; het is namelijk gegaan zoals het gegaan is, niet anders. Dat idee van anders is iets wat alleen bestaat in je gedachten; het is niet echt.

Het belangrijk dat je zo met jezelf leert omgaan dat je jezelf niet afrekent en omlaag haalt, accepteer jezelf, wees lief en compassie vol naar jezelf toe en richt je op een leven zonder gokken, richt je op een echt leven waarin jij de dingen die echt bij je passen en horen kunt doen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:52:47 #111
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106677972
quote:

Ik denk dat dit juist een positieve ontwikkeling is!
Heaven is a place on earth with you
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:41:09 #112
38396 mazaru
pi_106679433
quote:

Dat geld is weg. Dat kun je niet meer terughalen.
Wat je wel kunt doen is zorgen dat je niet nog meer geld kwijtraakt.
Terugwinnen is een illusie. Dat gaat niet gebeuren, je raakt er dan alleen maar meer geld door kwijt.
pi_106682586
Tsja t terugwinnen is ook niet mijn doel nu gelukkig, wat je zegt dat levert toch alleen nog maar meer ellende op.

Wat overheerst is gewoon spijt en verdriet, het lettelijk en figuurlijk ""met lege handen staan".

Als je het forum in zn geheel doorloopt zie je ook wel dat gokken niet het enigste is waardoor ik niet zo lekker in mn vel zit, broertje dat kwakkelt met zn gezondheid vrienden die neit altijd betrouwbaar blijken.

En vandaag heb ik weer oz'n dag dat alles tegen lijkt te zitten, why always me? :(
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:23:54 #114
323439 HetKlusKonijn
pi_106683348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:07 schreef rotterdamm010 het volgende:
Tsja t terugwinnen is ook niet mijn doel nu gelukkig, wat je zegt dat levert toch alleen nog maar meer ellende op.

Wat overheerst is gewoon spijt en verdriet, het lettelijk en figuurlijk ""met lege handen staan".

Als je het forum in zn geheel doorloopt zie je ook wel dat gokken niet het enigste is waardoor ik niet zo lekker in mn vel zit, broertje dat kwakkelt met zn gezondheid vrienden die neit altijd betrouwbaar blijken.

En vandaag heb ik weer oz'n dag dat alles tegen lijkt te zitten, why always me? :(
Lieve ex-gokker, je hebt vandaag zo'n dag dat je het eventjes niet meer ziet zitten.
Geloof me, dat hebben de meeste andere mensen ook heel vaak, het hoort bij het leven.

Wat je beschrijft over "spijt en verdriet", ik denk dat dat bij het afkickproces hoort. Je bent bezig de confrontatie met jezelf aan te gaan, en dat is uiteraard niet zo prettig om het maar eens zacht uit te drukken. Sterker nog, ik denk dat je veel te hard bent voor jezelf!

Ik ben zelf ooit bij een psycholoog onder behandeling geweest voor een depressie (gevolg van 'gedoe' uit het verleden), en zij drukte het zó uit: "Je bent allerlei laatjes in je hoofd aan het opentrekken, laatjes met een heel vervelende inhoud, allemaal rotzooi uit het verleden. Probeer nou eens LIEF voor jezelf te zijn en laat die laatjes dicht. Moeilijk, maar jezelf nog verder de put in praten kost alleen maar extra energie..."
Ik ben dat toen op haar aanraden gaan 'visualiseren', m.a.w., iedere keer als ik weer die negatieve k*tgevoelens over mezelf kreeg, het herkennen, en tegen mezelf zeggen, "LAATJES DICHT!!!"
Het is vreemd, maar op de een of andere manier heeft het bij mij gewerkt. Misschien heb je er iets aan.

Laat het verleden achter je.

Sterkte TS!!!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_106694806
Bedankt voor jouw lieve berichtje, ik ga er ook wel vanuit dat het gaandeweg minder zal worden, het begin is altijd het zwaarste.

Het ergste is de schaamte, vanmiddag bijvoorbeeld zei mn moeder dat ze maar geen biefstuk had gekocht omdat ze dat echt te duur vond. Dan hebben we het over een bedrag van 10 of 15 euro en al sik daar dan over nadenk dan kan ik wel door de grond zakken.

Verder heeft mn gevoel van eigenwaarde echt een knauw gekregen, ik en niemand anders, heb mezelf namelijk in deze ellende gestort.

