abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113292649
En TeamRijkspolitie is weer een stukverder:

pi_113294721
Ghehe! Bij jullie "Duitse collega's" (wij dus) viel het sleutelen vandaag tegen. Uiteindelijk wel allerlei prullaria (bakkie, koehoorn, sirene) geïnstalleerd. Maandag vertrekt de auto naar de carwrapper en als we hem terug hebben plaatsen we de zwaailampenbalk en het bakkie-antenne definitief. Ik denk dat we dan ook figuurlijk wel klaar zijn met het sleutelen... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113303241
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ghehe! Bij jullie "Duitse collega's" (wij dus) viel het sleutelen vandaag tegen. Uiteindelijk wel allerlei prullaria (bakkie, koehoorn, sirene) geïnstalleerd. Maandag vertrekt de auto naar de carwrapper en als we hem terug hebben plaatsen we de zwaailampenbalk en het bakkie-antenne definitief. Ik denk dat we dan ook figuurlijk wel klaar zijn met het sleutelen... :P
Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.
pi_113303290
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:16 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113306508
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.
De lampen en of armaturen en of kappen mogen niet blauw wezen, indien je hier voor niet bent aangewezen door de minister.

jullie leds zijn blauw, en de armaturen en of kappen zijn blauw. rap er afhalen, boetes zijn niet mis
pi_113322626
Van het weekend weer 330 km op de teller erbij gezet, en ontdekt dat 90 (op onze teller) het fijnste is. Vlot genoeg om niet vrachtwagens in de weg te zitten, maar ook niet dat je krampachtig probeert de snelheid vast te houden. Dat is met 100 wel zo :P We halen alleen niet beter dan 1:16, en dat moet zo'n 126 wel kunnen. Die moet zeker rond de 1:20 kunnen halen. Wel ontzettend veel toffe reacties, ook op de snelweg, en zelfs idiote capriolen van mensen die er dan een foto van willen maken of zo _O-

Verder zit er nu ook achter een chromen bumper op, al moest ik even een andere kentekenlamp improviseren, en de mistlampen voor zijn ook zo goed als aangesloten. Nou nog wat verbeteren aan de afstelling, controle van de brandstofvoorziening, waarschijnlijk een lager bij de dynamo vervangen, mist- en achteruitrijverlichting op de achterbumper schroeven, wat kleine themadingen, achterbank eruit en dan zijn we er klaar voor :Y

zondag 24 juni 2012 @ 19:32:40 #211
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113325902
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:47 schreef Legwieh het volgende:
En TeamRijkspolitie is weer een stukverder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is fucking stoer :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113334226
Zojuist ons gereedschap opgeborgen, vanaf morgen zijn we onze bolide een paar dagen kwijt als 'ie bij de carwrapper staat. We zijn er inmiddels achter dat onze koehoorn uitermate goed functioneert... >:) ):O
  zondag 24 juni 2012 @ 22:31:12 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113337719
De fiat ziet er goed uit. Hoe zit het ondertussen met de backfire? Is dat al opgelost?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113340726
Nee, helaas niet. We hebben wel de carburateur iets afgesteld om te kijken of dat met het verbruik hielp; dat niet echt, hij liep wel iets soepeler lager in de toeren maar het backfiren nam weer iets toe. Volgens een team dat achter ons reed is het backfiren bij het uitrollen wel afkomstig uit de uitlaat.

Maar daar gaan we nog even naar kijken. De vader van mijn teamgenoot is ook automonteur, en hij adviseerde toch de kleppen nog wat ruimer te zetten. Hij kon ze ook niet horen en dat had hij liever wel. Kijken of dat het verbruik, het terugslaan en het inhouden bij een koude motor wat helpt. Maar er valt op zich wel prima mee te rijden :P
  maandag 25 juni 2012 @ 11:39:30 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113356047
Ik dacht dat ik zelf een verbruik had van minstens 1:18. Maar dat was vooral tijdens de rit Polen-Nederland. Ik heb daarna nog eens gemeten maar toen een beetje misgerekend :'), dus nu weet ik het verbruik ook niet zo gauw uit mn hoofd. Zal eens voor je kijken wat de fiat doet als ie weer opgelapt is. :)

