abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2011 @ 15:32:20 #52
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_105577695
Whoa vet! :D Je hebt die ontheffing dus gekregen?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Legwieh het volgende:
Tevens een Imperiaal gesponsord gekregen.
Hoe dan? O-)
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_105580188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:32 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Whoa vet! :D Je hebt die ontheffing dus gekregen?

[..]

Hoe dan? O-)
Ontheffing nog niet, maar desnoods rijden we pas in duitsland met zwaaibalk.
Maat van me heeft die cadeau gedaan aan me. via de zaak.
pi_105603164
Lekker hoor! Wij moeten ook nog maar eens kijken of sponsoring mogelijk is...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:28:15 #55
334225 Driftkikkerrrrr
pi_107773034
Kick
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef Legwieh het volgende:
Al opgeschoten met je politiewagen? :9

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:46 schreef Mikkie het volgende:
En al een auto op het oog?
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:42:47 #56
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_107773918
Ik ga met m'n broer de Amsterdam-Dakar rijden. Door omstandigheden al 2 jaar uitgesteld, maar de auto is al een eindje op weg.

Ook een Volvo 340 (1.7 5drs '88):

(ja, dat zijn reserve wielen ipv achterruit :P )

Succes en vooral veel plezier!
pi_107781166
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:28 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
En al een auto op het oog?
We hebben wel wat ideeën, maar het punt is dat veel auto's niet echt handig zijn voor zo'n trip. Ze zijn óf te klein, óf te kwetsbaar. De Voyagers uit die tijd staan erom bekend dat ze om de haverklap kapot gaan, en de onderdelen zijn gewoon duur. En we willen liever geen Volvo, omdat daar het halve deelnemersveld al in rijdt :P. We hopen op een goedkope Transit of Transporter T3 of T4, dan kun je een hoop zooi meenemen en leuke dingen doen. Eventueel is ook de Alhambra/Galaxy/Sharan een optie, of een oude Espace!

En we twijfelen nog even tussen diesel en benzine. Punt is dat bijna alle diesels uit die tijd turboloos zijn, dus amper een berg op komen als je wat bepakking bij je hebt. Dan is een benzinemotor met rond de 120pk (waarvan er geheid al 20 weggelopen zijn) wel handiger dan een 80pk diesel waarvan en 15 overleden zijn.
Zerg schreef:
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:18:18 #58
182073 invine
blablabla etc.
pi_107794632
Diesel rijden wel ietsjes zuiniger... en blijven rijden ook als je onder water gaat (zolang de uitlaat dat maar niet doet)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:18:44 #59
252108 Len93
That's what she said.
pi_107796616
Helaas dat ik m'n rijbewijs nog niet lang genoeg heb - anders had ik hier zeker aan mee willen doen. Eventueel nog andere gelijksoortige evenementen?
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:20:39 #60
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107796678
quote:
3s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:18 schreef Len93 het volgende:
Helaas dat ik m'n rijbewijs nog niet lang genoeg heb - anders had ik hier zeker aan mee willen doen. Eventueel nog andere gelijksoortige evenementen?
Ja, The Cannonball run.. :) http://www.thecannonballrun.nl/
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:10:04 #61
252108 Len93
That's what she said.
pi_107798258
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:

[..]

Das een mooie, had dit jaar toch al vakantieplannen dus dan volgende zomer.

Kwam zelf uit op de Amsterdam-Dakar endurance rit - gezien ik verplicht automaat moet rijden lijkt een woestijn me echter niet al te handig. :')
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:43:22 #62
334225 Driftkikkerrrrr
pi_107799277
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:

[..]

Carbagerun ''2'' :{

Maar wel leuk voor de mensen die niet meer mee kunnen doen omdat de inschrijving van de Carbagerun al vol zit.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:25:28 #63
334225 Driftkikkerrrrr
pi_108484613
Kickje.

