Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ghehe! Bij jullie "Duitse collega's" (wij dus) viel het sleutelen vandaag tegen. Uiteindelijk wel allerlei prullaria (bakkie, koehoorn, sirene) geïnstalleerd. Maandag vertrekt de auto naar de carwrapper en als we hem terug hebben plaatsen we de zwaailampenbalk en het bakkie-antenne definitief. Ik denk dat we dan ook figuurlijk wel klaar zijn met het sleutelen...
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:16 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.
De lampen en of armaturen en of kappen mogen niet blauw wezen, indien je hier voor niet bent aangewezen door de minister.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.
Die is fucking stoerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:47 schreef Legwieh het volgende:
En TeamRijkspolitie is weer een stukverder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie tuin .quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Legwieh het volgende:
Team Rijkspolitie, heeft vandaag een supertoffe Bbq voor achter op de auto "aangeschaft"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we de zaak eerst maar eens goed schoonbranden.
We waren maar met z'n tweeën, en met z'n drieën met versterking, dat lukte in ieder geval nietquote:Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef DrSnuggle het volgende:
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn.
Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit.
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:35 schreef Dingest het volgende:
27MC doen wij niet aanGeen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!quote:Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen
Het team met de Batmobile is al twee keer aangehouden door de politiequote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Nee, wij zijn van plan de auto zondagavond vol te laden en maandagochtend vroeg die kant op te rijden. Zó leuk vind ik kamperen nou ook weer nietquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het forumtopic even gelezen ja
Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Als wij om 6 uur uit Leeuwarden weg rijden moet het goed te doen zijn. Van de vier teamleden heeft er eentje nog niet lang genoeg zijn rijbewijs, dus die rijdt ons naar Hardenberg toe. Wij kunnen tukken en hij krijgt de kans om toch wat kilometers te maken. Prima deal dusquote:Op zondag 1 juli 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
Ah okWij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
De verschillen die er zijn maken het ook wel weer mooi. Jullie Polski Fiat, die Panda en de Reliant, met aan de andere kant van het spectrum de Lexus met V8 en de BMW 750 die ook mee schijnt te doenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:54 schreef Dingest het volgende:
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven
[..]
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorRuimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan
Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen
We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze
![]()
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven![]()
Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op
Ik vind het wel goed dat de controles gedaan kunnen worden. Wij gaan waarschijnlijk gewoon afwisselen wie de volgende ochtend als eerste moet rijden, dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.
Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar 'Rule of Cool' zal ongetwijfeld ook meespelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.
En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro.
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropWas een rooie Audi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |