abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:29:56 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_103715426

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:30:53 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_103715453
Waar haal je Craft voor 20-25 Euro eentwee?
pi_103716385
Voor die prijzen houd je best wiggle.co.uk, probikekit.com en skatedump.nl in de gaten.
pi_103716763
Morgen weer op de ATB. Verder qua sport kloteweek, alleen maar aan het werk.
pi_103717976
Vandaag van Meijel (Limburg) naar Hengelo gefietst met m'n nieuwe Canyon, toch maar niet met de trein terug gegaan. Is met wat omrijden 150 km. geworden, was erg lekker.

Had het laatste stukje wel last van m'n kuiten (van die spier-samentrekkingen af en toe), is dat normaal als je voor het eerst op een andere fiets rijdt of moet ik hem beter gaan afstellen?
Hij zoeft zo lekker soepel schakelend comfortabel over de weg :D
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:40:43 #6
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103717986
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
Waar haal je Craft voor 20-25 Euro eentwee?
Sponsordeal.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_103718497
.

[ Bericht 66% gewijzigd door .Quo op 29-10-2011 20:54:19 ]
pi_103720947
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:40 schreef No-P het volgende:

[..]

Sponsordeal.
(N)o-pschepper!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:16:42 #9
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103721437
Haha, kon ik er maar mee opscheppen, is van de club. Wel fijn spul, al heb ik ook nooit problemen gehad met de onbekende merken.
Merinowol is ook wel warm, maar alleen als het droog is, want het houdt water vast. Als het nat is kun je het beste iets van polyester ofzo kopen (ook geen katoen). Of een regenjack aandoen.
Sei wachsam,
pi_103721804
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:16 schreef No-P het volgende:
Haha, kon ik er maar mee opscheppen, is van de club. Wel fijn spul, al heb ik ook nooit problemen gehad met de onbekende merken.
Merinowol is ook wel warm, maar alleen als het droog is, want het houdt water vast. Als het nat is kun je het beste iets van polyester ofzo kopen (ook geen katoen). Of een regenjack aandoen.
Wol heeft juist de eigenschap dat het ook warm blijft als het nat is :)
En het gaat ook nog eens niet stinken, zoals al dat plastic spul wel doet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:33:35 #11
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103722179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wol heeft juist de eigenschap dat het ook warm blijft als het nat is :)
En het gaat ook nog eens niet stinken, zoals al dat plastic spul wel doet.
Ik heb er eens een survivalrun gedaan in deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(waarbij je helemaal in het water gaat <0 graden) maar dat was beduidend kouder dan een polyesterthermoshirt welke snel redelijk droog was. 1 ervaring is natuurlijk niet bewijzend en het was toen ook doorweekt ipv hoe je het nu gebruikt op de fiets.
Sei wachsam,
pi_103723079
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:33 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik heb er eens een survivalrun gedaan in deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(waarbij je helemaal in het water gaat <0 graden) maar dat was beduidend kouder dan een polyesterthermoshirt welke snel redelijk droog was. 1 ervaring is natuurlijk niet bewijzend en het was toen ook doorweekt ipv hoe je het nu gebruikt op de fiets.
Wol blijft natuurlijk wel lang nat, dat klopt. En zo'n drijfnatte klets zal niet echt lekker voelen.
Ik hebzelf veel shirtjes van icebreaker, ze maken ze in verschillende diktes, en de allerdunste shirtjes zijn ongeveer vergelijkbaar met een craft shirt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:04:49 #13
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103723510
Het blijft ook lang goed. Oudste shirt wat ik heb is al 8 jaar oud. Ziet er niet echt meer uit en zit niet helemaal strak meer maar werkt nog goed. En ach het zit toch onder een andere laag.
Sei wachsam,
  zondag 30 oktober 2011 @ 01:47:16 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_103729084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:40 schreef .Quo het volgende:
Vandaag van Meijel (Limburg) naar Hengelo gefietst met m'n nieuwe Canyon, toch maar niet met de trein terug gegaan. Is met wat omrijden 150 km. geworden, was erg lekker.

Had het laatste stukje wel last van m'n kuiten (van die spier-samentrekkingen af en toe), is dat normaal als je voor het eerst op een andere fiets rijdt of moet ik hem beter gaan afstellen?
Meer drinken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_103731807
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 01:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Meer drinken?
Best veel gedronken onderweg, 2 bidons geleegd.
Al waren die wel op toen de pijn begon... maarja dat heb ik vaker en die pijn niet.
  zondag 30 oktober 2011 @ 06:23:53 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_103732864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:40 schreef .Quo het volgende:

Toen ik mijn nieuwe racer had ben ik er ook meteen 130km mee gaan trainen. Veel te ver natuurlijk. Beter eerst even finetunen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 08:41:21 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_103733316
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 03:08 schreef .Quo het volgende:

[..]