Een paar dagen geleden met m'n pa dan eindelijk de wagen aangeschaft. We wilden eigenlijk een Volvo, maar dat ging verzekeringstechnisch niet helemaal lukken. (Te veel vermogen i.c.m. met leeftijd)

Dus is het onze tweede keus geworden, een BMW 318i U9 Touring uit '92. En wát een bak. Werkelijk heerlijk om in te rijden. Ik weet niet precies hoeveel van de originele 112pk's er nog over zijn, maar who cares. Ultieme coolheid op de weg. :7

Er moet echter wel wat aan gebeuren, zo is te zien dat de hemel loshangt, de achterruitenwisser doet het alleen als je de zekering in de zekeringenkast onder de motorkap prikt (en kan dus ook enkel op die manier uit :+ ), klemt de deur linksachter, moet er een hoezenset voor over de stoelen komen, en mist er nog een radio. Hoewel dat appeltje eitje is natuurlijk.

Vanavond heb ik de hemel er al uitgehaald, in principe een kwestie van zonnekleppen, interieurverlichting, handvatten boven de deuren etc loshalen en dan trekken. De lijmresten waarmee het vastzat zijn helemaal verteerd.

Ik kwam er achter dat tussen het metalen dak van de auto en de hemel nog een soort tussenruimte zat, een soort grote bak ter grootte van het dak van polyester achtig spul. Met wat klooien heb ik die eruit gekregen. Moet worden schoongemaakt, in een kleurtje spuiten of iets anders leuks mee doen en terugplaatsen.

Oh, en motorisch lijkt _want we hebben er zelf geen verstand van_ de auto ontzettend goed te zijn.

Ik ga morgen even langs de action en dan 1000 van die pruldingetjes halen die ooit handig zouden kunnen zijn. >:)
pi_108485859
Masterbak :) Pas wel op het M40 blok heeft gewoon een distributieriem, iedere 30/40 dkm vervangen. Niet het meest betrouwbare blok dat BMW ooit gemaakt heeft (misschien wel minste), maar bij goed onderhoud kunnen ze het heel lang volhouden. Goede olie erin doen is een PRE.
Facts don't care about your feelings
pi_108485927
Vette bak, leuke sleutelwagen.. En ga maar nou alvast opzoek naar veel reserve onderdelen, want de e30's die sterven langzaamaan uit waardoor de prijzen van onderdelen omhoog gaan schieten..

Ik rij zelf een golfje 2 dus kan het weten :P

En de hemel kun je fixxen met Bison-Tix Gel en de ruitenwisser moet een foutje zitten bij een relais die vasthangt of je schakelaar.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_108485960
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Masterbak :) Pas wel op het M40 blok heeft gewoon een distributieriem, iedere 30/40 dkm vervangen. Niet het meest betrouwbare blok dat BMW ooit gemaakt heeft (misschien wel minste), maar bij goed onderhoud kunnen ze het heel lang volhouden. Goede olie erin doen is een PRE.
30-40k..? :D :o

ff serieus..? :P
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_108487874
Wat voor opdrachten kun je verwachten?
pi_108488246
Geinige bak wel, en voor twee man meer dan voldoende ruimte. Wel vroeg aangeschaft. Wij gaan echt pas in mei ofzo op pad voor zo'n unit, enkel omdat het ding anders de komende maanden alleen maar geld staat te kosten.
Zerg schreef:
pi_108488496
Zoek-opdrachten naar plekken (bijv. 'in een plaats in Duitsland staat een 1000 jaar oude lindeboom, maak daar een foto van') of bepaalde voorwerpen onderweg (bijv. 'zoek dit type bes' of ''geef de organisatie een biertje die exact zoveel graden is', opdrachten om 'kennis te maken' met de lokale bevolking dus dat je met hen iets moet doen (bijv. van kleren wisselen of in een foto maken van bij iemand in het zwembad), en opdrachten waarmee je iets met je auto moet doen (bijv. 10 man erin stoppen of met 4 wielen in natuurwater staan) :Y Zoiets :P