Iets wat gokkers eigen is , is dat ze als ze een periode hebben dat ze wel even flink winnen ( als je veel speelt, heb je ook de kans dat je een keer een klapper maakt) dat ze gaan leven als god in Frankrijk, zo ook ik een tijdje geleden won ik 1000 euro. Ik ging duur uit eten kocht een paar nieuwe dure kostuums etc etc. DIe 1000 euro was dus zo op en dan ga je verder met gokken en dus ga je weer verliezen zodat je financiele situatie dubbel geraakt wordt.

Ik merk ook dat ik egoistischer geworden ben. Ik was altijd gul en sociaal tegen woordig denk ik veel ana mijzelf al komt dit ook dat ik echt lelijk in de steek ben gelaten door vrienden, voor wie ik echt mn nek had uitgestoken . Dit leidt ertoe da tik dat ook niet meer voor wie dan ook doe, wat weer resulteert in relatieve eenzaaheid.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:53:59 #116
323439 HetKlusKonijn
pi_106705953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:51 schreef rotterdamm010 het volgende:
Bedankt voor jouw lieve berichtje, ik ga er ook wel vanuit dat het gaandeweg minder zal worden, het begin is altijd het zwaarste.
:@ Ik herken gewoon een hoop van jouw 'gevecht' uit mijn eigen verleden. Ik heb zelf geen ervaring met gokverslaving, maar wel met een aantal vergelijkbare verslavingen... en man, het is een GEVECHT!

quote:
Het ergste is de schaamte, vanmiddag bijvoorbeeld zei mn moeder dat ze maar geen biefstuk had gekocht omdat ze dat echt te duur vond. Dan hebben we het over een bedrag van 10 of 15 euro en al sik daar dan over nadenk dan kan ik wel door de grond zakken.

Verder heeft mn gevoel van eigenwaarde echt een knauw gekregen, ik en niemand anders, heb mezelf namelijk in deze ellende gestort.
Dat voorbeeld van die dure biefstuk is nou precies zo'n "laatje" zoals ik eerder benoemde.
Laat het dicht. Trap jezelf niet verder de stront in, je bent ècht te hard voor jezelf.
Concentreer je op de toekomst, laat het verleden rusten.

Wees je ervan bewust dat je met iets GEWELDIGS bezig bent. Je bent bezig het grote Monster van de gokverslaving te verslaan!!! En volgens mij ben je heel goed bezig, wees daar trots op! :Y

quote:
Iets wat gokkers eigen is , is dat ze als ze een periode hebben dat ze wel even flink winnen ( als je veel speelt, heb je ook de kans dat je een keer een klapper maakt) dat ze gaan leven als god in Frankrijk, zo ook ik een tijdje geleden won ik 1000 euro. Ik ging duur uit eten kocht een paar nieuwe dure kostuums etc etc. DIe 1000 euro was dus zo op en dan ga je verder met gokken en dus ga je weer verliezen zodat je financiele situatie dubbel geraakt wordt.
Dat is dus precies het "Monster" wat je hier beschrijft. Besef dat 'winnen-met-gokken' een illusie is. En een heel erg vals, verleidelijk rot-monster. Voor iedere gokker die 'wint' (heel tijdelijk vaak, dat heb je zelf dus ook ervaren), zijn er tienduizenden die in de goot belanden, maar daar hoor je dus nooit iets over... die mensen blijven anoniem, uit schaamte, zoals je zelf ook ervaart. Maar ze bestaan wel degelijk, en het zijn er velen!

quote:
Ik merk ook dat ik egoistischer geworden ben. Ik was altijd gul en sociaal tegen woordig denk ik veel ana mijzelf al komt dit ook dat ik echt lelijk in de steek ben gelaten door vrienden, voor wie ik echt mn nek had uitgestoken . Dit leidt ertoe da tik dat ook niet meer voor wie dan ook doe, wat weer resulteert in relatieve eenzaaheid.
Ik denk dat ook dit bij het afkick-proces hoort. Je zal sterker moeten worden, meer voor jezelf opkomen, en ja, dat stoot sommige zogenaamde 'vrienden' af... want zó kennen ze je dus niet. Waren die 'vrienden' soms ook gokkers? Of wellicht 'vrienden' die er alleen waren toen je 'won'? Dat is een verdomd bekend verschijnsel.
Dat zijn dus GEEN echte vrienden. Natuurlijk laten ze jou nu barsten, want waar jij nu mee bezig bent, is veel te confronterend voor hen! ;)