Best veel gedronken onderweg, 2 bidons geleegd.
Al waren die wel op toen de pijn begon... maarja dat heb ik vaker en die pijn niet.
Ik denk dat je gewoon kramp had. Probeer de volgende keer meer drinken mee te nemen. Ik had het ook een keer maar toen ik weer gedronken had had ik er een stuk minder last van.
pi_103737990
Fotootje van gisteren (helemaal in het zwart, achteraan ben ik :)):
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_103738099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:55 schreef eentwee het volgende:
Voor die prijzen houd je best wiggle.co.uk, probikekit.com en skatedump.nl in de gaten.
momenteel zelfs bij skatedump voor 25 euro. (de pro zero versie met lange mouwen en col)
pi_103739302
Momenteel bezig mijn ketting compleet te ontvetten en daarna voor het eerst Squirt Lube aanbrengen, de verhalen die ik over dat spul hoor zijn allemaal positief.

Heb eerst de ketting eraf gehaald, daarna een nacht in de ketting reiniger. De volgende dag eruit gehaald en afgedroogd. Nu zit het nog een keer, een nacht in schone ketting reiniger. Morgen weer monteren en Squirt Lube aanbrengen :)
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:37:32 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103740667
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Patroon het volgende:
Momenteel bezig mijn ketting compleet te ontvetten en daarna voor het eerst Squirt Lube aanbrengen, de verhalen die ik over dat spul hoor zijn allemaal positief.

Heb eerst de ketting eraf gehaald, daarna een nacht in de ketting reiniger. De volgende dag eruit gehaald en afgedroogd. Nu zit het nog een keer, een nacht in schone ketting reiniger. Morgen weer monteren en Squirt Lube aanbrengen :)
Beetje overdreven lijkt me. Kijk maar uit dat die ketting na de 2e nacht niet keihard geworden is en er geen beweging meer in te krijgen is.

Gewoon een keertje uitspoelen in de kettingreiniger, afspoelen met water zodat alle kettingreiniger echt van je ketting af is, anders lost die nieuwe smering wel heel snel op. Daarna monteren en tijdens het draaien beetje smeren met squirt lube (geen ervaring mee, voor de ketting althans......) of PEDROS GO! of CHAINj, de donkere prut die er door de capilaire werking nog uitkomt afvergen en opnieuw smeren. Nachtje laten staan en die ketting helemaal droog wrijven (want aan de buitenkant heb je geen smering nodig hé). Resultaat is dat er dan maar erg weinig troep aan je ketting blijft hangen.

Maar voor een tientje of drie heb je natuurlijk ook een perfecte nieuwe KMC S10L ketting.........

[ Bericht 2% gewijzigd door buzz1291 op 30-10-2011 13:43:46 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:41:26 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103740834
Ik zat te klooien ** dubbel dus **
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103741500
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Beetje overdreven lijkt me. Kijk maar uit dat die ketting na de 2e nacht niet keihard geworden is en er geen beweging meer in te krijgen is.

Gewoon een keertje uitspoelen in de kettingreiniger, afspoelen met water zodat alle kettingreiniger echt van je ketting af is, anders lost die nieuwe smering wel heel snel op. Daarna monteren en tijdens het draaien beetje smeren met squirt lube (geen ervaring mee, voor de ketting althans......) of PEDROS GO! of CHAINj, de donkere prut die er door de capilaire werking nog uitkomt afvergen en opnieuw smeren. Nachtje laten staan en die ketting helemaal droog wrijven (want aan de buitenkant heb je geen smering nodig hé). Resultaat is dat er dan maar erg weinig troep aan je ketting blijft hangen.

Maar voor een tientje of drie heb je natuurlijk ook een perfecte nieuwe KMC S10L ketting.........
Ja heb je gelijk in, ik haal hem er straks uit en spoel hem met water na. Daarna laat ik hem goed drogen anders hecht de wax niet goed. Dat van het vuil eraf vegen en nogmaals smeren is me duidelijk, de wax zal het vuil naar buiten drukken. Maar bedankt voor de tip, komt goed!
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:16:04 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_103742157
Net even 50 km gedaan Gedeelte door de duinen heen. Wat een wind!
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:39:45 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_103742959
Net ook ruim 50 km gefietst, toch weer lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')