En al die bussen/vroege MPVs, Volvo's en BMWs zijn wel lekkere bakken, alleen verre van origineel dus daar doet ons team als het even kan niet aan mee :7 Wij gaan het bij voorkeur wat aparter en minder comfortabel aanpakken om er echt een uitdaging van te maken - anders hadden we ipv inschrijving en een auto kopen ook voor 800e een luxe bak kunnen huren en daarmee gewoon op vakantie gaan :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:40:01 #70
334225 Driftkikkerrrrr
pi_108562835
quote:
Thanks voor de tips. :)

quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:52 schreef Turquaz52 het volgende:
En de hemel kun je fixxen met Bison-Tix Gel en de ruitenwisser moet een foutje zitten bij een relais die vasthangt of je schakelaar.
Inmiddels heb ik het hele plafond er al uitgehaald. :+ Die plastic bak wil ik schoonspuiten en een kleurtje geven. Dan vind ik het mooi.
En met die ruitenwissers, dat snap ik niet helemaal. Ik begon met het simpelste, kijken of de schakelaar stuk was. Dus ik haal de schakelaar eruit zodat de draden niet aangesloten zijn, en stop de zekering erin waarna direct die ruitenwisser aangaat. Het lijkt of de schakelaar in z'n geheel niet is aangesloten. :? De schakelaar die ernaast zit, voor de ruitenwisser vloeistof, doet het dan weer wel.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Geinige bak wel, en voor twee man meer dan voldoende ruimte. Wel vroeg aangeschaft. Wij gaan echt pas in mei ofzo op pad voor zo'n unit, enkel omdat het ding anders de komende maanden alleen maar geld staat te kosten.
Ja ach, ik kon niet langer meer wachten. >:) Maar de auto wordt nu ook voor bijna dagelijks verkeer gebruikt. :)
pi_108566640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:40 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Ja ach, ik kon niet langer meer wachten. >:) Maar de auto wordt nu ook voor bijna dagelijks verkeer gebruikt. :)
Ja, dat scheelt. Bij ons hebben er twee al een auto en de andere twee hebben geen auto nodig, dus dat schiet niet op :P
Zerg schreef:
pi_108572997
Wij zijn nu begonnen met rustig rondkijken. We hebben wel een speciaal model in gedachten, maar daar moeten we nog over overleggen omdat er misschien een derde persoon meegaat en dat verandert de zaak :P Als we bij dat model blijven kost het in vaste lasten niet zoveel dus kan-ie sowieso wel een paar maanden vroeger komen. Anders kijken we nog even rond totdat we of iets leuks tegenkomen, of we pas in april/mei actief op zoek gaan.

Aan de andere kant is het wel handig om alvast wat kilometers te maken met je auto om te kijken of er onder de oppervlakte toch niet iets mankeert :P Je baalt wel als je de rit af moet maken in een huurauto.
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:18:49 #73
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_108608876
Dat is zeker waar, daarom komt ie hier rond half mei ofzo, kunnen we twee a drie weken toeren om achter wat mankementen te komen. Anderzijds: de tape, tie-wraps en gereedschapskist gaan mee, dus dat komt vast goed!

Jullie willen een cabrio ofzo dus? Dat lijkt ons ook geniaal, maar is simpelweg te krap gezien onze posturen en bagageplannen :P
Zerg schreef:
pi_108683058
Een setje slangenklemmen en gepaste vloeistoffen kan ook heel erg van pas komen hebben we afgelopen jaar ontdekt :P

Geen cabrio, gewoon echt klein met een dito motortje ;) Bagageprobleem moeten we dan oplossen met een bagagewagentje. Maar dat passen we dus misschien wat meer aan omdat we mogelijk nu met 3 man gaan. Dan heeft de meerderheid het qua wensen voor het zeggen. Wellicht dan wat meer richting de wat normalere A- of B-segmenters, of iets groters als we daar iets uniekers in vinden. Alternatief is altijd nog mijn Saab 96, die ziet er wel brak genoeg uit (en is dat ook wel) om mee te doen :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:38:09 #75
334225 Driftkikkerrrrr
pi_109860231
Kick!

Inmiddels het plafond ontdaan van de lijmresten en geel geverfd. Ook allerlei dingetjes gedaan zoals deur scharnieren fixen, lekken bij de antenne verhelpen etc.