Dit is overigens een van de grootste afkick-problemen, om wat voor verslaving het ook gaat - het opbouwen van een nieuwe vriendenkring, weg uit je eigen vertrouwde kringetje... maar geloof me, als je eenmaal het Monster (zo zal ik het maar noemen :) ) hebt verslagen, kun je weer beginnen om een nieuwe club vrienden te zoeken. Nu heb je alle energie nodig die je hebt om van het Monster af te komen, geen wonder dat je daar nu niet aan toekomt.
Maar dat wordt anders in de toekomst!

Heb vertrouwen. In jezelf.
Beschouw iedere dag dat je niet voor de verleiding bezwijkt als een persoonlijke overwinning.
Je bent GOED BEZIG, man!!! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 11-01-2012 23:58:49 ]
pi_106710076
Ik vind dit topic, allereerst door TS, waarschijnlijk het geweldigste topic dat ik in vele jaren lurken in R&P heb gelezen. De positiviteit!

TS, je bent echt geweldig bezig. Probeer het grotere doel voor ogen te houden en denk aan de vooruitgangen die je hebt gemaakt, zonder verzadigd te raken. Een terugslag is niet hetzelfde als terug bij af zijn. Voor zover ik heb kunnen lezen heb je tot nu toe alles goed gedaan, hulde.

Mooie en nuttige reacties ook, soms lijkt het dan toch te kunnen op het forum!
pi_106711138
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef rotterdamm010 het volgende:
Hallo allemaal ,

Vandaag had ik at momenten waarbij ik aan gokken dacht. Allereerst was ik vandaag in de stad voor een nieuwe broek. Eentje die ik wilde hebben koste ¤ 100,- vond ik eigelijk net iets aan de dure kant en toen spookte de gedachte door mn hoofd "ff 25 euro verdubblelen met roulette in n gokhal, dan valt het wel mee". Ik was alleen en het had zo gekund, maar ik heb uiteindelijk die broek maar af gerekend en neit gegokt, eerlijk heid gebied te zeggen is dat ik een telefoontje voor werk kreeg waardoor ik moest opschieten, als dat niet was gebeurd was het misschien wel anders gelopen.

Vervolgens savonds, ik had het druk gehad en wilde thuis verder werken, administratie en betalingen voor de zaak doen dus ik nam de random reader die standaard op de zaak ligt mee naar huis wt ik normaal nooit doe, juist om niet in de gelegenheid te komen thuis te gokken.

De betalingen uitgevoerd en toch weer die gedachte, ff erges online wat geld inzetten op voetballen of darts De random reader ligt nu in een vol bad, dus die kan in iedergeval neit meer gebruikt worden vanavond :)

Zo zie je maar , nog steeds gok vrij maar t ligt altijd op de loer.

Vandaag weer een dag niet gegokt :).
Eigenlijk net als hoeren denk ik. Als zij stoppen en een normale(re) baan nemen (haha nemen) nee grapje, als zij een normale baan nemen dan verdienen ze per week wat ze ook in 1 dag kunnen verdienen. En dan denken ze vast: Doe nog een paar mannen.. kan ik leuke dingen kopen! :9~
Zoiets.
pi_106715812
Hallo allemaal,

Weinig nieuws onder de zon nog hier.Een nieuwe dag dezelfde ellende zou ik bijna zeggen, maar ik probeer echt optimistisch en vrolijk te zijn als het niet voor mezelf is dan in iedergeval maar voor mn omgeving.

Het lichaam zit wat dat betreft ook wel raar in elkaar, als het tegenzit ga je nog meer ellende erbij betrekken en voor je het weet voel je je echt ellendig, ik heb er gister avond heel de avond nog over nagedacht en ik moest toen zelfs overgeven, zo raar, ik was niet eens ziek.

Mar het is inderdaad wel waar, dit heeft alles nog te maken met de verslaving, noem het ontwenningsverschijnselen. Iets wat je deed en veel tijd aan besteden, door het daadwerkelijk te doen dan wel nadenken erover moet oppeens uitgebannen worden en dat is niet zo makkelijk.