Hoe gaan jullie het trouwens doen tijdens de run met tanken enzo? Hij heeft maar 20 liter :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_113358265
Kijken of we nog wat extra liters in de auto mee kunnen nemen :P Sowieso wil je gewoon om 150 km wel al even stoppen om de benen te strekken :P
  maandag 25 juni 2012 @ 15:28:07 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113366808
Ja dat is handig. Die tussenstops doen het luchtgekoelde motortje ook wel goed. Er schijnen van die clips te zijn zodat je de achterkant open kan laten om te luchten, maar heb ze nog niet op internet gevonden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_113368538
Bij normaal gebruik moet het motortje ook op lange stukken gewoon goed koelen, de achterklep zou alleen open hoeven bij heel zwaar gebruik (zwaar beladen of bergen en zo) :)
Er zit als het goed is een haak aan de binnenkant van de motorklep, die kan je op een beugel in het motorruim klikken:

8 euro bij v.d. Laan iig.
pi_113399272
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Legwieh het volgende:
Team Rijkspolitie, heeft vandaag een supertoffe Bbq voor achter op de auto "aangeschaft"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laten we de zaak eerst maar eens goed schoonbranden.
Mooie tuin .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_113495749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:36 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Mooie tuin .
Vind je? Me moeder was iets minder blij, met de olie-sporen op t gras :D
pi_113523096

Gisteren heeft mijn maat hem bij de carwrapper opgehaald en we zijn diep onder de indruk van het resultaat... 8-)
pi_113523909
Ik zag vanmorgen bij Hoogkerk nog een Audi 88? cabrio rijden met stickers e.d. van Carbagerun erop. Misschien iemand van hier of iemand die diegene kent?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_113618647
Even een copy-paste uit de PTA SC hoor :o

Vanmiddag voor een laatste controle bij de verzamelaar langs geweest. Ontsteking nog een keer op tijd gezet en een condensator preventief vervangen, maar het terugslaan hebben we niet echt een oplossing voor. Knallen in de uitlaat is op zich verder ook geen probleem, hij trekt (warm) ook goed en loopt prima. Waarschijnlijk horen we eerder een lawaaiige ventilator dan een lager, maar we horen wellicht bij het schakelen ook nog de aandrijfasflensen. Al is het bekend dat die het wel eens kunnen begeven en daar ligt een reserveset van in de auto, wat prima zelf te doen is. Dus technisch geen bijzonderheden meer mee voor de start ^O^

Dus op het stellen van de kleppen (staan nu opzettelijk op advies iets te ruim, maar dat lijkt weinig te verbeteren dus ze kunnen wel weer terug naar fabriekswaarde), olie bijvullen (of verversen), een mistlicht, aansluiting van boxen en de 12v, en de 'reparatie' van de CR-sticker op het raam is-ie af 8-)

Die 'vlaggen' zijn uitneembaar, en de bedoeling is dat we links altijd NL voeren en rechts die van het land waar we doorheen komen (Kroatië was erg kut om te schilderen :D), met Polen momenteel als default. Maar voordat we die foto's konden nemen, zaten we eerst nog even vast :')

Gelukkig reed ik niet, de verzamelaar die reed :P We zouden een testritje doen en dan naar een leuke locatie voor wat foto's. Daar wilde hij heenrijden; opeens een enorme klap tpen we door een geul stuiterde, hij laat het gas los en toen klapte het achterwiel erin :') Moest hij naar huis bellen zodat iemand met die taxi - en een schep - op kon komen draven. Met wat scheppen, een sleepkabel en veredelde kracht van beide 2-cilinders kwam hij er wel weer uit, maar toch _O-
  zondag 1 juli 2012 @ 16:29:10 #224
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_113632483
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn. :P

Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit. ^O^
  zondag 1 juli 2012 @ 17:02:59 #225
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113637239
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef DrSnuggle het volgende:
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn. :P

Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit. ^O^
We waren maar met z'n tweeën, en met z'n drieën met versterking, dat lukte in ieder geval niet :P

Dank je :Y Ik moet zeggen dat ik het meeste werk heb gedaan, soms met behulp van mensen die verder niet deelnemen, mijn teamgenoot heeft er op zich maar 2 middagjes bij elkaar aan gewerkt :D Maar hij moest ook even afstuderen en zo.
  zondag 1 juli 2012 @ 18:31:56 #227
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113637568
Leuk die vlaggen!

[ Bericht 5% gewijzigd door monsterd. op 01-07-2012 18:53:26 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 20:18:18 #228
39237 crew  H_T
2733
pi_113641438
Crosspost met het Carbagerunforum:

Vandaag zijn we verder gegaan met het pimpen van de auto. Om te beginnen maar eens die wieldoppen aangepakt, want dat saai grijs dat paste er toch niet echt bij

Vervolgens wat sponsors toevoegen. Daarvoor maken wij gebruik van het uiterst geavanceerde, bijzonder hi-tech en gepatenteerde FAS298-paintsystempro, dat vrijwel niets te maken heeft met een A3-tje, afplaktape en een spuitbus verf.

Ons gepatenteerde systeem is ook geschikt voor grotere oppervlakten

Het resultaat:

Linksachter nog even een sticker erop (en aantonen dat onze auto heus nog wit is, zoals in het kentekenbewijs staat)

Wieldoppen eronder en een foto vanaf de zijkant:

Edit: ter vergelijking, dit was de auto voor we begonnen met pimpen

[ Bericht 6% gewijzigd door H_T op 01-07-2012 20:23:40 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_113642368
Vandaag hebben we de zwaailampbalk definitief gemonteerd en nog een paar sponsorstickers geplakt. Morgen nog even een afspraak maken om de polizwei-audi uit te laten lijnen, een maat nog even de 27MC laten nakijken en dan is 'ie (op een wasbeurt na) helemaal klaar. En tevens zijn wij er ook helemaal klaar mee. :P

Na al het sleutelen en "klommele" begin ik nu enorm zin te krijgen in een fiks eind sturen! >:)
pi_113642494
27MC doen wij niet aan :P Geen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder :P
pi_113643061
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:35 schreef Dingest het volgende:
27MC doen wij niet aan :P Geen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder :P
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
  zondag 1 juli 2012 @ 21:29:33 #232
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113645518
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 1 juli 2012 @ 21:40:48 #233
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113646266
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen :+
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113647580
Ik wens de lokale overheden veel succes met het beboeten van 500+ wagens met toeters, bellen en andere gekkigheden... :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 22:36:34 #235
39237 crew  H_T
2733
pi_113650237
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!

[..]

Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Het team met de Batmobile is al twee keer aangehouden door de politie :P. Een keer werd er zelfs een keurmeester van de RDW bijgeroepen, die in no-time boos was op de agente. "Heb je me verdomme hiervoor opgeroepen?"

Edit: dit is dus geen enkel probleem, behalve wat meer gedoe

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:40:02 #236
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113650524
:D Geniaal!
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 22:41:16 #237
39237 crew  H_T
2733
pi_113650613
Op het forum staan nog meer foto's en verhalen van ze.
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 22:45:51 #238
39237 crew  H_T
2733
pi_113650935
Ik kan niet wachten om bij de start alle afgeronde creaties te zien :D. Lijkt me machtig mooi dat :P
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 1 juli 2012 @ 22:48:21 #239
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113651103
Ik heb het forumtopic even gelezen ja :)

Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 22:49:11 #240
39237 crew  H_T
2733
pi_113651162
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het forumtopic even gelezen ja :)

Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Nee, wij zijn van plan de auto zondagavond vol te laden en maandagochtend vroeg die kant op te rijden. Zó leuk vind ik kamperen nou ook weer niet ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 1 juli 2012 @ 22:51:52 #241
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113651351
Ah ok :P Wij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 22:54:02 #242
39237 crew  H_T
2733
pi_113651520
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
Ah ok :P Wij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Als wij om 6 uur uit Leeuwarden weg rijden moet het goed te doen zijn. Van de vier teamleden heeft er eentje nog niet lang genoeg zijn rijbewijs, dus die rijdt ons naar Hardenberg toe. Wij kunnen tukken en hij krijgt de kans om toch wat kilometers te maken. Prima deal dus :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_113651577
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

[..]

Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoor :P Ruimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan ;) Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen :D We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze :+
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven :Y

Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op :')
  zondag 1 juli 2012 @ 23:00:50 #244
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113651944
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.

Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 23:01:04 #245
39237 crew  H_T
2733
pi_113651958
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:54 schreef Dingest het volgende:
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven 8-)

[..]

Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoor :P Ruimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan ;) Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen :D We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze :+
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven :Y

Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op :')
De verschillen die er zijn maken het ook wel weer mooi. Jullie Polski Fiat, die Panda en de Reliant, met aan de andere kant van het spectrum de Lexus met V8 en de BMW 750 die ook mee schijnt te doen :). Ik hoorde overigens dat 30% van het deelnemersveld uit Volvo's bestaat, dat maakt het wel redelijk saai.
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 23:02:02 #246
39237 crew  H_T
2733
pi_113652018
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.

Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Ik vind het wel goed dat de controles gedaan kunnen worden. Wij gaan waarschijnlijk gewoon afwisselen wie de volgende ochtend als eerste moet rijden, dan is er niets aan de hand.
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 1 juli 2012 @ 23:14:29 #247
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113652825
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.

En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro :{w.
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 juli 2012 @ 23:15:44 #248
39237 crew  H_T
2733
pi_113652894
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.

En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro :{w.
Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar 'Rule of Cool' zal ongetwijfeld ook meespelen.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_113653506
Ik weet wel zeker dat het niet echt overeenkomt met de oorspronkelijke opzet, maar goed, op zich doet er geen enkel echt 'wrak' mee :P Dat is onze Fiat ook niet. Dan zou je het moeten beperken tot een auto die max. 500e kost en die rijdt aanschaffen, wat opleuken maar niet aan sleutelen en dan kijken hoe die het gaat houden. In de praktijk doen er toch wel redelijk onderhouden auto's aan mee, en is er best wel gesjoemel in dagwaarde zeker met dat soort modellen :P Ik vind het leuke auto's en het is beter dan alleen maar Volvo's, maar niet echt in de geest van 'car garbage'.

Die controles zijn inderdaad vrij krom, er staat op zich ook nergens in het reglement of het handboek dat ze je dan verbieden om deel te nemen, alleen controleren. Wettelijk kunnen ze ook niets maken natuurlijk, maar je wilt ook niet om zoiets uit de Run worden gegooid. Al zullen die alcoholcontroles ons worst wezen, ik drink niet en mijn teamgenoot houdt is ook geen zuipschuit :+
pi_113653707
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.

Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 00:25:09 #251
39237 crew  H_T
2733
pi_113656648
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.

Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 2 juli 2012 @ 08:03:28 #252
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113661831
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
quote:

Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.
Zerg schreef:
pi_113662940
quote:
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun erop :P Was een rooie Audi.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_113669589
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun erop :P Was een rooie Audi.
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.
pi_113680326
De onze is bijna af, Bij jullie ook een bekend probleem? elke keer als je bijna klaar bent komen er weer zaken bij.

Maar ondertussen kunnen we onze medeweggebruikers wel laten genieten van.

1 nadeel, op max volume doet t zelfs pijn aan je oren als je binnen zit met alle ramen dicht 134Dba!!!!!

Vanavond nog wat stickers bestellen, en dan nog even kijken naar de remlichten. die schijnen het niet te doen.

Dan is het enige wat we nog hoeven te doen:
-bbq afmonteren
-alles afkitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')