Inmiddels heb ik twee dakdragers, twee oranje zwaailampen, een 27mc zender en een omvormer in bezit. Sirene voor in de grill en megafoon voor op het dak zijn onderweg met de post. *)

Ik heb echter wel een vraagje, ik wil onder de middenconsole een aantal schakelaartjes installeren en hier vrijwel alle bovenstaande apparatuur aan gaan sluiten. De voeding wil ik dan van de zelfde kabeltjes halen als waar de sigarettenaansteker zijn stroom vandaan haalt. Nu vraag ik mij af of de kabeltjes die van de sigarettenaansteker naar de accu lopen de belasting zullen houden? Ik wil er dus namelijk het volgende op aansluiten:

• Twee zwaailampen - 2 x 25W
• Omvormer - 100W max, komt een laptop aan.
• Sirene - ?W
• 27mc + megafoon - ?W
• Achter ruitenwisser (huidige knop is defect) - ?W
• Extra sigarettenaansteker voor dingen als telefoon etc.

Ga er vanuit dat alles tegelijk aanstaat. 'Houd' de huidige bekabeling dat dan?

Alvast bedankt!
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:23:32 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109864929
Oei, da's wel serieus veel. Is een extra accu geen optie? Waar heb je die sirene en megafoon vandaan? Leuk prijsje? Die stonden bij ons ook al op de nominatie namelijk. En een 27mc-bakkie ook :D.
Zerg schreef:
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:23:57 #77
334225 Driftkikkerrrrr
pi_109873081
Ik heb liever geen extra accu. Toch weer extra centjes. De sirene heb ik bij www.autospul.nl besteld voor ¤16,-.

De megafoon (eigenlijk hoornluidspreker, zo'n ding:)

Heb ik voor zo'n 2 tientjes inclusief verzenden van marktplaats. 27mc bakkie inclusief antenne en verzendkosten ook van marktplaats voor 45,-
pi_109877201
Oh, laat even weten hoe het klinkt :P Lijkt lang niet zo duur als ik gedacht had.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:20:21 #79
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109887379
Goed man!

Zo'n bakkie hebben we al. Die sirenes zijn geinig, is wel een idee. Maar op die sirene zit toch ook al een microfoon? Waarom dan nog zo'n hoorn bovenop?
Zerg schreef:
  woensdag 4 april 2012 @ 13:51:22 #80
334225 Driftkikkerrrrr
pi_109893228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Goed man!

Zo'n bakkie hebben we al. Die sirenes zijn geinig, is wel een idee. Maar op die sirene zit toch ook al een microfoon? Waarom dan nog zo'n hoorn bovenop?
De sirene bestaat uit een kastje waarmee je de sirene aanzet en de luidspreker zelf, welke in de grill van de auto moet komen. De hoornluidspreker (van dat plaatje hierboven) komt op het dak, en wordt op de 27mc aangesloten. Deze heeft namelijk ook een PA functie, dus als ik een schakelaartje omzet en in die microfoon van de zender ga bleeren dan hoor je dat over de luidspreker op het dak. Zender en omroepsysteem in één dus eigenlijk. :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:41:55 #81
334225 Driftkikkerrrrr
pi_110448023
Kick

Kleine wijziging in de plannen: Er blijkt meer herrie gemaakt te kunnen worden wanneer ik het sirene kastje op de hoornluidspreker aansluit i.p.v. de standaard speaker die erbij zat. :+
Inmiddels ook schakelaars gefixt op de middenconsole naast de handrem en de zwaailampen op de dakdragers gemonteerd.
pi_110448972
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:41 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Kick

Kleine wijziging in de plannen: Er blijkt meer herrie gemaakt te kunnen worden wanneer ik het sirene kastje op de hoornluidspreker aansluit i.p.v. de standaard speaker die erbij zat. :+
Inmiddels ook schakelaars gefixt op de middenconsole naast de handrem en de zwaailampen op de dakdragers gemonteerd.
:D
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:44:34 #83
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_110579683
Whoa, een CR topic op fok :)

Wij rijden dit jaar ook weer mee, binnenkort maar eens bezig met het restylen van onderstaande:
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:20:03 #84
334225 Driftkikkerrrrr
pi_110606819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:44 schreef Paladijn het volgende:
Whoa, een CR topic op fok :)