Gister had ik echt een heel slechte dag en dan komt alles er ook nog net iets zwarter uit dan dat het daadewerkelijk is, de vrienden die mij in de steek hebben gelaten daar baal ik nog steeds heel erg van, een vriendin kende ik al jaren en wij waren echt 4 handen op een buik dacht ik, t bleek op weinig gebaseerd .

Gokkers waren het niet , was zij ook niet. Met haar was het eigelijk altijd heel leuk en gezellig, ik probeerde ook altijd veel voor haar te doen, ophalen uit werk of school, kleding kkopen bijdragen in haar andere kosten, elke maand wel een paar keer leuk uit eten enzovoort, er gebeurde ook wel is iets meer maar tot een relatie is het nooit gekomen.

Toen het echter slecht met mij begon te gaan, gaf ze steeds vaker niet thuis, moe, ziek , druk bezig luidde het excuus dan. Er speelt ook mee dat zij steeds meer naar andere mensen begon toe te trekken en uiteindelijk deelde ze mede dat ze aan mij niet zo’n behoefte meer had.

Op dagen dat je dan al verdrietig bent dan komt dit ook nog is naar boven want er is zoveel dat aan haar herrinerd, tsja dat maakt het er niet makkelijker op.

Ik wil niet helemaal een beeld schetsen dat ik zielig ben, want een ergere belediging dan medelijden kan je niet krijgen. Gelukkig heb ik ook nog veel vrienden waar ik nog wel een goede band mee heb, maar ja zoals ik eerder al schreef je kijkt toch vaker naar wat je niet hebt dan wat je wel hebt, het gras bij de buren is altijd groener.
pi_106717848
Beste ts,

Ik lees al een tijdje mee, en wil je toch even laten weten dat je enorm goed bezig bent! Je mag
echt trots op jezelf zijn! Ook al is dat moeilijk in te zien misschien op het moment, je bent op de goede weg!

Ik begrijp dat je er momenteel vooral mee zit dat je in de steek gelaten bent door een aantal mensen, mensen waar jij juist zo voor klaar hebt gestaan. Maar ik denk dat dit ook laatjes zijn, om de woorden te gebruiken van HetKlusKonijn, die je zoveel mogelijk dicht moet laten want ze trekken je alleen maar naar beneden.

Vaak zijn mensen bereid om enórm veel te geven, omdat ze zo graag zelf liefde, waardering, en steun willen ontvangen. Maar dit kan ook een valkuil zijn, zoals je zelf ook merkt omdat je teleurgesteld kunt raken in mensen. Ik denk dat het goed is dat je zelf conservatiever wordt in wat je geeft, maar probeer dat niet als iets heel negatiefs te zien.

Ieder mens heeft zo zijn minder sterke kanten, en ik denk dat het realistisch is om ook na te denken of je zelf enige rol hebt gespeeld hebt bij het stuk lopen van bepaalde relaties. Je kunt namelijk verbitterd raken over alle contacten die je hebt verloren, die je teleurgesteld hebben, en als je het daar vaak over hebt met je huidige contacten dan kan dat weleens afstotend werken omdat je te negatief over komt wat energie vreet bij iedereen.

Echte vrienden zullen de moeite nemen om je dat te vertellen als ze ergens last van hebben, dus het is zeker niet terecht dat mensen ze je zomaar laten vallen. En ik weet ook niet in hoeverre je zelf invloed hebt gehad, maar ik dacht, ik noem het toch even :)

Probeer de energie die je nu steekt in het denken aan de mensen die je teleurgesteld hebben in het vinden van nieuwe leuke contacten als je daar behoefte aan hebt! Laat dat verleden achter je, laat de laatjes dicht, en weiger nog langer te blijven hangen in die negativiteit. Elke dag heb je weer nieuwe kansen, om nieuwe mensen te leren kennen, nieuwe passies te ontdekken, positiever in het leven komen te staan! Pas als je ECHT accepteert wat gebeurd is in het verleden (gokken, vrienden verliezen), dán kun je het pas verwerken en los laten.

Het is allemaal verleden tijd, en je hoeft het niet meer mee te blijven zeulen. Het klinkt als een cliché, dat positieve denken, maar als je jouw aandacht richt op positieve en leuke dingen, dan wordt je algemene stemming ook beter, en dan ga je nog meer op positieve dingen richten, en kom je nog beter in je vel te zitten! En dan zit je in een opwaartse spiraal :) Google ook eens op Brian Kim, dan kun je elke dag positieve one-liners ontvangen, en artikelen lezen over hoe je positiever en gelukkiger in het leven kunt komen te staan! Klinkt misschien wat zweverig, maar mij helpt het echt enorm.

Veel sterkte!
pi_106723112
Bedankt voor jouw uitgebreide positieve bericht. Zoals ik al zei, gister was ik erg verdrietig en dan komt t allemaal nog wat donkerder over als je het op papier gaat zetten, mja dat het op het moment niet makkelijk is, is een understatement.

Wat je zegt over het zelf inderdaad veel geven en hopen dat je dan liefde, steun enzovoort terugkrijgt, dat is de spijker op zn kop. Over het algemeen gebeurde dat ook wel al werd ik toen ook al met enige regelmaat wel teleurgesteld, maar ik bedekte dat met de mantel der liefde, blind als ik was.

Tuurlijk zal ik er ook debet aan zijn geweest dat bepaalde vriendschappen of relaties nu niet meer bestaan, waar er twee vechten hebben er altijd twee schuld. Het verschil is mijns inziens echter wel dat ik altijd geprobeerd heb om het op te lossen, de andere partij stond daarvoor niet meer open in dit geval.

Gelukkig is het niet zo dat ik het veel hier over heb ook niet tegen andere vrienden dus dat ze zich daar aan storen dat zal wel meevallen.

Het loslaten wordt nu inderdaad het belangrijkste, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De belangrijkste vriendschap is medio november beëindigd, ze zij toen ook het was leuk en gezellig maar nu niet meer laat het achter je. Ik probeer dat ook te doen maar eigelijk denk ik nog dagelijks der aan.

Toch ga ik proberen positief te gaan denken en optimistisch naar de toekomst te kijken, we zullen zien.
pi_106730158
Vrienden komen en gaan. It's a fact of life.

Je bent iig op de goede weg door niet te gokken enzo. Volhouden dus, dat is het belangrijkste :)
There is a long line down from heaven.
pi_106730221
Hoe rijm ik dit:
quote:
heb een eigen onderneming en misschien mede daardoor best wel veeleisend ten opzichte van andere.
Met dit:

quote:
vervolgens verloor ik mijn baan
8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:17:23 #124
38396 mazaru
pi_106730319
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef vosss het volgende:
Hoe rijm ik dit:

[..]

Met dit:

[..]

8)7
Hij had eerst een baan, toen niet meer, toen is hij een eigen onderneming gestart.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:23:08 #125
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_106730486
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef vosss het volgende:
Hoe rijm ik dit:

[..]

Met dit:

[..]

8)7
Die laatste quote was in de context ook heeeeeeeeeel moeilijk te begrijpen.

quote:
Dat was een harde klap voor me waarna alles in een neerwaartse spiraal terecht gekomen is, ik ben veel gaan drinken, begon meer en meer cocaine te gebruiken wat er toe leidde dat mijn vriendin vrij snel bij me wegging. vervolgens verloor ik mijn baan waarin ik toch al niet zo gelukkig was , vandaar ook dat ik overwoog om een opleiding te gaan volgen.

Ik werd dus een beetje "geholpen" in deze beslissing omdat ik ontslagen wrd , op dat moment kon ik niet meer instromen in een HBO opleiding en werd dus gedwongen om gewoon weer aan het werk te gaan.

helaas konden aanbieders op de arbeidsmarkt niet mijn eisen inwilligen en besloot ik een eigen onderneming te starten, waarmee ik op dit moment een goed half jaar bezig ben, en het loopt aardig , al is het wel heel erg hard werken.
Sla dan ook niet de hele dag met een hamertje op je eigen kop als je aan het fokken bent! Misschien dat je dan wat begrijpender leest.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_106854415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:47 schreef rotterdamm010 het volgende:
Bedankt voor jouw uitgebreide positieve bericht. Zoals ik al zei, gister was ik erg verdrietig en dan komt t allemaal nog wat donkerder over als je het op papier gaat zetten, mja dat het op het moment niet makkelijk is, is een understatement.

Wat je zegt over het zelf inderdaad veel geven en hopen dat je dan liefde, steun enzovoort terugkrijgt, dat is de spijker op zn kop. Over het algemeen gebeurde dat ook wel al werd ik toen ook al met enige regelmaat wel teleurgesteld, maar ik bedekte dat met de mantel der liefde, blind als ik was.

Tuurlijk zal ik er ook debet aan zijn geweest dat bepaalde vriendschappen of relaties nu niet meer bestaan, waar er twee vechten hebben er altijd twee schuld. Het verschil is mijns inziens echter wel dat ik altijd geprobeerd heb om het op te lossen, de andere partij stond daarvoor niet meer open in dit geval.

Gelukkig is het niet zo dat ik het veel hier over heb ook niet tegen andere vrienden dus dat ze zich daar aan storen dat zal wel meevallen.

Het loslaten wordt nu inderdaad het belangrijkste, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De belangrijkste vriendschap is medio november beëindigd, ze zij toen ook het was leuk en gezellig maar nu niet meer laat het achter je. Ik probeer dat ook te doen maar eigelijk denk ik nog dagelijks der aan.

Toch ga ik proberen positief te gaan denken en optimistisch naar de toekomst te kijken, we zullen zien.
Komt wel goed :Y je bent al best lang gokvrij nu :)

En je bent ook wel aardig ;) nieuwe vriendschappen komen vanzelf.
pi_107011357
Hallo allemaal,

Als ik dit bericht vanochtend geschreven had, dan had ik ongetwijfeld geschreven dat ik echt vrolijk en gelukkig was. Ik heb echt een topweek gehad, ik was van vrijdag tot woensdag een paar dagen voor zaken en vrieden in Napoli,Italië . Ik ben nog steeds gokvrij en ik werk echt hard aan mezelf . Met de hulp van oude en nieuwe vrienden heb ik echt mn hoofd leeg gemaakt, ik ben echt hard bezig om t verdriet, de woede de haat van t verleden, in t verleden te laten , en uiteindelijk een beter mens te worden.

Vandaag was t allemaal een stukje minder. Ik besloot thuis te werken vandaag , maar heb eigelijk alleen maar in mn bed televisie liggen kijken. Dat is opzich voor een keertje niet on overkomelijk , maar nu terug kijkend op deze dag denk ik had ik maar gewoon naar kantoor gegaan.

Smiddags tijdens een boodschapje in de stad liep ik uitgerekend mn ex tegen het lijf wat voor mij nog steeds echt pijnlijk is, ik had haar niet meer gezien nadat t uit ging, ik heb haar aan t begin van de avond uitgebreid gesproken en kan de conclusie trekken dat het nooit, nooit meer goed zal komen. Heel erg jammer, maar ik kan t nu wel afsluiten, en met het vizier naar de toekomst.

Mn bui was al niet heel goed na heel de dag in bed te hebben gelegen en dus t bovenstaande, maar ik zou gaan eten met de directeur van mijn voormalige werkgever, met wie ik nog steeds een erg goede band heb.

Na lekker gegeten te hebben bij De Engel in Rotterdam, dacht ik nog even naar mn moeder om wat overhemden op te halen, tsja ik kan niet strijken, dus dat doet moeders nog voor me XD.

Had ik dat echter maar niet gedaan, ik reed bij een rotonde , remde voor een fietser, en met een ongelofelijke vaart kwam er een Mercedes Sprinter mn BMW binnen keilen.

Ik rijd in n BMW 330i uit 2005, en hoewel hij nog een redelijke dagwaarde zal hebben, zou t me niet verbazen als die totall loss is, KUT.

Voor de rest ben ik op zn zacht gezegd tegen mensen niet echt tactisch vandaag, ik vinDT ;-) mezelf vandaag echt n domme lul.

Vandaag dus wel n kut dag, maar de afgelopen week geeft zeker reden tot tevredenheid en positiviteit.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:15:33 #128
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_107011976
quote:
Jammer van de auto, maar hee, je hebt verder een erg goede week gehad!!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_107012461
Ja mn auto is echt super kut, is echt n top auto en zou m niet graag kwijt raken... misschien kan die nog (economisch verantwoord) gerepareerd worden we zullen t wel zien. Praktisch is t ook gewoon heel vervelend want ik heb m morgen ook gewoon echt nodig.

Ik ben opzich wel positief , zoals ik al zei, als ik dit bericht vanochtend had geschreven dan had t echt nog een stuk positiever geweest, maar goed .