Wij rijden dit jaar ook weer mee, binnenkort maar eens bezig met het restylen van onderstaande:
[ afbeelding ]
Vet! Bepaalde plannen mee?
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:58:27 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110612131
Zat ik ook te denken ja, wat zijn de plannen? Wij zijn inmiddels druk aan 't kijken voor een auto!
Zerg schreef:
  woensdag 25 april 2012 @ 21:57:06 #86
334225 Driftkikkerrrrr
pi_110790233
Zo! Mijn complete elektronica is af. De 27mc, sirenekastje, sigarettenaansluiter e.d. zijn allemaal gemonteerd, en alle kabels zijn weggewerkt en komen samen bij de middenconsole, waar het schakelpaneel zit. De achter ruitenwisser doet het nu ook via een van die schakelaars. De 27 mc heb ik een cool plekje onder de binnenspiegel gegeven en de bedrading over het plastic dak en tussen het metalen dak weggewerkt.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is de auto verven. Waarschijnlijk de grootste klus.
Ik weet echter nog niet helemaal hoe we dit aan moeten pakken.

De auto moet dezelfde kleuren krijgen als die in de film:

Ik heb iets met photoshop geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan dit, het idee met die lijn is hetzelfde als bovenstaande auto.

Wat denken jullie dat handiger is, spuiten of met een roller + kwast? En die strepen, is het het handigst om dit direct te doen of om eerst de hele auto geel te maken en ze dan over het geel heen? Ik heb echt geen idee wat wijsheid is. Ik wil het het liefst wel zo netjes mogelijk hebben. :P

Van een ander team kreeg ik deze 'handleiding' van hoe zij het hadden gedaan. Klopt een beetje?
quote:
Goed geschuurd --> schoongemaakt met Terpentine --> Grondlaag aan gebracht (was bij ons wit, hele goedkope verf voor genomen) --> Klein beetje opschuren (uiteraard eerst laten drogen ;) ) --> Weer schoonmaken met Terpentine en tot slot de kleur erop. Even kijken of het volgende week weer moet... Helaas moesten wij dat buiten doen, levert ook leuke situaties op met mensen die toekijken. Binnen ben je wel wat makkelijker bezig ivm weer etc.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:41:57 #87
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110793503
Ik denk dat je met rollen verder komt. Goed spuiten is duur en amateuristisch spuiten gaat geheid druipplekken opleveren, dat zou jammer zijn.

Wat je kan doen met die strepen is het geheel uitmeten en van binnen naar buiten werken. Dan heb je nog wat ruimte om te knoeien ;)
Zerg schreef:
pi_111083453
Ik ben benieuwd naar die Carbage Run campings die ze gaan opzetten :D
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 15:00:23 #89
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111086066
Ik wil nog eens meedoen. Het zal er dit jaar wel niet van komen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:25:22 #90
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111117644
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:01 schreef Dingest het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Carbage Run campings die ze gaan opzetten :D
Absoluut, dat moet gewoon gezellig worden! Hoop wel dat er stroom is, anders hebben we een probleem met onze koelkastjes :P.

En nog even een campinkje voor Salzburg uitzoeken :)
Zerg schreef:
pi_111122770
Ik houd wel een slag om de arm wat betreft het organisatorisch talent van de organisatie :P We boeken die CR-campings wel, zoveel kosten ze niet, omdat het altijd handig is een plek te hebben om terecht te kunnen. De eerste nacht proberen we het uit, als het toch niets is (en dan met name qua sanitair vrees ik het ergste :D) gaan we de rest van de nachten alsnog naar een echte camping :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:49:44 #92
334225 Driftkikkerrrrr
pi_111130236
Carbagerun camping alá autistelijke fok meet.

:')

//Ik ga overigens ook voor de Carbage camping.
pi_111139347
baaaaaaaas inderdaad, 5euro per nacht voor de camping ^O^ dat wordt mooi zuipen