Ik ben wel echt blij met de positieve lijn die ik in gezet heb, ik kan wel zeggen dat ik een lange tijd me niet zo goed gevoeld heb. Ik ben ook alle lieve mensen die me daarmee helpen ook echt super dankbaar, helpt me echt in de weg van mijn herstel.

Ik hoop dat morgen weer een betere dag zl zijn
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:35:19 #130
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_107012920
Het is gebeurd, niets meer aan te doen. Ik denk wel dat de verzekeraar de meeste schade vergoedt ..?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_107013129
Kut van je auto joh. Daar zou iedereen zich enorm kut over voelen. Maar verder ben je enorm goed bezig!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_107013347
Klopt, nou de verzekeraar van de tegenpartij zal deze schade moeten vergoeden inderdaad, ik ben zelf ook W.A. Casco verzekerd dus zal sowiezo een schade vergoeding krijgen. Waar ik het meest bang voor ben is dat mn schatje dus total loss is en dan krijg je dus alleen maar de dagwaarde ervoor terug ... het zal duidelijk zijn dat de vrije verkoop waarde altijd hoger ligt dus met een dagwaarde uitkering zal ik nooit een zelfde auto kunnen terugkopen :( .

Erge is ik ben nu weer twee uurtjes thuis en krijg bij sommige bewegingen echt n ontzettende pijn in mn nek/ bovenrug.

Ik heb n hoge pijngrens maar t is echt gewoon pijnlijk, morgen maar ff naar t ziekenhuis dus.

Pff wat een ontzettende KUT Dag, ik ga maar boos in mn bed liggen, ik schijn vandaag echt helemaal niks goed te kunnen doen.
pi_107016204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:44 schreef rotterdamm010 het volgende:
Klopt, nou de verzekeraar van de tegenpartij zal deze schade moeten vergoeden inderdaad, ik ben zelf ook W.A. Casco verzekerd dus zal sowiezo een schade vergoeding krijgen. Waar ik het meest bang voor ben is dat mn schatje dus total loss is en dan krijg je dus alleen maar de dagwaarde ervoor terug ... het zal duidelijk zijn dat de vrije verkoop waarde altijd hoger ligt dus met een dagwaarde uitkering zal ik nooit een zelfde auto kunnen terugkopen :( .

Erge is ik ben nu weer twee uurtjes thuis en krijg bij sommige bewegingen echt n ontzettende pijn in mn nek/ bovenrug.

Ik heb n hoge pijngrens maar t is echt gewoon pijnlijk, morgen maar ff naar t ziekenhuis dus.
Pff wat een ontzettende KUT Dag, ik ga maar boos in mn bed liggen, ik schijn vandaag echt helemaal niks goed te kunnen doen.
Je hebt echt een baal dag. Pak een warme douche. Heb je tantum ofzo? Lekker boek en je bed in. En morgen idd even naar je huisarts. Succes!
pi_107022150
Lekker warm gedoucht inderdaad en nu gaat t wel weer... ik doe gewoon even rustig aan vandaag ben lekker op kantoor en rustig aan t werk vandaag... t zal wel loslopen :)
pi_107022417
Kan je niet zo'n slotmachine kopen voor in je woonkamer? Kan je gokken wat je wilt en geen cent verlies.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:16:38 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107022422
die auto is de oude jij, mooi dat die total loss is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_107023296
quote:
Kan je niet zo'n slotmachine kopen voor in je woonkamer? Kan je gokken wat je wilt en geen cent verlies
Tsja de "kick" van gokverslaafden zit hem nu juist in de mogelijkheid geld t ekunnen winnen. Meestal gebeurt dat niet, dat weet ik ook wel, maar de kans op winst is wat tot verslaving lijkt.

Om des keizers baard op knopjes op een apperaat drukken zal dit niet kunnen vervangen ben ik bang.

quote:
die auto is de oude jij, mooi dat die total loss is
haha mooie beeldspraak, maar het is nog niet zover, de reparateur schat de schade wel in op zo'n 8 - 9 duizend, hij zit echt goed in elkaar, ik werd achter geraakt en doorgeduwd op een paaltje dus voor zit ook nog schade.

De dagwaarde van deze auto is nog wel 17.000 (tis full option model) dus we zullen t wel zien.. als het echt niet mooi gerepareerd wordt ga ik m alsnog wel inruilen. ik ga morgen alvast ff bij de BMW dealer kijken :)
pi_107023687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:04 schreef rotterdamm010 het volgende:
Lekker warm gedoucht inderdaad en nu gaat t wel weer... ik doe gewoon even rustig aan vandaag ben lekker op kantoor en rustig aan t werk vandaag... t zal wel loslopen :)
Ga wel ff langst de dokter. God weet wat er in je lijf gebeurt is :-)
pi_107023794
tsja misschien is dat toch wel t verstandigst mijn collega's zeiden het ook al, ik was vanochtend niet gegaan omdat ik t niet echt meer voelde. Mja dat kan ook komen omdat ik zon belachelijk hoge pijngrens heb, misschien is er toch iets aan de hand en was een normaal persoon allang daar naar toe gegaan.

Ik zelf heb de diagnose gesteld op wat verrekte spiertjes in mn nek / rug , maar misschien toch goed om er ff n proffesional naar te laten kijken :)
pi_107023894
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:01 schreef rotterdamm010 het volgende:
tsja misschien is dat toch wel t verstandigst mijn collega's zeiden het ook al, ik was vanochtend niet gegaan omdat ik t niet echt meer voelde. Mja dat kan ook komen omdat ik zon belachelijk hoge pijngrens heb, misschien is er toch iets aan de hand en was een normaal persoon allang daar naar toe gegaan.

Ik zelf heb de diagnose gesteld op wat verrekte spiertjes in mn nek / rug , maar misschien toch goed om er ff n proffesional naar te laten kijken :)
Ben jij dokter? Zo nee kun je geen diagnose stellen. Naar alle waarschijnlijkheid is het idd gewoon spierpijn maar gezien je dat nooit zeker kunt weten... en agh heb je die man/vrouw ook weer eens gezien.
pi_107023956
Nee ik ben geen dokter :P , ik beloof hierbij dat ik na mn lunch ff naar de huisarts zal gaan :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:07:10 #142
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107023960
Even foto laten maken denk ik.. misschien toch iets van een whiplash?

Voor de rest.. tsja, zonde van de auto. Wat voor werk deed jij ook alweer? :)
pi_107024003
Ja we zullen t wel zien, ik heb een eigen kantoor in financieel advies, voornamelijk bedrijfsmatige verzekeringen... Vandaar da tik ook een representatieve auto nodig heb vind ik zelf, al vinden veel mensen het maar n patserbak hahaha
pi_107024304
Volgende x een audi of Lexus haha. Maar goed dat van de dokter houd ik je aan :-D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:18:07 #145
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107024315
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:08 schreef rotterdamm010 het volgende:
Ja we zullen t wel zien, ik heb een eigen kantoor in financieel advies, voornamelijk bedrijfsmatige verzekeringen... Vandaar da tik ook een representatieve auto nodig heb vind ik zelf, al vinden veel mensen het maar n patserbak hahaha
Geef nou maar toe dat je gewoon graag een bmw rijdt :P

Als je het kan betalen, is er ook niks mis mee. Het meeste schrijf je toch af in de eerste paar jaar, dus misschien staat er bij de dealer nog wel een show model of 2e hands van net een paar jaar oud?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:19:11 #146
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107024343
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgende x een audi of Lexus haha. Maar goed dat van de dokter houd ik je aan :-D
Persoonlijke voorkeur.. audi is luxe, bmw meer sportief.
pi_107024451
Ja ik ben gek op BMW vindt ze echt heel mooi, maar Audi zou ik ook nog wel kunnen overwegen maar inderdaad die zijn weer wat minder sportief.

Mercedes vindt ik echt n ouwe lullen bak daar zou ik echt voor mn 45e niet in gaan rijden :)
pi_107024490
Ik maakte een grapje... ben zelf nogal van de audi en Lexus.. en jaja ik rijd een opel astra :-P
pi_107024917
jaa zijn ook mooi inderdaad ik ga ook nog wel ff bij audi kijken denk ik...
pi_107024964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:40 schreef rotterdamm010 het volgende:
jaa zijn ook mooi inderdaad ik ga ook nog wel ff bij audi kijken denk ik...
Doe dat :-) verwacht wel een proefrondje voor het aandragen van het merk ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')