en @ sanitair gedoe, je bent toch geen wijf :P
pi_111140835
Nee, maar vorig jaar hadden ze bij de start 3 porta potti-hokkjes neergezet voor 250 teams + bezoekers, en dat was toch behoorlijk erg al naar 2 uurtjes :') Dus ik ben vooral benieuwd hoe ze dat (en stromend water) gaan oplossen :P
pi_111141051
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Dingest het volgende:
Nee, maar vorig jaar hadden ze bij de start 3 porta potti-hokkjes neergezet voor 250 teams + bezoekers, en dat was toch behoorlijk erg al naar 2 uurtjes :') Dus ik ben vooral benieuwd hoe ze dat (en stromend water) gaan oplossen :P
Ah so, dat klinkt inderdaad minder. Primitief kamperen is op z'n tijd leuk, maar als je niet normaal kan schijten wordt het inderdaad minder. Wij nemen sowieso een aggregaat mee dus stroom is er altijd wel. Maar stromend water vind ik ook wel een pre, maar goed we zullen het zien. 5euro is natuurlijk ook 3x niks.
pi_111142234
Ik ben op zich wel wat gewend hoor, met kamperen :P Ook in het voormalig oostblok, en zelfs daar is het sanitair op campings wel redelijk helemaal in de meer toeristischere gebieden. Maar een gat in de grond met een hokje erboven is waar ik doorgaans wel de grens trek voor een camping :P In Noorwegen heb je langs de hoofdroutes overal ook van dat soort wc's staan, die hebben we destijds maar 'hellepoorten' genoemd want langer dan een plasbeurt hielden we het er niet in vol _O-

Wassen bij de tent en beperkt of geen stroom is verder allemaal niet zo'n probleem, vorig jaar was het op campings 's ochtends toch al geen doen met de drukte bij de douches :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:27:31 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111167193
Daar vrees ik inderdaad ook wel voor: dat het wat dat betreft simpelweg ruk is. Maar goed, dat zien we dan wel.
Zerg schreef:
pi_111167696
Idd :Y Gewoon uitproberen, en reserves noteren :P Je hebt iig een camping als je behoorlijk laat binnenkomt. Vorig jaar - vooral door files bij Hamburg - waren er teams die pas na middernacht aan waren gekomen de eerste dag; die gingen gewoon wildkamperen op een strook groen bij de start-finish :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:53:05 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111173406
Da's wel klote. Het is wel zo leuk als je nog wat aan je avond hebt...
Zerg schreef:
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:46:58 #100
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111177202
Hier een fan van het eerste uur, mee gedaan met de eerste editie en sorry voor degene die daar niet bij waren, dat is en blijft de mooiste editie. (mijn mening)

De meest gekke dingen mee gemaakt, wij hebben met de helft van het deelnemersveld (in totaal 60 teams dus 30 teams) een camping in Pisa overgenomen.
In Maranello (tussenstop) genoten van alle Ferrari's en zelf nog in een Ferrari f430 kunnen rijden.
De laatste dag met zo'n 15 teams met een gangetje van 50km/h over de snelweg gebanjerd, waarna wij met 4 man nog de 190km/h aantikten terwijl ik achter met mn voeten uit het raam hing.
Diezelfde dag vanuit het niets op het mooiste punt van Monaco komen te staan met een Telegraaf fotograaf (die ook mee deed), waardoor wij dit soort sfeerfoto's maakten.

(voorbeeldfoto, wel vanuit hetzelfde punt gemaakt)

En aangekomen in Monaco en geparkeerd bij de finish in de haven, zie je iedereen kijken naar die gekke auto's die daar geparkeerd stonden, terwijl er ferrari's, bentley's, porsches e.d. voorbij reden.

Ook denk ik dat het te massaal is geworden, het eerste jaar (nu 4 jaar geleden) waren wij met iets meer dan 60 teams, nu zit Carbagerun op 500 teams. Dat is één van de redenen dat ik niet meer mee doe, plus dat het gewoon toch erg veel geld kost.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:55:27 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111177520
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met 500 teams. Het is erg groot geworden (mooie inkomstenbron voor die knakkers natuurlijk), ben benieuwd wat we daarvan gaan merken. Finishen in het centrum van een grote stad zal er niet in zitten, dat geeft gewoon een teringzooi. En die campings zullen ook wel grote boerenvelden zijn met een paar van die Dixi's erop :P
Zerg schreef:
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:17:32 #102
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111178330
Haha, ik denk dat het dit jaar dan ook een grote uitdaging wordt om een camplingplekje te vinden. Het beste is denk ik van tevoren reserveren. Wij hadden met de 2e editie al problemen met een campingplekje te vinden, en toen waren wij "maar" met 200 teams.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')